Gå til innhold

Ned 5 kg før 8. november


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest HelleDudena

Hei!

 

Jeg er relativt ny som bruker av forumet, selv om jeg har vært med i vektklubben siden i januar.

 

Jeg var veldig flink i januar til april og gikk ned nesten 13 kg. Mistet motivasjonen, men har holdt vekten i sommer (sinnsyk forbrenning pga jeg fullammet frem til juni og ammet mye frem til begynnelsen av august). Nå er jeg klar for å ta de de siste 5 kg som er igjen av svangerskapet. (La på meg godt over 30 kg).

 

Hvorfor 8. november? Jo da blir vesla 1 år!!

 

Begynte forrige torsdag for meg selv, men begynner på kurs om en uke. Hadde en "planlagt" sprekk i helga så resultatet for første uka ble "bare" ned 200 gram.

 

17. august: 78 kg

24. august: 77,8 kg

31. august: 76,6 kg

7. september: 76,8 kg

 

Heng dere på, trenger flere som kan pushe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Hei!

Jeg er helt ny på forum.

Jeg vil slanke bort 6 forferdelige kg som plager meg lenge.

Har alltid vært litt rundt, med en topp i 20-årene når jeg veide rundt 70 kg. Det klarte jeg å miste og har holdt vekten rundt 60 i mange år. Nå er jeg 43 år. Har prøvd utallige kjappe metoder å gå ned, særlig før sommerene. Denne sommer gikk det ikke. Skuffelse er stor.

Leser flere innlegg, flinke folk som slanker bort mange kiloene., tror jeg får motivasjon av det.

Mitt største problem er mangel på vilje, svakheter er godteri, nøtter, kaker...

Tenker på mat stadig, med hode i godtehylle, kjøleskap, så fort anledning byr seg.

Målet ditt, å komme i mål til 8. nov. høres greit ut. Det vil jeg og.

Så får vi se om vi klarer det.

Hilsen 6kg

PS

28,08,06:68 kg

04.09.06:70,4 kg

11,09,06: 69,7kg

18.09,06: 68,9kg

29.09.06: 69,2kg

09.10.06: 69,6kg

16.10.06.:69,1kg

23.10.06: 68,4kg

30,10,06: 68,9kg

06,11,06: 68,9kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Fint at du er med!

 

Dette skal vi klare! Merker at hvis jeg tar meg tid til å forberede måltidene, så tenker jeg ikke på alt annet jeg kunne ha spist. Så her lager jeg middagen fra grunnen av om dagen. Grete Roede har mange veldig gode oppskrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er gjerne med dere!

starta idag

skal ned 8 kg

66.5 kg i dag

lagt på meg 8 kg siste året pga sykdom, vært nødt til å være mye i ro

de siste 2 kg på kort tid i sommer med KOS dvs. saltgodteri og kjeks og sjokolade og nøtter og litt øl og vin ...

har ikke forbrenning til å spise det der!

og når det står på bordet så er jeg stort sett ute av stand til måtehold.

derfor kutter jeg det helt ut

klarer jeg det??

spiser sunt ellers, det er da vel bra... og min sunne mat er da god......

dagsrapportene m kostholdsregistrering virker motiverende

j e i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tørr ikke håpe for mye. Mange års dårlig erfaring, men, dette ser bra ut. Er ikke sulten. Det var det verste som kunne skje meg, jeg er sååå glad i mat, så å være sulten er tortur. Å skrive ned alt en putter i munn virker veldig positiv, bevistgjøring. Så kan en ikke late som om en har kontroll over spisevaner når det egentlig er laangt fra sannhet.

 

Men, dette skal vi klare, absolutt.

Jeg er ikke sikkert om at alt jeg gjør/spiser /drikker er riktig. Vil bli spennende å stå på vekta neste mandag. Gleder meg, så mange positive følelse. har til å med drukket 2 l vann i dag. Tror jeg kan telle på fingrene anntall dager jeg gjorde det før.

Stå på, dere! Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelleDudena Hei!

 

Din sitat:

 

"Begynte forrige torsdag for meg selv, men begynner på kurs om en uke. "

 

 

Skal du på GR. kurs eller? Jeg har også vurdert den tanke for å være på den sikre siden. tenker fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morn!

