Gå til innhold

Ned 5 kg før 8. november


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært syk noen dager, så det har blitt lite trimming. Men matinntaket er under noenlunde kontroll. så jeg tror vekta går nedover. Det får vise seg mandag. Søthungeren har sluppet taket. Tror det har bl.a. med det å gjøre at jeg har passet på å spise mye proteiner, -kylling, fisk og belgfrukter. Blir god og mett av det, og holder meg mett leeeenge. Og spist mye grønt og mindre karbohydrater. -Har forresten gått grundig lei på grønnsaksuppe, resten av den store kjelen jeg kokte gikk i søpla... jaja har nok en solid lekse å lære når det gjelder måtehold, både når det gjelder usunt og sunt.

 

Satser nå på at jeg ikke tar av i helga. Det blir hyttetur med sjøliv, og god mat (kjøttmat)og ei vinflaske er nå pakket ned. og litt gammel dansk (dram), -litt medisin for sjelen... jeg trenger littegrann av det nå... med måte skal det bli det også.

 

God helg slankevenner!

Hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Arbeidshelg for meg, ikke mange muligheter å skeie ut. Takk og pris.

Ellers så er jeg den første som glemmer alle gitte løfte (til meg selv). Kjenner mine uvaner, så jeg gir ikke mange løfte til andre, ellers så må jeg skjerpe meg for å holde dem. Men meg selv lurer jeg stadig.

Det går fint med "dieten" selv om jeg ikke skriver ned det jeg spiser.Tenkte å innføre det som straff første uke vekta går feil vei.

Ang gr.suppe: jeg har tenkt å servere den til hele familie. De vil helt silkkert protestere, men jeg har tenkt å remse opp alle helse-gevinster etter en sånn måltid. Da blir det ikke mye suppe på meg.

 

Fortsatt god helg!

Mvh 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så spent på vekta men så har den klikka... må visst skifte batteri enda den er ganske ny. dyre litiumbatteri, dritt. Veiing utsatt til imorra.

 

Spent på hva vekta sier, har nemlig spist temmelig mye i helga, ikke så usunt, men for store porsjoner frykter jeg. Men har hatt ei superfin helg. Så i dag er det på`n igjen med full kontroll på matinntaket. Det er helgene som er mitt store problem ser det ut til. Har det så fint og så blir det for mye mat, klarer ikke stoppe å spise i tide. God mat, mmmmmmmm. Koser meg...

 

Så det blir utfordringen, helgene. Motiverer meg til neste helg allerede!

 

Go uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!!

Det gikk bedre enn forventet. Vekta stoppet på 68.9kg og jeg var såååå glaaad, -800g. Da blir det enda en uke på øyemål. Bra!

Det som er litt rart er at jeg går ikke ned på midje. Eller er det for tidlig, kommer kanskje etter større vekttap.

1,5kg på 2 uke, ikke mye å skrutte av men allikkevel betyr det så mye for meg, særlig siden jeg ikke var sulten, avsto ikke av kaker ved spes. anledninger og en dag i førrige uke har jeg spist en halv sjokolade av min yndlings sort. Det måtte jeg bare.

 

Er på nettet i morgen også bare for å se hvordan det går med deg, josefin.

Hva med degt Helledudena, har du bosatt deg i Praha. 8.11 er fortsatt lang borte men det er greit å komme i rute igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går smått men godt her. Vekt 64,5. Ned 400 gram, ikke mye, regner med at jeg må betale for utskeielser siste helg nå i denne uka. Så det gjelder å stå på. Gått ned 2 kg tilsammen på 3 uker. Det er jeg fornøyd med :D

 

Slutter å registrere jeg også. Har det i hodet så noenlunde. Bra det der med å innføre det igjen hvis vekta går opp.Har ikke gått mer enn 2 cm i midje,og 1 cm rundt baken, det er da noe, det kjem vel etterhvert. Akter å spise litt sjokolade jeg også. Belønnning hvis jeg holder dietten. 1 bocca og 1 glass vin hver helg, =kosemerkene. mmm gleder meg allerede...

 

Takk for støtten "6kg" :)

Vi klarer det! tenk så deilig det ska bli å bli endelig å bli kvitt disse he.... få men infernalske kiloene som har plaget oss.

 

Ikke gi deg du heller helledudena! du er så nær målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre, - 400g. Gir motivasjon til videre arbeid.

På tirsdager har jeg en ekstra hard trening, gleder meg allerede.

Spise litt mindre, bevisgjøre hva man spiser (det er kalorier i maten som spises i skjul), prøve å røre på seg hver dag (nikke med hode dvs. mageøvelse mens jeg ser på TV; regnes det også som mosjon?)det var oppskriften så langt.

ER ikke av de mest ivrigse på nettet, men jeg er med, regn med meg!

