Gå til innhold

Ned 3 - 4 kg til påske


Gjest sukkertoy

Anbefalte innlegg

Gjest sukkertoy

Hei!

Er det noen som blir med på 3-4kg før påske. Vi skulle kunne greie det hvis vi er flinke. Det er 5 uker hvis jeg regner rett. Vi starter mandag og legger inn vekt og mål. Håper noen blir med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Jeg skal ned 3 kg til påske. Nå veier jeg 64, men skal klare å veie 61 innen påsken. Så jeg er med. Totalt 5 kg til 17.mai. Og kanskje noen til fram til sommeren. Men hvis jeg går ned 5 kg veier jeg det samme som når jeg ble gravid. Da er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også med. men jeg vet ikke om jeg har tid å legge inn nøyaktig hver mandag. jeg skal ned 8-10 kg før jeg er fornøyd, og 3-4 kg til påske høres bra ut.

 

10.3

høyde: 174cm

vekt: 88kg

 

17.3

 

vekt: 87kg

vektreduksjon: -1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med. 3-4 kg ned til påske bør være ganske realistisk. Lettere å nå målet sammen med andre. Litt mer forpliktende liksom. Jeg er ny på denne siden, så jeg håper jeg skriver i riktig felt osv. Lærer sikkert etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha noen med samme mål....

 

164,5 cm høg

69,6kg på vekta i dag

Fant ikke målebånd i farten, men midjemålet er det store problemet...

 

Etter 2 barnefødsler er ikke magen flat lenger....

 

4kg før Påska skal gå!

 

Skitur med ungene i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å røyke og vil helst gå ned 4-5kg uten å begynne igjen. Godt å være flere med nogenlunde samme målsetning som meg :(

 

Mål:

Høyde: 168 cm

Vekt: 62,5

Midje:76,5

 

Midjen er ikke så verst, men jeg har en mage under jeg vil ha vekk!

Nå har jeg sagt det så nå må jeg følge opp!

 

Lykke til alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen som blir med på 3-4kg før påske. Vi skulle kunne greie det hvis vi er flinke. Det er 5 uker hvis jeg regner rett. Vi starter mandag og legger inn vekt og mål. Håper noen blir med.

 

God motivasjon:

vekt 72

høyde 171

midje ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette høres spennende ut. Eller motiverende når det er så mange. Jeg er med;) 3-4 kg skal bort før påskeharen kommer:)

 

Høyde: 165 cm (ca)

Vekten min nå: 73 kg

Liv: 88 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har som mål å gå ned 3-4 kilo til påske, deretter et par-tre til før sommeren. Veide meg i går:

 

Høyde: 173

Vekt: 68

Midjemål: 87?

 

Hvor skal man måle midjen egentlig? Jeg måler rett under navlen, er det for langt ned?

 

Lykke til til alle sammen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for usle 300 gram ned denne uka så tror jeg på 3-4 kilo før påske :-)

Dagens status:

84,8 kilo (ned 0,3 fra forrige tirsdag, ned 1,4 på to uker).

Midje: 100 cm (ned 2 cm fra forrige uke!)

Rumpe/hofteparti 112 cm (ned 4 cm fra forrige uke!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Så moro at vi ble så mange. Midjemålet skal måles der man er tynnest. Det er vel heller litt over navlen(hvertfall på meg). Skal bli spennende å se neste mandag hvordan vi ligger an. Alltid litt dumt med veiedag på mandag. Har lett for å bli litt ekstra i helga. På den annen side er jo det et ekstra press på oss til å være litt forsiktige. Hvor mange trimpoeng skal vi satse på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at vi ble så mange. Midjemålet skal måles der man er tynnest. Det er vel heller litt over navlen(hvertfall på meg). Skal bli spennende å se neste mandag hvordan vi ligger an. Alltid litt dumt med veiedag på mandag. Har lett for å bli litt ekstra i helga. På den annen side er jo det et ekstra press på oss til å være litt forsiktige. Hvor mange trimpoeng skal vi satse på da?

 

 

Jeg er ikke så dreven på trimpoeng, men skal i alle fall dra meg avgårde på helsestudio tre ganger denne uken. Forsøker ellers å løpe i trappene på jobben (og det blir til min forbauselse en del!) Så alt i alt tror jeg at jeg skal klare de 7 anbefalte poengene. Det er mitt mål.

 

Ellers har jeg regnet meg til (dobbeltsjekket) at jeg skal ha 2033 kcal pr dag med trimpoeng (5), aktivitetsnivå (normalt) og det hele. Synes det virker mye når jeg ser på hvor mye jeg kan spise bare det er sunt... ?? Spiser ganske sundt til vanlig, men er en sucker etter sjokolade... Og så hender det jo at det blir en del øl i helgen hvis jeg skal på fest... Er det rett og slett nok å kutte ut sjokolade og øl? He he da blir det en kjip helg :(

 

Det motiverer skikkelig å være i en gruppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Synes jeg hadde høyt kcal inntak pr dag. Ikke så rart... Jeg regnet ut etter denne formelen som jeg har funnet flere steder :

 

Exclamation Energiforbruk Og Meny

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

Det som har manglet, men som jeg fant etter en del leting i dag var:

 

"Ha deretter et inntak 500-1000 kcal under ditt daglige energiforbruk..."

