Gå til innhold

noen tips på kalorifattig mat da man er søtsulten?


Gjest drawback

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen;)

 

Lurte på hva som var deres beste tips til noe kalorifattig, sunt og godt man kan spise da man virkelig har lyst på noe søtt=P

 

Har dette problemet på kveldene, står lenge og "dveler" på hva jeg skal spise, og ender nesten alltid opp med det samme, et eple. Dette begynner og bli kjedelig, så jeg lurte på om dere ville gi meg deres beste tips i saken?

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var jeg litt sulten men smtidig veldig søtsugen.Tok meg da et knekkebrød til kvelds med lettere fløtemysost på og en kopp te med suketter i.Det funka veldig bra.Frukt er jo veldig fint son du sier.Eller du kan lage deg en sorbet av frosne bær,lettyoghurt og litt søtstoff.Det er veldig godt.Synes enkelte ganger at det funker å ta et glass lettbrus eller en sukkerfri tyggis også.

Lykke til med kveldskosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese med lett syltetøy, eks Heistad

 

Knekkebrød med noe godt pålegg

 

En teskje nugatti

 

En ekstra lett osteskive rullet sammen med skinke og parika

 

Nutrilett-bar (deler av den)

 

Yoghurt, eks yoplait blåbær 0,1%

 

Bixit fullkornsbar

 

10 gram Preimium Dark sjokolade

 

fruktbiter med sans vaniljeyoghurt

 

gulrøtter med kesamdip (hell i dipmix eller ha i noe tacokrydder, karri osv)

 

De har mange typer is i beger som er veldig magre, eks på Lidl og den bær-lettisen til Hennig Olsen, de har 2 typer.

 

Lettbrus

 

Kaffe med melk og suketter eller te

 

Heistad sjokoladepudding med Heistad vaniljesaus (må lages på forhånd) eller Heistad gelè (veldig lavt kaloriinnhold)

 

Smoothie med kunstig søtning

 

banan

 

små porsjoner mango

 

sukkererter og cherrytomater

 

Ellers finnes det endel sukkerfrie godiser på markedet som også kan hjelpe litt

Eks:

 

IFA store deilige pastiller

Lackerol - store deilige pastiller

Menthos - kommer i flere forskjellige smaker

Lackerol - pastilleske for barn, rosa

Dietorelle karameller i mange smaker

 

Er mange flere typer drops, karameller, vingummi osv som er lov å spise litt av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Gjest lilleblimindre

I går var jeg innmari søtsugen, og jeg fant en fantastisk løsning.

Lompe med vita hjertegod-smør og litt sukker, en stykk holdt for å dekke behovet, og ga 88 kcal. Ikke så ille, syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeachBabe

Mange flotte tips her, slenger inn mitt favoritt mellommåltid /søtsugdemper:

 

1 beger 0,1% yoghurt sammen med hakkede nøtter. Bland og nyt! Dette gir ca 200 kcal.

 

Anbefaler Lidl sin lett yoghurt, kjempegod. Og på Lidl så har de en pose med ferdigrensede og blandete nøtter (valnøtter, mandler, hasselnøtter og cashewnøtter). Den heter "Royal nuts" og står sammen med chipsen. Passende mengde nøtter er ca 2-3 av hver sort i en yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Confecta lett kakao, bare 40 kalorier i en kopp. Den er kjempe god, og smaker ikke "lett" i det hele tatt :)

Bruker ofte å spise noen knekkebrød, evnt med lettere fløtemysost til, NAM !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått helt dilla på de grove vaflene i GR bok nr. 2, de er knallgode, itillegg ser de jo ut som noe godt (litt sånn kakeaktig syns jeg). Iflg boka er det 140 kcal pr porsjon, men jeg lager de mindre, så blir det 100 kcal pr porsj. Så kan man jo ha litt kesam og syltetøy på, blir jo en liten kake i seg selv! Dreper min søtsugen iallefall, går også ann å bruke som mellommåltid og ta med hvor nå enn det skulle være. Jeg pleier også å erstatte sukkeret i oppskriften med kunstig sukker, forandrer ikke noe på smaken syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

En del av de jeg bruker, er nevnt her, men jeg suplerer litt:

 

oppskåret frukt m/vaniljekesam

 

dronningsjokolade (1 rute)

 

2-3 svisker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snartbikiniklar

Jeg synes det er kjempegodt med cottage cheese med eple og litt hakkede nøtter. Ofte spiser jeg det til frokost også. Ingen raske karbohydrater, men smaker søtt og godt. Til et helt måltid bruker jeg 150 g cottage cheese, ca. 50 g eple i terninger og 10 g hakkede paranøtter. Nydelig, og helt innenfor anbefalt kalorimengde =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker som regel å ta noe frukt når jeg er søtsugen, hjelper faktisk veldig bra;)

ellers er havregrøt med masse frukt, litt honning og kanel kjempegodt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest trenignsjunkie

* ryvita knekkebrød med philadelphia light skogsbær !! topp med noen friske bær (jeg liker best bringebær) også kan du eventuelt strø over litt splenda på toppen.

* smelt et par ruter sukkerfri sjokolade og smør det så på en riskake :( DIGG!

* confecta har en lett kakao med bare 17 kcal pr 100 ml. den er så krafitig i smak at den holder til to kopper :D dvs bare 17 kcal pr kopp! ;)

* skummet kultur med fun saft oppi, strø litt frokostblanding oppi. nam!

* gele laget på gelatinplater, vann og funsaft er godt.

* lag dine egene muslibarer, kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sverger jeg til mandler, vet det er mange kalorier, men tross alt veldig sunt. Så tar jeg bare noen og vips er søtsuget borte.

 

I tillegg tenker jeg hver gang jeg har lyst på noe godt at til lørdag kan jeg spise så mye smågodt jeg bare vil... med god samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har ikke jeg lest igjennom de andre svarene men jeg kommer med mine råd:

 

En kopp med option sjokolade.

Frukt med vanilje yoghurt 0%

Litt sans is med bærblanding fra frysern

Smoothie

Fruktsalat med LITT vaniljesaus (det tillot ihverfall Kari Jackeson)

Eller fruktsalat med LITT revet mørk sjokolade

Havreknekkebrød med mager prim

Knekkebrød med cottage cheese og lett eplemos

Også veit jeg det finnes slike lavkalori geleer som det er minimalt med kalorier i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...