Gå til innhold

Solsikkegruppa Uke 42


Gjest afrodithe

Anbefalte innlegg

Gjest afrodithe

Da er det visst min tur til å være først med å rapportere ukens resultater, flere i gruppa er jo på reisefot, så resultatene kommer vel inn litt etter litt.. men håper at alle gruppe medlemmene uansett befinnelsessted har hatt en strålende helg! Jeg har kost meg godt i helgen med både vin og cognac, så jeg var en smule spent på om dette ville slå ut på vekten....

 

MEN.... Her hos meg går det heldigvis fortsatt nedover jevnt og trutt... !!

I dag stoppet vekten på 81,6 kg (ned 1,2 kg denne uken også!! :)) dvs 5,4 kg på 4 uker! Jeg synes det var skikkelig deilig å ha fjernet over 5 kg unødvendigheter fra skroget...!!

Midjen er 90,5 cm (ned 1,5 cm),

Halsen er 35,5cm (ingen endring)

Bryst 100 cm (ned 1,5 cm)

Ende 105 cm (ned 1,5 cm)

Lår 60 cm (ned 1,5 cm)

Arm 33 cm (ingen endring)

Totalt har jeg skrumpet inn 6 cm denne uken

Trimpoeng 30,9 ;) (Blir jeg ukens trimdronning igjen mon tro? ... Har kjøpt meg ellipsemaskin/crosstrainer...)

..ellers bruker jeg skrittelleren jevnt og trutt (nesten)

 

Håper dere andre også blir fornøyd med deres uke resultater...

Jeg krysser fingrene!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye god mat, ingen registrering og mye små snacks.

 

Vekten i dag viste 78,8 - dvs 100 gram ned. Målet for uken var å holde vekten - så det har jeg jo klart fint.

 

Midjen i dag var 93,5 - endelig krymper jeg litt.

 

Denne uken er målsettingen litt mer ambisiøs - må se 77 - tallet - da forlater jeg de fetes rekker og blir "kun" overvektig.

 

Jeg blir imponert av dine tall Afrodithe. Bøyer meg i grusen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tullalulla

Hei. Jeg tolker meldingene fra forrige uke som at jeg fikk lov til å være med. Tusen takk for det.

 

Har ikke fått trent mer enn en gang denne uka - og det resulterte i 3 trimpoeng. Vekta viser 76,4 minus 0,7 kg denne uka. Er i grunnen ganske godt fornøyd med det - etter både jentekveld med vin og bursdagsfeiring i helga.

 

Keep up the good work - alle sammen.

 

Jeg har ikke kommet igang med å måle meg - men jeg skjønner jo at det er tingen! Kommer sterkere tilbake der. Hvor måler dere midjemålet? Er det over navlen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1solsikke

Hallo dette er liksom ikke min greie visst...

Sukk!!

Forandringer på vekta men feil veg... Skjønner jo at det er min egen skyld, men allting er så utrolig vanskelig om dagen...

Jeg er sliten og stresset og tyr til lettvinte dumme løsnonger hva maten anngår...

Pokker!!

Skal se om jeg klarer og hente frem no motivasjon sanrt...

Hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer afrodite:-) også...er jeg veldig inponert over trenings poengene dine ...sinnsykt mye da...

 

er så kjedelig å veie seg på fredagen i forhold til dåkker andre ...får heller aldri inn alle treningspoengene helle, kansje jeg skulle veid meg i dag heller??går det ann ?? så har jeg også mandagen eller er ikke det mukig i forhold til dagen jeg begynte??

 

noen som vet??

 

 

kansje jeg plotter inn på tabellen og ser ,kansje afroditte som er hyper på maskinen vet??;-)

uke 40 tilsammen 10,5 trimm poeng (104 cm)

uke 39 tilsammen 13,1 (104cm)

uke 39 tilsammen 19,5 (106cm)

uke 38 tilsammen 15,3 (110cm)

 

har god og rund mage he he ..eller ...den ene av di

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uke - 1,2 kg...etter flere uker med -0,1 og -0,2 slo det endelig til , min vekt denne uken er 72,2, og jeg har gått ned 13,1 kg siden 19/6-06, og minket 20 cm rundt livet, men jeg har ennå 9,8 kg å ta av igjen...men er fornøyd om jeg klarer 4 kg før jul så får jeg ta resten over langen...Til dere som sliter en del med sukkerbehov, prøv å ta litt krum i de værste periodene, det gjør jeg og har ikke angret på det...nå spiser jeg en til to never popcorn i uken, og kanskje en sjokolade 70 % hvis suget er for ille. ellers ser jeg at det er mange flinke vekttapere her....stå på alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hallo!

