Gå til innhold

8 kilo lettere til nyttår


Gjest fida

Anbefalte innlegg

Det er 13 uker igjen til nyttår, og det skulle vel være mulig å få bort 8 kilo bilring fra midjen på den tiden? Jeg prøvde tidligere i vår, men det ble finvær og lite motiverende å tenke på mat... Men jeg prøver igjen! Jeg er for tiden mye alene hjemme med en ettåring, og får dessverre lite tid til å trene. Men jeg skal bestille en skritteller og begynne med å gå turer med gutten min. Han kan jo sitte på ryggen, så blir det ekstra god trening. Målet mitt er å se innom vektklubben en gang i uka, og legge inn målene da. Her er mine mål i kveld (25/9):

Høyde: 176 cm

Vekt: 74,3 kilo

 

Jeg har forresten gått på kurs for noen år tilbake, og tok da av åtte kilo. Det må da være mulig nå også? Målet er 66 kilo før 1. januar.

 

Mitt første ukemål er:

- ikke sjokolade

- 2 frukter med på jobb (som mellommåltid)

 

Noen som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med deg jeg. Mitt mål er 6 kg, men det går vel bra...

Trenger noen å måle meg opp mot, kjekt med litt konkurranse.

Har gått Roede kurs en gang tidligere. Gikk bra det. Mesteparten av kiloene har holdt seg bort.

Høyde: 168 cm

Vekt 69 kg.

 

Liker å trene, tror dette skal gå bra :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å klare dette alene, men motivasjonen er ikke akkurat helt der. Jeg har gått ned ganske mye i vekt allerede (21 kg), men nå har vektkurven flatet ut det siste året (MEN IKKE GÅTT OPP!!!). Tror kroppen føler den har nådd "normalvekt" og er fornøyd med det, men dessverre for kroppen er ikke JEG fornøyd... Så dermed skal jeg få presset vekten ned ytterligere utover høsten og håper å gå ned mellom 8-10 kg (vi får se hvordan resultatet blir underveis)!

 

Målet mitt er å være nede i 55-57 kg til jul (gjerne tidlig desember)! Jeg tar veiedagene på fredager jeg. Greit å gjøre det FØR helga! Hehe!

 

VITALE MÅL PR 22.09.2006:

HØYDE - 165 CM

VEKT - 65,2 KG

MIDJE - 88,5 CM (målt 15.09)

 

29.09.2006

VEKT - 64,6 KG

MIDJE - 85 CM

Konklusjon; Litt vektnedgang har det blitt! Har spist litt mye de siste to dagene, så kanskje kunne jeg klart litt mer.

 

06.10.2006

VEKT - 64,2 KG

MIDJE - CA 85 CM

Konklusjon; Denne uka har jeg spist sjokolade nesten hver dag og har trimmet veeeeldig lite (en SKIKKELIG sprekk). Jeg ligger normalt på over 20 trimpoeng i uka, men denne uka har jeg vært litt plaget med slapphet (liten forkjølelse) og kom på bare 11 poeng... MEN; der ER en nedgang, selv om den er liten!

 

27.10.2005

VEKT - 63,7 KG

MIDJE - 83 CM

Konklusjon; joda, det går nedover. Stagnerte veldig på 64 kg, men håper nå på at jeg klarer å unngå å gå opp igjen. Må prøve å få til en sunn helg! Har forresten sluttet med sjokolade (og potetchips, pepsi max, yoplait osv) og har holdt opp i TRE UKER!

 

LYKKE TIL, FOLKENS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvd dette før, men nå henger jeg meg på.. nå er det virkelig på tide å ta tak å gå ned noen kilo.. 8 kilo før nyttår høres forlokkende ut :)

 

Mine mål per i dag:

Høyde: 169

Vekt:67

Midje: 79/80.

 

Når er veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på fårikålfest! Jeg tror jeg vil begynne med veiedager på torsdag, spiller nå ingen rolle når dere andre har deres dager vel?

