Gå til innhold

Motivasjonsgruppen uke 42


Gjest cice

Anbefalte innlegg

Ja, så er det en ny uke som ligger fremfor oss.

Dette blir en aktiv uke, og det ligger mye artig å venter på meg.

 

Har merket at kroppen har blitt lettere igjen og jeg gleder meg til veiing på fredag. Etterpå skal jeg trene og senere i kveld skal jeg på møte. Der kan det bli utfordringer vet jeg. Ang mat- så jeg skal spise kvelds før jeg drar dit.

 

Ellers håper jeg at dere skriver noen ord så jeg kan se åssen det går med dere:-)

 

Merker jeg er svak for sjokolade i helgene, så det må jeg jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er høstferien og en helg sammen med svigerfamilien unnagjort. Og selv om jeg iflg kcal inntaket ikke har nådd høyere opp en det jeg etter boka skal forbrenne på en dag kjennes kroppen tung ut. Tar derfor veiedag i morgen for å sjekke ståa. Ser selv at sunnheten daler ned i skjul eller noe sånt når jeg kommer ut av den daglige rutinen. Mindre drikking, les vann, blir det også. I allefall de dagene jeg satt i bil og kjørte langt og lengre enn langt. Kan jo ikke ta pause i ett for at mor skal på do eller! Dårlig unnskylding, ja ja jeg ser den :(

 

Men nå er det mandag og ti uker igjen til jul :) Det må jo være motivasjon nok til å ta i et ekstra tak!

 

Ha en flott uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Lurer veldig på hvordan det går denne uken. Føler meg ikke helt i topp form. Fikk mange trimpoeng pga malingsarbeid i helgen, men har fått mensen nå, søtsuget er enormt (men jeg klarer å holde meg borte fra sjokoladen). Føler ikke jeg har gått ned noe ting. Heldigvis er det ennå to dager til veging, men i kveld er det forening. Får kun trent i morgen. Hjelper ikke at jeg er hjemme med sykt barn i tillegg. Huff, dette ble mye klaging.

 

Håper på 500 g neddgang denne uken. Da vil det jeg holde gjennomsnittlig nedgang på 500-600 g i uken. Fortsetter på nytt kurs neste uke. Jeg må ha den ekstra motivasjonen for å klare dette. Bør i alle fall komme ned til 80 kg til sommeren, men helst vil jeg ned til 70 kg. Tror det går litt for treigt til at jeg klarer det, men så lenge jeg går nedover er jeg fornøyd. Nå har det gått jevnt nedover siden august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg aldri har postet her inne på forumet før, men en gang må da være den første, og hva er vel bedre enn å poste i denne tråden?

 

Uke42 synes jeg nemlig startet godt, med en økt på SATS, god mat både på jobb og hjemme, og massevis med grønnsaker. Vann drikker jeg nok av på jobb (jeg jobber som "phoner", så jeg må leske halsen rimelig ofte).

 

I morgen og fredag er det mer trening, og i helga tenkte jeg å se om jeg ikke fikk til å gå en tur i skogen, eller noe lignende.

Det går seg nok til.

 

Nå må jeg bare få rutine i det her med å rapportere/holde litt styr på matvanene mine her inne. Det er jo et ypperlig verktøy!

 

Lykke til, og god uke til alle sammen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke alle sammen! Veldig inspirerende å høre andre livsstilsendreres innerste tanker og finne ut at jeg kjenner meg igjen! Jeg er faktisk ikke alene...

 

Her er det bare å stå på jenter!!!! Jeg har et mål om å gå ned 15 kg til innen 17 mai. Ihvertfall før sommeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha en fin uke!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si, dere er bare så flinke !!

Har fulgt med og lest hva dere har skrevet de siste dagene, og syns jammen vi fortjener ros alle sammen.