 

Så supert at du har klart å holde vekten mens du var i Amsterdam Annetje - og ikke bare klarte du det, men du gikk jo faktisk også litt ned - Det står det respekt av - Gratulerer så masse!

 

Velkommen til oss Tullalulla - og grattis med flott vektnedgang første uken! Ja, det er veldig stimulerende å ta målene også - og følge med på hvordan de forhåpentligvis krymper i takt med vektnedgang og trening - ikke minst er cm-målene en god trøst og motivator om vekten skulle stoppe opp en periode, da kan det gjerne være at kroppen skrumper inn og evt. musklene vokser!

 

Aina37 - Jeg kan vel ikke se noen problemer om du vil bytte veiedag, du vil jo se resultatene like godt (og selv om det ikke er "lov" med for ofte veiing - kan du jo gjerne fortsette med din egen registrering av vekten om fredagen i forhold til Venninne-slanke-opplegget ditt). Det er jo bare morsomt om vi kan sammenligne resultatene våre litt tidligere i uken - men dette er jo helt opp til deg!

 

1solsikke - jeg håper ikke du henger altfor mye med det flotte solsikkehodet ditt nå når du har hatt to tøffe uker hvor vekten ikke har gått din vei.. Jeg forstår av det du skriver at du vet med deg selv hvor det "glipper" når hverdagen blir vanskelig og matlagingen så som så... Slanking/livsstilsendring er faktisk ganske krevende med fokus på både mat og trim - samt avvenning av gamle uvaner.. ikke enkelt når overskuddet ikke helt er der... Forstod også at du ikke fikk den oppfølgingen du hadde forventet/håpet/trodd at du ville få via internettkurset ditt når motgangen kom.. Men jeg håper vi i Solsikkegruppa kan være til litt trøst.. Ikke la motgangen ta fra deg motivasjonen - men bit tennene sammen og tenk at gjort er gjort og spist er spist og legg det hele bak deg mens du ser positivt fremover. Du vet at du kan - og dette kan du klare..

Dette er den første dagen i resten av ditt liv, bruk den til å investere i din fremtid... Gå en tur (og du svir av noen kalorier og kan komme hjem og gi deg selv både trimpoeng, god samvittighet og stjerner boken) og pønsk ut hvordan du vil gå fram videre, planlegg for uforutsette situasjoner så du har rake og sunne nødløsninger på lur om maten må lages på sparket.. da er du litt mer forberedt og du vil vinne til slutt.. ;)

 

Gratulerer med misunnelsesverdige resultater og flott vektnedgang biggmama!

 

Ellers vil jeg takke for hyggelige tilbakemeldinger! Det er utrolig deilig å ha kommet så godt i gang på alle måter - da øker troen på at jeg skal klare å lykkes med dette! :D

Jada, det er blitt noen trimpoeng, fordi jeg tenkte at nå når jeg setter igang med denne livsstilsendringen må jeg komme meg opp og ut og få innarbeidet nye gode vaner - la kroppen bli avhengig av å være i aktivitet samtidig som jeg opparbeider meg både bedre form og muskler som vil gi meg en mye bedre og høyere forbrenning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei igjen...

 

Gratulerer Aina37 med fabelaktig resultat siden fredag... måtte det bare fortsette...!!:)

 

Jeg har sendt deg 1solsikke en liten oppmuntringsmelding... sjekk postkassen din... :D

Er det kanskje noen flere her som vil sende 1solsikke en personlig melding med noen motiverende ord??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG va d min tur!! Ned -1,1kg!! Jippi!

Nå ble jeg jo bare enda mer motivert til neste uke!

Vekten står nå på 87,3kg :(

Trimpoeng er 21.5, derav 9,3 er male poeng (så blir nok ikke så høyt neste uke, hehe)

Midjen er nå på 105,cm, det var vel ned -0,5 hvis jeg husker riktig fra sist uke,(afrodithe: rett meg om jeg tar feil :)

 

Nei, dette va deili dere!! ;o)

Nå skal jeg ijalefall stå på til neste mandag!

