Gå til innhold

Å legge ut menyregnestykket på vektklubben.


Gjest Ripley

Anbefalte innlegg

Gjest schnuppers
til deg som surmuler for at du har betalt for noe andre får gratis' date='synes du høres både gnien og litt tett ut. Mulig at du ikke opplever den forventete vektnedgangen, og derfor tar det ut på andre.

 

Grete roede konseptet har vel aldri utgitt seg for å lære bort "hemmeligheter" det er vel bare å ete mindre og trimme mer, sitter du i sofaen og gomler smågodt forblir du tjukk, uansett om du har betalt kursavgift eller ikke ;)[/quote']

 

 

Dette syntes jeg var trist lesning. Håper du angrer litt på det du skrev. Du har fortsatt mulighet til å rette på det eller kanskje slette hele innlegget. En av grunnene til at jeg liker vektklubben er at man unngår sånne svar som dette dersom man har noen spørsmål eller kommentarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Gjest schnuppers
Skulle egentlig svart spydig tilbake' date=' men jeg gidder ikke siden fingrene er klissete av alt smågodtet, dessuten gidder jeg ikke å lette ræva mi fra sofaen og forbrenne kalorier på et så usaklig svar.[/quote']

 

 

Bra svart, forresten, Ripley :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Men i alle dager så vemmelige noen er her inne! Det må da være mulig å ha en saklig diskusjon uten personangrep! Møkk kan man slenge andre steder (i fjøset for eksempel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager så vemmelige noen er her inne! Det må da være mulig å ha en saklig diskusjon uten personangrep! Møkk kan man slenge andre steder (i fjøset for eksempel :-)

 

He he, dette er da ingen ting i forhold til mange andre forum rundt om på nettet. Enig i at folk bør være saklige, men man må klare å være litt tykkhudet også. Tar ikke alt så seriøst jeg. Hvis du mente at mitt svar til frkjohansen var vemmelig, så tok jeg bare igjen med samme mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til frkjohansen!

Du vet sikkert at du har mulighet til å redigere dine egne innlegg? Kanskje du skulle gjøre det nå?

Virker ikke som det hintet ble oppfattet.....?

 

Jeg velger å tro at gryvjoha's svar ikke var rettet mot deg Ripley. Du er jo alt for lat til å svare - forresten - sitter ikke du i sofaen, gomler smågodt og griner fordi du har brukt penger på noe som ikke funker????? Har du lap-top???? Kanskje trådløs???

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som det hintet ble oppfattet.....?

 

Jeg velger å tro at gryvjoha's svar ikke var rettet mot deg Ripley. Du er jo alt for lat til å svare - forresten - sitter ikke du i sofaen' date=' gomler smågodt og griner fordi du har brukt penger på noe som ikke funker????? Har du lap-top???? Kanskje trådløs???

;)[/quote']

 

Søren, jeg måtte jo slepe meg over til PC'en for å skrive likevel, uff, der gikk det med noen hardt opptjente kalorier. Jeg må jo spare på dem, jeg som er så gjerrig. Det er sannelig ikke enkelt dette her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lubina

Hahahahahaha! Så skal det låta! hehehe. Vedkommende er ny her dere, så hun har sikkert LÆRT litt av dette! ;) Supert at vi kan ta frem humoren på dette også! Stå på dere! I dag er det 1. mai og møkkavær....... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Nå funka den, jeg hadde brukt komma. Jeg må ete mer!! :D

 

Hva slags nettleser jeg bruker??? Hva i all verden slags spørsmål er det, da, jeg klikker på internettsymbolet, inn kommer startsiden min og så er jeg i gang! :D

 

Forresten:

 

Jeg synes nok ikke frkjohansens innspill var av de mest finfølte jeg har sett på dette forumet, men jaggu var ikke alle svarene hun fikk det heller. Det er min oppriktige mening at hvis man skal anklage andre for å være usaklige og uhøflige, får det mye større virkning hvis man overholder de samme reglene selv. Sier det sånn generelt, jeg, så kan dere jo hver for dere vurdere om dere føler dere truffet. (PS: Jeg liker humoristiske innslag, og ler litt også, men det er veldig lett å bikke over fra det ironiske til det spydige.)

