Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du hver dag?


Gjest annethea
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest hangglidern
Jeg drikker minimum 2 liter for dag. Drikker av halvlitersglass' date=' så tvinger jeg meg å drikke nok. Drikker 1/2 liter til frokost, lunsj, middag og kvelds....vips så blir det 2 liter. Under trening blir det 0,5 til 1 liter vann ekstra. Da er det drikkeflaske som gjelder..hehehe[/quote']

 

 

Jeg også drikker av halvlitersglass. På jobb blir jeg godmodig terget med: du har med deg halvlitern i dag også? :D

Synes det er lettere å drikke mere av glass enn av flaske.

Det blir minst 2 liter vann på meg om dag, og annet drikke i tillegg. :)

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissSlim

på en treningsøkt som varer 1,5 time sluker jeg i meg 1 liter vann, og ellers har jeg blitt veldig flink og bevisst vanndrikkingen etter jeg meldte meg inn her. Jeg vil jo ha alle vannmerkene mine :D Til sammen drikker jeg 3-4 liter på en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Det varierer utrolig.

 

Det nettene jeg er på nattevakt pøser jeg vann' date=' til nå i natt har jeg drukket 2,5 liter vann.

I tillegg er jeg flink å drikke vann om dagene.

 

Når jeg ikke jobber så blir det nok rundt 1,5-2 liter. Ikke alltid like flink da :([/quote']

 

 

Selv drikker jeg ca 4-5liter vann når jeg er på nattevakt, og på dagen når jeg er våken drikker jeg alt ifra 1 til4 liter:) Så det er fult mulig å få i seg masse vann:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Hvor mye vann du skal drikke i løpet av en dag må vel være avhengig av vekta eller? Syns det høres fornuftig ut, men 1l pr 25kg kroppsvekt blir sabla mye vann når du veier godt over 100kg.

 

Det er som en skrev tidligere, tilgang på toalett er et must med sånne inntak av vann. Hadde jeg kunnet kjøpt et "ta med deg " toalett hadde det vært toppers. Jeg er i tllegg så lur at jeg drikker det meste av vannkvoten min på kvelden, gjett om det er lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Leste på sidene til "i form" at man faktisk ved å drikke iskaldt vann forbrenner kalorier. Fordi kroppen da må bruke energi på å varme det opp til kroppstemperatur. Mener at det sto at bare ved å drikke nok iskaldt vann om dagen, så kunne man gå ned et halvt kilo i måneden (uten å gjøre noe mer... )

 

Selv drikker jeg masse vann og har alltid gjort det.

 

Når det gjelder HVOR mye vann man skal ha, så er jeg vant til at man skal regne ut dette utifra kroppsvekt. Men husker seff ikke regnestykket... :-(

 

KAffe og te er vanndrivende. Så når dette drikkes bør man drikke tilsvarende mer vann.

 

Har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par dagene har jeg vært mer oppmerksom både på hva jeg putter i munnen og hva jeg drikker' date=' og jeg har drukker mer vann enn jeg har gjort tidligere. Samtidig virker det nesten som det renner mer ut enn det renner inn, og fingrene mine har blitt tynnere.

Virker denne vanndrikkingen vanndrivende ?[/quote']

 

Hei, det er en stund siden du skrev innlegget ditt, så du vet sikkert dette nå. Men vann ER vanndrivende. Eller: for lite vann binder salter i kroppen.

Det skal vissnok også være mulig å bli vannforgiftet, men jeg har aldri hørt om noen som har "klart" det. Det skal nok veldig mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Da jeg hadde psykiatrisk praksis møtte jeg en pasient som hadde vannforgiftning. Men han drakk vann HELE tiden. Noen snakket om at han kunne sette til livs 30 liter vann om dagen. Husker en gang pasientene skulle spise middag, og noen hadde glemt seg og satt muggen med vann foran ham. Før noen rakk å reagere var 2 liter vann borte. Det verste jeg noensinne har sett...

 

Men... det skal SINNSYKT mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg drikker 4-6 liter vann om dagen. jeg jobber i et vannforma så jeg har tilgang på helt rent,trygt og iskaldt vann hele dagen! går unna en liter ca på trening hver dag og..

 

om man ikke er så glad i vann eller er litt lei kan man fint ta noen epleskiver,limebåter,sitronbåter,jordbærbiter etc oppi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...