Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned?


Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg har nå i 3-4 uker vært veldig flink med kostholdet og mosjon men ser ikke noen særlige resultater. Vekta veksler mellom at jeg har gått ned 1 kilo og 1,5 kg. 

Ingen store utskeielser, ingen fester, ingen nattmat, ingen fråtsing. 

Alt et lagt inn i Lifesum og stort sett alt er veid. 

Har ca 2 treningsøkter i uka pluss flere lange gåturer. 

Ligger på ca 1600 kcal pr dag. Er 174 cm høy og veier nå ca 86 kg, og vil ned til 80 kg. 

Spiser dere mer når dere trener en dag? Lifesum kan foreslå at jeg skal spise tilsvarende set jeg har forbrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Om du er trofast og ærlig i din telling av kalorier bør du gå ned ca. 0,5-1,0 kg i uken om du ligger på ca. 1600 kcal om dagen. Husk at det finnes ikke kalorier/gram som ikke skal telles!
Når du vil ned i vekt må du ikke øke inntaket fordi om du trener!!
Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Drikker du nok vann? Og  ikke samler opp til større måltider, men fordeler kaloriene på minst fire måltider om dagen?

Da kan det være at kroppen din bare er slik, og samler på det den blir servert!
Min svigersønn sliter med det, men han tror jeg småspiser uten å tenke over det, og spiser ofte bare ett måltid om dagen (en stor middag, i tillegg til småspisingen, som han ikke tror teller med.....). Og det går ikke bra.

Mulig du skal prøve å spise mer proteiner og mindre karbohydrater? Går du fortsatt på 1600 kcal om dagen, eller har du gitt opp?? Og har du noen å slanke deg sammen med? Går du på kurs/har du gått på kurs?
Å slanke seg er uansett en prøvelse i viljestyrke og utholdenhet, i tillegg er det gjerne nødvendig å endre livsstil.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...