 

Har ikke fått trent hele uken, og kommer nok ikke i gang igjen før litt uti neste uke tror jeg.. har vært forkjøla og da blir jeg potte tett, pluss at jeg skal begynne i ny jobb til uka så d blir nok en del å henge fingra i .. men når det kommer til tirsdagen må jeg prøve komme meg på sykkelen igjen.. har vært flink å trent spinning 3-4 ganger i uka i høst, har tenkt å kutte ut en spinning time og heller ta på styrketrening, greit å få litt variasjon i treninga.. Prøver også å være flink å utnytte helgene ute i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøtteliten

Har Gått på grete R kurs nå i 4 uker, veiedag tirsdag.. er nå 4,6 kg lettere og 6 cm inn i midja.

 

Har veldig lyst å gå ned enda 10 kg og det før jul.....

 

Ligger på 1600 kacl og har beregnet ca 7 til 12 trimpoeng. alt over 7 tp er jeg fornøyd med.

 

Tror at dette blir en enda større motivasjonsfaktor.

 

mine mål

68,2 kg

159 cm høy

82 cm midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også å veie meg tirsdager. Jeg merker med en gang jeg begynner å tenke i "Grete Roede-modus" at jeg blir flinkere med å kutte sjokoladen og all småspisinga innimellom... Jeg håper dere har det likt. Men nå skal jeg ikke falle for fristelsen med å veie meg før tirsdag, ukesintervaller tror jeg er veldig bra. Så lykke til i helga nå, jeg skal prøve å kartlegge trimpoeng og kalorier i løpet av de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøtteliten

Ønsker alle lykke til i helgen som er på vei... jeg skal på crossløp hele lørdagen og gruer meg til det. Bare usunne ting blir solgt. Sist hadde jeg med mye grønnsaker og frukt og matpakke.... men det er ikke lett.

 

Skal også reise vekk på mandag til onsdag... Det blir en spennende uke. Har ikke lyst og stoppe og gå ned nå. Jeg må nok holde meg selv i trøya:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen vektnedgang i dag (se ovenfor), men jeg går ned i antall cm iallefall. Jeg sitter imidlertid og planlegger helgen allerede nå... Middag på restaurant i kveld med en fest etterpå og så er det likedan i morgen!!! Huff! Jeg skal gjøre ALT jeg kan for å holde meg unna de verste fellene. Jeg har allerede satt opp en 3 timers fjelltur på dagsplanen på lørdag og 1,5 timer svømming søndag, så da MÅ jeg jo dra på disse tingene!!! Ender opp på ca 17 trimpoeng denne uka, noe som er lavere enn normalt. To treningsdager som ble "borte" pga andre ting som dukket opp... Jaja, greit tall uansett!

 

GOD HELG, FOLKENS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nettamor

Har lyst til å henge meg på. Har tatt av meg 30 kg, men har fortsatt noen kg igjen som har hvert vanskelig å finne motivajson til å ta av. Har gått grete roede kurs, men tror jeg med litt motivajson skal klare de siste kg'ne alene. Hvis jeg ikke klarer det nå melder jeg meg på kurs.

 

Jeg veier nå ca 74.5 kg. Mitt første mål er å se 60- tallet, så får jeg se hvor det ender. Mitt første mål når jeg begynte var 65 kg. Jeg er 165 høy.

 

Motivasjonen er på topp, og jeg blir med på veiing på fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jajo her; kvinne, 35 år, gift, tobarnsmor, 165 cm høg og 8 kg for tung!

 

Eg har prøvd å gå ned i vekt sidan 1/1-06....Det gjekk kjempefint dei første vekene og månedane, så.....gjekk det tregare og tregare! Eg var kjempeflink - gjekk frå 77,4 kg til 68,4 kg! :D

 

På torsdag 28/9 var eg 70,0 kg. Eg vil gjerne ned i 62-64 kg og stabilisere meg der.

Då kan alarmen gå kvar gong eg er 65 kg!!!

 

I dag er det søn 1/10 og 12 veker til jul...

Trur ikkje eg kan håpa på ned 8 kg til jul - eit meir realistisk mål for meg er ned 5 kg!

Håpar eg kan bli med for det!

 

Eg veit eg et ganske rett, så eg må trene/trimme meir. Mål: minst 10 trimpoeng i veka!

