Gå til innhold

De siste 10


Anbefalte innlegg

Da mangler jeg de siste 10. I første omgang jobber jeg meg sakte men sikkert ned 5 til, så de siste 5. Jeg har slitt myyye med å få det hele tallet jeg skal stå på på mandag. Men det handler jo ikke bare om tallet på vekta må forstå. Jeg har jo begynt å gå på treningssenter for pokker! Jeg som så vidt torte å hente posten før. Sosial angst, depresjon og paranoia er ikke en god kombo. I tillegg har jeg begynt å gå med turgruppa her på bruket hver mandag! Jeg skulle ønske jeg kunne rope til meg selv "Fy faan så flink du er!" Men jeg får ikke til. Ikke ennå. Kanskje en dag? Kanskje når jeg har gått ned de siste 10? Er jeg god nok da? Er jeg flink nok da? Jeg håper det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg roper og heier på deg! Jeg vet at vektnedgang er en tøff jobb og syns derfor du er flink. Selvsagt er du godt nok-med eller uten kilo! Det er bare så trist at vi ofte er så harde mot oss selv at vi blander kilo og selvfølelse.

Hvor mye har du gått ned, og hvordan?

Jeg har gått ned ca 12 kg og er halveis til mål. Jeg har også satt meg noen delmål for å ta det stegvis. Jeg skulle ned ca 24kg og det er langt til mål det.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ❤️ Jeg har gått ned i underkant av 41 kilo. Kuttet ut småspising, kuttet ut søtsaker, tatt bare ett stykke kake borte på besøk og heller drukket mer kaffe, bare to øl i helgene, mindre porsjoner med middag og bare en porsjon, mere grønt, sparsom med frukt (bruker som godis), mere proteinholdig, sluttet å assosiere mat med belønning, tvunget meg selv på treningssenteret, tvunget meg selv til å bli med i turgruppe der jeg bor, gjort bevegelse til en del av hverdagen, fast døgnrytme og drukket 3 liter vann om dagen (sukkerfri saft 😉 ).

12 kilo er M-Y-E! Knallbra! Du inspirerer og viser at mine 10 siste er mulig selv om det går seigere nå enn før. Det er nok noe med mørketiden og kulda. Jeg er ikke like aktiv og depresjonen puster meg i nakken. Stresskilo osv.

Stå på! Dette klarer vi!

Jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt!!! 41 kg., det er helt fantastisk. Du må virkelig ha fått et helt nytt liv!

For ca 12 år siden gikk jeg ned ca 30 kg. Jeg brukte ett år på dette og det var litt som om at jeg ikke klarte å se det helt selv. Det tok ganske lang tid før hodet hang med. Jeg la om hele levesettet. Jeg var en "sofagris" som elsket å kose meg med god mat, kaker og snacks. Ila året fikk jeg fart på trening, kostholdet ble helt snudd på hodet og jeg følte meg bra. Slik levde jeg 5-6 år. Så skjedde det noe veldig vanskelig i livet mitt og jeg mistet grepet. Det endte med at jeg la på meg 24 av de 30 kiloene igjen. Livet har gått seg til og de to siste årene har motivasjonen til å rydde opp i disse kiloene bygget seg opp. Jeg startet friskt på nyåret og det gikk fint frem til lockdowm i mars. Jeg ble først syk en stund, deretter ble det en svært heftig periode på jobb og jeg klarte ikke å holde fast i prosjekt NED. I september var jeg på nytt klar for å gå videre og nå føler jeg meg veldig motivert. Jeg har gått ned ca 9kg siden da og er veldig fornøyd med det. Jeg ser du skriver at du tvinger deg selv til å trene. Jeg hadde det på samme måte da jeg gikk ned de 30. Etterhvert ble det faktisk ganske deilig å trene og gå i mark og fjell. Dette ble også borte da jeg lå nede for telling, men jeg kjenner at det er på tur frem igjen. Jeg trener ikke på senter men ser ikke bort fra at jeg kan melde meg inn igjen etter pandemien. Jeg går tur et par dager i uka og kjenner at det gjør godt. Turene har blitt litt lengre og formen er svakt stigende.

De siste kiloene er ofte seige. Energibehovet blir lavere når vekta går ned, det kan være vanskelig å leve på så lite inntak over veldig lang tid. Det kan også skje noe med motivasjonen når resultatene ikke kommer i samme fart som før. Jeg husker at jeg slet veldig med de siste 5 kg. Jeg levde på meny2/1600kcal og kroppens energibehov var på ca 2000. Da er differansen "bare" 400 pr. dag (2800=ca ned 0,4kg/uka) Hvis jeg da hadde 1-2 små utskeielser i uka kunne hele underskuddet fort bli borte selv om jeg følte at jeg var på slankern. Nå er det en del kg igjen til mine siste kg.ned, men jeg skal ta med meg disse erfaringene og stramme litt ekstra til på slutten bare for å komme i mål. Og da begynner den virkelig harde jobben...å holde vekta😂

Åh, nå fikk jeg lyst å trimme litt. Jeg skal ikke på jobb før kl 12 og rekker en tur ut i marka først. Bare å gjøre meg klar og komme meg ut på tur når det blir et snev av dagslys.

Ha en fin dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

God 2. advent.

Vi får inspirere hverandre. Det hjelper å ha noen å skrive til. I morgen skal jeg gå tur med turgruppa her jeg bor (kaffe i skogen er obligatorisk. ikke kake for min del 😉). Jeg har også som mål å gå på treningssenteret. Bussen har heldigvis etter mange år begynt å gå en gang i halvtimen og stopper nesten rett utenfor døra på senteret, så veldig vanskelig å komme seg dit er det ikke. Den 10. skal jeg til frisøren og få juleklippen. Det hjelper å føle seg ok på håret tror jeg. Lettere å gå ut blandt folk om du ikke føler du har en eneste stor tust til hår liksom 😂

Håper ellers at alt er bra med deg. Vanskelige livshendelser snur gjerne oppned på det meste. Jeg har slitt en del i livet og vekta er et resultat av blant annet det. Nå er jeg bedre og jeg skal fortsette gjevnt og trutt. Det er som du sier; Å holde vekta er den virkelige utfordringen.

 

Stå på! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk meg til å tenke på frisørtime og nå har jeg faktisk vært. Litt oppfrisket farge+ en god klipp gjorde underverker. Jeg skal vel ikke skryte på meg en stor hårtust, men glatt, passe tynt hår trenger også service😂

Det nærmer seg 3.søndag i advent og jeg holder fortsatt koken. Det har merkelig nok gått forholdsvis greit, til tross for julebakst og andre fristelser. Jeg prøver meg på ei siste uke til med stram regi før jeg tar juleferie. 

God helg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...