Gå til innhold

5 kilo!


Gjest gifteklara
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest gifteklara

Legger ut en ny link hver morgen for de som er med i "5 kilo før jul" klubben. I helgene må noen andre gjøre det. For da sitter jeg bare foran tven og propper i meg deilig sjokolade og potetgull...Neida! Men jeg har ikke internet hjemme... Så feel free til å ta intiativ til "dagens 5-kilo-før-jul-link".

 

Hvordan går det med dere?? Jeg er litt usikker på hvor mange kalorier det er lurt å få i seg hver dag. Jeg har gått på et kurs tidligere, og da var det vel snakk om 1100-1300. Nå på denne planen som jeg fyller inn så kommer jeg fort opp i 14-1500. Lurer på om det var fordi jeg ikke skrev inn grønnsaker før? Litt forvirret på dette, men det er vel kanskje ikke så farlig...

 

Jeg har forresten et tips til fettforbrenning. Det å gå/trene på tom mage om morgenen i minst 30 min er helt fantastisk. Da går forbrenningen rett på fettlagrene!! Utenom på morgenen så er det ikke lurt å trene uten å ha spist, da har det ingen effekt...

 

Yes - ha en kjempe fantastisk slanke dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bra å gå før en spiser frokost, men har hørt at du setter enda mer fart på forbrenningen om du drikker en kopp kaffe (svart) først. så det skal jeg prøve fremmover :>

jeg ligger på 1300-1500 kalorier om dagen, er ikke så nøye med veiing av matvarer da..blir bare ca. skal skjerpe meg der også, men ellers har jeg ikke spist godteri på 3 dager da, er stolt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mindre enn 1300 kalorier per dag - for da stopper forbrenningen etter halvannen uke! Det gjorde det på meg! Men om du får mer enn 10 trimpoeng i uka (et trimpoeng er 200 kalorier), så spørs det om du må spise ikke mindre enn 1500 kalorier.

Fint at du la inn ny link!

Fortsatt god slankeuke!

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde nok ligge på 1400-1500 kcal om dagen,det gjør jeg,men da har jeg vel en 10-12 trimpoeng i uka.(jeg fyller ikke inn grønnsaker) Men nå har vekta mi stått stille ett par uker...kjedelig..håper det løsner litt snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening før frokost er kjempebra! mitt problem er at jeg stort sett er så vanvittig sulten at det absolutt ikke frister... hum... burde teste en halvtimes tur i hvertfall, det er jo ikke så veldig lang tid å utsette frokosten.

 

Jeg forsøker å holde meg ca 5-600 kcal under dagsbehovet mitt _etter_ at treninga er trukket fra. Har et dagsbehov på ca 1980 kcal, så dersom jeg ikke trener spiser jeg rundt 1380-1480 kcal, de dagene jeg trener forsøker jeg å fylle på med mer mat. Spiser endel knekkebrød (bor i UK så grovbrød er omtrent ikke-eksisterende...), men synes det er vanskelig å få i seg nok kalorier de dagene jeg spiser det til frokost og lunsj... Burde kanskje få i meg mer kaloririkt pålegg.

 

En ting som i hvertfall hjelper på meg er å drikke grønn te, for det første er det vanndrivende og for det andre så skal det sette opp forbrenninga. Drikker stort sett etpar kopper om dagen, og det virker i hvertfall som om jeg i det minste ikke tar opp så mye vann (det med økt forbrenning kan være litt placeboeeffekt, men det virker nå slik i hvertfall)

 

Lykke til alle sammen! Dette skal vi klare! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ligge på 1300-1400 kcal de dagene jeg ikke trener, og ca 1600 hvis jeg trener. Jeg synes denne uken har gått fint så langt, men blir en utfordring når helgen kommer. Jeg og samboeren er nemlig noen godtemomser, og jeg må få kontroll over disse utskeielsene. Er ikke så lett, men må bare være bestemt. Sparer alltid kosemerkene til helga, og det går fint. Har ikke hatt noe søtsug i det hele tatt denne uken.

