Gå til innhold

10 Kg Til Jul


Gjest jannicke

Anbefalte innlegg

Gjest jannicke

Hei alle sammen!

 

Jeg har satt meg som mål å gå ned 10kg til jul, det er jo et realistisk mål siden det er 17 uker igjen til jul. Noen som har lyst til å henge seg på en motivasjonstråd der vi daglig / ukentlig legger inn ris og ros til oss selv og andre, resultater, trimpoeng, gode tips og råd?

Heng dere på!

 

*Jannicke 27år - 156cm - 68,7kg - mål 58,7kg*

 

 

---- Den beste måten å bli kvitt kiloene på er å la de ligge igjen på tallerkenen ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

eg har også som mål og gå ned 10 kilo.. har egentlig ikkje satt meg noe tid, men til jul høres rimelig ut =) eg er 82 kg og skal ned til 72. I vinter klarte eg det, men problemet er jo og holde vekten nede. Går på grete roede kurs no, og skal siden ha oppfølgingskurs!! håper og møte folk her inne som er støttende, og som vil ha støtte tilbake! Mye enklere med slik motivasjon!!

 

hilsen vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isabella

Ser vi har samme mål, og "mål". Skal også gå ned 10 kilo og veier akkurat det samme som deg. Håper dette forumet kan gi meg motivasjon til å holde ut, for jeg vet det blir mange prøvelser underveis. Startet mandag 31. juli, da var det nok. Satte meg som mål å ikk spise godteri frem til 1. oktober. Planen var å starte med noe som ga meg mestringsfølelse. Derfor har jeg ikke tenkt på matinntaket, kun konsentrert meg om å kutte ut godteri og SJOKOLADE: Nå har jeg klart meg i 4 uker og har funnet motivasjon nok til å kunne se på kaloriinntaket via maten også. Fra og med i dag er det telling, har gått et GR kurs før og har det "inne" men det tar litt tid å komme inn rutinene. Lykke til. Har valgt meg veie dag mandag. 1. Januar 07 er også mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne snart 32 år, gift, to barn. 168 cm og 79 kg. Må ned 10 kg. Vil gjerne prøve nå dette målet til jul. Hadde vært så moro! Sliter med motivasjonen. Vekten går bare oppover.

Var så flink til å trene før....

Er blitt student igjen og føler at tiden er inne for et oppgjør meg med selv.

Få utdanning og gå ned de fordømte kiloene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på gjengen her jeg!! Har nettopp begynt, men 10 kilo innen jul burde gå..;)

 

ER 26 år, 165 høy og fikk i går vite at jeg veier 78,3 kilo... Grøss... So, let`s do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er snart 25, og har også bestemt meg for å gå ned 10 kg før jul. Veier rundt 90 nå (er 1,73 høy), og skal ned på ca 70-75 (men de ti siste kiloene kan jeg ta av etter jul). Hadde vært så gøy å veie rundt åtti til jul. (særlig siden jeg veide rundt 100 forrige jul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve meg jeg også, er 91.7 kg, herregud det hadde vært flott å gå ned 10 kg. er 1,67 høy, 30 år, to barn. ha nettopp vært på treningssenter, vet at så lenge jeg er flink å trene, så er jeg flink med å spise riktig. lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med på det målet. Jeg begynte for to uker siden og er med på en tråd der vi ønsker å gå ned 5 kilo, men totalmålet mitt er 10.

Har gått på GR før - for 6 år siden og har skjønt nå at mye er forandret siden den gang - ikke minst antall kalorier jeg kan spise om dagen. Jeg har holdt på i 2 uker nå så jeg har begynt å få resultater allerede!! :o

 

Jeg har veiedag på mandager, er 31 år, 1,64 høy. Målet mitt er å komme ned rundt 65 kg..

 

Startvekt 21/8: 76,6

28/8: 74,7

4/9: 73,8 = totalt 2,8!!!!

 

(veldig stolt av meg selv for en bra start!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle klare å gå ned 10 kg litt raskere enn til jul, men jeg har ingen erfaring med slanking, så jeg aner ikke hvor fort det kommer til å gå. Jeg la på meg endel under tvillingsvangerskapet mitt, og selv om jeg gikk ganske fint ned igjen etter fødselen la jeg på meg endel igjen fordi det var ganske hektisk de første månedene og det ble mye tilfeldig spising (boller, lettvinte middager osv..).

 

Nå er jentene mine snart 10 mnd, og jeg er ikke komfortabel med meg selv. Jeg har aldri vært så stor i hele mitt liv. Riktignok er det endel år siden jeg brukte 38 i bukser, men nå er det såvidt jeg får på meg endel av buksene mine i 42, og da er det nok.

 

Jeg følger foreløpig en diett laget av Jeanette Roede som jeg fant i KK Kropp, og jeg ser at kaloriinntaket er på rundt 1100-1200 kalorier pr dag. Etterhvert skal jeg sette sammen min egen meny med samme antall kalorier, for i dietten er det endel mat jeg ikke er så veldig begeistret for, og da blir det vanskelig å holde den..

