Gå til innhold

Sols lille dagbok


Gjest Sols

Anbefalte innlegg

Hei.

Denne siste uka har ikke vært bra. Jeg kjenner at jeg har skeiet ut en del og vekta viste stillstand. MEN jeg har gått inn 2 cm og det vil jo si mindre av meg :rolleyes:. I dag tok jeg på meg et skjørt jeg ikke har brukt på noen uker, og -gjett hva! Jeg kunne dra hele glidelåsen opp!! Jeg er så fornøyd!

 

Denne helga skal jeg konsentrere meg virkelig for å spise riktig og trene. Det er målet mitt, ha ei super helg alle sammen!

 

Go`klæm fra Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Heia alle sammen!

 

I dag har jeg en flott dag. Det er varmt ute, selv da jeg kjørte til jobb kl 7 i morges. Datra mi slapp unna strømpebuksa og det duftet så deilig av gress og sjø da jeg parkerte utenfor jobben.

Vekta viste 1 kg i minus og 3,5 cm mindre i omkrets. Tilsammen har jeg gått ned 5 kg og inn 15,5 cm siden påske og jeg er halvveis til sommermålet jeg har satt. Når jeg klarer det er jeg 10 kg lettere på 3 mnd og det SKAL jeg gjennomføre!

 

Ha en flott uke, og send meg gjerne en mld om du vil.

 

Stor klæm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hurra hei og hopp!!

Stillestående uke, men inn 2 cm. Totalt 17,5 cm mindre i omkrets og 5 kg lettere! Jeg er stolt av meg selv, men har som mål å komme ned ytterligere 5 kg innen noen mnd. Arbeid i hagen med lemping av nesten 3 tonn stein gir gode utslag på trimpoeng ;-)

 

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg er så nysgjerrig på hva du gjør for å gå ned? jeg har 10 leie kilo som ikke vil av jeg... *grrrrrrr*

kanskje du har noen fine tips til meg!?

jeg trener endel og spiser ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattugla
Hurra hei og hopp!!

Stillestående uke' date=' men inn 2 cm. Totalt 17,5 cm mindre i omkrets og 5 kg lettere! Jeg er stolt av meg selv, men har som mål å komme ned ytterligere 5 kg innen noen mnd. Arbeid i hagen med lemping av nesten 3 tonn stein gir gode utslag på trimpoeng ;-)

 

Ha ei fin uke![/quote']

 

gjør slik at jeg motiveres ennda mer med mine 20 kilo for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattugla
Hurra hei og hopp!!

Stillestående uke' date=' men inn 2 cm. Totalt 17,5 cm mindre i omkrets og 5 kg lettere! Jeg er stolt av meg selv, men har som mål å komme ned ytterligere 5 kg innen noen mnd. Arbeid i hagen med lemping av nesten 3 tonn stein gir gode utslag på trimpoeng ;-)

 

Ha ei fin uke![/quote']

dette kommer vi til å klare er kun 159 høy og veide ved påske tider 105,5 nå er vekten under hundre og mistet 10 cm i midjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17,5 cm er jo "ganske" merkbart da!!! Så hyggelig at du opprettholder dagboken din!

 

Her i sør er det bitkaldt. Solen skinner, men ALL vinden fra norpolen fyker over her som en galning......... :eek: Jeg tar en liten 1/2 times morgentur med Vov hver dag, og i morgen skal jeg ta på meg pannebånd hvis det blåser like mye!

 

Lemping av stein er en kjempefin trening - tenk deg ALL den styrken - og så GRATIS, da gitt. Du kommer sikkert til å merke det på centimeterne dine :).

 

Nå skal jeg avgårde på min vanlige torsdags Pilates :)!

 

Ha en fortryllende uke, Sol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Dette var en fin dagbok det og sikkert en veldig kjekk motivasjonsfaktor å ha som hejlp for å komme seg ned de kiloene du skal, gratulerer med de 5 kiloene du har gått ned, du er kjempe flink.