 

Ellers så har jeg kun fått trent en gang denne uken, men skal trene tripp trapp og styrke i morgen, og styrke igjen på søndag. Trener en del styrke, både stram opp og i studio. Har vært flink til å trene minst 2 ganger i uken, og merker at jeg har erstattet fettet med muskler. Muskler veier jo mer en fett, og når jeg trener dagen før jeg skal veie meg opplever jeg ofte at vekten kan bli høyere enn den opprinnelig var. Noen som har samme erfaring? Derfor liker jeg egentlig ikke å trene dagen før jeg skal veies. Får se åssen det går til uka da, har mandag som veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gifteklara

Så bra at det går så bra! Jeg synes også det går ganske greit, men blir alltid veldig sulten på kvelden... Jeg har gått veldig mye denne uka, men har ikke hatt tid til å trene. SKal i morgen jeg og, step styrke... Det er veldig bra trening synes jeg. Merker ikke så mye på kroppen ennå, men har jo bare holdt på noen dager. Tålmodighet er bra... Har spist mye fjordlands i det siste, fungerer bra i en travel hverdag... stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til de morgenspreke er å drikke en protein-shake (f.eks. atkins-shake som du får kjøpt i butikken) i tillegg til kaffekoppen før dere går morgenturen, funker kjempebra på forbrenninga og man slipper å føle seg sulten på turen.

 

Jeg syns alt går så bra med spising og sånnt nå. Er egentlig en skikkelig sjokolademons, men denne uka har jeg spist så jevnt i løpet av dagen at jeg ikke har hatt noe særlig til søtsug, bortsett fra i går kveld da jeg oppdaget at mensen hadde gjort sitt månedlige besøk...

Jeg prøver å ligge på ca 1500 kcal daglig, dagsbehovet ligger på ca 2300.

 

Jeg kommer til å ha fredag som veiedag, hater å veie meg på mandager, etter helgas lille utskeielse på lørdag kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut till att det bare er meg som ikke har peiling på huir många kalorier jeg får i meg per dag, men så har jeg heller aldrig gått på kurs heller da.

Syns det virker så illmari tungvint att regne ut allt. Sløv kanhende..?!

Har liksom ikke tid till sånt.

Greier jeg mig allikevel??

Har ju litt kunskap om næringslæra og sånt i baklomma fra skolen...

Kanske noen som har ett tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaa

jeg er også med.

skal slanke meg 5 kilo til jul fordi da skal jeg reise hjem og treffe min eks-kjæreste som sa sist at jeg hadde lagt på meg (onde mannen)

akkurat nå er jeg på 1600 Kcal. men skal begynne fra i morgen med 1400 tenkte jeg, skal vi skrive ned vekt og sånt?

ingen vet hvor mye jeg veier...jeg sier det aldri !!!!

kanskje jeg kan begynne nå?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut till att det bare er meg som ikke har peiling på huir många kalorier jeg får i meg per dag' date=' men så har jeg heller aldrig gått på kurs heller da.

Syns det virker så illmari tungvint att regne ut allt. Sløv kanhende..?!

Har liksom ikke tid till sånt.

Greier jeg mig allikevel??

Har ju litt kunskap om næringslæra og sånt i baklomma fra skolen...

Kanske noen som har ett tips??[/quote']

 

har ikke gått på kurs jeg heller, men når du skriver inn hva du spiser i det matprogrammet her, så kommer det opp hvor mye kalorier du får i deg. og når du fører på hvilke aktiviteter du gjør så kommer det opp hvor mye kalorier du forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaa

jeg er også med.

skal slanke meg 5 kilo til jul fordi da skal jeg reise hjem og treffe min eks-kjæreste som sa sist at jeg hadde lagt på meg (onde mannen)

akkurat nå er jeg på 1600 Kcal. men skal begynne fra i morgen med 1400 tenkte jeg' date=' skal vi skrive ned vekt og sånt?

ingen vet hvor mye jeg veier...jeg sier det aldri !!!!

kanskje jeg kan begynne nå?????[/quote']

 

Er ikke farlig å si det til oss, alle som er her har jo planer om å slanke seg.

Blir jo bare mere inspirerende når men ser hva andre veier og hvor mye de tar av seg! synes alle her er så flinke, så jeg blir hvertfall motivert.

 

Og er det ikke typisk eksen å si slikt! håper du klarer målet ditt, er jo kjempegøy å vise seg frem når en føler seg litt bedre, så kan han bare ha det så godt!! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...