 

Som trim har jeg et styrkeprogram som jeg tar hjemme hver dag. Dette programmet bruker jeg ca 1 1/2 time på, og det tar for seg hele kroppen, men mest magen. I tillegg går jeg ca 1 1/2 times trilletur med jentene hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp...

 

Ville bare hilse på.. sikker på at det ikke er litt lite kcal i løpet av en dag? jeg går på mitt 3.kurs nå og jeg + nesten alle andre på alle kursene ligger på 1600 kcal pr.dag og er du veldig aktiv i hverdagen måduha mer..

 

Nå vet jeg jo ikke hva du veier men det er en liten regel som sier at du kan gange kroppsvekta di med 22 så stemmer det veldig bra hos veldig mange..

 

Grunnen for at jeg skriver dette er bare så du ikke får i deg alt for lite for tro du meg, det går man ikke ned av i lengden + at man ikke klarer å holde seg der.. Det fungerer i noen uker men så blir det vanskelig... Selv er jeg 170 og veier 72,9 (begynte på 74,2 så er så vidt i gang)...

 

Siden du sier at du ikke har noen erfaring med slanking er det viktig at du vet at en sunn nedgang i vekt ligger på 0,5-1 kg i uka.. står i alle bøkene + at kursleder understreker det.. Det er også for ikke å fly opp igjen med en gang..

 

Ser jo ut som du får en del mosjon og det er kjempe viktig.. VELDIG BRA...

 

Stå på og lykke til..

 

Trine

 

PS: VIKTIGSTE AV ALT ER MAT HVER 3.TIME OG 2-3 L VANN HVER DAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig i at det kan være noe lite i den menyen på 1100 - 1200 kcalpr dag. Selv har jeg måtte øke min meny for å få noe fart på vektnedgangen. Men, det avhenger av høyden din også dette. Selv er jeg 1,71 cm høy og da er det naturlig ( i forhold til aktivitet ) at man legger seg på meny rundt 1500-1600 kcal pr dag.

Her igjen kommer det an på aktiviteten din, og menyen må gjerne justeres dersom du plutselig øker aktivitet betraktelig el motsatt. Alderen har også noe å si, og jo eldre jo lavere forbrenning sånn enkelt sagt. Rådet mitt er å prøve seg litt frem med hva som gir mest gevinst for akkurat deg. Er enig i at det kan virke som om man stagnerer en tid etter en vektnedgang. Selv gikk det raskere med vektnedgangen på de foregående kurs enn det gjør denne gang, for meg ihvertfall.

 

Lykke til.

 

Penny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg er som jeg skrev helt grønn på dette, og setter veldig stor pris på råd! Jeg sendte inn et spørsmål til nettsamtalen i dag, og fikk noe av det samme svaret. Jeg må nok øke antall kalorier.

 

Jeg har ikke fått kjøpt vekt ennå, så jeg vet ikke hva jeg veier, men jeg veide rundt 75 kg da jeg ble gravid, og jeg er større nå, så jeg tipper på rundt 80. Jeg er 31 år og 172 høy. Jeg kommer til å ende opp med ca 30 trimpoeng i uka, og sånn jeg har forstått det skal man også øke hvis man trener.

 

Neste uke skal jeg prøve å sette opp min egen meny med ca 1500-1600 kalorier. Den menyen jeg følger nå (fra KK) inneholder så mye "rar" mat, og jeg vil gjerne kunne spise ting jeg liker. Det er godt at det er rom for å kunne skeie ut littegrann av og til også, for jeg er fryktelig glad i søtsaker. Dessverre har jeg ikke råd til å gå på kurs nå; ellers skulle jeg ha gjort det og fått beskjed om hvilken meny jeg burde følge.

 

PS: Jeg drikker MINST 10 glass vann om dagen og spiser ca hver 3-4 time (ikke alltid så lett å få til med tvillinger på snart 10 mnd som krever sitt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - bare lurer på hvor det ble av alle dere som startet denne tråden?? Kan ikke se at dere har vært inne noe mer. Håper ikke dere har gitt opp allerede??

 

Nå står helgen for tur og det er alltid en utfordring. Det at jeg har veiedag mandag hjelper meg til å holde meg unna de verste tingene, men nå etter tre uker kjenner jeg at jeg har skikkelig lyst til å skli ut skikkelig mye!! :o Men jeg får bare prøve å holde meg i skinnet - og tenke på de buksene som ligger i skapet og venter på å taes på igjen.

 

Har allerede planlagt en lang tur i skogen med noen venninner på lørdag. Det skal bli deilig. Og så får jeg vri hjernen min og finne på noe godt å lage som allikevel ikke ødelegger alt!!