 

Prøv å hold på motivasjonen dere, d lønner seg, d fikk jeg just bekreftet etter 3 uker med oppgang og mer eller mindre stillestående vekt!

Ønsker dere alle en riktig god natt, å en fin mårra dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og fikk verken veid eller målt meg.

Kommer tilbake med resultater i morgen.

Så flinke folk er, det blir nok ingen "tittel" på meg denne uka, den har vært travel og i overkant sosial: Mye mat og dum mat, lite trim. Håhåjaja!

Jeg gir meg ikke for det! Der kommer nye dager "med blanke ark og fargestifter til" både for deg og meg, 1solsikke! Stå på du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmest på¨stedet hvil - dvs jeg har gått ned igjen de 200 g jeg gikk opp forrige uke. Var nok lenger ned før helga, men-men! Selskapelighet koster.

 

Vekt: 82,9 (-0,2)

Mål: -0,5 på legg, ellers som sist uke

Trimpoeng: 14,9. (Ja, jeg vet jeg har vært lat!)

 

Men denne uka skal jeg være råflink. Tror jeg tralala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei solsikker! her kommer en liten hilsen fra athen! har ikke noen maal aa rapportere foer paa torsdag, men naa har jeg i allefall faatt registrert litt mat og trim. Er litt mange kalorier, men en del trimpoeng ogs[, saa jeg er spent paa torsdag morgen...!

 

Ellers - gratulerer til dere som har gaatt ned! Og ikke gi opp, til dere som staar litt stille!

 

ps - beklager mangelen paa norsk tastatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

1solsikke 34 år, høyde 175 cm, 93kg, Mål: 85 kg til jul, Internett-kurs

Uke 39 Vekt 94,9 (opp 1,9 kg), Midje 87 cm,

hals 36 cm, overarm 38 cm, bryst 105 cm, ende 107 cm, lår 75 cm

Uke 40: vekt er 93,3 (ned 1,6 kilo), Midje 82cm (ned 5 cm), hals 34 cm (ned 2 cm), arm 36 cm (ned 2 cm), bryst 100 cm (ned 5 cm), ende 108 cm (ned 1 cm), lår 73 (ned 2 cm) Totalt krympet 17 cm!!! KRYMPEDRONNING UKE 40

Uke 41: Vekt 95 kg (opp 1,7 kg)

UKE 42: Vekten har gått oppÂ…

 

Pinkie 54 år, 165 cm, 84,5 kg

Uke 39: Vekt 85,2 kg (opp 0,7 kg), Midje 101 cm

Uke 40: Vekt: 82,9 kg (ned 2,3 kg totalt -1,6 kg) hals: 39 cm, overarm: ? glemt å måle! bryst: 113 cm, midje: 100 cm (ned 1 cm) hofte: 114 cm, lår: 63 cm, legg: 41 cm

Trimpoeng: 23,8. VEKTDRONNING & TRIMDRONNING UKE 40

Uke 41: Vekt: 83,1 kg (+ 0,2 kg), Hals: 38 cm (-1 cm), Overarm: 34 cm, Bryst: 112 cm (-1 cm), Midje 98 cm (-2 cm), Hofte 110 cm (-4 cm), Lår 63 cm (0 cm), Legg 40 cm (-1 cm) Totalt ned 9 cm. KRYMPEDRONNING UKE 41!

Trimpoeng 17,8

UKE 42: Vekt: 82,9 kg (ned 0,2 kg), Ingen endring i målene unntatt: Legg 39,5 cm (ned 0,5 cm)

Trimpoeng: 14,9.

 

Nique 36 år, 167cm, 92 kg, Mål: midjemål under 80 cm

uke 38: Vekt 91,9 kg (ned 0,1 kg)

uke 39: 91,5 (ned 0,4 kg), midje 95 cm,

Uke 40: Vekt: 90,9 (ned 0,7 kg), Midje: 94 cm (-1cm), hals: 38 cm, overarm 33 cm, Under brystene 91 cm, Navle: 106 cm, "bilring" under navlen: 115 cm, rumpe: 121 cm, lår (på det tykkeste): 73 cm, legg (på det tykkeste): 43 cm

Trimpoeng: 12,6 trimpoeng

Uke 41: Vekt: 90,8 (- 0,1 kg)

