Gå til innhold

Startet på Internett-kurs idag - flere?


Gjest Ettbarnsmamma

Anbefalte innlegg

Jeg begyndte å slanke meg for 4 uker siden. Kjekt å snakke litt med andre som er helt nye også

 

Noen tips fra meg:

 

-Småsulten?

Ta med deg noen hele tomater. Knask ivei hver gang du blir sulten. BARE 15 KALORIER PR 100 GRAM!!! ;) Har du tid kan du skrelle et par gullerøtter og ta med deg også.

 

-Lite mat til middag?

Velg rent kjøtt(100-140kcal), gjerne fisk (70kcal), stek i non-stick panne uten fett.

500 gram grønnsaker ved siden av kjøttet inneholder bare 150 kalorier.

F.eks en middag av 1 kg med grønnsaker og 300 gram med fisk blir du mett av!! OG DA INNEHOLDER DEN BARE 400 KALORIER! :)

 

-Lang tid å lage?

Bruk grønnsaksposer fra frysedisken. 10-25kr stk. Kok opp en kasserolle med vann mens du steker kjøttet. Så er det bare å helle oppi grønnsakene i kasserollen og la de få et raskt oppkok. =Middag ferdig! (Kan like gjerne woke de, men uten fett på middels varme)

 

Jeg veier nå 63 kg. Skal ned 10 kg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Hei

Jeg er 24 år, samboer, 71kg, 168cm høy og vil ned til ca 60 kg.

Jeg sluttet å røyke på mandag for litt over tre uker siden, og vil derfor være ekstra forsiktig med matinntaket.

 

Jeg har begynt å registrere mat og drikke for tre dager siden. Vet ikke hvor mange ckal jeg bør få i meg om dagen? Jeg er ikke så veldig aktiv, og har ikke trent på flere måneder. Jeg vil begynne igjen men det er så tungt.

 

Hvilken dag ble det veiedag? Jeg synes mandager er bra, men tirsdag er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ettbarnsmamma

Så fint at vi blir enda flere!

 

Vi har litt forskjellige veiedager, jeg veier mandag, mens andre her er litt ymse tror jeg!

 

Morsomt å legge inn all mat og drikke, en blir jo bevisst på en helt annen måte!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, da veier jeg også mandag.

Mandager er jo en god dag for meg nå, pga da kan jeg legge til enda en røykfri uke på listen. Er jo fint om jeg kan glede meg over litt mindre vekt også den dagen! Mandager er jo i utgangspunktet litt triste synes jeg.

 

Jeg ante ikke at det var så forferdelig mange kalorier i alt det jeg synes er så godt, det var trist å finne ut. Men da skjønner jeg også hvorfor jeg har gått opp, og hva jeg må kutte ut og ned på.

 

Nå er det lunsj ;) ( En veldig lett en..)

 

Veide meg forresten igårkveld, det viser seg at jeg ikke veier 71 som jeg skrev, men derimot hele 75! Lite sjokk siden jeg trodde egentlig jeg veide 65. Så nå er jeg litt deppa må jeg si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ettbarnsmamma

Jeg har fått ned 900 gram, det er nesten en kilo det! SÅ fornøyd! Har vært mye flinkere med å ikke spise kosemerkemat denne uken, samt at jeg har gått 3 ganger på ellipsemaskinen! Fikk mitt første "gulleple" på treet.

 

Motiverende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært her nå. Veide meg og har bare gått ned 200 gram siden sist men er helt fornøyd med det. Jo saktere man går ned, jo vanskeligere er det å gå opp igjen kiloene etterpå. Der ser du Ettbarnsmamma! Tålmodighet betaler seg. 900 gram er fantastisk!

 

Jeg synes alt fra et par hundre gram til en kilo i uka er ok. Mer må man ikke gå ned, for da kommer man til et punkt hvor kroppen sier fra at det har gått for fort. Det skjedde med meg i våres og selv om jeg hadde vært på slankern i flere måneder med suksess, ble jeg plutselig så sulten, og begynte å miste kontrollen. Jevn og trutt vektnedgang er tingen.