 

Hiiihaaaa, snart er'e jobb igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frkjohansen

huhei, damer, er det ikke herlig å bli engasjert!? noen synes jeg burde slette innlegget, men som vi alle vet, sagt er sagt, og ikke minst: spist er spist.

 

Det med sofaen og smågodtet var bare for å understreke et poeng og ikke personlig ment.

 

skjønner at noen synes jeg er slem, men samtidig: den som startet diskusjonen insinuerte at svært mange av brukerne SNYLTET til seg informasjon og samtidig anklaget ho de som har delt ut denne informasjonen for å være en slags forrædere mot de som har betalt for kurset.

..og de påstandene er vel heller ikke spesielt hyggelige og høflige!!??

 

Jeg vet ikke engang hvilke menyer det er snakk om, men synes alle skal glede seg over egen og andres vektnedgang, uten å surmule om penger etc

 

forøvrig ønsker jeg alle lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest her på forumet, er det to som har forskrekket og tildels forbauset meg. Det ene husker jeg handlet om det å være passiv inne på GR siden, det andre var dette førsteinnlegget.

Vi her inne er vel, eller har vært i samme båt/sko. Skulle ikke vi være de første til å dele med hverandre, og glede oss over egen og andres nedgang? Uansett om det gjelder vekttap på 60, eller på 5 kilo?

Selv har jeg klart på egen hånd å gå ned nærmere 60 kilo, jeg er i en stabliseringsfase nå. Jeg har ikke tenkt å gå på noe kurs, hverken her eller andre steder. Ikke har jeg råd til det, og ikke tror jeg at jeg trenger det. Jeg er så bestemt på at å holde vekten som den er nå, at det fungerer for meg.

Så blir det en liten bonus å være her inne, og kanskje jeg engang ser at jeg faktisk kan hjelpe noen også. Men, den hjelpen kan jeg ikke gi ved at "noen" skriver innlegg om passivitet, eller om "noen" mener det skal koste penger.... Hjelp gir man om man har overskudd til det og om man føler at her har jeg faktisk noe å dele som kan være viktig for en annen å ta del i.

Håper dere alle finner mot og styrke til å gå ned de antall kilo dere ønsker å gå ned! Uten å få dårlig samvittighet over å være her inne og ta del i kunnskap andre har ervervet seg. Noen ganger trenger vi å få råd fra andre, andre ganger er det andre som trenger råd fra oss.

La oss glede oss sammen over GR siden og kanskje ha i minne det gamle ordtaket hvor det sies at penger er roten til alt vondt...........

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig, så enig, Ilene!

Om vi er passive eller aktive på forumet, går/har gått på kurs tidligere eller ikke så er vi i samme båt. Det er da ingen som snylter eller på annen måte tilegner seg informasjon de ikke skulle hatt - vi har vel alle rett og slett benyttet oss av et tilbud Grete Roede gir til folk som ønsker en endring av kostholdet og/eller vektreduksjon...?

 

For øvrig, Ilene, så er jeg mektig imponert over deg (og likesinnede) som klarer å gå ned så mye på egen hånd! Gratulerer, og lykke til med vektstabiliseringen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jomjom

Selv har jeg klart på egen hånd å gå ned nærmere 60 kilo' date=' jeg er i en stabliseringsfase nå. Jeg har ikke tenkt å gå på noe kurs, hverken her eller andre steder. Ikke har jeg råd til det, og ikke tror jeg at jeg trenger det. Jeg er så bestemt på at å holde vekten som den er nå, at det fungerer for meg.

Så blir det en liten bonus å være her inne, og kanskje jeg engang ser at jeg faktisk kan hjelpe noen også.

LYKKE TIL ALLE SAMMEN![/quote']

 

Du har vært helt utrolig flink, du har jo slanket bort et voksent menneske! Er det noen som har erfaringer vi kan ha nytte av, må det vel være deg!

Dette forumet er sikkert snilt i forhold til mange andre. Og jeg håper det fortsetter med det. Mange av oss som avviker fra "normalen" (som jo egentlig ikke fins), er nok ganske vare og nærtagende. Og det er utrolig lett å være taktløs... (selv er jeg spesialist på det, men jeg er like nærtagende for det).

