Gå til innhold

trenger litt oppbacking bare


Gjest blacklady
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest blacklady

Sliter med å finne gutsen rett og slett. Har planer om å slanke meg og har begynt på reductil som har gitt meg tre kilo i minus siden 6 oktober. men er så innmari dårlig på kosthold. Er ikke spesielt glad i frokost og den er jo viktig. Prøver å trene litt også men det er ikke så lett å sparke seg selv i rumpa for å gå ut. for kaldt, tar det i morgen osv. kan finne flere unnskyldninger jeg. HVa er metoden som får futten i meg? håper noen har noen tips til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.det på samme måte med frokost. begynte å tvinge meg selv til å spise ei skive når jeg sto opp, og nå har det blitt en vane. fremdeles opplever jeg at det noen dager ikke frister med frokost, men stort sett er det greit. dessuten har jeg oppdaga at jeg får et mye bedre matinntak gjennom dagen, og at vekta automatisk vippa litt nedover når jeg begynte å spise frokost..

 

når det gjelder trening har jeg også begynt heller forsiktig. begynte med å gå en halvtime og trene vekter en halvtime to ganger pr uke. nå trener jeg 4 ganger pr uke, og lenger enn i starten. det har blitt en del av uka, og jeg synes det er deilig å merke at kroppen funker bedre enn før..

 

etter å ha starta frokostspising for halvanna år siden, trening for 10 måneder siden har jeg nå gått på GR-kurs i en måned. for meg har det vært nyttig å ta litt om gangen. andre liker å ta alt på en gang.

 

det å endre livsstil er ikke enkelt, men når man underveis ser at det gir positive resultater, får man driv til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, skjønner veldig godt hvordan du har det.

 

Meld deg inn i noe du å betale for, da gå i hvertfall jeg.

 

et treningssenter som har div tilbud - eller om, du ikke synes det er bra, få med jentegjengen 2 -3 dager i uka, kos etterpå med grønnsaker og dip <-

 

Lykke til!

nelly123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å finne gutsen rett og slett. Har planer om å slanke meg og har begynt på reductil som har gitt meg tre kilo i minus siden 6 oktober. men er så innmari dårlig på kosthold. Er ikke spesielt glad i frokost og den er jo viktig. Prøver å trene litt også men det er ikke så lett å sparke seg selv i rumpa for å gå ut. for kaldt' date=' tar det i morgen osv. kan finne flere unnskyldninger jeg. HVa er metoden som får futten i meg? håper noen har noen tips til meg.[/quote']

 

Hei du som trenger oppbacking. Når jeg bestemte meg for at nå må jeg gjøre noe med vekten min, spurte jeg meg selv hvorfor trenger jeg det - og ut fra svaret jeg fikk lagde jeg meg et mål som jeg hele tiden jobber mot. Målet mitt handler om at det er jeg som skal trives med meg selv og min vekt,

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kosthold er det vanskeligste er enig i det.

 

Jeg tror det handler mye om blodsukkeret og hvor stablit en klarer å holde det.. For Reductil skulle jo hjelpe deg litt med det med sultfølelsen... eller??

Jeg spiste ofte ikke frokost jeg heller.. men gjett om jeg spiste på kvelden.. gjerne en cocktail av BÅDE salt og søtt.. Du kjenner kanskje til det?:-)

Her er noen andre tips:

Jeg ble utfordret min mann meg til å starte med å ikke kjøpe chips og sjokolade til uke dagene, og kun bittelitt til helger. Der forsvant noen kilo på det.."bare".. Som jeg så i et dameblad: 1hvetebolle hverdag = noe sånn som 8 kg i året ( ca sitat etter Jeanette Roede) det er jo forferdelig å tenke på...

ELLER

Venner av meg sliter med det samme anbefaler GR kurs, der får du veldig god hjelp sier de. Særlig til kostholdveiledning!!

ELLER

Er det for dyrt eller du ikke er motivert nok ennå hva med å prøve å være nøye med dagsrapporten her i en uke eller to.. Det gir iallefall en oversikt over hva det er du spiser..Jeg fikk meg en vekker der..+ at jeg ble kjempe motivert.

 

Så hva enn du velger LYKKE TIL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei' date=' skjønner veldig godt hvordan du har det.

 

Meld deg inn i noe du å betale for, da gå i hvertfall jeg.