 

Jeg vet jo selv hvor motiverednes det er å skrive inn hver uke å fortelle om hvordan det går ( skriver blogg en annen plass her på sidene).

 

Lykke til videre på veien til et lettere liv og en sunnere hverdag. :)

 

Hilsen fra Evelyn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat "rjdio":

 

hei! jeg er så nysgjerrig på hva du gjør for å gå ned? jeg har 10 leie kilo som ikke vil av jeg... *grrrrrrr*

kanskje du har noen fine tips til meg!?

jeg trener endel og spiser ganske bra.

 

 

 

Hei og takk for tilbakemelding.

 

Den største endringen jeg gjorde var å bytte ut ei skive brød med 1 fiberrik og 2 finncrisp til frokost og lunsj. Nå spiser jeg derfor 1 skive, 1 fiberrik og 2 finncrisp. I tillegg spiser jeg minst 2 gulrøtter og 1 youghurt med mindre sukker i løpet av arbeidsdagen.

 

En annen ting er at jeg har økt aktivitetsnivået. Nå sykler jeg 2-3 ggr pr uke i ca 25 min og tar noen styrkeøvelser med manualer etterpå, tilsammen 1 time trening.

Dette gjør jeg hjemme. Har kjøpt en rimelig ergometersykkel og 1 kg, 2,5 kg og 5 kg manualer. Nå på våren har jeg arbeidet mye i hagen og da utgår innetrening.

Jeg er alenemor, så jeg tar treningen når det passer, men er nøye med ikke å sitte i sofaen å se tv flere kvelder på rad. Om jeg ikke har lyst å trene, sier jeg til meg selv at jeg bare skal sykle 5 km, -så har jeg gjort NOE, men det blir alltid mer for det er så morsomt når jeg først er i gang. God musikk er motivasjon.

 

Lykke til og spør gjerne mer!

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei alle!

 

Etter nærmere èn mnd fravær er jeg tilbake igjen for fullt.

Jeg skal være dønn ærlig om fraværet: en liten ulykkelig forelskelse og en haug med arbeid i hagen...

Dette har i praksis ført til at jeg ikke har passet maten godt nok, men arbeidet har gitt meg styrke i armer og rygg og resultatet er 0,5 kg ned og 1,5 cm mindre i omfang siden sist..

 

Jeg kjenner at motivasjonen er tilbake og at jeg er på tur opp igjen, humørmessig. Det var kanskje ikke dumt med en liten pause?

 

Så, til deg som leser dette, lykke til til deg i uka som kommer!

 

Klæm fra Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buuuhhhhuuuu - ulykkelig kjærlighet er det VERSTE :mad:. MEN, ikke la det trykke deg ned! Dropp alt som heter Jantelov og kom igjen. Jeg heier på deg!

 

Fint å høre fra deg igjen. Nå er det jo en ypperlig tid å ta en skippertak med kroppen! Masse nydelige, ferske produkter. Lange deilige dager hvor det er fint å være ute. OG - du har jo allerede supre resultater :cool:.

 

U go girl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Høsten er rett rundt hjørnet.. så fort sommeren gikk... Jeg ser at skogen ikke lenger er kledt i bare grønt, men har fått islett av brunt og gult her og der..

 

Jeg har hatt en fortreffelig sommer, en av de aller beste i mitt voksne liv (barndommens somre er det jo ingenting som kan konkurrere med..). Datteren min og jeg har solt oss, badet, reist litt, spist is, grillet med mer. Siste ferieuka brukte jeg på å avvenne kroppen på feriemat og begynte å trene. Jeg går nå på Bio Drain dreneringskur som skal hjelpe kroppen å kvitte seg med avfallsstoffer.

 

Som slagplan framover mot et lettere meg, har jeg avgjort å kutte ut godterier og spise mindre porsjoner med mat. Jeg skal slutte å spise når jeg er passe mett og jeg skal fokusere på vanlig, sunn mat. Jeg vet hva som må til for meg og jeg er kjent med hva som er sunt og hva som ikke er det..