 

startet denne kuren min litt brutalt for det var selskap i går. tenkte at nå starter jeg likevel for ellers blir det bare utsatt og utsatt. (utsettelse og forskyvning av dietter er jeg ekspert på). må uansett lære meg å takle bugnende kakebord igjen. OG JEG KLARTE DET! spiste opp noen kosemerker på et bittelite stykke brownie og EN sjokoladebit, ellers spiste jeg bær. så egentlig er jo dette den beste motivasjonsfaktor jeg kunne få. kjenner at matregistreringen på nettet motiverer meg noe enormt. gøy å føre inn. måtte det vare...ja det skal det!

 

ang. kurs: jeg har gått på G.R.kurs etter fødsler, kjenner opplegget, så nå prøver jeg alene. det jeg kunne fått ut av kurs er den "offentlige" veiingen og skjerpingen det gir. syns et blir litt dyre veiinger. så jeg håper på litt oppbacking her istedet..

 

vi har samme alder du "6kg", 43. for min del merker jeg at kiloene sitter mer faststøpt nå enn før. forbrenningen går ned med alderen itillegg til at jeg likke springer dagen lang på jobben lenger. må vel lære meg måtehold forever and ever sukk

 

vi får stå på!!

tidlig morrahilsen fra josefin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt ,josefine, var som om jeg leste tankene mine. Ut fra førrige erfaring så er det bare begynnelses entusiasme, men pit, pit det er mørrå likevel(så lenge det værer.)

Har gått greit gjennom ennå en dag , hurra, Jeg savner litt teori bak kurset og er skeptisk med det å spise nok kalorier, ut fra formel. Er redd det blir for mye mat. jeg har kanskje akkurat skrevet noe veldig dumt, men...

 

Det er så morsomt å klare dette her. Med så mange dårlige forsøk bak meg , tørr ikke å si til mine nærmeste om vektklubben. jeg har begynt førrige onsdag, men en må begynne på mandager her...Det vil si at jeg har holdt ut en heeeel uke.

Vi går videre, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Hei 6kg

 

Ja, jeg skal gå kurs. Trenger den motivasjonsfaktoren det innebærer. Spent på å hoppe på vekta i morgen gitt. Tror det går ganske bra. Legger inn resultatet i morgen tidlig.

 

Har forresten gått en del kurs før, og det har gått bra. Bare svangerskapet som "ødela" kroppen min litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint at du vil legge inn resultater her helledudena! da gjør jeg det også! veiing torsdager helt ok for meg. 66,5 nå.

 

fant formelen i går. tror det stemmer for mitt vedkommende i f.h.t. tidligere GR-kurs, kaloriinntak,aktivitet og vekttap, dengang ihvertfall. da måtte jeg ned på 1200kcal for å gå ned 1/2-1 kg pr uke. nå er jeg nødt til å leve et litt roligere

liv så 1/2 kg pr uke skal vel være realistisk. og en diett på under 1200 kcal er et fattig liv... syns nå jeg. så jeg satser på 1200 som det magiske tall.

 

ellers har jeg allerede funnet ut etter 3 dagers kostregistrering at jeg tidligere har levd et temmelig kaloririkt liv! trodde jeg spiste magert og sunt utenom disse godterazziaene, men har nok levd godt ja. ikke rart jeg har lagt på meg. litt rekesalat her, spekepølse der, kaviar, majones, jus, mye brød, lefse... phooo. spiste lunsj hos mor idag med altmulig på bordet. Tyyynt lag med rekesalat går godt an, at jeg har glemt så mye av gamle greteroede-vaner sjokkerer meg litt.. men er glad jeg endelig er igang igjen da. og har funnet vektklubben! fortsatt gøy å legge inn data. og moro hvis vi følger opp på denne sida her!!! ja, vi står på!

 

hilsen akkurat passe mett og nokså fornøyd josefin

 

PS:spiste kokt torsk til middag, med kokt potet, gulrot og litt frossenerter. ringlet over 1 ts smeltet smør. godt! anbefales. (kunne selvfølgelig tenkt meg ca 4 ganger så mye smør da men..) nå får det bli en slutt på det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Uka har gått utrolig bra!

 

Lever bra på mine 1900 kcal, med litt sjokolade, smågodt og chips på lørdag, men hoppet over vinglasset. Sliter kanskje litt med å spise 1900 kcal hver dag, men har jo noen litt mer kalorier enkelte dager....

