Gå til innhold

Dårlig samvittighet for å øke kaloriintaket!!!


Cikki

Anbefalte innlegg

Har de siste månedene lagt på et kaloriinntak på 1600 kcal! Nå skal jeg stabilisere vekten og må derfor øke kaloriintaket.

Denne uken skal jeg opp ca 100 kcal, men jeg får så dårlig samvittighet av å spise mer mat! Må si det er veldig fint å kunne spise mer, men synes ikke det er så gøyt å ikke kunne nyte det fult ut pga dårlig samvittighet!

Noen som har følt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gledet meg vilt til å kunne spise mer - spesielt frukt som jeg elsker å spise.

 

Ta en titt på min stabiliseringsblogg (fru Lunas vektstabilisering under denne hold vekten tråden) - du vil fort se at så lenge du øker gradvis kalorimengden - spiser ofte og er i aktivitet så holder kiloene seg borte. Deilig å kunne spise nydelig grovt brød med nye solsikkekjerner og nøtter isteden for sponplater (knekkebrød i diverse varianter), lettere å spise ute når du har mer kalorier å rutte med, på søndag som var hadde vi fødselsdag i familien og jeg spiste en deilig fikenkake til fødselsdagsfrokosten.

 

Lykke til videre, Cikki, mat er til for å nytes selv om hovedfunskjonen er for å holde maskineriet i gang og å holde oss friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' jeg gledet meg vilt til å kunne spise mer - spesielt frukt som jeg elsker å spise.

 

Ta en titt på min stabiliseringsblogg (fru Lunas vektstabilisering under denne hold vekten tråden) - du vil fort se at så lenge du øker gradvis kalorimengden - spiser ofte og er i aktivitet så holder kiloene seg borte. Deilig å kunne spise nydelig grovt brød med nye solsikkekjerner og nøtter isteden for sponplater (knekkebrød i diverse varianter), lettere å spise ute når du har mer kalorier å rutte med, på søndag som var hadde vi fødselsdag i familien og jeg spiste en deilig fikenkake til fødselsdagsfrokosten.

 

Lykke til videre, Cikki, mat er til for å nytes selv om hovedfunskjonen er for å holde maskineriet i gang og å holde oss friske.[/quote']

 

Hei,har du oppskrift på den kaken?Hørtes spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste månedene lagt på et kaloriinntak på 1600 kcal! Nå skal jeg stabilisere vekten og må derfor øke kaloriintaket.

Denne uken skal jeg opp ca 100 kcal' date=' men jeg får så dårlig samvittighet av å spise mer mat! Må si det er veldig fint å kunne spise mer, men synes ikke det er så gøyt å ikke kunne nyte det fult ut pga dårlig samvittighet!

Noen som har følt det samme?[/quote']

 

Jeg vet akkurat hvordan det føles. Har holdt på med stabilisering siden mars, og sliter fortsatt med å øke inntaket nok.

 

Jeg ligger nå på ca 1600 kcal om dagen, og det er det jeg skulle spist mens jeg gikk ned(spiste litt for lite da). Greier liksom ikke å få meg selv til å spise så mye mer enn dette. Jeg har stort sett holdt vekten, så den biten er grei, men jeg skulle spist mer.

 

Vi får jobbe videre med saken, så går det seg vel til!

 

Lykke til med stabilisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona, jeg har gått opp fra 1400 kcal per dag i begynnelsen av februar til gjennomsnittlig 2000-2200 kcal per dag - har økt litt trimmingen og har ikke lagt på meg - heller tatt av. Siden dette er noe vi skal leve med hele livet og da er det viktig å få i seg nok kalorier og næringsstoffer. Hemmeligheten er å øke langsomt jmf. bloggen min.

 

Hva er forbruket ditt etter formelen? Mitt er rundt 1700 kcal per dag uten ekstra fysisk aktivitet utover stillesittende arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...