Gå til innhold

Mandagsklubb for oss som skal ned 30 - 40 kg...


Gjest Desperat

Anbefalte innlegg

Har startet opp igjen på GR etter en lang sommer, var ferdig med 1. uke i dag, 0,2kg ned. I dag ble jeg skuffet over resultatet, jeg var på vekta hjemme i dag tidlig, vekta viste over 1 kg i minus? Kan jeg blingse så forferdelig? Det var en skikkelig nedtur å oppdage at den kiloen ikke var borte.

 

Jeg har mellom 30 og 40 kg som skal bort, no betaler jeg prisen for at jeg har vært røyker. Jeg har lovd meg selv at jeg ikke begynner å røyke igjenn for å få ned vekta. Da går jeg heller på x antall GR kurs. sukk!

 

Jeg har kvittet meg med nesten10 kg, har 0,4kg igjenn for å nå det delmålet. For meg har det vært en møysommelig prosess å greie å nå de 10 kg, det har tatt lang tid, opp og ned hele tiden.

 

Når kroppen oppfører seg slik tar det hardt på motivasjonen min.

 

Trøsten er at jeg har gått inn masse cm. de buksene jeg brukte da jeg startet på første kurset drar jeg av meg uten å åpne dem. samme med blusene de slenger rundt meg, er 44år og har fått silkemyk hud i ansiktet uten noen form for bruk av kremer ( jeg klager ikke over det). Så noe skjer men det gir ikke de store utslagene på vekta mi for tiden, kroppen er en merkelig organisme som kan holde på slik. Hjertesukk fra Elski

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Jeg hadde gått ned 1.6 kilo første uken på GR' date=' og det er jeg godt fornøyd med.

 

Uke 0: 114.9

Uke 1: 113.3

 

 

Flere som veide seg i dag?[/quote']

Jeg har gått en uke på GR kurs nå, gikk ned 2,7 kg første uken, stolt av det. Men veier fortsatt 96,1 kg og 120 cm rundt midjen. Ønsker og få bli med i 30 -40 kg kubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere !

 

Har vært litt deppa og sløv et par uker, men nå er jeg igang igjen (tror jeg)...

Blir så sliten av å hele tiden tenke på hva jeg spiser, hvor mye jeg spiser, når jeg spiser o.s.v... (Er 1,70 m høy og spiser ca.1400 kcal fordelt på 7 måltider om dagen)

Føler meg konstant utslitt og deppa... Flere som meg ?? Gode råd ??

 

(Heldigvis har jeg en jobb som gir meg fra 8000 - 12000 skritt om dagen... så da får jeg noen trimpoeng alikevel...)

 

Gårsdagens vekt var 102,8 kg (Fett-% 48,7, Vann-% 37,6 Midje 115,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere !

 

Har vært litt deppa og sløv et par uker' date=' men nå er jeg igang igjen (tror jeg)...

Blir så sliten av å hele tiden tenke på hva jeg spiser, hvor mye jeg spiser, når jeg spiser o.s.v... (Er 1,70 m høy og spiser ca.1400 kcal fordelt på 7 måltider om dagen)

Føler meg konstant utslitt og deppa... Flere som meg ?? Gode råd ??

 

(Heldigvis har jeg en jobb som gir meg fra 8000 - 12000 skritt om dagen... så da får jeg noen trimpoeng alikevel...)

 

Gårsdagens vekt var 102,8 kg (Fett-% 48,7, Vann-% 37,6 Midje 115,5)[/quote']

 

Så koselig å høre fra deg igjen da:)

Lurte på hvor det var blitt av deg. Trist å høre at du har vært litt deppa den siste tiden.

Trodde kanskje 1400kcal var litt lite til deg jeg da??!!

Jeg er 175 cm høy , 102,7 kg og spiser 1900kcal om dagen fordelt på fem måltider pluss frukt. Etter fire uker på dette kostholdet synes jeg at energien begynner å komme tilbake igjen jeg da. Prøv med ett kosttilskudd en periode kanskje det hjelper?