 

Trimmer minst en halv time hver dag utenom trilleturene med vesla. Og med en snart 10 måneder gammel jente som er høyt og lavt er det vanskelig å leve et rolig liv.....

 

Håper det går bra med dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sprek, kake på jobben, så mektig at jeg ble kvalm etterpå, men var ikke klok nokk til å stoppe etter tja.. midtveis! Nei, den gikk hel inn. Trøstet meg med at middagen skulle bli lavkalorisk, og så legger til 150 g makrell - like mye kalorier som bløtkake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du e bra flink helledudena! gått ned så mange kilo før sommeren og så motivasjon til å starte opp igjen nå! og så allerede nå ned flere kilo! imponerende. og enormt motiverende for meg. og: jeg fikk også datter på en 8.november! for snart 16 år siden.. og gikk på 2 kurs etterpå og gikk ned ca 10 kg tilsammen. syns det var beinhardt...men gøy da, å komme tilbake til sin "egen" kropp igjen. du har snart gått ned det dobbelte! ojoj.

 

ang. bløtkake og makrell så er det vel bare å stå på du 6kg! makrell er sunt og godt men bløtkake er bare godt... har hørt at hvis man sparer alle ukens kosemerker så blir det et stykke napoleonskake. DET har jeg tenkt å benytte meg av en el a uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og da landet jeg litt. Opp 200 gram....

 

Har kjent det på kroppen hele uka, har liksom samlet vann. Må innrømme at jeg ikke har vært så flink med mat og trim heller. Har vel ca 7 trimpoeng, men beveget meg mindre utenom.

 

Konsert på lørdag med x antall halvlitere og kebab har vel gjort sitt til at vekta ikke peker riktig vei.

 

På lørdag reiser jeg dessuten til Praha, så tror vel ikke det blir noe supert resultat neste uke heller..... Men så er det tilbake til registrering og hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 200g sprek er godt nok når man har levd livet. Konserten var sikkert vært det. Tur til Praha, mmm, kos deg der også. Når man er på helgeturer til store byer, blir det så mye aktivitet, man skal se, shoppe, oppleve. Det blir mange trimmepoeng ut av det. Vekta går ofte ned selv om det var kanskje noen desert der, noen pils her.

 

For min del går det litt opp og ned. I begynnelse av slankekuren brukte jeg en gammel mekanisk vekt som jeg hadde i årevis. Bestemte meg å kjøpe en digital, men på første veing viste den 70.4 kg, skrek og gru. Heldigvis var midje -4cm så jeg skjønte at jeg er på riktig vei. I dag, tyvveing viser 68,9kg. Da skal jeg ikke stå på den mer før på mandag. Jeg er nå da i 2. uka mi.

 

Det jeg syns er viktig er at jeg har kommet i rutine med hensyn på matvaner , sluttet å småspise på ettermiddager og går tur hver dag, ca.1time.

Da leses vi igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere er med!

 

Jeg har også for ikke lenge siden kjøpt ny digital vekt, som viste mye mer enn den eldgamle badevekta skrekk og gru, men har vent meg til de høye tall nå, og vil gjerne gjøre noe med dem... Mer motiverende da, med en vekt som er nøyaktig og viser desimaler.

 

Gikk ned 1,3 kg 1. uke. topp motivert, men verre nå 2. uke ja. Det startet i går - Sjokoladen, brødet og pålegget kaller .... Noen burde satt strøm på de kjøkkenskapa.... har PMS. Mener å ha funnet ut før at ved å spise proteiner faller karbohydratsuget, derfor nettopp spist LITE brød og MYE makrell til lunsj. så det går vel ikke an å gi seg, neida!

 

Har finregnet på formel igjen (regnet feil før) og kommet fram til at ved 1400 kcal og 1 trimpoeng om dagen skal jeg gå ned ca 700 gr pr uke. spent på om det stemmer nå da, så det gjelder å holde dietten her!!

 

God tur til praha helledudena! jeg var der sist vinter. mye god mat ja..., men mye god gåing også.

 

Hilsen lett skjelvende jossi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jossi!

 

Syns du er flink, finnpusser på formel, morsom med utregninger. Det var godt planlagt med 0,7kg i uka. Kan kanskje prøve jeg også, er bare litt lat til det. Men siden målet er 5 kg før 08,11 så burde jeg gjøre det. Kanskje nå. Må ta den 70,4 som startvekt.

