Gå til innhold

Å legge ut menyregnestykket på vektklubben.


Gjest Ripley

Anbefalte innlegg

Gjest schnuppers

Ripley... jeg må faktisk innrømme at jeg har tenkt tanken selv.. Ikke sånn å forstå at det gjør meg noe at andre får "hemmeligstemplet GR info", men snarere det at det føles litt rart at jeg betaler 1.690,- for internettkurset samtidig som det blir lagt ut informasjon her som hører til den kursboka (som jo er en av grunnene til at vi betaler pengene.. )

 

Det blir spurt usedvanlig mye om de tingene som jo er spesielt for kurset. og noe som på en måte burde vært "hemmeligstemplet" (;-))Feks. formler, hvor mye kcal hvert måltid skal bestå av, gullepler, hjertet osv. Det som kanskje kan irritere meg litt mer er det at folk ikke leser gjennom andre tråder før de spør.. hvor mange tråder er det ikke som omhandler hjertet? eller formler? Noen ganger tenker jeg. "hmmm.. kanskje greit å lese gjennom i fem minutter før man spør???" og det OGSÅ med en litt spydig stemme inni meg.. (jada, jeg har spydige stemmer inni meg...) Noen ganger føles det kanskje litt som om kursdeltakere her inne også må fungere som "kursledere" for ikke-kursdeltakere. Og det kan kanskje være litt dumt...

 

jeg er helt enig i at det er lurt å diskutere alle sammen og alle har masse å bidra med og kunnskap og motivasjonsfaktorer, og alle er like verdifulle her inne.. samtidig så kunne det kanskje vært et forum hvor de som gikk på kurs kunne ha tilgang til..hvor en del andre "kursrelaterte" temaer kunne vært diskutert.

 

Uansett vi har alle samme mål og ønsker (gå ned i vekt) og det er kjempe fint at vi gjør det sammen.. men det føles litt urettferdig at de som betaler må gi "betalingsinfo" til de som ikke gjør det..

 

Jeg ønsker ikke at Ripley og jeg skal virke smålige, eller kalle noen blindpassasjerer eller noe, men tror det er et ganske viktig tema og belyse fordi det faktisk er snakk om en god del penger også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Gjest sjokofanten

hei!

jeg skjøner hva dere mener. Jeg går ikke på kurs nå, men gikk for et år siden. Nå vil jeg ned noen kilo til og tenkte jeg skulle klare det på egenhånd, uten nytt kurs. "Kurshemmelighetene" har jeg jo allerede, og dersom jeg får dette til uten kursleder og ukentlige møter, så blir jeg stolt. Jeg har dessverre ikke råd til nytt kurs nå. Jeg kan forstå hva dere mener, det er litt kjipt å betale i dyre dommer for noe andre får gratis. Ikke slik å forstå at man blir sur på de som får det gratis, men litt bitter på at man betaler penger selv...

 

Når det er sagt: jeg fikk min vennine sin kursbok fra første kurs da hun startet på kurs to. Jeg hadde altså tilgang på "hemmelighetene" og støtte og veiledning gjennom min venninne som hadde gått gjennom det samme med svært vellykket resultat.

-men det hjalp ikke. Klarte å gå litt ned ved å spise mer riktig, men det var ikke nok for meg. Til slutt overtalte min venninne meg til å melde meg på et kurs. Den veiledningen jeg fikk der, og "presset" og motivasjonen gjennom å gå på møte en gang i uken og veies og måles sammen med andre i same situasjon, fikk fart på min egen selvdisiplin. Jeg klarte i løpet av kurset og månedene som fulgte å gå ned 10 kilo! Jeg var overlykkelig, og jeg er ikke i tvil om at det hele er takket være GR-kurs, og jeg er evig takknemmelig og aldri har noe vært SÅ verdt 1690 kroner!!

 

Men det dabbet jo av en stund etter kurset var over, og vekten først stagnerte, så begynte den å krype feil vei. Jeg er ikke i tvil om at kurs var det riktige for meg, jeg klarte det ikke uten. Nå prøver jeg å ta tak i meg selv igjen, -uten kurs, for det har jeg ikke råd til nå. Og jeg føler at vektklubben hjelper! Ved å prøve å motivere andre, og bli motivert av andre, er det lettere å holde på selvdisiplinen og ikke "gli ut". Og jeg merker at jeg ved å prøve å veilede "nybegynnere" blir jeg mer obs på meg selv og er flinkere til å følge opplegget selv uten kurs. Jeg trenger dette, for å holde meg selv på "den smale sti". Og det er vanskelig å veilede dersom man ikke skal fortelle hvor mye man bør spise og trene for å ny målet. Jeg leker kanskje litt "kursleder" på en måte, men det er jo fullstendig frivillig og hjelper meg. (men selvfølgelig; dersom formler og menyer blir bestemt å være "hemmelighetsstemplet" vil jeg ikke legge ut dette)

