Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du hver dag?


Gjest annethea
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest annethea

Vann er et essensielt næringsstoff og en forutsetning for opprettholdelsen av normale kroppsfunksjoner. I tillegg er vann den beste tørstedrikken, og er gunstig når du skal ned i vekt. Drikker du nok vann hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ståpåjenta*

Prøver å drikke så mye vann som mulig, men jeg liker bare IKKE vann. Drikker en del av det nye Olden vennet med smak. Det synes jeg er godt, men det er jo ca 50 kcal i hver flaske, så jeg prøver å drikke litt rent vann også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så flink til å drikke vann i det siste,men nå prøver jeg å starte med minst 1 liter vann om dagen.Skal prøve å drikke 2 liter om dagen etterhvert.

Minni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye vann bør man drikke i løpet av en dag ?

Jeg finner ikke riktig ut av det.

Har sluttet helt med juice og brus, også lettbrus,

men drikker ca. 2 glass skummet kulturmelk + vann, te og litt kaffe i løpet av dagen.

Har alikevel en følelse av at jeg ikke drikker nok vann......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så står det ikke så galt til alikevel da :))

Jeg drikker vel ca. 1,5 liter som det er - mangler ca 3 glass vann for å oppfylle den siste halve literen.

Jeg trener ikke så hardt, men jeg trener ofte.

Før synes jeg ikke vann var noe godt, men det har endret seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så flink til å drikke vann i det siste' date='men nå prøver jeg å starte med minst 1 liter vann om dagen.Skal prøve å drikke 2 liter om dagen etterhvert.

Minni[/quote']

hei. vann på flaske som står der hele tiden er kjekt. har den med i bilen og overalt. drikker ca 4 slike om dagen ca 2 l da og noe kaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKristine

Det varierer utrolig.

 

Det nettene jeg er på nattevakt pøser jeg vann, til nå i natt har jeg drukket 2,5 liter vann.

I tillegg er jeg flink å drikke vann om dagene.

 

Når jeg ikke jobber så blir det nok rundt 1,5-2 liter. Ikke alltid like flink da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest c@thrine

Jeg drikker mye vann....

Jeg har en sånn 0,6 liters flaske.Det første jeg gjør om morningen er å fylle den, og drikke den opp før frokost.

Det blir ca 5 sånne om dagen. Det blir ca 3 liter pr.dag.Så kommer vannet under trening i tillegg.Trener så og si hver dag, og da går det mellom 0,5 og 1 liter.

Før drakk jeg aldri vann, for jeg likte det ikke...Men det er en vanesak! Før kunne det gå 1-2 flasker(1,5 liter) med pepsimax hver dag, nå får jeg "lov" å ta 1-2 glass pr.dag.

Lurer på om man kan drikke for mye vann jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om man kan drikke for mye vann jeg...?

 

Ja, du kan det, men da må du opp i 6-7 liter dagen og mer, tror jeg. Det er fordi vannet skyller med seg ut en del viktige stoffer fra kroppen, dersom du drikker så mye. Det er vel som med alt annet - for mye er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par dagene har jeg vært mer oppmerksom både på hva jeg putter i munnen og hva jeg drikker, og jeg har drukker mer vann enn jeg har gjort tidligere. Samtidig virker det nesten som det renner mer ut enn det renner inn, og fingrene mine har blitt tynnere.

Virker denne vanndrikkingen vanndrivende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KitSileya

Er jeg hjemme hos mine foreldre, bøtter jeg nedpå med vann (det første jeg og min søster gjør når vi kommer til byen, er å drikke et stort glass vann.) Men hjemme hos meg selv, skorter det på vanndrikkingen, ganske enkelt fordi vannet smaker så ille! Når det i tillegg er masse drøs om smittefare i vannet osv (gjett hvilken by jeg bor i da!) er det ikke enkelt å få lyst på vann.