 

Jeg skal veie meg bare 1 gang pr måned. Jeg skal ihvertfall forsøke det. Neste veiing er derfor neste fredag. Ny rapport kommer da.

 

Ha det fint, så lenge..

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å høre at du har hatt en fin sommer. Det har jo vært et fantstisk sommervær og det er vel ikke slutt helt enda heller. Sikkert en god ide å bare veie seg en gang i måneden. Vurderer å forsøke det selv, eller å bytte ut vekten med målebåndet.

Gleder meg til å høre fra deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei.

 

Skjønner ikke hva som går av meg denne uka. Jeg er bare SÅ trøtt! Vil bare sove, har ikke lyst å trene selv om jeg elsker å gå tur i marka, -noe jeg har gjort mye av i sommer..

 

Jeg har spist litt dårlig i det siste og jeg tror det kan være årsaken. Og det verste er at ingenting smitter slik som dårlig mat; man ender opp helt ute på jordet!

 

Nå trenger jeg en skikkelig oppmuntring. Tenkte å mote meg litt opp i helga, lese gjennom mine GR-bøker og begynne å notere det jeg spiser. Fortsatt vil jeg veie meg bare 1 gang pr mnd, men jeg ønsker å komme ned 10 kg.

 

Så: er det noen som kan dra meg litt opp her?

Pliiiis....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen;)

Tenker på deg iblant og lurer på hvordan det går.

Håper du får igjen lysten til å spise skikkelig mat, for det og mosjon er ofte det eneste som hjelper når man er trøtt og sliten. Du vet jo selv hvor godt kroppen fungerer med skikkelig mat og da kommer overskuddet også. Vet selv hvor vanskelig det kan være å komme seg ut når man har mest lyst til å sløve på sofaen. Men det er utrolig deilig å slappe av etter at man har vært ute og beveget seg litt. Så opp og ut er det beste rådet jeg kan gi deg:) BEnytt helgen til å stelle litt godt med deg selv og så er du igang igjen.

Sender deg masse positive vibber og håper det kan inspirere deg til å fortsette med fornuftig kost.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp et kilo siden før sommeren, men det skal fort bort! Jeg har kommet i en samarbeidsgruppe med 3 andre på "10-20 kilo"-tråden. Vi er alle av nesten samme vekt og høyde, så jeg tror jeg vil ha god nytte av litt drahjelp. Forøvrig har jeg skrevet ned en del motiverende ord for meg selv. Ord og indre bilder som jeg skal ta frem når det butter som verst imot.

 

Ha en flott uke, alle sammen som gidder å lese dette. Vi sees!

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott og ærlig dagbok du har. Synes du er flink,jeg. Selv har jeg gått ned 14.5 kilo siden 20 juni,pga. MYE sykling og turer, men føler meg litt lei nå. Har unnet meg en del godt i den siste uken, men etter å ha lest her, hopper jeg på trimsykkelen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært! Ja, det gjelder å ikke gi opp, spes ikke etter de resultatene du har oppnådd. Av erfaring vet jeg at det er MYE vanskeligere å gå ned kg man før har slanket bort. Så derfor: hold ut, fokuser på det du har oppnådd og gled deg over ditt nye jeg!

 

Klæmma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går.... Hadde overført noen bilder som lå på digitalkameraet over på pc`en.. Jeg bladde gjennom for å se bilder tatt i sommer, hadde ikke sett dem før..

 

Da jeg avsluttet hadde jeg en ekkel smak i munnen og jeg likte ikke følelsen jeg hadde.

 

På bilder får man se sannheten! Sannheten slik andre ser meg og kroppen min. Da tenker jeg på de rent fysiske trekk.

 

Når jeg står foran speilet om morgenen, holder jeg automatisk inn magen. Jeg strammer liksom inn haka og strekker meg i nakken og ryggen slik at ansiktet og holdningen ser okei ut.