Jeg må innrømme at det begynner å bli.. litt kjedelig å regne på kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Hatt trøbbel nå da, spist for mye, og drakk rødvin.... ble derfor grønnsaksuppe til kvelds og en laaaang tur for å redde det hele. Fått tilbake besinnelsen nå. Men "lørdagsgodtet" er allerede fortært ja.... sukk. sånn kan det gå. Det blir suppehelg.

 

Syns fortsatt kaloritelling går greit, bra det da.

 

God helg!

Håper dere har vært flinkere enn meg og har litt kosemerker å kose dere med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Som vanlig så er det spreker overalt under den fine fasaden. Jeg er heller ikke noe flink med opplegget.

Grunner er:

1. Er lat å føre inn kaloriinntaket, tror jeg klarer det sånn på øyemål,dumt.

2.Når jeg sprekker så prøver også jeg å redde det som reddes kan, veldig oppfinsomt..F.ex. igår, etter 2 håndfull med nøtter rett etter middagen så LØP jeg en tur. Det var ikke til å tro. Var stolt av meg selv hele dag.

Vilje er ikke min sterkeste side. Der liggr det vel roten til all vond, tror jeg. Men hjelper ikke å klage, jo, egentlig, det hjelper.

Leste en gang at hver ny start nærmer deg målet selv om alle de andre begynnelse var bare nederlag. Så jeg holder meg til det, prøver om igjen og om igjen.

God helg til dere også.

Mandag er veiedag, gruer meg allerede.

Hilsen fra 6kg, som etter den nye vekta burde hete 8kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJoj snakk om å være i samme båt!

 

Men jeg gir meg ikke. Tror virkelig jeg skal klare det denne gangen. Har klart det før. Har også hatt en hel mengde mislykkede forsøk, MEN ALTSÅ NOEN VELLYKKEDE OGSÅ! viktig å velge å tenke og fokusere på dem nå. Og bare dem. Skal klare det! kaloriregistreringen og denne siden hjelper. Takk for støtten vennen i nøden!

 

I dag blir det stavgåing igjen. ingen kosemerker, men en hel del god og mager mat, inkl grønnsaksuppen jeg laget store mengder av i går.....Den er faktisk god..

 

tjolahopptjolahei!

hilsen norsk supperåd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare 300 gram i minus.

 

Har mye vann i kroppen for venter mens så det gjør vel sitt, fingre som er litt tømmerstokklignende... Godt at det ble NOE ned da iallefall.

Merker godt dette premenstruelle godtesuget. kan godt styre mitt humør når jeg har PMS, men takler dårlig lysten til å jakte i kjøkkenskapa eller spise når noe godt er i nærheten. Bor sammen med tenåringer, de må da få ha sitt potetgull i helga, og litt annet godt også, jeg må bare IKKE RØRE DET!! Laget vafler til gjengen min i går, spiste en plate jada... tøffe tider..

 

Mandag, ny uke , nye muligheter. Tomt godteskap, mye grønnsaker i kjøleskapet og fisk og kyllingfilet i fryseren.

 

Det gjelder å ikke gi seg!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte etter oppskrift kikkelione. det er sånn at jeg koker litt ut fra det som fins i huset, men sånn omtrent som her ble det denne gangen:

 

Start med 2 liter vann og 3 store hønsebuljongterninger oppi. kok opp.

Start å ha i grønnsaker som trenger lengst koketid, alt oppdelt i små terninger:

2 store løk og litt hakket hvitløk

3 gulrøtter

en bit kålrot

en bit sellerirot, eller noen stilker

2 -3 poteter

en skalk kål

1/2 blomkål

1/2 purreløk

Når alt er nesten mørt, ha i

1/2 brokkoli

1 el 2 bokser tomatbønner (fint å få i seg noe proteiner)

1/2 pose frosne erter el brekkbønner

klippet gressløk

urter: timian, merian, el litt provence-krydder el etter hva man vil ha..

pepper

evt litt tomatpure

 

kan godt koke linser og ha i istedetfor bønnene, godt det også, da har jeg også i en boks hermetiske tomater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei!

På morgen så stoppet vekta på 69,7kg. Det var da -0,7 kg. Må se meg fornøyd med det.

Takk for oppskriften, Josefin.Suppa har fått navn Josefins gr.suppe i min oppskriftbok. Nå er det grønnsakssesongen på toppen så de fleste ingredienser har jeg i kjøleskap allerede. hilsen 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...