 

Jeg er på 72,8 nå, altså. Har ikke målt livvidde og sånn, men kan jo kanskje begynne med det også. Trimmen forrige uke bestod av to joggeturer på 1,3 mil! Utrolig fornøyd med det, er så deilig når løpeformen kommer. Blir nesten rusa av å jogge. Kjempedeilig!

 

Lykke til med kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte meg ein ny vekt i helgen for å få mer nøyaktig vekt...Hadde en sånn vekt som ikkje e digital....

 

den nye vekta viste jo at eg veide mer enn hva den andre vekta sa.... så lite motiverene... ;) så nå har jeg altså "gått opp" 1.5 kg.

 

så min vekt i dag Mandag er 67.5

 

og midje 101

 

Og til dere andre som har gått ned,,, GRATTIS...

 

eg komme eg og.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere har en fin gruppe som jeg gjerne vil være med i.

jeg er 31 år. Har et ønske om å gå ned 10 kg til jul......

Har 2 barn på 9 og 11 år.. Gikk på kurs for 8 år siden. Gikk da ned 25 kg. Så jeg vet at Grete Roede funker... Men desverre så gikk jeg opp igjen, dårlig viljestyrke.

Så da er jeg i gang på nytt.. Håper det går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært!

 

Jeg hadde ikke lagt inn vekt da jeg begynte, så gårsdagens måling blir på en måte den første.

 

Veide 73,8. Tror jeg veide 75 da jeg begynte, det var jo grunnen til at jeg startet.

Så da er det jo bra. Prøver å være nøye med kaloriene, men blir alltid 13-1500ckal om dagen uansett. Det er uansett mye mindre enn jeg spiste før, så det må jo ha en effekt av noe slag.

 

Cecci: akkurat det samme med vekten skjedde med meg, det er ikke akkurat noe hyggelig.

 

Må bli flinkere til å bevege meg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ettbarnsmamma

Velkommen til Pitta!

 

Og dere med vekta...får bare tenke at dere har jo veid det samme på den gamle vekten, mens nå har dere en mer nøyaktig vekt! Min er også digital, og jeg har funnet ut at den viser forskjellig om den står på teppe eller ikke! Etter at jeg fant ut det så veier jeg meg selvsagt aldri oppå teppet mer:-)

 

Min største utfordring er at jeg spiser for mye "kosemerkemat". Jeg bør forsøke å spare dem til én dag, men så blir det ett eller to utenom likevel. Som idag... spiste 4 sukkertøy da jeg sto på stand på en messe, dermed brukte jeg 2 kosemerker bare på det. DUMT!

 

Så skal jeg ut og drikke øl på fredag, så har blitt rådet til å spare dem til da. Bare at jeg fant ut at alle kosemerkene til sammen utgjør i underkant av 3 øl... Hm...

 

Men ellers klarer jeg faktisk å spise sunn mat og begrense kaloriinntaket. Klarer også å trene cirka annenhver dag i snitt.

 

Det er en oppskrift her som heter kjøttsaus...piazza eller noe sånt - den retten er UTROLIG god! Tidligere har jeg brukt dolmio til kjøttdeig, men NO MORE! Karbonadedeig med den vanvittig gode sausen man lager selv er helt sinnsykt god! Går dolmio en høy gang, spør du meg:-)

 

Vel, vi snakkes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ettbarnsmamma

Jeg har gått ned bare 200 gram siden sist, og 1 cm i midjen. Men tror det henger sammen med at jeg drakk et glass vann rett før jeg veide meg. Pleier veie etter tisset, men før drukket/spist om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hei

 

Har gått ned 800 gram siden sist og er på 72 kilo! Jeg har vært sløv og ikke fått trimmet eller registrert siste uke, men prinsippene sitter jo litt i kroppen og tror jeg har spist rimelig riktig.

Husker også jeg fikk sjokk når jeg kjøpte meg digitalvekt. Den viste nesten fire kilo mer enn min gamle.