6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

De 5 kiloene jeg skulle ned blir nok til 15-20 kg opp i stedet:-)

 

Vi skal ha barn igjen, så da legges slankingen på is i 9 måneder. Men jeg har lovt meg selv at det ikke skal bli 30+ opp denne gangen. Prøve å holde vekten første trimester er målet. Akkurat nå virker det ganske oppnåelig siden jeg kaster opp flere ganger om dagen, sliter med magen og faktisk har avsmak mot alt som er søtt.

 

Kommer nok til å titte innom dere en gang i blandt og kanskje fortelle litt om hvordan det går.

 

Klem fra en lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte jo litt på hvor det ble av deg Helledudena!

 

Gledet meg litt til å sende deg en melding her den 8. nov. på din datters 1årsdag, og som er min datters 16årsdag. jaja sender vel en likevel jeg.. følg med! vil gjerne høre hvordan det går med deg fremover!

 

Gratulerer og lykke til! Alt godt! Spis sunt!

Hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 500 gram.

Har vel spist for mye, trimma for lite, vært slurvete. - den gamle leksa altså.

Fikk ellers en utrolig salt kjøttsuppe i middagsselskap i går, og har mye vann i kroppen, tykke fingre. Håper litt av forklaringen ligger der.

Så det blir veiing av mat i denne uka.

Men jeg gir ikke opp!

Never!

Kiloene skal av!! nå i høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI 6KG!

Hvordan går det??

motet mitt er på oppovertur igjen.

Dette går bra. Mistet mye vann ikroppen allerede. Satser på vektnedgang denne uka. ikke så ille å registrere matinntak heller, lærerikt. Bacon og dansk salami inneholder vanvittig med kalorier, vanvittig! det ble likevel 3 små skiver bacon på den stekte soppen i går.

Og litt trim hver dag skal det bli denne uka.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jossi! har vært bortreist denne uka, kom i går. Vekta....69,2kg, dvs. 0,3kg opp. Syns så synd på meg selv.

Bortreist fra mandag igjen. Da kan jeg ikke regne med stor vekttap, kanskje det motsatte. Men, jeg vil prøve å begrense så mye jeg kan, det er jo poenget at vi skal ha det hygelig, leve livet mens vi kan. Etter det kommer jeg tilbake med alle virkemidler, kaloritelling, trening..

 

Gratulerer heledudene, så hygggelig overaskelse. Men, du må i hvert fall heie på oss en stund framover.

Vi gir oss, så klart, ikke. Målet mitt er å lære den stae kroppen min hva er det som er sunt for den. Hvis jeg ikke klarer det til 8. nov, så er det bare å fortsette. Er du med Jossi!

Godt å høre at motivasjon er på veien opp igjen hos deg! For min del gjelder det å gå gjennom de 2 ukene smertefritt dvs. uten stor vektøkning. Legger inn vekta på mandag igjen. Ha det så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi gir oss ikke. Det hjelper så utrolig godt for min motivasjon at det er noen der ute, les DU, som følger med meg. Vi sliter vel med samma trøbbelet for å si det sånn, de noen extra kilo som vi endelig skulle vært kvitt, og med Maaaange mislykka slankeforsøk bak oss. men nå går det rette vei, om enn langsomt. Du må ikke gi opp om du er bortreist og ikke går ned akkurat nå! det er da ikke så lett å gå ned når man ikke er hjemme, et bra mål må være å ikke gå opp i vekt!

Jeg har gått ned 800 gram sist uke. gått ned totalt 2,3 kilo. ikke mye på 5 uker, men jeg er da igang! det går rette veien og det er flott for meg. tenker å holde på til jul jeg nå. med et gj.snitt på 500 gram pr uke, det blir en hel del kilo til jul. nok. jess. jeg fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende med -2.3 kg. jeg syns du er flink!

Det er helt greit for meg å fortsette til Jul, med min skilpadetempo på slanking er bare spørsmål til Jul i år eller ???He-he, humøret er det ikke noe galt med.

Veiedag i morgen. det var is og kake for(nesten) alle penger . Jeg var i Italia og der kryr det av "gelaterier" og "pasticerier"(bakerier med deilige kaker , is og hjemmelagede godterier som ser og smaker himelsk.)

 

Spenningen øker!

hilsen 6kg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grytidlig oppe. Er forkjølet og bare hoster så det er like bra å stå opp. -Til rekordtidlig veiing. Som viser minus 1200 gram. det var mye ja litt for mye for har ikke trimmet pga forkjølelse. Så der forsvant det en del muskler.. Jeg holder iallefall skjema på 500 gram i uka. Det har vært nokså stillstand i flere uker, så dette var et skikkelig rykk. Ellers bør jeg vel ta i betraktning at væskebalansen ikke er normal ved infeksjoner. Får se neste uke. Jeg har gått ned 3,5 kg tilsammen, mangler 5 kg til målet! Har veldig lite søthunger men lyst på vanlig sunn mat i moderate mengder så jeg er optimist. Men jeg må bli frisk og gå tur!!

