Gå til innhold

Overspising og er det flere enn meg her inne .


Gjest Magdamicro1970
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Magdamicro1970

Hei :)

Er ei dame på 48 år som sliter litt med dette når jeg skal lage meg mat. Jeg kan være kjempe flink da jeg har hatt på mat til meg på talerkenen, men jeg stopper ikke med en talerken men bare fortsetter til det er tomt. Og kjedespiser også.

Dette har resultert i at jeg spiser veldig mye mat til alle forskjellige tider av døgnet. Og ikke bare 3 timer imellom måltidene mine.

Jeg trenger seriøst hjelp for dette og det hadde vært så bra om flere som  har det som meg.

Bare siste året så har jeg lagt på meg 11 kg.

Jeg er 168 høy og veier 89 kg.🙁

+ at jeg nesten ikke orker å gå turer lengere, men jeg har meldt meg inn her og har da funnet en side som jeg liker godt å trene etter.

Kanskje dette er spam men jeg personlig liker å trene til denne siden. Live Gym .

Det som mangler nå er å få til ordentlig med maten jeg skal spise . Og mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tenker mange sliter med det at de spiser for mye når man først spiser f.eks middag. Jeg har til dels også hatt plunder med det, spesielt når det er noe man synes er veldig godt!

I tillegg har jeg hatt uvanen av at jeg bare må ha noe å spise når jeg setter meg ned på kvelden og som regel ser på TV.

Det tar tid å gjøre en endring, men må si at det å registrere maten jeg spiser har gjort meg mye mer bevisst på det jeg spiser og ikke minst mengden. Og etter hvert lærer man seg hva som er greit og ikke.. men må si at man kommer over noen utfordringer noen ganger..

Det er den første tiden man sliter mest, men så etter hvert blir man vant med å ikke småspise også

I overgangen hvor jeg bare måtte ha noe så spiste jeg en del tomater.. lite kalorier om man liker de.. og fant ut at det er mye bedre enn alt mulig annet man hever i seg.

Nå har jeg et fast kveldsmatmåltid og evt litt frukt/grønnsaker. Ønsker jeg noe utover dette koser jeg meg med en kopp te. Jeg er veldig glad i te, så finner mye kos i det☺️

Selv har jeg valgt å fokusere mest på det jeg spiser, burde selvsagt også trene noe, men ser at det er mat og søtt som er det store problemet. og i og med at jeg ikke er veldig flink til å trene utover det å ta noen skogturer i ny og ne så er heller ikke det noe som vil funke i lengden hos meg.. 

Er du med i noen gruppe her? vi er en liten gjeng på ned 10-20kg som melder inn ukentlig nedgang. Forhåpentligvis er vi en gruppe som skal klare å motivere hverandre når det går litt trått 😃 er bare å heve seg med om du ønsker! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdamicro1970
9 timer siden, Silje skrev:

Så koselig å få svar i fra noen her inne :) Nei er ikke blitt medlem av noe gruppe enda. Så da vil jeg gjerne bli med dere jeg da . Det setter jeg veldig pris på . Det er jo lettere å kunne gå ned i vekt da man er flere.

Og da blir det litt mer konkuranse i det også ikke sant :)

Så da hører jeg i fra dere igjen da ?

Jeg har veie dag på Mandag såvet ikke når dere har det jeg.??

Ett lite tips jeg er heller ikke så veldig flin k til å trene styrke eller å gå tur, men har meldt meg inn i LIVE GYM og betaler 50 kr i måneden og da kan du trene masse forskjellige trenings forslag hjemme hos deg selv eks. Eller andre steder. :)

Det er en App som du kan laste ned på tlf og pc.

Bare en tanke hvis du ikke orker å gå ut for å trene , men ta det i ditt eget tempo og hjemme hos deg selv ;)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...