 

Ellers er jeg jo selvfølgelig enig i at det er "slapt" av folk å ikke sjekke andre tråder før de spør de samme spørsmålene som er spurt 46 ganger før. Men vi trenger jo heldigvis ikke svare på det, og kan bare overse det eller be de søke i gamle tråder. FAQ hadde vært en strålende idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det dabbet jo av en stund etter kurset var over' date=' og vekten først stagnerte, så begynte den å krype feil vei. Jeg er ikke i tvil om at kurs var det riktige for meg, jeg klarte det ikke uten. Nå prøver jeg å ta tak i meg selv igjen, -uten kurs, for det har jeg ikke råd til nå. Og jeg føler at vektklubben hjelper! Ved å prøve å motivere andre, og bli motivert av andre, er det lettere å holde på selvdisiplinen og ikke "gli ut". Og jeg merker at jeg ved å prøve å veilede "nybegynnere" blir jeg mer obs på meg selv og er flinkere til å følge opplegget selv uten kurs. Jeg trenger dette, for å holde meg selv på "den smale sti". Og det er vanskelig å veilede dersom man ikke skal fortelle hvor mye man bør spise og trene for å ny målet. Jeg leker kanskje litt "kursleder" på en måte, men det er jo fullstendig frivillig og hjelper meg. (men selvfølgelig; dersom formler og menyer blir bestemt å være "hemmelighetsstemplet" vil jeg ikke legge ut dette)

 

[/quote']

 

Bra svart sjokofanten! Bare fortsett å "lek" kursleder - det er det heldigvis flere som gjør. Det er det mange som får stor nytte av. Og når det attpåtil hjelper deg selv, syns jeg det er supert at du har et slikt engasjement! At man da blir mere fokusert på eget opplegg er kjempeflott. Noe av det jeg syns er så bra her er at man forplikter seg til å følge opp når man deltar på "meldetråder" - blir nærmest en vennegjeng man ikke vil lyve til! Også er det fint å gå tilbake på tidligere innlegg og lese de om igjen - det hjelper også på motivasjonen å se utviklingen.

 

 

Alle her inne - med og uten kurs - bidrar på forskjellige måter. Det er noe av det som gjør at Vektklubben er så bra. For meg blir det dumt hvis noe skal hemmeligholdes..... ;) Og GR legger jo også ut mye informasjon her.... hva med det da? Alle som bruker Vektklubben har hvertfall et felles mål!

 

Det sies at det er over 35.000 tusen medlemmer - da lurer jeg på: Hvor mange bruker Vektklubben? Og hvor mange av brukerne går ikke kurs? Så at Admin var inne og leste før i dag - hadde håpet at det kom innspill fra den kanten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra innlegg, du setter ord på en del ting som jeg ikke har fått fram i denne tråden. Som Lubina sier, det hadde vært morsomt å høre om admin har noen formening om diskusjonen.

 

Vi skal jo fremdeles diskutere og støtte hverandre, så klart! Jeg føler at dette nettstedet er en forlengelse av kurset. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spurt usedvanlig mye om de tingene som jo er spesielt for kurset. og noe som på en måte burde vært "hemmeligstemplet" (;-))Feks. formler' date=' hvor mye kcal hvert måltid skal bestå av, gullepler, hjertet osv. Det som kanskje kan irritere meg litt mer er det at folk ikke leser gjennom andre tråder før de spør.. hvor mange tråder er det ikke som omhandler hjertet? eller formler? Noen ganger tenker jeg. "hmmm.. kanskje greit å lese gjennom i fem minutter før man spør???" og det OGSÅ med en litt spydig stemme inni meg.. (jada, jeg har spydige stemmer inni meg...) Noen ganger føles det kanskje litt som om kursdeltakere her inne også må fungere som "kursledere" for ikke-kursdeltakere. Og det kan kanskje være litt dumt...

 

[/quote']

 

Jeg er sikker på at du unner oss andre å få vite hvordan vi kan gjøre vektreduseringen på en sunnest mulig måte? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil at de ting du nevner skal hemmeligholdes. Er det ikke viktigere for deg hva DU får ut av et kurs? Du har jo valgt selv å gå kurs. Nå skal det sies at jeg følger IKKE GR-metoden, men har et eget opplegg som passer for meg. At GR har valgt å åpne for ikke-kursmedlemmer her har sikkert en god grunn. Og nettopp derfor syns jeg GR kunne komme med et innlegg her.