 

Og så ITALIA: jeg vile heller vært i Italia og spist god mat og is og drukket god vin OG LAGT PÅ MEG istedetfor å sitte her med forkjølelse. For å si det mildt!!!

 

Lev livet ;)

Det er mange uker igjen av høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som forventet havner jeg på + siden igjen. +0,4kg. Hva skal jeg skrive, jeg er lei meg. -0,8kg på 5 uker. I dag begynte jeg å telle kalorier mer nøyaktig. Da får vi se om det holder. Skal trene mer, siden søtsugen er enorm!

Du er fantastisk, med -3,5kg. jeg skal nok lese ditt innlegg flere gange bare for å bevise til meg selv at det er mulig.

På jobben i dag merker jeg at en arb.kolega har blitt noen kg lettere. Ja, sier hun, jeg begynte å trene og så spiser mindre sjokolade, og vips, så er hun tynnere. Noen får det så lett.

Det er godt å vite at du er der ute, skal skjerpe meg og håpe på det beste. Hilsen 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 6 kg!

 

+0,4 syns jeg var lite etter en italiatur med så mye godt som det er der. Min siste utenlandstur gkk til praha. 4 dager. der er det ikke spesielt mye god mat engang syns nå jeg da. likevel gikk jeg vel opp en kilo..

 

Du må for all del ikke gi opp nå! Jeg trenger deg her inne og du trenger å kjenne at du klarer dette! Hvis du setter deg som mål en halv kilo ned pr uke som meg, det er en sunn vektnedgang og ikke så krevende og ikke så drastisk, mister du likevel en hel del kilo til jul. Tror det er viktig at du ikke gir deg nå, for da setter du enda et nederlag på kontoen. Vi har da nok nederlag på den kontoen har vi ikke? For meg har det vært en seier uten like at jeg har klart de stakkars 3 kiloene uten å gå på kurs. Men jeg har jobbet for dem ja. Men NÅ begynner det å gå lettere. magesekken har vel minket, jeg spiser saktere og blir fortere mett. og søthungeren er stort sett borte. nå har jeg pms og pleier å da å gå amok i skapene men denne gangen går det bra det og. Og jeg trener på å la døtrene mine sitt godteri få stå. hvis jeg ikke kan ligge unna potetgullet på bordet tar jeg bittesmå biter, av og til skjærer det seg men ikke så ofte lenger. peanøtter spiser jeg en og en, ikke håndfuller. det smaker likevel... det erhardt, men det er mulig. faktisk. WE CAN DO IT!

 

Heng deg fast i at du har klart nesten en kilo! gå videre på den tanken og motivasjonen! Nå blir det vel min tur å gå opp eller iallefall stillstand. reiser bort i dag og blir borte til søndag. selskap og bursdag hos matglad familie. veiing mandag blir det uansett.

 

Stå på! Fortsatt fin uke!

Klem fra yosefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jo!

Takk for det fine støttebrevet. Bare så det er sagt: Jeg har ikke tenkt å gi meg! Ikke denne gangen, hvis ikke noe annet så har jeg ikke gått opp siste 2 mnd. Cool.

Du har hørt det før fra meg, men skader ikke å si enda en gang: GO JO!

Veing på mandag, ja,ja vi har sikkert opplevd verre, både du og jeg så, det blir som det blir.

Denne uka var fint, søtsuget demper jeg med litt mer frukt og fruktjoughurt (som går utover brødmat, er det lurt!). Ingen store saker i helga, vi flater ut eller høstferie. Da er det lettere å holde seg på den rette veien.

I morgen blir det tur i skogen, 3 timer gåing, mange trimmepoenger. Jeg er den sosiale typen så hvis det ikke er flere med på morråa, klarer jeg ikke å presse meg til å gjøre noen stor insats.

Vi leses på mandag.

Ha en god helg!

Hilsen 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gikk ned og det har du fortjent :(

 

Så var det min tur å gå opp... Glemte å veie meg i går som nok var en slags fortrengning.. 600 gram pluss. Etter hotellopphold og gode middager var det fortjent sikkert.. Sneglefart med slanking. kan jo banne og styre på og gremmes og... men velger den gode variant:

 

Jeg får på meg en del bukser jeg ikke har brukt på et år, jeg gir meg ikke, har spist godt siste uke og feriert og vært i kalas og storkosa meg, og nå er det helt ok med mager kost igjen.

 

GOGOGO!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Josefin!::(

Jeg har en gledelig nyhet. Vekta viser 68,4kg, altså -0,7kg. Jeg må tilstå at jeg svever på skyene av lykke.

Hvordan går det med deg, Ferie er glemt og du er i gang igjen. Og det føles bra!

