Gå til innhold

Sommermål 21.april


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen. så var det fredag igjen da,går fort disse ukene.

 

Sitter her med kaffekoppen og koser meg etter at alle er ute av huset. skal ta meg en times trening med kari Jaquesson nå på formiddagen,fikk den nye dvd hennes igår. så den må prøves ut..

 

Har vel ingen store planer i helgen,skal ihvertfall få trent en del. Ta frem sykkelen og få meg en sykkeltur,deilig at det endelig er litt vår..

 

 

Ha en fin helg alle sammen.. vi snakkes vel i løpet av helgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja endelig fredag - og endelig vår. Merker at det er mye lettere å stå opp nå gitt.

Har vært veldig flink etter påske, trent en del og holdt meg unna sukker.

 

Så flink du er synøve som klarer å trimme hjemme til dvd - det krever selvdisiplin:)

 

Har begynt å sykle til jobben istedet for å gå og det merkes på trimpoengene. Fikk flere trimpoeng da jeg gikk 30 min til og fra jobb enn nå når jeg sykler og bruker 10 minutter. Det betyr at jeg må trene mer ellers.

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående trim så trente jeg styrke her om onsdag og når jeg veide meg dagen etter hadde jeg gått opp 0,7 kg! Og disse 0,7 er der fortsatt i dag... Jeg hadde min ukentlige kos i går, fordi vi har funnet ut at det blir altfor mye hvis vi skal ha litt potetgull og godis i helga. Har lett for at det blir flere utskeielser enn nødvendig da. Så vi har inngått avtale denne uka, om at vi heller skal lage et fruktfat på lørdag.

 

Det er jo noen dager til veiedag, men slik det ser ut nå er jeg redd for at jeg går opp denne uka, fordi jeg har begynt med styrketrening igjen. I dag har jeg planer om å trene 1 time styrke og 1 time aerobic.

 

Ellers så skal jeg på grillfest søndag, og da gjelder det å ikke spise for mye- har en tendens til det med årets første grillmat...

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også opp når jeg trener hardt(dagen etter) men det ser ut til å være en sammenheng med saltinntak iforhold til treningen

Det er jo ikke fett og vann henger i mange dager

(jeg passer på hva jeg trener kvvelden før veieng for det utgjør mye til med sånn rett etter ;) )

 

 

Du skal se at cm forsvinner fortere med styrketrening så fortsett med god samvittighet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så er det helg igjen, da er det bare å passe seg for min del, når jeg skal kose meg så har jeg lett for å kose meg for mye, dessverre......;)

ser dere skriver at vekta viser litt mer dagen etter trening..............hmmm ble tankefull jeg nå, kanskje det er sånn her også, har ikke tenkt over det jeg, men om vi trener styrke så vil vel vekta gå ned likevel når vi spiser "riktig" ......ikke sant?

 

Nå skal jeg en tur hos frisøren, så skal jeg ta litt sol senere i dag, føler meg alltid i super form etter en soltime, deilig :D

 

Ha en fin helg alle sammen :D

 

mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi trenger å bekymre oss for at vi kan veie mer like etter en styrketime eller annen hard trening - for hard trening gjør bra for kroppen. Dessuten fører økt muskelmasse til økt forbrenning - det sier ihvertfall ekspertene.

 

Jeg har imidlertid lest at de som ønsker å gå opp i vekt bør trene styrke for å "legge på" seg. Jeg tror dette gjelder for sånne små tynne personer som ikke har noen muskler - og at de da bør satse mest på styrke og ikke kombinere styrke og utholdenhet slik som vi bør.

 

Jeg tar ingen hensyn til hva jeg trener før veiing, for det er ikke alltid vekten som bestemmer om jeg føler meg bra eller ikke. Jeg merker at selvtilliten øker når jeg føler at jeg er bra trent.

 

I går var jeg og bokset (Sats Box) - det var kjempe gøy - er skikkelig støl i ryggen og i armene i dag.

 

Gof helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamz; fint jeg kunne henge meg på - takk for det!

 

ser at dere skriver at dere går opp i vekt pga styrketrening - muligens gjør man det på kort sikt siden muskler veier mer enn fett - men muskler er for det første mye penere enn fettvalker :cool: og for det andre så hjelper musklene til med å forbrenne kalorier så på lengre sikt burde det hjelpe til med vektnedgang.

 

Jeg har holdt på med styrketrening siden januar og det er kjømpegøy!

Vekta har ikke akkurat tatt av (fra 87 til 80,5) men kroppen har blitt et bedre sted å være. Jeg har fått muskler i overarmene og låra - til og med en litt "utflytende" six pack har jeg fått ;)

 

Grunnen til at jeg ikke har gått mer ned i vekt tror jeg har med å gjøre at jeg er veeeeldig glad i vin i helgene - ser på dagsrapportene mine at kaloriene spretter i været fredag og lørdag men det er for så vidt greit siden jeg skal leve sunt for resten av livet :D

 

Styrketrening tror jeg også er det nærmeste man kan komme figurforming eller "punktslanking" avhenging av hva man trener.

 

Lykke til med trening enten det er styrke eller annet!

 

...nå skal jeg hive meg på sykkelen hjem fra jobb og innom polet og kjøpe en dunk rødvin. Det blir 5 km ekstra med ekstra vekt i sekken :D

 

God helg!

 

klem mysil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsan

Start med det viktigste først:

Jeg mente ikke at man ikke skal trene styrke (understreker ikke) om det kan misforståes, det var mere som en forklaring på vektøkningen

Men jeg binder mye vann i kroppen av slik trening og kan veie 1,5 kg mere den ene dagen enn den andre og jeg synes ikke det er gøy at det ser ut som om jeg har gått opp over et kg istedenfor ned 500 gram . Derfor trener jeg lett dagen før veiing og overlater de 6 andre dagene til mulighet for hard trening.

 

Men jeg ser jo vektnedgangen etter to dager så det er jo rent vann og det forsvinner raskt igjen.

Muskler veier jo mere enn fett men det er vell på mere langsikt og ikke etter en treningsøkt. Pluss er jo at slik trening ofte gjør innhogg på cm .

 

Nå er det oppklart og alle oppfordres til å trene styrke . ;)

Det er som Mysil sier- kroppen formes mere med slik trening så gratulere med six pack og muskler.

 

 

Ja nå var det sagt og snart er det helg. For mitt vedkommende betyr det en arbeidshelg så da er det lettere å holde rett matinntak.

 

Håper dere alle får en fin helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ til styrketrening er å holde på med suadrift..

Når jeg fyker rundt med 10 kg tunge forbøtter med mjøl, kjennes det i armene, når jeg lesser opp med silo fra høyballer i trillbåra og deretter triller det ut på forbrettet for deretter lesse ut av igjen 8 ganger fram og tilbake kjennes det både i armer og bein. Når plutselig 40 GALE sauer røske ned gjedet og stikk av og du må springe etter for å jage inn, hoppe over gjerder for å få dem inn igjen. Kjennes det forsåvidt overalt.

Om jeg samler vann etter slike gjøremål har jeg ikke vurdert ennå, MEN TRIMPOENG MÅ DET GI meg tror dere ikke det ????

Det var en kort epistel om dagens trimming:)

 

Ha en hærlig helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hehe - ville tro du får lange armer i alle fall ;)

 

men det høres ut til å være allsidig trening - både styrke og kondis, også gratis da gitt!!

 

helsing frå mysil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...