Hals: 37 cm (-1 cm), Overarm: 34 cm (-1 cm), Under brystene: 89 cm (-2 cm), Midje: 94 cm (0 cm), Navle: 109 cm (+3 cm), "bilring": 117 cm (+2 cm), Hofte: 119 cm (-1 cm), Lår 73 cm (0 cm), Legg 43 cm (0) Totalt ned 5 cm noen steder og opp 5 cm andre steder

Trimpoeng 10,8

UKE 42: vekt 90,8 kg (ingen endring), under bysten: 89 cm (ingen endring), midje: 93 cm (ned 1 cm), navle: 104 cm (ned 5 cm), "bilring": 118 cm (opp 1 cm), rumpe: 120 cm (opp 1 cm), lår: 71 cm (ned 2 cm), legg: 43 cm (ingen endring), hals: 37 cm (ingen endring), overarm: 34 cm (ingen endring)

Trimpoeng: 12,7

 

Sus 48 år, 173 cm, 94 kg

Uke 39, vekten streiket, Midje 100 cm,

Hals 37 cm, Arm 34 cm, Bryst 108 cm, Hofte 118 cm, Lår 60 cm

Uke 40: Syk... uten vekt, ingen endringer i mål

Uke 41: Syk... uten vekt, ingen endringer i mål

UKE 42:

 

Ixie 22 år, 172 cm, 89,9 kg, Mål 80 kg, Ønskevekt 74 kg

Uke 39: 88.6 (opp 0,5kg), Midje: 109cm

Uke 40: Vekt 88,6 kg (ned 0,2 kg). Ned 4 cm. Trimpoeng: 9,9

Uke 41: Vekt: 88,4kg (ned 0,2 kg), Midje: 106 cm (ned 1,5cm), Bryst ned 0,5 cm. Tilsammen ned 4 cm. Trimpoeng: 12,2

UKE 42: Vekt 87,3 kg ( Ned 1,1kg) Jippi! Midje 105 cm (ned 1 cm)

 

Latte 44 år, 176 cm, 89,6 kg, midje 104 cm, Hals 36 cm, Overarm: 33 cm, Bryst 114 cm, Ende 105 cm, Lår 56 cm. Går på kurs

Mål ned 17kg (ned 7 kg på kurs)

Uke 39: 89,8 kg (opp 0,2 kg), midje 95 cm (ned 9 cm) KRYMPEDRONNING UKE 39!

Uke 40: Vekt 88,8 kg (ned 1 kg), Midje: 94,5 cm (ned 0,5 cm) Hals 36 cm, Overarm: 30 cm, Bryst: 110 cm, Ende: 103 cm, Lår: 54 cm

Uke 41: Vekt 88,1 kg (ned 0,7 kg). Overarm: 29,6 cm (ned 0,4 cm), Lår: 53,2 cm (ned 0,8 cm) bryst: 109 cm (ned 1 cm), midje: 94,5 cm (ingen endring) ende:104 cm (opp 1 cm) og hals: 34,5 cm (ned1,5 cm)

Trimpoeng ca 15-20

UKE 42:

 

Annetje 37 år, 161cm, 81,9 kg, midje 96 cm, Går ikke GR-kurs

Uke 39: 80,5 kg. (ned 1,4 kg), midje 95 cm (ned 1 cm.)

Uke 40: Vekt 79,7 (ned 0,8 kg), Midje 94 cm (ned 1 cm), Overarm: 32 cm, Lår: 59 cm, Legg: 38 cm, Hals: 35 cm, Hofter: 104 cm, u/bryst: 98 cm, skuldre: 109 cm

Trimpoeng: 23 - Tross sykdom!!

Uke 41: Tross sykdom: Vekt: 78,9 kg (ned 0,8 kg), Mindre enn 15 kg igjen til målet. Midjen står stand by – ingen endring.

Trimpoeng: 8-9

UKE 42: Vekt 78,8 kg (ned 0,1 kg). Målet for uken var å holde vekten - så det har jeg jo klart!

Midje 93,5 cm (ned 0,5 cm) Endelig krymper jeg litt.