 

God helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spirrevipp04

Jeg er ei jente på 16, har gått på Grete Roede siden januar og tatt av meg 20 kg, har ca. 7,5-10 kg igjen, og vil veldig gjerne bli kvitt dem før jul. Har også bestemt meg for å droppe alt som heter godteri inntil jeg er ferdig med slankinga.

Jeg er 1,76 m høy,

 

vekt i dag: 72,5

trivselvekt: 63-65 kg

 

Spirrevipp04,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo begynt litt før meg, og siden jeg egentlig hadde tenkt (og håpet) å kunne ta av 8 kilo til jul passer det jo fint :-).

Veier i dag 86,2 og har som langsiktig mål å komme ned på 69 kilo...det er en litt lang vei å gå men jeg skal nok klare det.

Har to små gutter, en som blir 2 år om 3 mnd, og en som er 4 måneder. Dagene blir litt travel så da tyr man jo ofte til noe enkelt - noe jeg håper å kunne endre på, det enkle skal i tilfelle være sunt og godt :-). To svangerskap hvor jeg i ettertid ikke har kunnet amme har "slitt" på vekta, og det er vanskelig å komme ned alene - så en motivasjonskanal som denne håper jeg skal være til god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er typisk jo- jo- slanker. Har gått ned div ganger tidligere, og vet akkurat hva som skal til. Sliter likevel med å holde vekta. HAr egentlig tenkt jeg er dritt lei alt som heter slanking, men er ikke fornøyd med kroppen min nå. Har spesielt en gedigen mage som plager meg!

 

Personlige data: 80kg/ 175cm /36 år. Ellers har jeg født tre barn

 

Så 10 kilo til jul hadde vært fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg og...

 

Er eigentleg inne på ein annan tråd, men det er liten aktivitet, så då hiv eg meg på ein til.... det gjer vel ingenting håpar eg?!?!?!

 

Eg er 35 år, tre ungar, eldste 9 og yngste snart 2. Travel kvardag, og bestemte meg for at etter 1.august skulle eg ta vare på meg sjølv også, ikkje berre dei rundt meg!

 

Eg er 175 høg, starta på nesten 85 kilo 1/8, i dag morges 80,7 (ned 1,1 siste veka). Kjempefornøgd så langt, og ikkje slit eg heller. Får gått meg nokre gode turar 3-4 gonger i veka, elles trenar eg litt heime i kjellaren (høyres ut som eg trenar mykje, men eigentleg ikkje det...)

 

For 5 år sidan var eg nede på 72 kilo, og det er i første omgang målet no og, og målet skal eg nå før jul...

 

Håpar det er greit at eg hiv meg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur til å lande litt.. Hadde veiedag i dag og var fryktelig spent på hvordan det skulle gå.. og så står jeg stille!!!! buhuuuuuu, det var like før jeg bare gikk og la meg igjen. Så jeg løp ut i stua og dro frem målebåndet og jeg har ihvertfall gått ned 1 cm rundt livet siste uka (skal måle resten av kroppen senere i dag, men etter en smugmåling i helgen så vet jeg at jeg har gått ned en cm rundt låret også) - så det skjer da ting. Prøver å analysere hvorfor jeg ikke har gått ned og jeg tror ihvertfall ikke jeg har spist for mye. Det kan ha noe med at jeg har vært veldig mye ute i skogen denne uka (9 timers gåing totalt) og at jeg har begynt å bygge litt lår- og rumpemuskler. Muskler veier jo mer enn fett. Jeg har også gått ned 2,8 kg på to uker og kanskje kroppen syns det går litt for fort og holder igjen.. jaja, jeg gir ikke opp nå. Får bare fortsette med samme gode rytmen... Tror faktisk jeg må veie meg i morgen tidlig også - haha, bare for å virkelig stadfeste at jeg ikke har gått ned noe.

 

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige uke 4/9: 73,8

11/9: 73,8 :o men fortsatt totalt: 2,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av vekten. Det som betyr noe for meg er at jeg trives i min egen kropp og at jeg kommer inn i klærne mine og at de sitter fint. Men jeg har altså kjøpt vekt for å kunne følge med litt nå når jeg følger dette opplegget.. Jeg veide 76,6 kg i morges. Jeg er 172 høy og fikk da beskjed om "litt overvekt" på BMI-sjekken. Jeg skal ned til 65 hadde jeg tenkt, og så evt noen kilo til etterhvert. Vi får se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans1 skreiv: "Jeg har også gått ned 2,8 kg på to uker og kanskje kroppen syns det går litt for fort og holder igjen.. jaja, jeg gir ikke opp nå. Får bare fortsette med samme gode rytmen... Tror faktisk jeg må veie meg i morgen tidlig også - haha, bare for å virkelig stadfeste at jeg ikke har gått ned noe.

 

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige uke 4/9: 73,8

11/9: 73,8 :o men fortsatt totalt: 2,8

"

 

.........med 2,8 kg på to veker, det er jo 1,9kg pr veke i snitt, det kan du ikkje vera misfornøgd med! Kjempebra det!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...