 

Og du er ikke alene om å irritere deg over de samme spørsmålene som går igjen hver eneste uke..... ;) Tror det er veldig mange som tenker det samme!!

Og at noen fungerer som "kursledere" her inne - det gjør de helt frivillig!! Og det skal vi være glad for at noen gidder å bruke så mye tid på å hjelpe andre!! Hvorfor syns du det er dumt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnuppers

Og at noen fungerer som "kursledere" her inne - det gjør de helt frivillig!! Og det skal vi være glad for at noen gidder å bruke så mye tid på å hjelpe andre!! Hvorfor syns du det er dumt??

 

 

Neida, syns ikke det er dumt.. som sjokofanten sa, så hjelper det en selv også på å være litt mer bevisst på sitt eget kosthold, og jeg blir selv ganske motivert av å føle meg mer "erfaren" og å gi råd.. MEN, det jeg mente var egentlig som en liten forlengelse av det med de samme spørsmålene som det står hundre svar på allerede.. samt at mange av de spørsmålene er ting som man selv betaler masse for å få besvart.. men er enig i at man får mye mer på kurs enn bare sånn informasjon, så at det for meg er verdt pengene å gå på kurs, det er helt klart..

 

Og selvfølgelig unner jeg andre å gå ned også.. Det er jo ikke det det går på, og jeg føler at det kom godt fram i innlegget jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg ser at det foregår en interessant diskusjon her på Forumet akkurat nå!

Utgangspunktet er følgende enkle (?) spørsmål: Hvorfor er noe av informasjonen som man betaler for å få på et Grete Roede-kurs gratis for alle medlemmer av Vektklubben?

 

Mange medlemmer har allerede kommentert spørsmålet, og i mange av innleggene kommer det frem mye av det vi i Grete Roede AS mener.

 

Aller først: Et medlemskap i Vektklubben er på langt nær det samme som å gå på kurs. På kurset får man selvfølgelig en del nyttig materiell; blant annet en 200 siders kursbok og en omfattende produktguide med råd om anbefalte matvarer. Når man går på kurs får man også tilgang til flere tjenester i Vektklubben.

 

Men mye viktigere enn materiellet er den individuelle oppfølgingen fra en kursleder som selv har slitt med vekten og vet hva som skal til for å gå ned i vekt. Det gir et helt annet fokus å vite at man hver uke skal møte kurslederen og de andre kursdeltakerne. Og større fokus gir bedre resultater!

 

I alle år har Grete Roede-organisasjonen fungert som et slags ”Opplysningskontor for slanking og sunt kosthold”. I starten fikk vi brev og telefoner fra mennesker som søkte hjelp, etter hvert kom telefaxen og i dag er det hovedsakelig via internett og mail spørsmålene kommer.

 

Vårt ønske har hele tiden vært å være der for de som har trengt hjelp og støtte. Det ønsker vi å være også i fremtiden.

 

I Vektklubben når vi mange mennesker hver dag med generelle råd. Nå nærmer vi oss 40.000 medlemmer.

 

Vår målsetning med Vektklubben er å gjøre medlemmene kjent med og glade i våre prinsipper for kosthold og mosjon. For noen vil dette være det de trenger for å legge om kostholdet og/eller bli kvitt noen uønskede kilo.

 

For mange andre er ikke det nok. De trenger tettere oppfølging og den personlige hjelp og støtte som man kan få på et Grete Roede-kurs.

 

Vektklubben er der for begge grupper!

 

Vi jobber hele tiden med å gjøre Vektklubben bedre og mer nyttig. Og noen av nyhetene som kommer vil kun være tilgjengelig for de som går på kurs.

 

Energiberegningskalkulatoren er et eksempel. Den finnes nå på Vektklubben-forsiden til de som går på internettkurs eller de som går på lokalt kurs og bruker Arbeidsbok på Internett (ABOK).

 

Men vi ønsker ikke å skille Vektklubben i to deler, for den nytten som medlemmene har av hverandres råd, tips og motiverende ”applaus” er stor for alle. Uansett om man går på kurs eller ikke.

 

Lykke til alle sammen!

Og hjertelig velkommen på kurs den dagen du eventuelt trenger det.

 

 

Beste hilsener fra

Rune Ludviksen

Admin. dir.

Grete Roede AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint at Admin kom på banen. Mye var vel oppklarende, men sitter jo så klart fortsatt igjen med noen ubesvarte spørsmål...... ;)

 

Du sier det er 40.000 medlemmer av Vektklubben. Jeg stilte et spørsmål tidligere på denne tråden om hvor mange av de medlemmene som BRUKER Vektklubben, og da mener jeg forumet. Spurte også om det finnes oversikt over hvor mange av de som bruker forumet som ikke går kurs. Det hadde vært fint å fått svar på - sier litt om aktiviteten bl.a.