 

I dag har jeg brutt en "skrekk" jeg har JOGGET litt, men gått tur i raskt tempo i tillegg. 1,5 timer. Iregn og vind- det var veldig godt. Så nå tenkte jeg å prøve å jogge to ganger i uka. Sånn smått først , fordi kondisjonen min er jo helt på bånn(!!!!), vil gjerne klare å komme meg hjem igjen å.. he he:-)

 

Jeg slutta å jogge da jeg la på meg i svangerskapet ,og syns jeg er stor og liker ikke tanken på at andre skal se flesket mitt skumpe opp og ned mens jeg løper. Men nå er første turen gjort unna, og det er så utrolig befriendes:-)

 

Ha en flott kveld videre, nå er det middag. Ble visst sent i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært veldig bra siden jeg har flyttet i ny, fin leilighet! Men midt oppi flytting (og sykdom, ugh...) fikk jeg visst ikke tid til å telle kalorier (dumme, dumme meg!). Det har resultert i 0,9kg opp! Æsj!!! Og jeg som gjorde det så bra! Men, jeg skal komme sterkt tilbake!! Nå er jeg på den smale sti, og noterer alt jeg spiser.

Jeg vil så gjerne nå 75 kg til sommeren (er 99kg nå), men det er veeeeldig mange kilo! Har til nå gått ned 6,5 kg siden jeg begynnte for 5 uker siden (forrige uke var det 7,5 kg....:(..), og er jo selvfølgelig veldig fornøyd med det!

Det er uansett veldig fint å lese alle innleggene. Her henter jeg mye inspirasjon! Stå på, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg begynt for alvor jeg og. Veier i dag 100,6 og med et langsiktig mål på 69. Har ikke satt meg noe annet delmål enn 12 kg til februar. Det var det jeg la på meg siden jeg var her sist. Skal veie meg hver tirsdag fremover og jeg håper det blir forholdsvist enkelt. Da mener jeg ikke at det er enkelt men hvis motivasjonen er på topp er det mye lettere å slanke seg. Skulle vært interessant å høre fra dere hva dere gjør hvis dere merker at motivasjonen blir dårligere. Ønsker alle lykke til denne uken.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her sammens med dere jeg.Har nå vært med siden mandag,, Så langt alt bra.. Har veiedag på mandager... Så jeg er spent...

jeg er 31 år 2 barn

164cm

92,5kg

 

Det er så mye bra å lese om her.. Blir litt lettere men det blir vel noen vanskelige stunder fremover også...

Så nå er jeg i full sving med en ny dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke alle sammen! Veldig inspirerende å høre andre livsstilsendreres innerste tanker og finne ut at jeg kjenner meg igjen! Jeg er faktisk ikke alene...

 

Her er det bare å stå på jenter!!!! Jeg har et mål om å gå ned 15 kg til innen 17 mai. Ihvertfall før sommeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha en fin uke!

 

XXL

 

 

Hei :(

 

jeg lurer på hvordan det går med deg, håper du har det bare bra:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart helg og jeg skal på show i byn i kveld. Men vi skal hjem igjen etterpå, så jeg slipper unna de største fristelsene. Heldigvis.

Veide meg i dag tidlig og fikk til min store overraskelse se at jeg har gått ned det jeg la på meg igjen sist, og litt til :-):-):-)

Så nå viser vekta 78,4kg.. jeg øyner håp om å nå 75kg til 22.desember i det fjerne..

 

Ha en deilig dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det lørdag, det er helg og utfordringene står i kø... men kom over den første kneika i går:-)

 

Showet var bra og vi lo godt. Like mye smilte jeg fra øre til øre fordi jeg hadde klart å bestille meg en Cola-light og bare spist 10 stk chilinøtter i stedet for hele glasset! :-)

Pluss at jeg hadde regna de med i kalori inntaket mitt også. En herlig følelse å kunne klare å kontrollere det slik, og samtidig kose seg og ha det gøy.

 

Neste utfordring blir å komme seg gjennom 25års dagen til venninna mi i kveld.

Det begynner bra da. Jeg skal ikke drikke. En haug med kalorier spart der. Også skal jeg spise kvelds hjemme før jeg går ut dit. Da kan jeg vertfall ta bevisste valg.

 

Så nå er det bare å komme seg ut på tur og få trent litt , så har helgen gått ganske bra:-)

 

God helg til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!! Det er ikke alltid lett å "være flink" når man er ute med andre som ikke trenger å være så bevisste på hva de putter i munnen! Men det høres ut som det gikk kjempe lett for deg i går!!!! Det kommer nok til å gå like fint i kveld!

