Gå til innhold

lørdagens link for 5 kilo før jul!


Ellen
 Share

Anbefalte innlegg

Siden gifteKlara ikke har internett hjemme, legger jeg ut dagens link så lenge...

Endelig helg! Skal bli deilig å slappe av og hente seg inn igjen etter ukas mas!

Kjenner at jeg har PMS, og da pleier jeg å legge på meg av en eller annen grunn! Blir spennende med veiing påfølgende uke! Skal vi gjøre det sånn at vi hver onsdag sammenligner

 

gjennomsnittlig kaloriinntak:

trimpoeng:

ukas vektreduksjon:

Total reduksjon fra vi begynte med 5 kilo før jul (12.10.05):

 

Håper det står 5 kilo på siste linje hos oss alle den 24.12. 05!

Fortsatt god helg alle sammen!

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til de punktene du nevner vi kan sammenligne, Ellen, kanskje vi skulle ta med liv-vidde. Det sier ofte mer enn vekt.

 

Jeg veide meg igår, fredag, men siden de fleste av dere veier der onsdag, begynner jeg med det til uka.

Jeg hadde ikke tenkt å registrere matinntaket. Har gått på internettkurs tidligere og synes det tar sånn tid. Men nå har jeg funnet ut at det må jeg, for å kunne gå ned i vekt. Dermed har jeg begynt med det idag.

 

 

GOD HELG

 

Hilsen Purity

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da begynner jeg også med onsdager, begynte med mandag, men det ikke noe problem.

I går fikk jeg brystbetennelse, så i dag er jeg ikke i form til å trene. Men skal prøve å ikke sjeie helt ut selv om jeg er syk.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden gifteKlara ikke har internett hjemme' date=' legger jeg ut dagens link så lenge...

Endelig helg! Skal bli deilig å slappe av og hente seg inn igjen etter ukas mas!

Kjenner at jeg har PMS, og da pleier jeg å legge på meg av en eller annen grunn! Blir spennende med veiing påfølgende uke! Skal vi gjøre det sånn at vi hver onsdag sammenligner

 

gjennomsnittlig kaloriinntak:

trimpoeng:

ukas vektreduksjon:

Total reduksjon fra vi begynte med 5 kilo før jul (12.10.05):

 

Håper det står 5 kilo på siste linje hos oss alle den 24.12. 05!

Fortsatt god helg alle sammen!

Ellen[/quote']

 

Schmart :( Også tror jeg kanskje Puritys forslag om livvidde er et godt et, kan være litt oppløftende om man står stille på vekta :)

 

Her blir det ingen avslappende dag, skal på jobb om 5 min! Herlig å være student 5 dager i uka og å måtte jobbe hver lørdag&søndag, gleder meg til å begynne å jobbe gitt :) Menmen, er det rolig på jobben så kan jeg i det minste tusle innom her og titte i løpet av dagen, så helt gærnt er det jo ikke.

 

Ha en flott helg alle sammen!

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice
Siden gifteKlara ikke har internett hjemme' date=' legger jeg ut dagens link så lenge...

Endelig helg! Skal bli deilig å slappe av og hente seg inn igjen etter ukas mas!

Kjenner at jeg har PMS, og da pleier jeg å legge på meg av en eller annen grunn! Blir spennende med veiing påfølgende uke! Skal vi gjøre det sånn at vi hver onsdag sammenligner

 

gjennomsnittlig kaloriinntak:

trimpoeng:

ukas vektreduksjon:

Total reduksjon fra vi begynte med 5 kilo før jul (12.10.05):

 

Håper det står 5 kilo på siste linje hos oss alle den 24.12. 05!

Fortsatt god helg alle sammen!

Ellen[/quote']

 

Det er en grunn til at du går opp i vekt under PMS. Og det er at kroppen samler opp vann. En kan gå opp alt fra 0.5-1.5 kg, men dette er bare vann. Og så snart mensen er over, forsvinner det av seg selv! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid å ha mandag som veiedag jeg, men det er ikke noe problem for meg å skrive mandagens vekt osv på onsdag. virker som de fleste har litt varierende veiedager. Jeg synes mandag er best for da må jeg virkelig være flink i helgen.

 

Tror jeg skal trene styrke i morgen, men er litt usikker. Virker som det samles en del vann i muskulaturen da, og jeg veier mere en normalt dagen derpå... Og mandag skal jeg veie meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å veie meg på onsdager så det skal vel gå fint.

Dette med registrering av alt man spiser er egentlig litt slitsomt, men jeg ser jo det at det veldig lurt. Nå prøver jeg å skjerpe meg, men synes likevel jeg kommer opp i ganske mange kalorier pr. dag. Vet egentlig ikke helt hvor jeg må ligge for å gå ned heller. Har en liten jobb å gjøre der skjønner jeg.