 

Men slik holder jeg meg ikke hele dagen! Og det var lett å se på bildene. Huff o`huff!!

 

Dette var det jeg så:

- toppen som jeg trodde jeg var så "slank" i, bulte ut over buksa. Magen var

altfor stor og ... ja, det var faktisk en romslig bilring over linningen!

- jeg HAR dobbelthake (bare prøv å innbille deg selv noe annet!!)

- overarmene mine er GEDIGNE!

- i bikini... la meg slippe å si noe!

 

Jeg må bare innse det: jeg ER for tykk, jeg er overvektig, jeg har faktisk en BMI på 28,9 og det er ikke bra! Nå har jeg sett med egne øyne hvordan jeg ser ut i det daglige og det var ikke pent i mine øyne.

 

Utrolig nok: dette ga meg ikke lyst til bare å legge med ned å deppe, men tente en stor motivasjon i meg. Neste gang jeg får lyst å spise noe jeg ikke skal, så henter jeg bare frem bildene for mitt indre øye og da lar jeg nok vær!

 

Huff og huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg hatt god motivasjon. Jeg har ikke latt maten spille første-fiolin hverken i helga eller ellers. Jeg har notert alt jeg har spist, syns det er litt tungvint, men har fått tilbake noen aha opplevelser i forhold til hvor mye kcal det faktisk ER i en del mat.

 

Likevel har det blitt noen situasjoner hvor jeg er servert kaker og is. Jeg har dag jobbet med å begrense meg ved f.eks ta bare ett kakestykke istedet for to (eller tre). Jeg skal jo leve slik resten av livet og min utfordring ligger i å ta bare litt.

 

Jeg tapte 1,5 cm og 0,5 kg denne uke. Jeg har et mål om 5 kg til i reduksjon til jul. Fortsetter jeg med halvt kg i uka, vil det gå greitt. Kanskje like godt å ikke ha for høye mål? Da blir de så fryktelig uoppnåelige...

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen..

 

Ser jeg har vært medlem i snart et år... Tiden går fort og jeg har vel egentlig vært stabil i vekta siden da. Jeg hadde en topp i vinter hvor alt nesten kom helt ut av kontroll, men har hentet meg inn igjen. Nå har jeg mistet 6 kilo og krympet 20 cm siden da og jeg holder fast på det og forsøker å se hva jeg faktisk har klart enn å bare fokusere på det som ligger foran meg..

 

Målene mine er små, og i første omgang håper jeg å kunne veie 70 kg til jul. Det er om 4 kilo og 11 uker til. Det er et passelig mål og ekstra morsomt hadde det vært om jeg så 60-tallet på vekta innen den tid, men det blir i så fall en ekstra-bonus.

 

Nå er det en stund siden jeg så 74 på vekta, og det kiloet jeg gikk ned siste uka ga meg en kick-start på dagen. Tenk at man kan bli så lykkelig av å endelig se resultater!?? Det ga meg virkelig motivasjon til å holde fast slik jeg stevner nå.

 

Legg gjerne igjen en kommentar om du har lyst, jeg blir svært glad for å se at andre leser min lille dagbok. Kanskje har du selv en du vil anbefale meg?

 

Ha en fin dag!

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dagbok du har:) Kan ikke skjønne at jeg ikke har vært innom denne før.. Du skriver bra om livets oppturer og nedturer, som i aller høyeste grad påvirker oss i forhold til trimmen og matinntaket. Jeg har slitt som pokker for å komme ned bare 5 kg og det er hardt å tviholde på motivasjonen når det er dårlig med resultater. Jeg har en bmi på 39 og har en lang vei ned.

 

Vet i hvertfall at det skal børstes støv av min ergometersykkel:) Den er også forholdsvis ny, med en haug med program osv. Skal starte sakte, men vil komme igang. Takk for inspirasjonen! p014.gif

 

Ha en fin dag! Stikker innom her igjen!

 

Trinny h086.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...