Gå til innhold

Ned 5 kg før 8. november


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Mandag før= +500g

Søndag nå=+/- 0g.

Vil gjerne prøve igjen. Du er alltid et steg før meg, så en uke med vektøkning, en med stillestående, betyr vel at jeg bør gå ned til neste mandag. Vi får se, får se.

Jeg er ikke flink i det hele tatt. Spiser sunt og nok og ofte nok mens jeg er på jobb, og så kommer den stygge ettermiddagen når kjøleskap er veldig nær og det er mørkt og kaldt ute, så .... Prøver å spise masse frukt og grønt for å minske den store matlysten. Du er egentlig beskrevet akkurat det som skjer med meg i disse to ukene så jeg behover ikke å gjennta.

Fra i morgen begynner jeg å skrive ned det jeg spiser. Da blir jeg oftere på pc så får du rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Hei!

 

Da kan du forvente en halv kilo ned denne uka... for det var det som skjedde meg siste uke.. hvordan påvirker vi hverandre? er vi i virkeligheten naboer?? :))

Kanskje vi kjenner hverandre.. morsom tanke!

 

Har ikke jobba så hardt for den halvkiloen. Men godt jeg endelig gikk noe ned, oj det var godt! etter flere uker med en hel del tull. Motivasjonen stiger. Så det gjelder nok for deg også: greier du noe denne uka, går alt plutselig så mye lettere. I og med at vi følger hverandre altså..

 

Så da satser jeg på 2,5 kilo til før jul! jess!

 

Jeg klarte ikke minus 5 til 8. nov, men jeg klarte 4! men dæ*** som jeg har jobba for de 4.... puh..

 

Gir slettes ikke opp. Men dette betyr da ikke alt heller, bare en god del. Og 20 trimpoeng blir aldri min greie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! -4kg kan jeg bare drømme om. Flink!!!

Jeg har begynt forfra igjenn, skriver ned det som kommer inn i munnhyllen. Første dag gikk helt greit.

Som forventet, stå vekta stille på morgen den 06,11,06. Bra at du skrev en liten resume´. Min ser verre ut. Men jeg må bare bli med ellers strekkes grensene hele tiden. I dag har jeg t.o.m fortjent 2,6 trimmepoeng.

Vil fortsatt høre hvordan går det med deg:

Hilsen 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er igjenn veldig overasket hvor lett det går å telle kalorier. Føler meg mett, men mangler fortsatt 200kcal til daglig dose. Var ikke flink med mosjon i dag, så får det jevne seg ut. Jeg blir kjempe skuffet hvis vekta står stille denne uken. Jeg har bestemt meg til å ikke tyvtitte i mellomtiden.

Hilsen 6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er jeg lei av at det ikke skjer noe!

 

Det ble ikke det helt store det her nei. opp 100 gram... Tror jeg må telle kalorier en uke jeg også. Det blir for mye på slump med meg nå. Irriterende for jobber jo med saken, takker nei til søtt, prøver spise rett og ikke for mye. Og så opplever jeg bare at vekta står stille, dvs den har gått litt opp og så ned. har gått ned minimalt de siste 4 uker. Da er det vel bedre å jobbe mer intenst med saken og så bli ferdig med det. Har enda 3 kilo jeg skulle vært kvitt! 3 kg er da ikke mye! Jeg endrer strategi og begynner å registrere igjen! kjenner jeg er motivert for det nå.

 

Hvordan gikk det med deg siste uka 6 kg??

 

Er du med oss av og til Helledudena? Gratulerer med ett-åringen din 8.nov!! Håper alt går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har nå fult ut rapporter hver dag, til ingen nytte, ser ut sånn. Vekta står stille, nesten flau å innrømme. Tror jeg må trene mer siden jeg spiste den anbefalte mengden. hva skal jeg gjøre, har du noen forslag? Jeg har tenkt å prøve noen få uker til , hvis det ikke begynner å skje noe, så glemmer jeg hele greia og tar en pause. Huuu, høres ille ut, men det er ikke lett.

Få se hva det blir denne uka. jeg går nå hver kveld en time, så har jeg tenkt å begynne på aerobic igjenn, etter en 3 års pause. var så lei hele aerobicopplege, kunne koerografien utenatt til slutt.

Ikke så lenge siden fikk jeg en mail om at ut fra vekt og høyde så er jeg 5 cm for kort. Kanskje jeg kan prøve å vokse i stedet, he-he. Det var en ny vri på saken.

Hilsen fra ubeslutsomme og fortvidede 6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand er vårt varemerke... kanskje du må holde på en uke til for å få forbrenningen igang? Kanskje er det mye vann i kroppen? du er så flink til å registrere! og så mye trim! hvis du holder ut det opplegget der en uke til MÅ det bli resultater!!

 

jeg prøver også å registrere alt men akk så kjedelig... Prøver å spise lite brød, det monner fort på kaloriinntaket. Og allerede etter få dager nå er søthungeren borte igjen, og det er jo en sann lettelse! nei jeg gir ikke opp!