Stå på folkens! Skal være mer aktiv denne uka.

 

PS: Jeg synes man ikke skal være misfornøyd når man har gått ned, uansett om det bare er 100 gram. Man kan være litt misfornøyd hvis man går opp, men hvis vekten står stille eller man går ned noen gram, betyr det at kroppen er i en fase hvor man går ned på en riktig måte. Vektnedgangen vil alltid variere, noen ganger går det fort, andre ganger ikke så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hverken ser eller merker det ikke på kroppen. Allikevel er det jo 1 kilo, jippi!

Da vet jeg iallefall at det hjelper med sunn spising og litt mindre hver gang, det går jo fint også, er ikke så vanskelig mener jeg.

 

Har fortsatt ikke røyket en eneste røyk på over fem uker nå ;) Tenker nesten ikke på det heller så det går kjempefint! Jeg er ikke-røyker og det er deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også røykeslutter, bare så det er sagt! Tok min siste røyk 17.juli og hadde akkurat 100 dagers jubileum. Det gjør det selvfølgelig ekstra utfordrende å holde/ gå ned i vekt, for forbrenningen går ned. Så man bør ikke forvente like rask vektnedgang som andre. Men til alle som er i samme bås som meg: 100 dager uten røyk, betaler seg! Føler meg frisk, ren og sunn, ser penere ut og lukter godt. Det er rett og slett herlig å ikke være slave av den dritten... Men! Jeg har også lært at å bruke nikotin-erstatning hjelper veldig når det røyner på. Klarer meg uten i hverdagen, men har det i veska til fest. Etter et par glass vin, kan viljestyrken bli mindre og røyksuget større, og da er det tross alt bedre med nikotin-tyggis enn å sprekke!

Jeg har sluttet i ti måneder før, og da glapp det plutselig og uten forvarsel på en fest. Hadde jeg hatt nikotintyggis da, tror jeg ikke det hadde skjedd. Røyket for fullt i 3 måneder igjen, men klarte heldigvis å ta meg i nakken og har klart å slutte igjen.

 

Har lært det der med at et røykesug kan komme uforvarende og man må være forberedt!!!

 

Nikotinerstatning kan også hjelpe mot vektøkningen og lav forbrenning. Selvfølgelig er kroppen gladest for hvis du klarer deg helt uten, men jeg har fått en ny respekt for hva nikotin-avhengighet er, og synes ikke det er nederlag at jeg må ha litt hjelp innimellom. Alt er bedre enn å glippe og begynne å røyke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gram!

 

71,9 er vekten på nå. Men det er greit, for jeg trodde ærlig talt jeg skulle gå opp. Har hatt tur ut på fredag med masse vin, og sekstiårs-lag på lørdag uten hemninger. Det er deilig å hive litt innpå av og til. Kompanserer med litt trim, da. Og nå snør det! Så nå skal skiene fram, og ingenting brenner så mye kalorier som en skitur. Jeg anbefaler på det sterkeste.

 

Ser at ingen har rapportert på en stund. Begynner engasjementet å dabbe av? Kom igjen, da, jenter og gutter... Ellers må jeg finne meg en ny gruppe.

 

Men tenk. Når jeg begynte lå jeg faktisk på 75, 5 og er nede i 71,9! Det kaller jeg framgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner. Jeg måtte bare gå på side 2, akkurat, akkurat, men... Det betyr jo faktisk at ingen andre har skrevet siste uka, så jeg er vel egentlig ensom her. Hva skal det bety? Føler meg litt som Thomas André som arrangerer stor bursdagsfest, men ingen dukker opp... Vel, vel, jeg avventer nå litt. Håper dere kommer med flere innlegg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaa nå måtte jeg le da jeg så du følte deg somThomas Andre :)

Jeg ler så jeg omtrent gråter når jeg ser ham, tror jeg skal se på DVD med ham idag ja

 

Men grunnen til at ikke jeg har skrevet (så heller ikke at det var 2 sider her..) var at jeg gikk nemlig opp igjen den kiloen jeg først mistet.. Og nå har jeg ikke turt å veie meg igjen. Lover å gjøre det når jeg står opp imorgen tidlig så vi får orden i sakene her

 

Vi må beholde gruppen vår synes jeg!