Klemz 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

så flott at det går bra med deg! det fortjener du så inderlig!!!!

jeg strever. vekta står bom stille. har arrangert et større bursdagsselskap, det er vel det som tar knekken på dietten. men nå denne uka MÅ det skje noe. ellers mister jeg motivasjonen. det er helt sikkert. var flink forrige uke altså, bortsett fra de kakene lørdag og søndag.... det skal så lite til!!!! har gått ned bare tre kilo på to måneder. har justert målet til jul. skal ned 3,6 kilo til. det er nok, og oppnåelig, og det bør jeg klare!!!!

hjelp jeg har litt panikk nå. du har tatt deg fint inn i sporet igjen etter tur og litt nederlag. jeg skal klare det jeg og! ja det skal jeg!!!

hektisk hilsen fra yosefin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"denne uka MÅ det skje noe. ellers mister jeg motivasjonen.", skriver du. Og så roser du meg. Bare husk at DU gikk ned 3kg mens jeg slet meg 2 mnd for å gå ned 2kg. Så, hvem som skal klageda.

Føler at vi er ganske like. Vi prioriterer ikke veldig høyt dette her. Det er bare en liten del av livet vårt. Derfor går det litt treg men, hva så. Bare se på andres diskusjoner og les om 15 20 trimmepoengger. Hjelp!, tenker jeg, skjer det noe mer i livet enn grønnsaker, kaloritelling og trimm.

Nei ,nei du og jeg kan ikke klage, vi prioriterer andre ting og vekta går ned allikevel. Sakte men sikker.

Og du skal ikke gi opp. Når var det siste gang du var 3 kg lettere? Jeg må tilbake helt til i fjor høst, etter en så hektisk uke at jeg rakk ikke å spise heller. 2-3 uke etter gikk jeg opp igjen.

Så STÅ PÅ ;YOSSI; vekte kan ikke sto stille mange uker omganger(og drikk mer vann, så blir kiloene skylt bort)

 

Mot Jul, med nye krefter, hilsen 6 kg(som har fortsatt 4kg å ta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Hei jenter!

 

Ser dere fortsatt kjemper i vei! Stå på, dette klarer dere!

 

For min del er vekta bare snill om dagen.... Har gått opp 600 gram siden jeg ble gravid! Og nå har jeg startet på min 12. uke. Klarer faktisk å holde meg (nesten) til anbefalingene denne gangen med å ikke gå opp noe de første 12 ukene.

 

Formen er så som så, så derfor er jeg her midt på dagen... Men det bedrer seg snart igjen håper jeg.

 

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å få deg på besøk. Morsomt å høre hvordan går det med deg.

Det går litt treg med oss, men det går. Vi blir her minst til Jul ser sånn ut. Så bare stikk innom.

Plannlegger en skikkelig uke, med kaloritelling, både mat og trimm, bare for å se om jeg har glemt hvordan det føles. Nå går det på måfå.

 

Jeg må skrive ned mine frustrerende tanker. Førrige uke var jeg flink og det resulterte med -0,7. Fra mandag og framover var det kake hver eneste dg på jobben. Og litt søt hjemme på ettermiddagen. Gruer meg veldig til neste mandag. Tørr ikke å veie meg i mellomtiden da jeg blir kjempe deppa av det positive utfallet. Da går jeg bare å gruer meg og spiser og depper. I morgen må jeg ha en ordentlig joggetur, for å komme i sporet igjen.

 

Det letter sinne å dele tunge tanker med andre.

Hilsen 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grudde meg også til mandagsveiing. Jeg grudde meg så mye at jeg ikke veide meg før i dag.. Og så var det jo ikke så mye å grue seg til for jeg gikk endelig ned de 600 gram jeg gikk opp for to uker siden. Ingen hallelujastemning for det betyr totalt sett stillstand de siste tre uker... Men på den annen side GÅR JEG IALLEFALL IKKE OPP!

 

Saken er at jeg er SLØV. Og at det har vært en hel del kos, og det er veldig trivelig men gir ikke vektnedgang. Jeg spiser litt det som faller meg inn og det har blitt mye rart for å si det sånn. I tillegg har jeg vært "plaget" av en enorm matlyst, som heldigvis dabber av igjen nå. Jeg kunne vel ha lyst til å spise hele kjøleskapet eller noe i den retning. Det var ille, forstå det den som kan, og jeg hadde ikke pms engang. Men nå denne uka har jeg da anledning til å jobbe med sløvskapen og skjerpe rutiner og bør ha evne til å styre matinntaket. Så da gjør jeg vel det da... Og koser meg med måte og med sunne saker. DET ER DA FULLT MULIG!!!

 

6 kg er du der ute???

Vi går videre?? det hadde vært deilig å miste 3 kg til før jul.

Joda jeg skal jobbe med saken!!!

Jeg er med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...