 

Det som slår meg nå er: vekta har jo stått omtrent stille i flere uker, og jeg som synes jeg har spist nokså forsiktig! for ikke å legge på meg i full fart igjen er det jo sånn jeg må spise når jeg er FERDIG med kuren. Deprimerende egentlig. Skal jeg nå droppe kuren og spise som jeg har lyst til legger jeg på meg alt igjen på kort tid. Men må vel bare innse at forbrenningen går ned med årene. derfor tenker jeg at nå må jeg lære varige endringer ellers blir jeg skikkelg stor. Og det vil jeg jo ikke... så det er ingen vei tilbake.

 

ETT kakestykke i selskaper.

sjokolade: kun noen biter mørk sjokolade i helga.

Lite brød, mye grønt, magert kjøttpålegg

Rent kjøtt og fisk, lite farsemat.

Minimalt med saus.

Peanøtter, som jeg elsker, kun en og en og så STOPP.

Potetgull: noen få flak

ØL: lite lite. Kun litt vin.

 

Sukk dette er realitet. Men så blir jeg SUNN da! og kan kanskje leve leeenge. og denne maten her gir ENERGI : :) :

 

Ikke dropp ut! NÅ er vi igang. igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har nesten bestemt meg for å gi HELT opp, så kommer det morsomme brevet ditt. Jeg tok på smilebåndet flere ganger. Hvorfor?

Jo, du har jo, som vanlig truffet midt i blinket.

Her er noe bemerkninger:

- Jeg er typisk jo-jo slanker.

- Trena bra 1 uke og - blåst ut

- Å skrive ned inntaket - sluttet.

- Spiser mindre søtesaker enn før, så noe godt tok den "slanke"-perioden med seg

- Tenker stadig på mat, men ikke på salat og grønnsaker, frukt men på KAKER;SJOKOLADE...

- Er jeg egentlig flink? - ja,syns jeg. Spiser tross alt ikke kake hver dag.

- Går jeg ned i vekt ? - nei, selvfølgelig.

- BMI under 25 - ja, hvis jeg veier meg på den gamle gode vekten min.

Jeg kunne fortsette sånn side opp side ned med +/- ang vane og kosthold og...

Humøret svinger og med det svinger min oppfattelse av meg selv, noen ganger er jeg stor som elefant, av og til er det slett ikke verst.

Det at vi må egentlig bare fortsette å være forsiktig med maten skremmer vettert av meg men det er virkeligheten. Jeg tror hvis du (eller jeg) vil spise en håndfull med peanøtter så må vi betale det dyrt. Enten ikke spise noe særlig den dagen eller ta på seg treningstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi leser om hverandre, er det som å lese om seg selv..... Det har skjedd noe i hodet på meg den siste tida. tror jeg holder på å skifte fokus fra jo-jo-slanking, som har vært mitt varemerke, til varig endring og vektstabilisering. Holder på å finne ut at jeg må veie meg hver mandag resten av mitt liv for å ta det med en gang hvis jeg legger på meg. Orker ikke disse slankeperiodene mer. Orker ikke å bare bli større og større heller langsomt men sikkert. En håndfull peanøtter, sukk, nei det går ikke.. Blir skremt av å hele tiden må passe sånn på ja, men blir vel mer skremt av tanken om å bli nødt til å kjøpe nye klær stadig vekk fordi de gamle er for små eller stadig gå å grue meg til veiing.

 

Våknet med halsbetennelse, feber og fingre tykke som tømmerstokker, og OPP EN KILO. vann vann vann i kroppen. Har vært nokså flink med maten, så jeg fortsetter jeg. 5 uker igjen til jul. fortsatt håp, selv om det gjenstår 4 kilo uhu. Men er jeg flink denne uka, blir det nok vektras neste mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg forventa vektras pga en kilo vann sist mandag. Den kiloen forsvant den, og 200 gram til. det betyr at det gjenstår 2,4 kilo til jul. Oppnåelig men blir hardt med helgeturer og selskaper. Jeg skrev det gjenstår 4 kilo sist uke?? feil. det går visst litt rundt for meg.. 2,4 kilo fra nå, sikkert. mål 60 kilo, egentlig 58 men det får jeg se på etter jul. i dag 62,4, startet med 66.5 i slutten av august. ned 4,1 kilo på 3 måneder er ikke mye, men nok til at jeg holder motet oppe. BMI nå 23. Det har hjulpet mye på min selvfølelse at jeg har klart disse stakkars kiloene! Jeg vet at jeg fikser det, og de ukene det har gått dårlig får jeg bare leve med og prøve å unngå at de gjentar seg for ofte.

 

Må legge mer trøkk på enn jeg har gjort de siste ukene ja. Men det gjør jeg!!! Nei til alkohol, nei til snacks, lite brød, mye fisk, kylling og salat. Har vært inne i en god stim sist uke. Men noen restaurantmiddager og cafebesøk blir det ja. Mager middag og kun svart kaffe med EN sukkerbit. Bør gå fint.Har for tiden null søthunger, jeg nyyyyter det! frokostfavoritten nå er havregrøt kokt på vann med en anelse honning i , kanel og noen hakkede nøtter på toppen. EN pepperkake kan jeg vel ta i kaffeslabberas om det røyner på, kun 23 kcal! og ellers clementiner, som står på alle bord for tiden. Planen klar, nå gjelder det å holde den!