 

Det ble heller ikke kommentert det som Ripley skrev i utgangspunktet, nemlig hvordan dere forholder dere til kursinformasjon som blir lagt ut på forumet. Siden du valgte å ikke kommentere det, regner jeg med at dere syns det er helt greit.

 

Så dukker det også opp et spørsmål når det gjelder nyheter...... Jeg har vært ganske aktiv i å foreslå endringer....... Hadde vært fint å få tilbakemelding på hva slags endringer dere kommer til å innføre, og når. Og om dette bare vil gjelde kursmedlemmer. For mitt engasjement vedr forumet gjaldt Vektklubben, og ikke bare kursmedlemmer...... :) Og har dere vurdert et opplegg som er en mellomting mellom internettkurs og Vektklubben? Med det mener jeg noe a'la samme tilgang som nettkursmedlemmene, men uten kursleder. Og da selvfølgelig til en pris som er passende.

 

Til Ripley: Takk for at du startet denne tråden! Ble jo en veldig interessant diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri drømt om at tråden skulle "ta av" på denne måten, men det ble jo ganske interessant etterhvert. Kjempeflott at vi har fått energikalkulator på forsiden!

 

Ble ganske beæret over å få svar fra adm.dir. på tråden min, altså! He he. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnuppers

hi hi :-) så kult.. og så morsomt det var å diskutere også :-)

 

Ripley: Du er flink til å starte tråder

 

Lubina: Du er kjempe morsom å diskutere med

 

Rune: Takk for oppklarende svar

 

 

Dette er virkelig verdt pengene :-)

 

Klem fra meg (som nå skal til med måling, men veier meg i morgen tidlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi hi :-) så kult.. og så morsomt det var å diskutere også :-)

 

Ripley: Du er flink til å starte tråder

 

Lubina: Du er kjempe morsom å diskutere med

 

Rune: Takk for oppklarende svar

 

 

Dette er virkelig verdt pengene :-)

 

Klem fra meg (som nå skal til med måling' date=' men veier meg i morgen tidlig..)[/quote']

 

Ja det ble en artig diskusjon - fikk til og med Admin til å skrive sitt første innlegg!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på GR kurs 1-5' date=' og har betalt masse penger for kursene.

- Synes at det burde være ett egent forum for de som går på kurs og betaler.[/quote']

 

Hehe! Hadde ikke blitt så interessant da skjønner du! ;) Ser du er ny her - velkommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jammen "menykalkulatoren" på startsiden min! ...funker ikke enda' date=' men det kommer vel!

 

Glad for at admin tar imot innspill, hatten av! ;)[/quote']

 

Hei stikkeline.

Energikalkulatoren skal fungere den. Jeg var akkurat inne og testet den nå - og alt er i orden.

Hva slags feil får du? Og hva slags nettleser bruker du?

 

Hilsen Margrethe på Support :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min virker heller ikke. Feilmelding NaN. Den virket i går.

 

Du har antageligvis skrevet komma i vekten din, det fungerer ikke. Du må bruke punktum.

 

Lykke til!

 

Margrethe på support ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frkjohansen

til deg som surmuler for at du har betalt for noe andre får gratis,synes du høres både gnien og litt tett ut. Mulig at du ikke opplever den forventete vektnedgangen, og derfor tar det ut på andre.

 

Grete roede konseptet har vel aldri utgitt seg for å lære bort "hemmeligheter" det er vel bare å ete mindre og trimme mer, sitter du i sofaen og gomler smågodt forblir du tjukk, uansett om du har betalt kursavgift eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandygirl

Heisann,

 

Jeg har fulgt med denne tråden med interesse, og syntes det er interessant å lese at folk har forskjellige meninger om dette. At meningen blir uttrykt er jo også hyggelig. Det som er trist lesning er når noen går over streken med personlige angrep på mennesker som ytrer sin mening på en respektfull måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg som surmuler for at du har betalt for noe andre får gratis' date='synes du høres både gnien og litt tett ut. Mulig at du ikke opplever den forventete vektnedgangen, og derfor tar det ut på andre.

 

Grete roede konseptet har vel aldri utgitt seg for å lære bort "hemmeligheter" det er vel bare å ete mindre og trimme mer, sitter du i sofaen og gomler smågodt forblir du tjukk, uansett om du har betalt kursavgift eller ikke ;)[/quote']

 

Skulle egentlig svart spydig tilbake, men jeg gidder ikke siden fingrene er klissete av alt smågodtet, dessuten gidder jeg ikke å lette ræva mi fra sofaen og forbrenne kalorier på et så usaklig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...