 

Men jo kaldere det er, jo bedre smak, så jeg prøver å bruke masse isbiter i vannet, og i tillegg fryser jeg vann i vannflaska jeg tar med på jobb (fyll ca 1/2 full, frys i fryseren over natten med toppen løst satt på, fyll resten av flaska full med vann om morgenen.) Da er den iskald selv til lunsj, og holder òg lunsjen kald (ingen svette osteskiver :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tilsetter noen skiver med agurk i vannet vil det gi en frisk smak og det vil ikke bli noe syrlig smak av vannet som når du bruker sitron. Det kan med hell blande sitron og agurk.

Jeg har alltid en flaske med vann stående på pulten på arbeid og hjemme bruker jeg et halvliter glass- da drikker du (ofte) mere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker nok altfor lite vann ja. 3-5 glass om dagen. Har gått kurs før og var veldig flink med vann dengang- nå har pepsi max tatt kontrollen over væskeinntaket.

 

Skal skjerpe meg de neste ukene. Lover å drikke 2 liter vann - mer hvis jeg drikker mye kaffe for den er jo vanndrivende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg begynte med slanking kunne jeg være glad om jeg fikk 1 liter drikke i meg om dagen. Dette inkluderte også kaffe osv.

Drikker nå omtrent 8 glass vann per dag. Og kaffe/te i tillegg. Desverre merker jeg at jeg får vondt i magen når jeg er på do. Regner med at det er bare en overgang til jeg er vant til å drikke mer. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladesug

Jeg likte heller ikke vann før, men begynte å lage med vannkanner med vann og sitron, vann og kiwi, vann og jordbær. Her er det bare å bruke fanasien. Blir godt og forfriskende ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker minimum 2 liter for dag. Drikker av halvlitersglass, så tvinger jeg meg å drikke nok. Drikker 1/2 liter til frokost, lunsj, middag og kvelds....vips så blir det 2 liter. Under trening blir det 0,5 til 1 liter vann ekstra. Da er det drikkeflaske som gjelder..hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

Jeg har alltid lurt på hvorfor det med å drikke nok vann er så vanskelig. Kanskje er det fordi jeg kjenner et litt kvalmende ubehag når jeg drikker vann uten at jeg føler tørst . Men jeg har merket meg at dersom jeg drikker for lite vann kjenner jeg en murrende hodepine. Jeg strever hele tiden med det vannet , men har oppdaget at det er lettest å få i seg romtemperert vann. Derfor har jeg alltid et glass vann stående ved kaffekoppen hele tiden, men noen ganger "glemmer" jeg å drikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kantarellen

Om det går an å bli "hekta på" vatn, så er eg komen dit. "Berre må ha det"(som reklamen seier) Har alltid ei sykkelflaske for handa. Og har eg gløymt å ta den med i bilen, så er turen innom butikken kjapp. Då går det i oldenvatn. Har flaska med på senga og. Det er berre eit problem med det,- eg har inga selskapsblære,-heller ikkje utvendig anlegg,- så her må ein låre buksa litt for ofte......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg begynte med slanking kunne jeg være glad om jeg fikk 1 liter drikke i meg om dagen. Dette inkluderte også kaffe osv.

Drikker nå omtrent 8 glass vann per dag. Og kaffe/te i tillegg. Desverre merker jeg at jeg får vondt i magen når jeg er på do. Regner med at det er bare en overgang til jeg er vant til å drikke mer. Eller?

 

Kaffe og te teller ikke med i vannkvoten siden det er vanndrivende drikke. Da må man drikke mer vann i tillegg.. Håper det ordner seg med vanndrikkingen for dere som sliter! For meg går det greit, for jeg er vant til det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For meg er 2 liter vann alfa omega når det gjelder vektreduksjon. Da jeg gikk kurs i vinter så jeg det tydelig på vekten de ukene jeg ikke var nøye med vanninntaket - da gikk ikke vektnålen så mye ned som ellers nei. Dette har gjort at jeg har blitt veldig bevisst på å få i meg 2 liter vann uansett og nå har det blitt en vane. En ganske god vane også synes jeg:) Så mitt råd: ikke slurv med vanninntaket når du er flink med maten - det vil gi gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...