 

Vi står på gjør vi ikke??

Og jeg kan begynne å gå tur igjen etter en uke opphold pga forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer men nye oppnådde mål. 2,4 kg igjenn høres ikke mye ut, 4 kg ned er strålende!

Her er jeg igjenn og mine kiloer som forsvinner ikke av seg selv, nei.

jeg er ikke flink i det hele tatt med maten. Spiser fortsatt av og til det jeg syns er godt. Trener mer enn før for å kompensere de dårlige matvanene. Det er selvfølgelig grunn hvorfor vekta står stille i mange uker.

Jeg hadde aldri sterk vilje, men litt vett og nok samvightiet til å ikke skeie helt ut. Jeg røyker men bare 2-3 stk daglig, spiser for mye, men trener 2-3 gg i uka.

Så, hva skal jeg skrive, hvis jeg skal ned i vekt så må jeg forandre hale min personlighet. Vet ikke om jeg er sterk nok.

Jer bør vøre fornøyd med at vekta ikke går opp i hvert fall. Veide meg på morgen. 69,4. Akkurrat som før 3 uker siden, suk.

Ønsker deg lykke til med de siste små kiloene. Vær sikker at jeg er her og leser, men vet ikke om jeg kommer til å skrive mer om mine, hva je skal si, eh, opplevelser.

mvh 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det kommer snø etter det grusomme reinværet. Det må vi bare håpe på.

Ja, ja denne uke -0.6kg. Ikke så verst, eller..

Grunnen er høy førjulsaktivitet og ikke min selvbeherskelse. Blåser i det hva er årsaken, jeg har det bra.

Hvor er du, Josefin?

Hilsen 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du er med!

 

Ned 600 gram er flott!

 

Målet vårt da vi starta tråden var 5 kg før 8.nov. Vi har vel gått ut på dato... men nå har jeg gått ned 4,8 kg så målet skal nås før jul iallefall. 5 kg på 4 mnd. Det er ikke mye, og jeg har strevd som fy, men jeg er fornøyd! ned 200 gram sist uke. 200 gram til før jul og jeg er fornøyd. Ikke enkelt det her i disse tider. Men vi legger iallefall ikke på oss. Det er i seg selv en prestasjon før jul. Vil ta av 1,5 kilo i tillegg til det men tar det etter jul.

 

Vi er snegler, men vi beveger oss i rett retning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Snegler er bra! -200g på meg denne uke. Jøss, nedover bakken 2 uker på rad. Kan du tro?

At du har vært så flik har inspirert meg også. Hvis det ikke var for deg så ville jeg endt med 2 kg ekstra i forhold til startvekta. Var langt, langt nede en stund. Takk.

Min mål er ikke i nærheten så nær som din , men jeg er fornøyd med 2 kg mindre enn i starten. Ikke minst har jeg fornøyd med innførte rutiner og treningsvaner. Jeg tror jeg vet nå ca. hvor mye kan man spise daglig uten å gå opp. Jeg trener fast 2gg i uka, hvis jeg er heldig så rekker jeg 3. gang også. Det er da 100% økning i treningsmengde .

 

4kg igjenn.

Nå i Jula skal jeg reise bort på besøk hos en som er flink med matlaging. Utførdringer vil vente på rekke og rad.

Jeg MÅ fortsette etter Nyttår. Blir du med?

Du har rett, vi har gått ut på dato, men vi kan begynne med ny tråd fra 2007, Hva syns du.

Skrives! mvh 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med etter jul. jeg har fått masse støtte i deg! Nå har jeg klart å gå ned de fleste kiloene jeg ville ta av. Jeg har fått tilbake min gode gamle kropp, nesten. Jeg har klart det uten å gå på kurs og jeg har lært - og holder på å lære masse! Om kosthold og trim og hvordan styre unna kaloribombene og trøstespising. Altså hvordan jeg skal beholde fasongen og helsa. Lære nye rutiner. Så vi har felles mål. Nå er målet å ikke gå opp i jula hva? er det realistisk?? tror målet mitt blir å gå opp MAX 1 kg, og så ta av det + 1,2 kg til etter jul. Da vipper jeg akkurat under 60-tallet. Det er der jeg vil være. jesss

Ja vi skrives! Melder meg lillejulaften eller deromkring, for status før jul. Nå gjelder det å passe på, mye godt overalt hvor en snur seg. Koooser meg med lite, eller det heter vel NOK, PASSE mye...

Fin førjulstid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nytt år , nye muligheter.

Var syk i Jul og Romjulstiden, så oppgave om å holde vekta stabil gikk overaskende lett. Uten matlyst er det lett å holde vekta. Jeg kan med glede meddelle at vekta nå på morgen var 68,3.

Jeg er i gang igjen (som om jeg slutta noen sinne!)

Jeg åpner en ny tråd som vil hete "sneglegreia" snart. Bare jeg får tid til å summe meg litt etter sykdommen.

Hilsen 6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...