 

Legger inn tallene imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer- har gått OPP 600g!

 

Startet på 73,8, gikk ned 1 kilo, gikk opp igjen til 73,8 og nå er jeg oppe i 74,4!!!

Hva skjer?

 

Trodde det verste som ville skje var at jeg holdt meg på samme vekten.

Har nemlig spist litt mer denne uken, men rundt ca 2000 ckal- skal jo ikke gå opp av det?

 

Ifølge "formelen" skal jeg nemlig ligge stabilt i vekt om jeg får i meg ca 2000 ckal om dagen.

 

Jeg er deppa men nå skal det skjerpes inn her. Trener jo ikke men det må jeg kanskje begynne med etterhvert ja. Er medlem av Sats og

 

Har noen av dere prøvd Nutrilett måltidserstatninger? Tror jeg skal prøve det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du!

 

Jeg synes ikke du skal begynne med nutrilett, det strider jo litt i mot Grete Roedes opplegg. Og dette opplegget funker garantert, er den beste, sikreste måten å gå ned på, og også den letteste måten å holde vekten i ettertid.

Å ligge på rundt 2000 kalorier er nok for mye. Selv ligger jeg på 1500-1600. Noen ganger, i helger og sånn tillater jeg meg opp i 1900-2000 kalorier, men det er unntakene.

I begynnelsen kan det være litt vanskelig å ligge på 1600 kalorier, men man venner seg fort til det. Hvis du ikke er vant til å trene, vil selv små innsatser gjøre stor forandring. Kanskje vi skal gi hverandre en utfordring?

Hva med 100 situps, 100 knebøy og tretti armhevinger hver dag? Hva med å bestemme seg for to spaserturer hver uke. En time hver gang, kanskje?

Selv har jeg vært flink til å jogge dette året, men synes det blir vanskeligere å komme seg ut med snø, regn og sno.

Men snart skal skiene fram. Det er fantastisk kalori-brennende.

 

Hva sier kaloritabellen at du skal ligge på? Prøv å hold deg til det, vær litt streng mot deg selv i begynnelsen, snart vil det gå av seg selv!

 

Det eneste jeg benytter meg av Nutrilett, er sjokoladen med sånn karamell-toffee, som er lørdagsgodt for meg... Mye mindre kalorier enn vanlig sjokolade og ganske mettende også.

 

Lykke til, Frk! Jeg vil gjerne hjelpe deg å holde motivasjonen oppe, hvis det er noe jeg kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Frk.

 

Tenkte på deg og din vektøkning, så jeg kikket litt tilbake, og tror jeg vet hva som har skjedd.

 

I begynnelsen lå du på kun 1300-1500 kalorier, og dette er for lite for en med din høyde og vekt. Da går du fort ned en stund, som du gjorde, men det stopper opp fordi forbrenningen blir for lav.

Kroppen nekter og blir supersulten. Nå ligger du rundt 2000 og det er for mye. Spesiellt når du ikke trener.

Jeg tok meg den frihet og regnet ut hva du skal ligge på i forhold til formelen.

(Regnet ut i fra alder 24, høyde 1.68 og vekt 74.4)

 

Når du ikke trimmer, ligger du på en kaloriforbrenning på 2170.03

 

Dette tilsvarer menyen hvor du skal få i deg 1600 kalorier pr. dag!

 

Men hvis du trimmer så må du jo i regnestykket plusse på 28.58 og gange med antall trimpoeng.

 

Jeg lover at du kommer til å gå ned hvis du følger dette.

Det ideelle er vel 500 til 1000 gram i uka. Ikke gå ned fortere!

Tenk langsiktig!

 

Ikke tenk at du skal være supertynn til jul, men tenk på bikini-formen til våren igjen. De fleste begynner ikke å tenke på det før i april/ mai, så nå har du et supert forsprang!