Moralen er - det er lov å tenke seg om her også. Humor er flott - men best hvis den ikke rammer noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ripley

Jeg sa jo i innlegget mitt at jeg skrev det i fare for å bli upopulær. I oppfølgingsinnleggene skrev jeg også at det ikke var for å stemple noen som snyltere jeg hadde skrevet innlegget. Håper dere leser alle innleggene før dere poster.

 

Ok, nå har jeg fått svar på tiltale, og det virker som om de fleste synes det er helt greit å dele alt. Jeg skal ikke protestere på dette, ville bare høre om det var flere som var enige med meg. Det var noen få, men de fleste ble altså forbauset over at jeg kunne finne på å spørre om noe sånt.

 

Jeg har min mening, og andre har sin, det har jeg ingen problemer med. Vi kan da diskutere, motivere og støtte hverandre like mye for det! Jeg har faktisk litt problemer med å skjønne hva sjokkeffekten av innlegget mitt var, det var jo verken frekt eller spydig (i utgangspunktet). :D

 

Jeg står for det jeg har sagt, så får dere bare mislike det så mye dere vil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Jeg synes du høres utrolig gjerrig og kjipen ut!

 

Dette innlegget burde etter min mening vært rapportert til support! Dette er et KLASSISK eksempel på hvordan folk blander sammen sak og person!! Alle har lov å si sin mening, heldigvis er den som baken: delt. Det blir utrolig fordummende for en diskusjon om man skal dra inn personlige egenskaper som "gjerrig" og "kjipen" for det har INGENTING med saken å gjøre.

 

Derfor foreslår jeg, Tigerreka, at du heller sier din mening om hva du er uenig i isstedet for å tillegge Ripley disse egenskapene som vedkommede kanskje ikke innhar engang. Du kjenner jo ikke denne personen!

 

Man har lov å være uenig, men man har ikke lov å bli usaklige og barnslige!

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang å ikke kjenne personen og usaklig og barnslig så kjenner ikke du meg og har heller ikke grunnlag for å uttale deg om min kommentar. Det du sier om meg og min person er at jeg er FORDUMMENDE' date=' BARNSLIG og USAKELIG.

Jeg var verken dum, usaklig eller barnslig. Jeg ble bare utrolig forbanna når jeg leste dette innlegget og svarte spontant! Det må da også være lov? Jeg leste debatten med stor irritasjon og så får du SOLS tåle at kanskje andre sier sin mening på litt annen måte enn deg? Eller er det sensur her?[/quote']

 

Jeg har absolutt grunnlag for å uttale meg om din kommentar: forskjellen mellom ditt innlegg og mitt var at jeg kommenterte kommentaren, ikke personen bak. Dersom du ikke ser det, foreslår jeg at du leser både ditt og mitt innlegg om igjen.

Du har ikke sagt din mening, du har slengt ut en kommentar om den som startet tråden. En mening bør følges av en begrunnelse, den kan ikke jeg se at du har i ditt innlegg.

 

Og mer har ikke jeg tenkt å si om den saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Sols, det der med sak og person er ufattelig vanskelig for enkelte. Det ser man på alle diskusjoner på nettet.

 

Ikke gidd dette, det blir bare en lang og unødvendig gneldrediskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sikkert noen mot meg nå' date=' men det får bære eller briste.

 

Jeg ser det er mange som bare er medlemmer av vektklubben.no og som spør om råd for å finne ut hvilken meny de skal ligge på. Da er det mange som legger ut regnestykket som står i kursboka, slik at alle som er her inne bare kan regne det ut selv.

 

Hvorfor gjør man det? Vi som går på kurs har faktisk betalt for å få disse opplysningene (samt mye annet, selvsagt), men jeg blir litt irritert når jeg ser at jeg like gjerne bare kunne meldt meg inn i vektklubben og fått alt jeg trenger å vite helt gratis. :)

 

Hva er deres synspunkter på dette?[/quote']

 

Jeg er kun registrert på Vektklubben.no fordi jeg ikke tror jeg trenger å gå kurset.. tiden får vise. Får jeg ikke ut av dette det jeg trenger, så må nok jeg også betale for mer oppfølging. Vel, uansett.. skjønner at du stusser på det- og er faktisk litt enig med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...