 

Afrodithe 44 år, 168 cm, 87 kg (ønskevekt 70 kg), midje 103cm, Går ikke GR-kurs

Uke 39: 86,2 kg (ned 0,8kg), Midje: 96,5 cm (ned 6,5cm),

Hals 37,5 cm, Overarm 34 cm, Bryst 107 cm, Ende 110 cm, Lår 64 cm,

veiedag mandag

uke 40: vekt 84 kg (ned 2,2 kg), midje 94 cm (ned 2,5 cm), hals 36 cm (ned 1,5 cm), overarm 33 cm (ned 1 cm), bryst 103,5 cm (ned 3,5 cm), ende 108 cm (ned 2 cm), lår 62,5 cm (ned 1,5 cm) totalt ned 12 cm!

Trimpoeng 23,4

Uke 41: Vekt 82,8 kg (ned 1,2 kg), Hals: 35,5 cm (ned 0,5 cm), Bryst 101,5 cm (ned 2 cm)

Midje 92 cm (ned 2 cm), Ende: 106,5 cm (ned 1,5 cm), Lår: 61,5 cm (ned 1 cm), Arm 33 cm (ingen endring), Totalt ned 7 cm

Trimpoeng: 25,9 VEKT- & TRIMDRONNING UKE 41

UKE 42: vekt 81,6 kg (ned 1,2 kg) Midje 90,5 cm (ned 1,5 cm), Hals 35,5cm (ingen endring),

Bryst 100 cm (ned 1,5 cm), Ende 105 cm (ned 1,5 cm), Lår 60 cm (ned 1,5 cm), Arm 33 cm (ingen endring) Totalt har jeg skrumpet inn 6 cm denne uken

Trimpoeng 30,9 (Blir jeg ukens trimdronning igjen mon tro?)

 

Aina37 37 år, 164 cm, 84,9 kg (87,7 kg) Midje 110 cm. Mål: 70 kg før jul, Underveis mål 75 kg og 80 kg, Går ikke på GR-kurs, men eget venninne-opplegg

Uke 38: Midje 110 cm, Trimpoeng 15,3

Uke 39: 81,6 kg (ned 2,1 kg, 3,3 kg – VEKTDRONNING UKE 39!!!), midje 106 cm (ned 4 cm). Trimpoeng 19,5

Uke 40: vekt 79,7 kg (ned 1,9 kg), Midje: 104cm (ned 2 cm), Trimpoeng 13,1

Uke 41: vekt 78,7 kg (ned 1 kg), Midje 104 cm (ingen endring), Trimpoeng 10,5

UKE 42: vekt 78,1 kg (ned 0,6 kg) kg. Trimpoeng 10,5

 

Tullalulla 36 år, 170 cm

Uke 41: 77,1 kg

Uke 42: Vekt 76,4 kg (ned 0,7 kg)

Trimpoeng 3

 

Orka 34 år, 170 cm, 82kg

Håper du ikke har gitt degÂ… hadde vært hyggelig med en oppdatering... vi savner degÂ…!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Så deilig at det endelig har løsnet for deg Ixie :) - gratulerer med over to pakker smør borte vekk fra kroppen! Det viser seg jo at det lønner seg å være standhaftig når stillstanden melder seg - utrolig flott at du har holdt ut og ikke gitt opp - det er jo så lett når man opplever at alt strevet liksom ikke belønner seg i form av gode resultater umiddelbart... Nei, tålmodighet er nok et viktig nøkkelord på alle måter når det gjelder å endre livsstil! Stå på videre - gleder meg til din neste ukerapport...

 

Pinkie - deilig at du er på god vei nedover igjen... Ja, selskapelighet kan nok gi sine negative utslag på vekten i etterkant... godt det gikk fort over for deg.... :(

 

Jeg frykter denne helgen med mye selskapelighet og flere restaurantbesøk, for ikke å snakke om neste helg med langweekend i London... UFF...> Jeg får bunkre noen nødløsninger i form av frukt og nutrilettbarer så jeg har noe å ty til om jeg skulle trenge det.. Vil nok prøve å velge så magert og sunt jeg kan der borte.. (kanskje ikke så enkelt med Afternoontea på fasjonabel restaurant??) :) Prøver å være litt ekstra flink nå i forkant - og det ble hele 7 trimpoeng i går - OG mitt første gullepletre er fullt, så nå har jeg startet på tre nummer 2!

 

Aina37 - Superflott med ett vekttap på over en pakke smør i løpet av en helg, du er virkelig iherdig! :)

 

Tusen takk for hyggelig hilsen fra Athen Nique - håper severdighetstravingen tar knekken på litt ekstra greske kalorier...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg tallet 77 tallet på vekten i dag....måå bare få det ut og fortelle til noen:-) har vert på trening/step styrke... men var så sliten i kropp og sjel at eg gidde opp og prøvte på litt vekt trening men etter 20 minutt...hentet jeg guttungen og gikk hjem og spiste brunsj...

