Gå til innhold

16 kg på et år


Anbefalte innlegg

Jeg ser at det ikke er så mye aktivitet inne på forumet her, så tenker at dette blir vel så mye en dagbok for meg.  Eller kanskje det dukker opp noen flere etterhvert? 😊

Jeg har nå brutt løftet til meg selv om at jeg skal gå ned disse 16 ekstra kiloene et utall antall ganger. Såpass mange at jeg nesten ikke stoler på at jeg kan få det til lengre. Men så er det heller ikke noe alternativ å la meg selv forfalle totalt. Føler meg virkelig ikke vel i min egen kropp nå (!), jeg har fått ganske stor mage, og jeg som pleide å bruke str 38-40 er nå oppe på str 44. 🙀 Og jeg kjenner at jeg ikke er så mange "matfester" unna til at de nye buksene er for trange de også. 😳

Jeg har satt meg som mål at jeg skal ta tak i de første 6 kiloene, fra 76,5 kg til 70,5 kg nå de kommende 10 ukene. Det vil utgjøre en stor forskjell bare det! Jeg skal ha fokus på å ikke synes så synd på meg selv underveis, og jobbe med at det ikke er så himla farlig å være litt sulten! Det er bare 10 uker, og det vil gjøre at jeg føler meg så uendelig mye bedre med meg selv! Deretter tar jeg en valgfri lang pause på stabil profil (ja, jeg skal IKKE gå rett i spisefella igjen da!), før jeg tar tak i de neste 5 kiloene. Det blir sannsynligvis etter sommeren.

Startvekten i dag er 76,6 kg, og mandag 30. mai er da datoen jeg har satt som første delmål for meg selv. For å gå ned 0,6 kg pr uke har jeg planlagt å spise 2000 kalorier. Ingen sultekur med andre ord. Men da må jeg også ha over 10.000 skritt eller mer på klokka hver dag. Og jeg må ikke gå en kalori over de 2000, for da forsvinner underskuddet fort! 

Så da er jeg i gang! 10 uker - 6 kg! 😀💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, det er veldig stille i alle gruppene her. Jeg holder til på ned 20-30 kg, men satser på å komme hit inn etterhvert. 

Høres ut som en god plan du har lagt. Selv er jeg igang med Roede-kurs 1, og har planer om å fortsette på kurs til jeg er i mål. Jeg har ikke tenkt til å gå på kurs i sommerferien (typ juli), men prøve å gjøre det jeg vet er rett likevel.

Lykke til, så håper jeg at jeg snart kommer inn på dette forumet. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...