 

Lykke til.

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blei jeg glad, tenk at du har lurt på meg... :o

 

Jeg har også lurt litt på om 1400 kcal om dagen er litt lite, lurer på om jeg skal øke det litt... Får se det litt an... (har en jobb hvor jeg bl.a. løfter mye tungt og er fysisk aktiv hele dagen)

Forøvrig så prøver jeg å huske på å ta "Vitaplex Alt-i-et" + Gerimax Extreme energy hver dag...

 

Klem fra ei som setter pris på deg og alle de andre i forumet... Nattakos fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! jeg skal gå internet kurs som begynner mandag 18 sept. Men jeg er så ivrig at jeg har allerede begynt. Veier 107,7 (nå på mandag) og gikk ned 0,9 kg den første uka. gått inn 3 cm. Fornøyd med det. Har gått på kurs før så jeg har boka med de fine jordbærene på. Skal egentlig gå på meny 3, med 1900 kcal. Men plages med å få i meg alt. Denne ukas 3 dager har jeg kun fått i meg 1300 kcal. Jeg er tykk fordi jeg ikke har vært flink nok til å ta vare på meg selv. Har overlevd på kun 2 måltider pr døgn. Frokost har vært 3 brødskiver og middag på kanskje 600kcal. Har en travel hverdag på jobben, prioriterer 3 barn på skolen med lekser og div. Jernlageret mitt er på 2 og det normale er over 20. Så nå går jeg på floradix for å kickstarte jernlageret. Ja...åsså har jeg begynt med immunoplex kosttilskudd. supert!!!!! Anbefaler det på det sterkeste. Litt dyrt, men er vert hver krone. Er ikke fult så trøtt lengre og føler super power. Takker for mandagsklubben, der jeg føler at jeg hører hjemme. Klæm fra Dordi

Vi snakkes!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 37 som har stort behov for å være med i denne "støttegruppen"

Etter 2 tette barnefødsler har vekta nådd uante høyder.

begynte på GR kurs for en uke siden. Da lyste tallene 109.7 opp fra kurslederens vekt. Jada, mye å ta i , men ikke så mye å være glad i.

Det ironiske er at for nøyaktig 2 år siden sto jeg på den samme vekta med 112.5 som utgangspunkt. klarte å gå ned 36 kg. var hos legen for å få hjelp til å fjerne overflødig mageskinn, og fremtiden så lys ut. Skulle bare ta ett kurs til, så ville jeg få gratis operasjon. I løpet av det kurset ble jeg gravid. Lykken var stor, og slankingen faktisk et tilbakelagt stadium. Opp 36 kg i løpet av 9 måneder!!

 

Jeg vet at jeg kan, og har lært mye av forrige slankeperiode. Gleder meg til kurs i kveld og veiing. Denne uken har gått veldig bra. Sliter faktisk med å få trimpoeng. Har baby på 7 måneder og en jente som er 2 år eldre. Travle dager, men liten tid til å virkelig trene. Når kvelden kommer skriker sofaen etter selskap, og jeg lar meg overtale... he he he

 

klem far Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Kjenner Meg Igjenn I Det Du Sier . Fikk 2 Barn Med 16 MÅneders Mellomrom. Gikk Ned Alt Jeg La PÅ Meg I FØrste Svangerskap Ganske Fort. I Andre Svangerskap Kom De PÅ Igjen ( + Litt Til ) Like Fort Som De Gikk Av FØrste Gang. NÅr Jeg Begynte PÅ Gr Kurs Veide Jeg 105,6 Kg .

Og Der Sitter De Enda. Je Begynte PÅ Gr Kurs 28.august . Det Er FØrste Gang Jeg GÅr PÅ Kurs , Og Jeg Er Skikkelig Giret. Dette Skal Jeg Klare.

Jeg Gikk Ned 2 Kilo PÅ 1 Uke , SÅ Jeg Fikk En God Start. NÅ LØper Jeg Ut SÅ Snart Mine 2 Barn Er Iseng. Samler Trimpoeng Vet Du.