 

[/quote']

 

Den der har jeg forsøkt, jeg var støttemedlem på SATS i et halvt år før jeg endelig fikk tvunget meg selv til å begynne å trene :) Mitt beste råd er å finne noe som er morsomt, noe du kan like å holde på med, enten det er gåturer/ballidrett/kampsport/jogging/treningsentre... Så lenge du har litt lystfølelse av det så går det mye lettere. Men ja, det er tungt å komme igang i begynnelsen, må bare presse seg gjennom det noen ganger så går det mye lettere senere!

 

Lykke til!

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Min største motivasjon til å trene er pulsklokken min!!! Den regner ut hvor mange kalorier jeg forbrenner og jeg kan også ta kondisjonstest på den. Anbefales på det sterkeste!!!!! Hver gang jeg er ute og går, trener aerobic eller gjør andre aktiviteter, så har jeg pulsklokken med. Innmari gøy å se hvor mye jeg kan klare å forbrenne på de forskjellige aktivitetene, og det blir lett til at du blir hekta på å prestere enda mer.

Etter at jeg kjøpte klokken, kunne jeg faktisk prestere å stå opp klokken seks om morgenen, før ungene var våkne, og gå meg en rask halvtimes tur før jeg hoppet i dusjen. Vips, var 200 kalorier forbrent. Siden har jeg kjøpt meg ministepper som jeg har stående her hjemme, og som ikke er større enn at jeg kan ta den med hvor som helst i huset. Kan jo f.eks. sette den foran tv'n og få med meg nyhetene og få en haltimes mosjon samtidig. På ministepperen får jeg også regnet kalorier, men pulsklokken har vist seg mer nøyaktig.

Og så går jeg tur, tur og masse tur. Tungt i begynnelsen å motivere seg, men er du først blitt vant med å få en liten luftetur hver dag, kan jeg love deg at du blir tung i hodet den dagen du ikke kommer deg ut!!!

 

Og så frokost, da. Ikke alltid like lett å få tid til den, men har jeg ikke fått frokost, blir det lett masse småspising resten av dagen. Prøv å stå opp såpass tidlig at ikke frokosten blir en salderingspost. Uten frokost blir du fortere ukonsentrert, kvalm og får en slags "Ulvehunger" utpå dagen. Det er da du bare gryter innpå omtrent alt du kommer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Min største motivasjon til å trene er pulsklokken min!!! Den regner ut hvor mange kalorier jeg forbrenner og jeg kan også ta kondisjonstest på den. Anbefales på det sterkeste!!!!! Hver gang jeg er ute og går' date=' trener aerobic eller gjør andre aktiviteter, så har jeg pulsklokken med. Innmari gøy å se hvor mye jeg kan klare å forbrenne på de forskjellige aktivitetene, og det blir lett til at du blir hekta på å prestere enda mer.

Etter at jeg kjøpte klokken, kunne jeg faktisk prestere å stå opp klokken seks om morgenen, før ungene var våkne, og gå meg en rask halvtimes tur før jeg hoppet i dusjen. Vips, var 200 kalorier forbrent. Siden har jeg kjøpt meg ministepper som jeg har stående her hjemme, og som ikke er større enn at jeg kan ta den med hvor som helst i huset. Kan jo f.eks. sette den foran tv'n og få med meg nyhetene og få en haltimes mosjon samtidig. På ministepperen får jeg også regnet kalorier, men pulsklokken har vist seg mer nøyaktig.

Og så går jeg tur, tur og masse tur. Tungt i begynnelsen å motivere seg, men er du først blitt vant med å få en liten luftetur hver dag, kan jeg love deg at du blir tung i hodet den dagen du ikke kommer deg ut!!!

 

Og så frokost, da. Ikke alltid like lett å få tid til den, men har jeg ikke fått frokost, blir det lett masse småspising resten av dagen. Prøv å stå opp såpass tidlig at ikke frokosten blir en salderingspost. Uten frokost blir du fortere ukonsentrert, kvalm og får en slags "Ulvehunger" utpå dagen. Det er da du bare gryter innpå omtrent alt du kommer over.[/quote']

 

 

dette var godt å høre!! Har tenkt på å kjøpe meg en slik klokke, og nå ble jeg hvertfall motivert til å gjøre det, og håper den motiverer meg til at jeg skal røre litt mer på kroppen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å finne gutsen rett og slett. Har planer om å slanke meg og har begynt på reductil som har gitt meg tre kilo i minus siden 6 oktober. men er så innmari dårlig på kosthold. Er ikke spesielt glad i frokost og den er jo viktig. Prøver å trene litt også men det er ikke så lett å sparke seg selv i rumpa for å gå ut. for kaldt' date=' tar det i morgen osv. kan finne flere unnskyldninger jeg. HVa er metoden som får futten i meg? håper noen har noen tips til meg.[/quote']

 

Heihei..