 

I dag gjekk eg på fjellet i 2,5 timar i rusletempo, førte det på sakte gange og fekk 3,2 trimpoeng :)

 

Helsing Jajo

_____________________________________

 

PS! Gjekk på vekta i dag, man 2/10 : 69,6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fida og dere andre!

 

Har prøvd å henge meg på et par andre tråder, men tror jeg vil bli med i denne gruppa som er relativt nyoppstartet...hvis jeg får?

Er 40 år, 174 cm høy og veide forrige tirsdag 75,8kg. Målet mitt er å komme ned i 67-68, som er min trivselsvekt. Er spent på hva tirsdagens vekt viser nå.....! Har vært fornuftig med maten og trimmet mye den siste uka.

Er glad i spinning, sykler også noe ute. Har en stor hund som krever endel aktivitet, så han og jeg er stadig på farten. Liker godt å gå i fjellet.

Har gått et GR-kurs for 5 år siden, gikk da ned 9 kg, som sakte men sikkert har sneket seg på igjen...!! Huff! Har aldri deltatt i vektklubb, men tror det er viktig for motivasjonen, særlig når vi føler at ting går trått.

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerubmage

Hei - jeg er helt ny her og vil gjerne være med dere om jeg får lov. Jeg har klart å gå opp ca 6 kilo i løpet av sommeren. Det føles som om alle disse 6 kiloene har lagt seg rundt magen, derfor kallenavnet "kjerubmage". For å få skikkelig dreis på slankingen inngikk jeg et veddemål med kjæresten i begynnelsen av september: Vi skal til syden den 21. oktober. Innen denne datoen skal han gå ned 10 kilo og jeg 6, den av oss som klarer det først skal få dekket sydenreisen av den andre. Mine data er: Høyde; 176, vekt 72.2 den 07.09. - veiedag er torsdag morgen og torsdag 28.09. veide jeg 70,3. Dette går altså for sent - og jeg lurer fælt på om målet mitt er mulig, det blir svært dyrt for meg om jeg ikke klarer det. Jeg har lagt inn mer trening siste uken enn ukene før og dette ser ut til å hjelpe, jeg har ikke helt forstått dette med treningspoeng, og vet ikke om jeg er tilstrekkelig aktiv. I dag gikk jeg en 2,5 timers tid opp på et av byfjellene våre i Bergen, mye klatring og høy puls - jeg fikk noen poeng her viste det seg da jeg la det inn i dagboken her. Ellers trener jeg i treningssenter 1 dag, danser salsa på kurs en dag, og går kjappe turer to ganger i uken. Hvor mange poeng dette blir vet jeg ikke, men treningstid utgjør antakelig ca 5 timer i uken. For å lykkes antar jeg at jeg må ned i kalorier og jeg prøver å holde meg på ca 1000 til 1200 kalorier per dag. Det kan vel neppe skade de få ukene dette står på?

 

Er glad for tips og råd - jeg er klar over at det er litt galskap i dette prosjektet, men jeg er svært motivert og må av økonomiske grunner gjøre det som er mulig!

Jeg se at noen av dere er svært flinke på dette området, jeg er helt imponert over at noen ser ut til å klare langt over 1 kilo per uke - hva er hemmeligheten her?

 

Et siste spørsmål: Hvor måler dere midjen, der navlen er, eller på det smaleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Velkommen, Kjerubmage! Ja, 6 kg på tre uker er uten tvil galskap, men jeg skjønner jo motivasjonen! (gratis sydentur! Jippi!). Dersom man står på går man jo ned 6 kg lett på tre uker, men det som personer inne på GRs sider fokuserer på er jo et langsomt vekttap fordi man da ikke mister muskelmasse i løpet av slankingen. Så dersom du skal gå ned 6 kg på tre uker, går det ikke an å kose seg med masse mat i syden (for da kan jeg love deg at de 6 kg kommer tilbake i løpet av to ukers tid!). Det er veldig viktig med en akklimatiseringsperiode etter hard slanking for å venne kroppen på et normalt kosthold og dette må gjerne være på ca 3-4 uker. I denne perioden må man gradvis spise mer, men fortsatt holde kaloriinntaket forholdsvis lavt... Lykke til, iallefall! Jeg heier på deg! Min motivasjonsfaktor er også sydentur (cuba), men det er først i januar! Da har jeg gått ned mine 8 - 10 kg!