Du FÅr Putte Brna Dine I Vognen Og Ta De Med PÅ Tur .

Lykke Til . Dette GÅr Bra.

Gleder Meg Til Å HØre Mer Fra Deg Om Hvordan Det GÅr

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pappalille

litt nedgang første uken, men mulig det ble litt hemmet av at jeg hadde mensen. Men jeg mistet nå 800g og 2,5 cm i løpet av første uka :D Så langt er jeg fornøyd, og begynner etterhvert å komme inn i dette spiseopplegget, men det tar tid :)

 

Hut hut! Stå på alle sammen :) Det er fredag og alltingen i dag jo :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pangstart!!!

Har gått på GR kurs en uke, og vekta viste minus 3,4 kg. Den siste uka før kurs satte jeg meg ned og tenkte gjennom hva jeg savnet sist jeg gikk på kurs. Mac Donald besøk med hamburger og annet godt, sjokolade, jentekveld med video og masse god mat og sjokolade.... Kort sagt, bestemte jeg meg for å virkelig ta for meg av godene den siste uka. Prøvde å kjenne etter hvor mye /lite disse utskeielsene egentlig ga meg. Når savnet kommer om noen måneder :-) , kan jeg tenke tilbake på disse erfaringene. Har det jo sååå mye bedre uten....

Nå er første kursuke gjennomført. Har en god følelse for dette, og vet jeg skal klare det nå. Klem og lykke til til alle dere andre

 

Fra Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg proppfull av energi og klar for å ta fatt på ukas siste arbeidsdag, skal ikke jobbe denne helgen og det er vanvittig godt.

 

Var på spinning i dag kl 06.30, og det var en god måte å starte dagen på.Skal være fest med jobben i dag så jeg tenkte det var smart å få brent litt kalorier på forhånd. Jeg er i fetskomiteen så jeg skal lage mexikansk mat til 15 pers i dag. Gleder meg masse til det altså:o Alltid gøy med litt sosialt.

 

Synes ikke jeg merker så mye nedgang på vekta om dagen men jeg får håpe det hjelper snart.

 

Ha en fin helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag tirsdager. Går på internettkurs. startet for to uker siden.

 

29/8: 117,9 Boff

5/9: 116,4 -1,4 :-)

12/9: 116,4 :-|

 

Har hatt ei vanskelig uke bak meg med to jobblunsjer, jobbmiddag, barselgruppe m pizza og kaker +++ Mista fokus. HVORDAN skal man klare å hanke seg selv inn igjen i tide????

 

Stå på, alle sammen!!! Når det butter: tenk på den gode følelsen du får når du har gått ned en kilo siste uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg inn her for å få noen råd..

Jeg begynte på maxikurs for 2 uker siden, veide 115,8 kg.. Jeg har fått utdelt meny 4, trener mye så skal egentlig ha nr 5.

Etter 2 uker har jeg så og si ikke gått ned noe, har trent mye, nesten 40 trimpoeng på 10 dager, drukket 2-3 liter vann hver dag, spist grønt og frukt, samt det andre jeg skal spise, tross ikke så mange kalorier som 1900..

 

Men har dere noe tips? Jeg vurderer virkelig å prøve å holde meg rundt 1200, kan ikke skjønne at dette kan være riktig for min kropp som alltid har spist sunt før, men mer lite trening og utskeielser.

 

Har noen noen råd? jeg er desperat, jeg vil så inderlig ned og nå er jeg så motivert!

På forhånd tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Godt og se at dere fortsatt er her. Har godt opp 4 kg etter rode kurs for et år siden. og da hadde jeg på langtnær godt ned det jeg ville. Men jeg prøver igjen. Jeg veier 94. etter et par fødseler for 20 år siden. Men nå må jeg gjøre noe. jeg har hatt sokkersyke i 9 år. Men min utfordring er trim. Dette er noe jeg må for og gå ned. men jeg er den største anti trimeren du kan tenke deg, så hva i al verden skal jeg gjøre for og holde motivasjonen oppe mer en to dager ? er veldig glad for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er også jeg i gang, har en lang vei å gå som alle her. Setter meg delmål, for å ikke miste motet helt.