Prøver for øyeblikket å forberede meg til taco-middag senere i dag. Må ha en plan for hvor mye kjøttdeig og skjell jeg skal spise. Det heldige med taco er jo at det som regel finnes masse salat og andre grønnsaker på bordet også. Men planlegging og forberedelser må til!!!

Ha en riktig god lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å veie meg på onsdager så det skal vel gå fint.

Dette med registrering av alt man spiser er egentlig litt slitsomt' date=' men jeg ser jo det at det veldig lurt. Nå prøver jeg å skjerpe meg, men synes likevel jeg kommer opp i ganske mange kalorier pr. dag. Vet egentlig ikke helt hvor jeg må ligge for å gå ned heller. Har en liten jobb å gjøre der skjønner jeg.

Prøver for øyeblikket å forberede meg til taco-middag senere i dag. Må ha en plan for hvor mye kjøttdeig og skjell jeg skal spise. Det heldige med taco er jo at det som regel finnes masse salat og andre grønnsaker på bordet også. Men planlegging og forberedelser må til!!!

Ha en riktig god lørdag alle sammen![/quote']

 

Tipset jeg kan gi ved taco er bruk karbonadedeig i steden for kjøttdeig. Er mindre salt og fett i karbonadedeigen, og derfor mindre kalorier og helt ok å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Jewel: Å trene styrke er bra for forbrenningen din. Det bør du trene annenhver dag, og det bør ikke gå lenger enn max en uke mellom hver gang du trener samme muskelen. Samme muskel må også få tid til å bygge seg opp, så du bør ikke trene samme muskel to dager på rad. Dette gjelder selvfølgelig ikke beina.

Det å ikke trene styrke dagen før du skal på vekta er bare tull! Viss vekta ikke viser det du vil, så kan du gjerne sjekke hvor mye du har gått inn i cm.

En kilo muskler tar dobbelt så liten plass som en kilo fett nemlig!

Alle vi jenter henger oss for mye opp i vekta! Sjerpings folkens!

 

Kaster meg på 5 kg til jul jeg også.

 

Alder: 22

vekt når jeg begynte for 3 uker siden: 68.8 kg

Vekt i dag: 65.1 kg

Trivselvekt: 58 kg

Høyde: 173 cm

Barn: 0

Er også forlovet med verdens herligste mann! :(

 

Lykke til i helgen alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å veie meg på onsdager så det skal vel gå fint.

Dette med registrering av alt man spiser er egentlig litt slitsomt' date=' men jeg ser jo det at det veldig lurt. Nå prøver jeg å skjerpe meg, men synes likevel jeg kommer opp i ganske mange kalorier pr. dag. Vet egentlig ikke helt hvor jeg må ligge for å gå ned heller. Har en liten jobb å gjøre der skjønner jeg.

Prøver for øyeblikket å forberede meg til taco-middag senere i dag. Må ha en plan for hvor mye kjøttdeig og skjell jeg skal spise. Det heldige med taco er jo at det som regel finnes masse salat og andre grønnsaker på bordet også. Men planlegging og forberedelser må til!!!

Ha en riktig god lørdag alle sammen![/quote']

 

 

Bare et tips. Kyllingfilet i små biter stekes i stedet for kjøttdeig, eller ta svinekjøtt og kjør i foorprossessoren så det blir som kjøttdeig å stek. Dette er mye magrere enn kjøttdeig og magrere enn karbonadedeig også.

Styr unna lomper og ta skjell.

Rømmekolle er godt i stedet for rømme, evnt kesam om du vil bruke det.

 

Ost i taco er nesten litt bortkasta syns eg da man sjelden smaker osten noe særlig uansett.

 

Og salsasaus er mager og kan brukes masse av :(

 

Da kan du faktisk spise ganske mye taco for kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut med onsdagene til veie dag.

Har nå brukt tiden siden 13.10.05 til å bli kjent med vektklubben. Jeg ser at flere ting begynner å gå seg til. vannglass og kosemerker blir registrert. Registreringen over maten jeg har spist har vert så som så men fra mandag av begynner jeg for fult.

 

Jeg har forstått det slik for å kunne gå ned i vekt må man ligge på rundt ca 1200 kcal pr dag og helst ikke under dette. Stemmer det?

 

Jeg har også mensen denne helgen og går da automatisk opp 1 kg men det forsvinner igjen etter et par dager. Er nok vann som ligger i kroppen.

Har planlagt en lang gå tur i dag, det er deilig i det fine været vi har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik for å kunne gå ned i vekt må man ligge på rundt ca 1200 kcal pr dag og helst ikke under dette. Stemmer det?