 

Hyggelig at dere også blir med, Jajo og Buldre! Sammen er vi sterke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for tiden på GR kurs - to ganger igjen. Har gått ned 4 kg til nå på dette kurset. I fjor vår gikk jeg på 3 kurs, og gikk ned 20 kg. Tenkte at jeg skulle klare å gå ned de siste kg på egen hånd....MEN det var ikke så lett. Klarte fint å holde meg, men jeg merket at det begynte å "skli" litt ut nå i sommer. Så det er godt å være under GR "sine vinger igjen" . Uansett det nærmer seg slutten av kurset og jeg nærmer meg målet på 63 kg som jeg kanskje klarer å nå før kursslutt. Men....så hadde det jo vært så kjekt å komme ned til 60 da....etter å ha vært gjennom en lang slankeprosess. Så derfor hiver jeg på her med dere - for å få litt motivasjon når kurset er over.

 

Min veiedag er mandag og målene er i dag:

Høyde: 165

Vekt: 65,5

 

Det blir spennende å følge dere alle fremover! Lykke til videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og for en gangs skyld er nedover positivt! Var fryktelig spent på vekta i dag. den viste 74,2 - altså 1,6 kg ned. Må si meg fornøyd med det. Har spist godt - oppimot 2000 kcal hver dag, men er svært aktiv og bør nok ligge her.

 

Hvordan har det gått med dere andre som har veiing tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerubmage

Hei igjen og takker så mye for respons,- men skulle gjerne fått vite hvor en måler midjen, er det der det er smalest?

 

Så har jeg visst villedet litt - veddemålet og slankingen ble påbegynt 07.09.06 vekten var da 72,2 - det samme var den morgenen etter, dvs fredag 08.09.06. Jeg har veiet meg nesten hver dag og det forstår jeg ikke er regelen her. Den 28.09.06 (morgen)viste vekten 70,3. Jeg har tyvtittet litt i dag på vekten - og nå er den 69,8.

 

Hvis jeg kan gjøre som Buldre - ta av minst 1,6 på en uke kan jeg jo klare det! Hvordan gjør du det Buldre? Hva betyr veldig aktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta, og den viste 73,6 kg. Det er litt ned, men det er enda masse masse å gå på. Jeg har ikke vært flink nok denne uka, det gikk litt skeis i helga med altfor mye godteri og lite bevegelse. Men jeg prøver igjen, og nå har jeg sverget til et triks som jeg lærte på GR-kurs: Lettbrus. Det er ikke noe sunt alternativ, men når nøden er stor er det godt å ha noe å ty til. Nå tok jeg midjemålet også, 84,0 (å huff å huff). Men så er det sagt og skrevet! Og så har jeg prøvd en annen ting (som jeg egentlig syns er helt latterlig, men det fikk meg da ut en tur ekstra i dag) - skritteller. Jeg bestilte fra GRbutikken på nett, og det tok bare et par dager. Men den var genial, og jeg oppdaget at 10.000 skritt faktisk er en del, jeg har lagt på mellom 6 - 8000 skritt disse dagene, og jeg har en kontorjobb med en del gåing. Så derfor har jeg gått en ekstra tur i dag, og da endte jeg på 10.000 skritt. Så skritteller anbefales faktisk (hadde aldri trodd jeg skulle skrive det). Målet neste tirsdag er 73,0 kilo, så får vi se. Og til dere andre: jeg syns dere har vært kjempeflinke, jeg er så imponert. Kanskje dette kan gå:-) Fida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takker så mye for respons' date='- men skulle gjerne fått vite hvor en måler midjen, er det der det er smalest?

 

Så har jeg visst villedet litt - veddemålet og slankingen ble påbegynt 07.09.06 vekten var da 72,2 - det samme var den morgenen etter, dvs fredag 08.09.06. Jeg har veiet meg nesten hver dag og det forstår jeg ikke er regelen her. Den 28.09.06 (morgen)viste vekten 70,3. Jeg har tyvtittet litt i dag på vekten - og nå er den 69,8.