Start vekt var 111kg og 109cm rundt midjen.... har holdt på i snart 3 uker, ikke veid meg ennå..... men til mandag skal jeg gå på vekta igjen.

 

Lykke til alle sammen, godt å vite at vi er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du spiser ALTFOR lite!

Med 40 trimpoeng på 10 dager (hvordan i alle dager trener du, egentlig??) må du kompensere med å spise MYE mer enn du gjør...

Du skal ha meny 4 (egentlig 5!), det er jo 2200 kcal - og siden du knapt spiser 1900 kcal, så er det ikke så rart at vekten din står bom stille.

Det er jo noe av poenget med GR, du må spise nok for å kunne gå ned i vekt....!

 

Tror du vil ha godt av å følge GR slavisk et par uker, og sørge for å få i deg nok kalorier. Regner med at vekten din vil gå raskt ned da.

 

Jeg spør igjen, jeg; hvordan greier du å få 40 trimpoeng i løpet av 10 dager? Jogger du til og fra jobben en time unna, samt går på spinning hver kveld etter aerobic-treningen?? (Jeg syns jeg har vært flink de ukene jeg har opp mot 15 trimpoeng, men skjønner at her har jeg nok misforstått noe...)

 

Spis mer du, så kommer du nok til å bli slank som bare det! :-)

 

Beste hilsner fra femalia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med innlegget foran meg:)

Du spiser altfor lite!!!!!

Jeg er 102,5 kg trener ca 15 poeng pr. uke, er 175 cm høy og jeg ligger på 1900 kcal, men de dagene jeg har trent hardt legger jeg på 100 ekstra. Det er kun de dagene jeg har forbrent 800 kcal eller mer...

 

Det er ikke så vanskelig å få i seg litt flere kalorier uten å føle seg spreng mett. Litt smør på skivene, litt fetere ost, fet fisk tilmiddag eller som pålegg, avocado i salaten, litt nøtter i middagen eller steke middagen i olje. Små inngrep som gir deg riktig fett og litt flere kalorier pr. dag.

 

Prøv å følge GR opplegget slavisk en uke så tror jeg helt sikkert du får vekttap du også:D

 

Lykke til.

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skjønner godt din frustrasjon, jeg har også noe av det samme problemet. Men jeg lurer litt på hvordan du regner ut trimpoengene dine? Hva trener du?

Jeg ligger på meny 5 og sist uke hadde jeg 56 trimpoeng, det er sånn at jeg lurte på om det var feil. Jeg trener med pulsklokke og har sjekket med andre og ser at den stemmer. Men jeg tror heller at du spiser for lite enn for mye. Hvor lenge har du trent? Og hva mener du med at du går ned lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pappalille

Apropos disse; jeg benytter meg av den som regner ut trimpoengen mine her på siden, men kan ikke helt fatte at den skal være korrekt... Noen ideer om "formularer" jeg kan bruke for å regne ut hvor mange trimpoeng jeg har etter en time på en "orbitrek" maskin? (f.eks.) Har så langt sammenlignet dette med å gå fort det dobbelte av tiden, men føler at dette blir litt galt også.

 

Forøvrig har jeg vært syk og ligget rett ut en uke og nesten ikke fått spist. Gleder meg slettes ikke til veiing i dag >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du spiser ALTFOR lite!

Med 40 trimpoeng på 10 dager (hvordan i alle dager trener du' date=' egentlig??) må du kompensere med å spise MYE mer enn du gjør...

Du skal ha meny 4 (egentlig 5!), det er jo 2200 kcal - og siden du knapt spiser 1900 kcal, så er det ikke så rart at vekten din står bom stille.

Det er jo noe av poenget med GR, du må spise nok for å kunne gå ned i vekt....!

 

Tror du vil ha godt av å følge GR slavisk et par uker, og sørge for å få i deg nok kalorier. Regner med at vekten din vil gå raskt ned da.