 

Og det endrer jo en del... Ikke rart jeg hadde problemer med å spise alt! Litt flaut, men sier det likevel.. :( Kanskje flere som er litt nye og ikke trenger å gjøre samme feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Det var nyttig lesing. Så rart at det blir så lite ekstra av trimpoengene. Da er det bare å håpe at vekta skal peke nedover. Blir spennende på mandag. Jeg skal også prøve å komme meg på helsestudio 3 ganger i uka. Det er planlegging som må til. Det er ikke alltid så lett, men nå skal det gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Jeg vil bare komme med en liten kommentar til innlegget til benny:

 

I grete roedes kursbøker står d at man skal trekke fra 500 - 800 kcal, og MAKS 1000. Tenkte bare at jeg skulle nevne d. Min kursleder sa iallefall at dersom jeg trakk ifra 1000 så kunne jeg risikere å få i meg for lite slik at kroppen gikk på "sparebluss"...

 

Aleksandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mairiam

Heisann!

 

Jeg vil også være med. Har lagt på meg flere kg siden morsdagen. De har rett og slett bare kommet snikende :(

 

Så nå har jeg 5-6 kg jeg vil ta av.

 

Veide meg i dag, og resultatet var:

 

Høyde: 1.69

Vekt: 61,4

Midjemål: 72cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare komme med en liten kommentar til innlegget til benny:

 

I grete roedes kursbøker står d at man skal trekke fra 500 - 800 kcal' date=' og MAKS 1000. Tenkte bare at jeg skulle nevne d. Min kursleder sa iallefall at dersom jeg trakk ifra 1000 så kunne jeg risikere å få i meg for lite slik at kroppen gikk på "sparebluss"...

 

Aleksandra[/quote']

 

Det er riktig. Leste at Jeanette Roede svarte en om at det er svært sjelden de anbefaler noen å ligge under 14-1600 kcal. Så jeg forsøker å ligge på det. Det er ikke så vanskelig og ser ut til å virke. Men nå er det helg og det er jo da det er verre... Men dette skal jeg fikse:)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest swcdans
Jeg har sluttet å røyke og vil helst gå ned 4-5kg uten å begynne igjen. Godt å være flere med nogenlunde samme målsetning som meg :(

 

Mål:

Høyde: 168 cm

Vekt: 62' date='5

Midje:76,5

 

Midjen er ikke så verst, men jeg har en mage under jeg vil ha vekk!

Nå har jeg sagt det så nå må jeg følge opp!

 

Lykke til alle andre![/quote']

 

 

Jeg leste en undersøkelse om "magetrimmer" husker ikke hvor det var.

Denne fikk faktisk veldig mye skryt!

Jeg har nå funnet den igjen i Ellos katalogen.

Et hjul med håndtak på hver side, som man skal rulle frem og tilbake på gulvet mens man hadde knærne nedi.

Jeg har nå bestilt den og håper den kommer til uken. Skal holde deg informert på om den holdet det testen sa den skulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Deilig å være igang. Nå er det helg å da blir det nok litt ekstra. Vi får prøve å ikke overdrive helt. Har kjøpt reker til i kveld med litt vin til. Det må være lov. Ellers har jeg timmet denne uken så jeg har fått et gulleple. Veldig fornøyd med det. God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Synes jeg hadde høyt kcal inntak pr dag. Ikke så rart... Jeg regnet ut etter denne formelen som jeg har funnet flere steder :

 

Exclamation Energiforbruk Og Meny

(vekt x 10)+(høyde i cm x6' date='35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

Det som har manglet, men som jeg fant etter en del leting i dag var:

 

"Ha deretter et inntak 500-1000 kcal under ditt daglige energiforbruk..."

 

Og det endrer jo en del... Ikke rart jeg hadde problemer med å spise alt! Litt flaut, men sier det likevel.. :( Kanskje flere som er litt nye og ikke trenger å gjøre samme feil.[/quote']

 

Hei Benny!

Menyanbefalingene har jo lavere kcalinntak enn det daglege energiforbruket!

T.d har du eit dagleg energiforbruk på 2700 skal du på meny 3 som 1900 kcal til dagen , dvs 800 kcal mindre enn energiforbruket ditt!

Du må ikkje finne på å gå 500-1000 kcal lavere enn det?!?

Då går kroppen garantert på sparebluss og du går då IKKJE ned i vekt!

 

Stå på vidare!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...