 

til helgen har jeg utskeielse dag...GLEDER MEG...det har jeg annen hver lørdag da drilkker jeg gjerne vin og frotser litt i sjokolade faktisk...faktisk spiser det jeg vil.. ...noe jeg bare tilater meg for at jeg ikke skal sprekke til hverdag . så går vel ikke så mye ned på mandag ..men det gjør ikke så mye det har jo gått så flott ellers ....

 

tenker mye på hvordan jeg skal gjøre det når jeg når mine mål, om jeg hadde klart å leve sånt som jeg gjør nå å sjeie ut annen hver lørdag , skulle håpt det hadde fungert ...loft å drømme....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tullalulla

Hei.

 

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger - fortsett å stå på alle sammen.

 

En liten oppmuntring til de som føler at nedgangen har stoppet opp: Jeg har hørt at når man kommer ned på en vekt som man har hatt lenge tidligere så bruker kroppen litt tid på å komme videre derfra - så bare stå på fortsatt dere som har stagnert litt nå. Det vil slippe taket hvis vi bare holder ut! (Jeg er nok også på et slikt punkt nå - har stått forholdsvis rolig lenge.) Og det er jo her det er viktig med målebåndet - det kan vise minus selv om vekta står rolig...

 

Og så til arkivet: Min alder er 36 og høyde 170 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det var her for tiden, hehe, d er uvant.. :(

 

Tror det dette kalori tellinga om hva som er bra å spise å hva som ikke er, endelig har gått opp for meg, mulig det tok meg 5 uker, hehe, men i begynnelsen hadde jeg skikkeli problemer om å holde meg under det antall kalorier jeg skulle ha i løpet av dagen, men nå er det nesten omvendt, selv om jeg føler jeg spiser mer å oftere, bare nå er det sunnere mat, å mat med mindre kalorier, det gikk først opp for meg idag, siden jeg merket at jeg har ligget 100-200 kalorier under dags-bruken hele denne uken..

 

Husker jeg leste det var noen som sa de spiste litt peanøtter for å fylle kvoten for dagen, men det blir snop for meg, har ikke lyst å begynne me d, redd for å begynne me snop i ukedagene som jeg gjorde før, er det noen som har noen andre forslag om noe som det er mye kalorier i som jeg heller kan spise på slutten av dagen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå inn på dinkost.no kan ver mye tips...har du sett dette slanke pgrammet på tv3? du er hva du spiser......??slanke dama der som blant annet har de sidene dinkost.no

 

må bare si nøtter er kjempe sunt, du trenger ikke spise pianøtter men all sorter nøtter , valnøtter skulle vist ver supe på spenst sa de at det økte forbrenning med litt nøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Jeg er enig med Ixie at det er litt stille på tråden vår om dagen...

 

Denne uken mangler vi noen oppdateringer - og jeg håper enda at det kommer inn noen flere resultater så ukens oppdatering kan bli mer komplett... men inderst inne er jeg jo redd for at noen kan ha falt av lasset underveis.. :( Håper inderlig ikke det - for vi trenger jo hverandre på godt og vondt alle sammen, spesielt når motgangen dukker opp i en eller annen form...

 

Jeg har hatt en aktiv uke med over 20 trimpoeng så langt :) - og det tror jeg kommer godt med siden det i tillegg har vært en utrolig sosial uke og med fødseldagsselskap i morgen (ikke meg da)..

Kanskje vekten straffer meg på mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

 

Her er min rapport, i allefall! Jeg orket ikke gå på vekta i går, da følte jeg meg så oppblåst etter flyturen, men i dag var jeg til pers.

 

Ikke så strålende resultater akkurat, sto på stedet hvil med 90,8 kg. Så feiringen av "under 90" som jeg håpet på tidligere i uka får vente en uke til. Men det kommer!!

 

Centimeterne derimot var litt i bevegelse.

 

Målene nå er:

under bysten: 89

midje: 93 (-1)

navle: 104 (-5)

"bilring": 118 (+1)

rumpe: 120 (+1)

lår: 71 (-2)

legg: 43

hals: 37

overarm: 34

 

Trimpoeng: 12,7

 

Så alt i alt er det greit nok. Venter å få mens i løpet av natta, så da er jeg alltid litt ekstra tung. Går med friskt mot løs på neste uke - da SKAL jeg kunne rapportere en "offisiell" vekt på 80-tallet!!