 

Jeg spør igjen, jeg; hvordan greier du å få 40 trimpoeng i løpet av 10 dager? Jogger du til og fra jobben en time unna, samt går på spinning hver kveld etter aerobic-treningen?? (Jeg syns jeg har vært flink de ukene jeg har opp mot 15 trimpoeng, men skjønner at her har jeg nok misforstått noe...)

 

Spis mer du, så kommer du nok til å bli slank som bare det! :-)

 

Beste hilsner fra femalia[/quote']

 

Takk for alle svar!

Jeg spiser nå gruppe 4, men bør nesten ha 5.. har vanskelig for å få i meg nok mat, men begynner å bli veldig flink nå! :D

det med trimpoengene er bare de jeg har plottet inn her.. Blir som regel 3 ganger i uken med 2 timer trening pr gang, og det kan være alt fra pump, aerobic, danseaerobic, stram og sterk, pilates, gåing på tredemølle osv... Blir som regel timer med andre! Blir fort 1000-1300 kalorier forbrent på en sånn dag, men jeg må jo innrømme at jeg tviler litt på utregningen til siden her.. Men man får vel bare stole på det! Så min utregning er utifra de jeg plotter inn da..

 

Takk igjen for gode råd, skal nå følge den slavisk og få i meg nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei medslankere. Takk for inspirasjonen dere er. Jeg er ny her og har begynt på kurs igjen for n`te gang. Jeg begynte to uker etter kurset startet, men så kjempeglad for resultatet den første uka. Ned 2,5 kg. Startvekt 104,2 kg. Jeg begynte på kurs for et år siden. Gikk ned 20 kg. på 4 kurs, men dro på ferie og begynte å skeie ut. Siden har jeg ikke klart å hente meg inn igjen. Med det resultatet at jeg har lagt på meg 14 av de 20 jeg hadde gått ned. En skikkelig nedtur. Jeg har slitt veldig med motivasjonen, men føler det går litt bedre nå etter første veiing. Jeg har meny 2 og kjenner meg ofte sulten. Jeg har gått opp og ned i vekt i de siste 30 årene. Mat er min gode venn og også min fiende. Det er så mye som er sååååå fristende. Særlig det som er usunt. Jeg trodde virkelig jeg hadde lært hva jeg skal gjøre, men nei jeg må nok starte på ny frisk. Er det noen som kan gi noen gode råd når man er så sulten hele tiden? Jeg ønsker alle en fin helg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fint ut med å spise annenhver time. Jeg skrev et innlegg i går, men er usikker på om det kom inn. Jeg skal gå mandager i Oslo fra nå mandag av. Er ikke glad for mine 123 rundt magen, men nå er jeg i gang, hadde 1585 kalorier i går, men det er vel for mye det også.

Cati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg går en times tur hver dag, det er vel ikke så mye, men jeg ser jo at jeg får poeng. Er det ikke slik at de trekker fra disse trimpoengene på antall kalorier hver dag? Det hadde jo vært motiverende. Jeg har vært innom et annet system som heter somebody.no - der trekkes det i fra, men det koster jo litt penger da..

Vi får stå på og gjøre det vi greier. Jeg begynte mandag 25.9 og har ikke fått i meg nok kalorier disse to dagene... men det er bare fordi jeg er møkka lei av å veie 103,7! Alt blir jo klumsete uansett hva en prøver på: knytte skolisser, gå mellom stoler på kafe ... ja alt!

Cati

 

 

Apropos disse; jeg benytter meg av den som regner ut trimpoengen mine her på siden' date=' men kan ikke helt fatte at den skal være korrekt... Noen ideer om "formularer" jeg kan bruke for å regne ut hvor mange trimpoeng jeg har etter en time på en "orbitrek" maskin? (f.eks.) Har så langt sammenlignet dette med å gå fort det dobbelte av tiden, men føler at dette blir litt galt også.

 

Forøvrig har jeg vært syk og ligget rett ut en uke og nesten ikke fått spist. Gleder meg slettes ikke til veiing i dag >.<[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...