 

Tenkt positivt! Si til deg selv i speilet hver dag: Jeg er bra! Jeg er lekker! Jeg har en magisk tiltrekningskraft på andre mennesker! Jeg er spesiell og unik! Jeg elsker å spise sunt og ta vare på kroppen min!

 

Dette virker garantert! Små fremskritt blir et kjempestort til slutt. Hvis du leser litt på de forskjellige sidene, så ser du at det er de som har vært tålmodige og ikke gitt seg, som er mest fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Almanaken-

veide meg idag og vekten viste 74,4 igjen gitt. Har ikke vært flink med kaloriinntaket siden sist, men beveger meg mer. Problemet er at jeg tenker på spising og slanking hele tiden, og blir sikkert sulten av det- ikke vet jeg. Har lyst på mat hele tiden

 

Leste det du skrev først nå, og det er faktisk veldig oppmuntrende- tusen takk skal du ha! Og takk for råd og tips, skal anstrenge meg for å ikke spise mer enn 1600ckl om dagen nå. Tror det skal gå greit.

 

Jeg har ikke deltatt på GR kurs, så jeg vet ikke så mye om konseptet, og har ikke kursbøker og sånn. Har bare kjøpt kaloriguiden og noen kokebøker

 

Jeg prøvde ett "måltid" nutrilett med sjokolade- fysj og æsj for noen ekle greier!

 

Så det ble ikke noe av det. Tenkte bare å gi det hele en quickstart, men orket ikke fortsette. Jeg er for glad i mat :)

 

Problemet tror jeg også er at kroppen bærer på mye vann- merket etter forrige uke (begynte på p-piller igjen etter en mnds pause) at olabuksene er mindre på magen og lårene enn de var.

Jeg tror det er p-pillene som holder vannet, er jo en vanlig bivirkning at de bidrar til væskeretensjon i begynnelsen. Håper bare det går over snart, står i pakningsvedlegg at det er forbigående også

 

Er du medlem på noe treningssenter forresten? Tror jeg skal ta opp treningen igjen nå. Har en venninne jeg tror jeg skal trene med på torsdag på SATS

 

 

Oi, dette ble langt.. Får vel avslutte, håper det står bra til med deg og slankingen og røykingen og alt- virker sonm det bare er vi som fortsatt er her inne??

PS: Er fortsatt røykfri og tenker så godt som aldri på røyk. Jeg vet iallefall at jeg ikke vil ha, og at jeg aldri skal røyke igjen :) 8 uker siden igår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ettbarnsmamma!

Jeg fikk lyst til å være med i gruppen.

Jeg er 34 år, mor til 3 barn.Jeg veier 70 kg og målet er 58 kg.

Jeg trener også på elippsemaskin hjemmet.Jeg lurer på om hvor lenge du trener på den daglig? Og hvor mange kcal får du brukt?

Jeg har ikke kjønt helt enda, fordi den viser to type kcal (scan kcal) og ( scan fat kcal). Hvilken av dem skal man registrere? takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg ikke har fått endret navnet på tråden' date=' har bare endret på det første innlegget mitt...da skjønner jeg ikke hvordan jeg kan endre navn på tråden...det var dumt!

 

Menmen...

 

Æsj, idag har jeg bare blåst langt over nivået jeg skal være på. Stappet i meg masse skit. Eller - litt sjokolade, litt brus, og litt is. Men fra mandag er det nulltoleranse mot å gå over. Da skal jeg begynne å bruke ellipsemaskinen min hver dag, gå 20 minutter.

 

God helg jenter![/quote']

 

 

Hei ett barns mamma!

Jeg er ny i gruppa og bruker elippsemaskin hjemmet. Jeg finner den ikke i trenings liste. Hva pleier du å gjøre/registrere under? på min viser det 2 typer kcal (scan fat kcal) og scan kcal). vet du hvilken av dem skal vi få med på trenings liste:) takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...