 

Hvor mye du skal spise kommer helt an paa dagsbehovet ditt. Formelen for aa regne ut dette ligger bla. her: https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=236

 

Du boer ligge mellom 500-800 kcal under dagsbehovet ditt, jeg spiser gjerne 1500-1700 kcal hver dag, og skal ha minst 7 treningspoeng i uka (som anbefalt). De dagene jeg trener saa spiser jeg og litt mer enn de dagene jeg ikke trener.

 

1200 kcal absolutt i minste laget, det er viktig aa faa i seg nok (og riktig) mat skal du faa en sunn vektnedgang.

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye du skal spise kommer helt an paa dagsbehovet ditt. Formelen for aa regne ut dette ligger bla. her: https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=236

 

Du boer ligge mellom 500-800 kcal under dagsbehovet ditt' date=' jeg spiser gjerne 1500-1700 kcal hver dag, og skal ha minst 7 treningspoeng i uka (som anbefalt). De dagene jeg trener saa spiser jeg og litt mer enn de dagene jeg ikke trener.

 

1200 kcal absolutt i minste laget, det er viktig aa faa i seg nok (og riktig) mat skal du faa en sunn vektnedgang.

 

Lone[/quote']

 

Takker for linken Lone... ble klokere med en gang...

 

Gulerota...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygt å vite at flere reagerer med vektøkning ved pms og mens! Synes det var et fint forslag med å oppgi livvidde-reduksjon også når vi sammenligner på onsdager! Jeg har også veiedag på mandag, men jeg bruker disse målene når vi legger ut på onsdager! Jeg synes vi er veldig tøffe, og det blir morsomt utover høsten nå som vi er så mange! Skal tro hvordan det går med 20-kilos - og 10-kilos-folkene?

De har det sikkert artig de og! Hilser til dem hvis noen av dem leser dette!

Ha en kalorifattig og trivelig lørdagskveld!

mvh

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye du skal spise kommer helt an paa dagsbehovet ditt. Formelen for aa regne ut dette ligger bla. her: https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=236

 

Du boer ligge mellom 500-800 kcal under dagsbehovet ditt' date=' jeg spiser gjerne 1500-1700 kcal hver dag, og skal ha minst 7 treningspoeng i uka (som anbefalt). De dagene jeg trener saa spiser jeg og litt mer enn de dagene jeg ikke trener.

 

1200 kcal absolutt i minste laget, det er viktig aa faa i seg nok (og riktig) mat skal du faa en sunn vektnedgang.

 

Lone[/quote']

 

Dette med kaloriinntak er vel forskjellig fra person til person. Jeg står stille om jeg kommer over 1200 kcal, så jeg holder meg på 1150 kcal hver dag. Hvis jeg har en dag med mer, kutter jeg litt ned dagen etterpå, men aldri under 1050. Men er mer enn mett nok, for jeg spiser sunt og mye grønnsaker.

Har gått på flere kurs, og har prøvd meg fram, og det var en av mine kursledere som til slutt ba meg holde meg på ca 1150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med kaloriinntak er vel forskjellig fra person til person. Jeg står stille om jeg kommer over 1200 kcal' date=' så jeg holder meg på 1150 kcal hver dag. Hvis jeg har en dag med mer, kutter jeg litt ned dagen etterpå, men aldri under 1050. Men er mer enn mett nok, for jeg spiser sunt og mye grønnsaker.

Har gått på flere kurs, og har prøvd meg fram, og det var en av mine kursledere som til slutt ba meg holde meg på ca 1150.[/quote']

 

Det er sant, ikke alle er like, men som oftest så spiser folk som slanker seg for lite... Jeg har vært der selv, fort ned og enda fortere opp igjen ved en sprekk, men ja, folk er forskjellig og man må forsøke seg fram. En god regel er vel å regne ut forbruk og forsøke å holde seg mellom 500-800 kcal under hver dag en stund og se om det fungerer, hvis man ikke går ned da så bør man vel strengt tatt ha oppfølging; enten ved lege eller et kurs slik at man kan kan få prøvd seg fram og fremdeles ha et sunt kosthold. Ved å spise såpass lite så er det jo ekstremt viktig at man spiser riktig slik at kroppen alt av vitaminer/mineraler den trenger :(

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

 

Jeg vil gjerne joine gjengen med 5 før jul. Jeg har lyst til å gå ned 10kg, men å starte med 5 kg før jul høres mer realistisk ut.

 

Høyde: 1.70

vekt:75,8

ønskevekt: 65

 

Jeg har veiedag på mandager.

Hvordan har dere tenkt at dette skal fungere? skal vi alle legge inn våre tall hver veiedag, elelr var det hver onsdag? håper noen kan forklare meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...