 

God helg, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt stille er det, men må jo bare fortelle at jeg er langt nede på 77 tallet et sted - så nå må det bare holde til over helgen.

 

Har vært alene med ungene denne uken fordi mannen er på reise med jobben - det er rimelig tøft fra eldstemann på 3 skal hentes i barnehagen til alle 3 sover, da er jeg over alt på samme tid, leker, aktiviserer, serverer, skifter bleier, vasker, synger, koser, ammer, setter på filmer, trøster, hindrer en i å bli overfalt av en annen osv. osv. - dette får jeg ingen trimpoeng for - heller ikke når jeg fortsetter kvelden med klesvask, rydding osv. for å være ajour til neste dag - når de helst skal opp 6 eller tidligere - etter en natt med minst 2 våkne perioder med amming, kos, legge over dyne, hente vann eller lignende.

 

Moren min har hjulpet litt, men det betyr f.eks at hun har gitt meg anledning til å ordne ting - handling ol. mens tvillingene har sovet - dermed har jeg gått glipp av den eneste pausen jeg normalt har mellom 06.00 og 21.00.

 

Ikke særlig vanskelig å miste noen gram så lenge en klarer å unngå snop.

 

Får håpe de som mangler registrerer resultatene sine - så vi kan holde det gående. - Jeg skal ned i normalvekt - noe jeg ikke har vært siden "Finnmarkstilleget" ble opparbeidet på 90-tallet. Dette er min andre slankekur i livet - var fornøyd med de 20 kg. jeg "mistet" før jeg giftet meg for 4 år siden. Etter 3 barn var 10 kg kommet tilbake - de pluss 8 til skal av denne gangen.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en overraskende bursdags fest igår for en kamerat, så kaloriene økte jo til langt over det dobbelte, angrer nesten nå...

Men det er ikke noe jeg kan gjøre med det nå, får bare prøve å ikke få alt for mange unødvendige kalorier i løpet av heljen....

 

Har fått den dårlige uvanen me å veie meg utenom veiedagen min, har klart meg så lenge me å bare veie meg en dag i uken, men nå veier jeg meg nesten hver dag, må få slutt på d ijen...

 

Ja, får håpe de fleste oppsumerer hvordan det går me di, kjipt å miste noen underveis..

Afrodithe, er d mange som ikke vi har hørt fra på en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Nå er jeg kry - igår viste skrittelleren 27841 skritt og det har hittil blitt langt over 30 trimpoeng denne uken... Jippi.. :)

 

Ja, jeg er nok kommet over dørstokkmilen og treningen er blitt noe jeg føler jeg "må ha" hver dag... Utrolig så mye enklere treningen blir etter at jeg kjøpte ny elipsemaskin...!! Har tidligere slitt ut både en ergometersykkel, steppmaskin og en elipsetrener. Nå har jeg satset på god kvalitet med både pulsbelte og pulsklokke - og det er utrolig så motiverende det er å bruke det når jeg trener.. ser på nyheter og andre progrem som jeg vil se.. mens jeg trår i vei... da har jeg ikke brukt noe tid til å komme meg til og fra et treningssenter, jeg kan trene akkurat når det passer meg og jeg føler ikke at jeg har måttet finne tid til treningen... det bare blir til at jeg trør i vei når jeg likevel ville se et program... fredagskvelden er det jo så mye man gjerne vil ha med seg = mange trimpoeng... i går ble det vel over 7... :)

 

Denne uken har vi ikke hørt fra Sus og Latte... :( Jeg håper inderlig at de henger med... Savner de.. og det hadde vært hyggelig å høre litt om Latte sin Italia tur...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - jeg er imponert over hvor mye trim du klarer å få plass til! Det er jo bare kjempebra!! Over 30 trimpoeng - vel, vi andre får se det som et mål å strekke oss etter, selv om jeg for egen del må si at det må en særdeles kraftig økning til i aktivitetsnivået, for i det hele tatt å komme i nærheten!

 

Og annetje - selv om du ikke registrerer trimpoeng for de "huslige syslene", så går det nok med en god del kalorier i all gåing og løfting, som synes på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...