Kos deg!!!

 

 

 

Så er det lørdag' date=' det er helg og utfordringene står i kø... men kom over den første kneika i går:-)

 

Showet var bra og vi lo godt. Like mye smilte jeg fra øre til øre fordi jeg hadde klart å bestille meg en Cola-light og bare spist 10 stk chilinøtter i stedet for hele glasset! :-)

Pluss at jeg hadde regna de med i kalori inntaket mitt også. En herlig følelse å kunne klare å kontrollere det slik, og samtidig kose seg og ha det gøy.

 

Neste utfordring blir å komme seg gjennom 25års dagen til venninna mi i kveld.

Det begynner bra da. Jeg skal ikke drikke. En haug med kalorier spart der. Også skal jeg spise kvelds hjemme før jeg går ut dit. Da kan jeg vertfall ta bevisste valg.

 

Så nå er det bare å komme seg ut på tur og få trent litt , så har helgen gått ganske bra:-)

 

God helg til alle sammen!![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littfortykk

Mitt første innlegg kom visst her:-) Har vært med siden mandag og det går fint! Nærmer meg sakte men sikkert 1900 kcal for hver dag som går. Jeg gikk på GR for en del år tilbake, men uten noe særlig resultat ( mellom 1100 og 1350 kcal ). Det er super lesning her inne. Virkelig lærerikt og motiverende. Dere er såååå flinke!!

Da jeg gikk på vekten mandag var jeg sikker på at jeg måtte ned minst 10 kg!!Lagde derfor nikket : "littfortykk" .HUFF!! Realiteten ble at jeg veide 91,7 kg...jeg vil ned til 70 kg, og det blir jo 21,7 kg som skal bort. Er 169cm høy og 104 cm rundt midjen. Har mellom 10 og 14 trimpoeng i uken.

Er veldig spent på å veie meg på mandag. Det å spise 1900 kcal føles ikke særlig veksthemmende på kroppen. Men dere har overbevist meg her inne om at det er det som skal til, så jeg er OPTIMIST:-)

Lykke til med helgen alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :(

 

jeg lurer på hvordan det går med deg' date=' håper du har det bare bra:)

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

 

Heisann! Det har gått litt fort i svingene denne uka. Men la akkurat inn et innlegg på bloggen din. Helsa er ikke så bra, får ikke trent som jeg ønsker. Har gått ned 700 gram siste 14 dagene. Ikke mye, men håper på bedre resultat til tirsdag...

 

Ha en fin lørdag og søndag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessy: takk for det!:-)

 

Ja, det er lenge siden helgen har gått så bra når jeg har vert ute. Nå kan jeg kanskje begynne å gå ut igjen litt siden det gikk greit denne helga. Men du har helt rett, det er vanskelig å se på alle de som kan putte hva de vil i munnen, og som skryter av hvor flott du har blitt og tilbyr deg masse godteri samtidig. Men det er jo mitt ansvar å stå i mot.

 

Så det gikk greit i går, men ble sent.. kom hjem klokken 4 i natt og stod opp halv tolv. Det er lenge siden det ..at jeg har vert ute til langt på natt:-)

 

Littfortykk: Velkommen hit, så fint at du blir med:-)

Håper vi hører fra deg , om åssen dagene går og mer til. . det er ganske befriendes å kunne skrive inn hit syns jeg selv og det er mange kjekke mennesker. Lykke til!!

 

Ønsker alle en fin søndag og håper alle henger med neste uke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er denne helgen omtrent ferdig. Har ikke vært superflink for det har blitt noen glass vin. Maten har jeg stortsett klart å holde kontroll på. Den eneste utskeielsen når det gjelder det er fløtesaus til elgen. Ellers har jeg ikke spist noe jeg ikke skulle. Føler meg egentlig ganske motivert og håper det varer. Jeg er ikke flink til å trene. Skulle ønske jeg fikk motivasjon når det gjaldt treningen men det har jeg altså ikke.

 

Kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...