 

Hvis jeg kan gjøre som Buldre - ta av minst 1,6 på en uke kan jeg jo klare det! Hvordan gjør du det Buldre? Hva betyr veldig aktiv?[/quote']

 

Hei Kjerubmage!

 

Ville gjerne gitt deg råd om hvordan du kan gå kjapt ned i vekt, det er imidlertid vanskelig, fordi det hele dreier seg om forbrenning og er svært individuelt.

Jeg er nok en av de heldige som har en høy forbrenning i utgangspunktet.

Deltok på et GR-kurs for fem år siden. Da skulle man ligge på 11-1200 kcal daglig, og det ble lagt for lite vekt på hvor aktiv man var, etter min mening. Det er flott at dette blir tatt hensyn til nå mtp. daglig kaloriinntak.

Jeg ble uvel av å spise så lite, og gikk dengang opp til 15-1600 kcal. Likevel gikk jeg ned nesten 10 kg på syv uker.

 

Med svært aktiv mener jeg; sykler daglig, enten ute el. spinning el. begge deler.

Jeg har en hund som krever mye trim, vi er ute fire ganger daglig, enten til fots eller på sykkel. I tillegg har jeg en aktiv åtteåring som liker at mor er med på fotball, sykling og annen moro. Jeg bruker ofte sykkelen som fremkomstmiddel så sant det ikke er et forferdelig ruskevær. Heller ikke tidlig om morgenen, for da er jeg ikke "menneske".....haha.

Jeg ligger på 30-40 trimpoeng i uken. Dette med å regne ut trimpoeng finner du under "mine verktøy." Det er enkelt, du oppgir aktivitet og lengde, det blir automatisk regnet ut for deg.

Jeg er sykepleier av yrke, og har dermed en travel jobb med lite stillesitting.

Alt dette sammenlagt gjør nok at forbrenningen min er høy. Så når jeg går inn for å slanke meg, raser kiloene som regel raskt av. Men jeg er fryktelig sulten selv om jeg ligger på 1700-2000 kcal dgl. Det gir seg vel noe etter et par uker. Er jo i startfasen nå.....!

Vet ikke om dette var til hjelp for deg, Kjerubmage. Du har jo ganske knapt med tid på deg. Men ett kilo i uken bør gå. Eller du kan håpe på at kjæresten taper.....!?!?

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du prøver å få svar på hvor folk måler magen og skulle gjerne hjulpet deg men jeg lurer nemlig selv så der er jeg til ingen hjelp.. jeg måler meg over hoftene og magen der jeg er størst fordi det er der jeg er mest opptatt av men tror ikke det er der de andre måler.. måler 99 cm på det bredeste akkurat nå og veier 70,7 kg så det er former her ja.. (ikke så lenge til får vi håpe)

Vil ta av 5 kg til jul så krysser fingrene... Er 2 uker igjen av kurset jeg går på så må jeg klare meg selv..

 

Min personlige mening er at det å sette så høye mål som dere har her er vel ikke så lurt, er det vel? for min del så går jeg i kjelleren hvis jeg ikke klarer målet så jeg setter "krav" til minst 0,5 kg i uka.. Men for all del, man skal sette litt over så man har motivasjonen der men 1,6 i uka forstår jeg ikke hvordan dere greier. Dere sier jo selv at det er lite mat, men har dere ikke erfart at når dere går ned så mye,så fort, så går man opp igjen enda fortere? DET har nemlig jeg..

 

Er også en veldig utolmodig person når det gjelder slanking.. Skulle helst vært i går.. Bare det å ha jula som et mål er så langt frem i tid men nå skal jeg holde meg der så da må det gå langsomt desverre...

 

Men må også si at jeg unner dere det hvis det går, skulle gjerne vært meg..

Masse lykke til...

 

Fortsett å skriv hvordan det går med dere så slenger jeg meg med på denne tråden også...

 

PS: husk at når man ikke har så veeeeldig mye å ta av kan det gå saktere men ikke mist motet...

 

klem trine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...