Jeg sleit også med å få i meg frokost, sto en periode opp kl 5 og da hadde jeg veldig dårlig tid til å lage meg frokost.. Har også hatt problemer med å få i meg nok fiber, noe som resulterte i treig mage:( Men nå har jeg begynt å spise havregrøt til frokost, en ny type (tror jeg, ny for meg hvertfall) som er porsjonspakket og som jeg har i en skål med 1,8 dl ekstra lett melk og har den 2,5minutt i microen, mens den lager seg selv går jeg i dusjen og grøten er passe varm til jeg skal spise den.. Den er faktisk god på smak(med eple og kanel) og holder meg mett og god hvertfall i tre timer..og magen holder seg godt i gang også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Sliter med å finne gutsen rett og slett. Har planer om å slanke meg og har begynt på reductil som har gitt meg tre kilo i minus siden 6 oktober. men er så innmari dårlig på kosthold. Er ikke spesielt glad i frokost og den er jo viktig. Prøver å trene litt også men det er ikke så lett å sparke seg selv i rumpa for å gå ut. for kaldt' date=' tar det i morgen osv. kan finne flere unnskyldninger jeg. HVa er metoden som får futten i meg? håper noen har noen tips til meg.[/quote']

Hei!

Reductil hva er det? Jeg er heller ikke noe glad i frokost, klarer ikke presse i meg mat når jeg er trøtt og ikke våken enda.... ;) Har du jobb med gang avstand til? Jeg går ca.20min fram og tilbake til jobb, og kjenner hvis jeg ikke har spist frokost før jeg går på jobb, blir jeg fort sulten når jeg jobber.... :) Ellers er ikke jeg flink til å gå turer eller trene på noen annen måte jeg heller, sliter med motivasjon, og kosthold akkurat som deg..... Og skulle gjerne ønske det bare var å knipse med fingrene så var de overflødige kiloene borte, men jeg vet du det ikke funker sånn, og at jeg må jobbe for å få de vekk.... :) Men søt hungeren er stor og salt og snacks er vanskelig å holde seg unna når andre sitter å "koser seg".... føler meg litt i villrede..... følger med på hva du får til svar her, og ser om det er no som kan hjelpe meg og, men er liksom mer enn bare noen ord som skal til, tror kanskje jeg trenger en "venn" i samme situasjon, en og dele det med, som forstår meg og min situasjon....

Hva tror du? Synes du det hjelper med det du får tilbake av svar av andre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest sh0rty
Det med kosthold er det vanskeligste er enig i det.

 

Jeg tror det handler mye om blodsukkeret og hvor stablit en klarer å holde det.. For Reductil skulle jo hjelpe deg litt med det med sultfølelsen... eller??

Jeg spiste ofte ikke frokost jeg heller.. men gjett om jeg spiste på kvelden.. gjerne en cocktail av BÅDE salt og søtt.. Du kjenner kanskje til det?:-)

Her er noen andre tips:

Jeg ble utfordret min mann meg til å starte med å ikke kjøpe chips og sjokolade til uke dagene' date=' og kun bittelitt til helger. Der forsvant noen kilo på det.."bare".. Som jeg så i et dameblad: 1hvetebolle hverdag = noe sånn som 8 kg i året ( ca sitat etter Jeanette Roede) det er jo forferdelig å tenke på...

ELLER

Venner av meg sliter med det samme anbefaler GR kurs, der får du veldig god hjelp sier de. Særlig til kostholdveiledning!!

ELLER

Er det for dyrt eller du ikke er motivert nok ennå hva med å prøve å være nøye med dagsrapporten her i en uke eller to.. Det gir iallefall en oversikt over hva det er du spiser..Jeg fikk meg en vekker der..+ at jeg ble kjempe motivert.

 

Så hva enn du velger LYKKE TIL :-)[/quote']

 

Du sier mye lurt der. Tenkte jeg bare skulle legge til hva jeg gjorde. Jeg har ikke gått på noe grete roede kurs, men kjøpte meg GR-boka LettMett, og fulgt den ukeplanen som står i den boka er jeg nå gått ned 3 kg. Fant ut at man kunne gjøre det så enkelt som å bytte litt på maten hver dag så det ikke ble det samme hver dag:) Også kan man jo fylle det inn i dagsrapporten. :) Kan hende man føler litt sult første dagene, det gjorde jeg, men det "stabiliserte" seg etter hvert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...