Gå til innhold

Deprimert, mistet all humør og motivasjon


Gjest Tigerreka

Anbefalte innlegg

Gjest Tigerreka

Ytre ting har gjort at jeg har stoppet helt opp. Jeg er kjempenedfor om dagen og jeg sitter bare og surrer nå. Jeg har ikke trent siden forrige uke. Har sluttet å veie maten, men spiser faktisk ganske greit for det. Har unngått å stappe i meg alt mulig selv om jeg er deprimert. Jeg tenker hver dag: Jeg må trene når jeg kommer hjem, men når jeg kommer hjem så blir jeg bare sittende og ikke gjøre noe. Jeg moper rundt og har det ikke bra i det hele tatt. Jeg vet at trening er sunt og at det hjelper på depresjon, men jeg får ikke kroppen i gang. Jeg føler meg tung og ekkel, trist til sinns (har jeg visst sagt noen ganger nå ja) og her sitter jeg og synes så synd på meg selv.

Jeg klarer ikke ta meg selv i nakken, jeg klarer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett deg for høye mål når du har det slik. Orker du å gå noen enkle fotturer? Det gamle trikset med 15 min. ut i verden og så snu å gå hjem igjen er helt greit. Noe musikk på øret kanskje?

Du MÅ ikke trene i betydning jogging, helsestudio, ergometersykkel osv.

 

Kjipt å ha det sånn, god bedring og lykke til!!!

 

Klem fra lenapena ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så rart å lese innlegget ditt, for det er akkurat sånn jeg har for tiden! Jeg ligger på sofaen hele dagen (hvertfall når sjansen byr seg), og har ikke lyst til å gjøre en ting. I dag leverte jeg ungen i barnehagen, og gikk hjem og sov hele dagen. I kveld etter ungen var lagt, la jeg eg til å sove litt igjen. Er helt ute og kjøre når det gjelder motivasjon til trening og sunn mat. Er bare så takknemlig for at jeg fremdeles går ned i vekt, selv om eg har det sånn. Håper jeg kommer meg ut av dette snart. Blir sliten av å være sliten..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerreka
Det var så rart å lese innlegget ditt' date=' for det er akkurat sånn jeg har for tiden! Jeg ligger på sofaen hele dagen (hvertfall når sjansen byr seg), og har ikke lyst til å gjøre en ting. I dag leverte jeg ungen i barnehagen, og gikk hjem og sov hele dagen. I kveld etter ungen var lagt, la jeg eg til å sove litt igjen. Er helt ute og kjøre når det gjelder motivasjon til trening og sunn mat. Er bare så takknemlig for at jeg fremdeles går ned i vekt, selv om eg har det sånn. Håper jeg kommer meg ut av dette snart. Blir sliten av å være sliten..... ;)[/quote']

 

Sender en stor klem til deg, håper du får røska tak i deg sjøl. Det er slitsomt å være sliten ja. En vet liksom ikke helt hvor en skal ta tak i seg sjøl og starte på nytt heller. Jeg har lyst til å dra vekk akkurat nå, være i ei hytte på fjellet eller ved sjøen og kjenne naturen og elementene. Kose meg foran peisen med god mat og vin, lese bok og blader og bare nyte. Kjenne peisvarmen. Gå tur ute og føle vær og vind. Det har jeg lyst til å gjøre, men jeg kan ikke. Hver bidige dag er det jobb og jeg har ikke mulighet og anledning til å dra bort dessverre. Men jeg kan jo drømme om det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes helt perfekt ut med en god flaske rødvin og en god bok. Uten forstyrelser! Det kunne jeg trengt nå!

Men jeg vet at jeg har noen slitsomme uker foran meg, og det må jeg bare klare. Kan ta meg et skikkelig pust i bakken når alt er over. Har avtalt med venninnene en skikkelig jente-kveld om 1 uke. Det skal bli deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lett å bli litt "tung" om høsten, særlig hvis det er andre, ytre ting som ikke fungerer helt også. Tror det er viktig å lytte litt til kroppen, og tilpasse kravene litt til dagsformen. Uten å la alt flyte ut, selvfølgelig.

 

Kommer man sliten hjem fra jobb, så er det veldig fort gjort å sette seg til i sofaen. Men kanskje du kan stikke ut en tur i lunsjen, ta en rask spasertur, få litt lys og luft? Eller stå opp en halvtime før, og legge inn en økt med litt "morgentrim"?

 

Jeg kjenner også at jeg er trøtt og sliten om kveldene - de kveldene det ikke er møter eller andre aktiviteter har jeg stort sett vært i seng ved 21.00-tiden i det siste. Får faktisk litt "helgefølelse" av å sove lenge, og er mye mer opplagt når klokka ringer om morgenen! Tar en liten runde med styrkeøvelser før jeg hopper i dusjen, og spaserer til og fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerreka
Hei tigerreka' date=' ble det noen rusletur i går eller?

Vil jo ikke mase, men jeg tenkte litt på deg igår. Håper du finner formen igjen.

Det gjelder selvfølgelig deg også Bessy.

 

I dag er det fredag og greier. Skal vi unne oss et glass vin ikveld kanskje.. ;)[/quote']

 

Hei Lenapena, jeg syklet til jobben i fullt regntøy, hjelm, refleks og hele pakka, og jeg plystra hele veien (på morra'n): I'm singing in the rain! Det hjalp veldig.

Bare mas på meg ... jeg trenger det!!! Jeg skal ut å rusle på søndag. I morgen er det lørdag og fest, og det gleder jeg meg masse til.

I kveld er det et glass øl og etterpå vin ja, deilig! Har til og med kost meg med en Troika sjokolade og nytt det veldig. Har sett på Skal vi danse, og når jeg ser Susann Goksør så blir jeg glad og får lyst til å trene igjen. I morgen skal jeg tvinge meg til å trene. Jeg skal begynne å trene 3 ganger i uka nå og kjøre en god times økt fra og med nå. Dette skal jeg klare! KLem og takk for masen Lenapena Og klemmer til alle andre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerreka
Det er vel lett å bli litt "tung" om høsten' date=' særlig hvis det er andre, ytre ting som ikke fungerer helt også. Tror det er viktig å lytte litt til kroppen, og tilpasse kravene litt til dagsformen. Uten å la alt flyte ut, selvfølgelig.

 

Kommer man sliten hjem fra jobb, så er det veldig fort gjort å sette seg til i sofaen. Men kanskje du kan stikke ut en tur i lunsjen, ta en rask spasertur, få litt lys og luft? Eller stå opp en halvtime før, og legge inn en økt med litt "morgentrim"?

 

Jeg kjenner også at jeg er trøtt og sliten om kveldene - de kveldene det ikke er møter eller andre aktiviteter har jeg stort sett vært i seng ved 21.00-tiden i det siste. Får faktisk litt "helgefølelse" av å sove lenge, og er mye mer opplagt når klokka ringer om morgenen! Tar en liten runde med styrkeøvelser før jeg hopper i dusjen, og spaserer til og fra jobben.[/quote']

 

Jeg har nok litt høstdeppe ja, men samtidig har det skjedd litt andre ting som gjør at jeg er ganske nedfor. Gidder ikke gå innpå det her, men jeg prøver å holde meg i stroppen. Ja det er lett å sige ned i sofaen etter jobben, men samtidig så sykler jeg hver dag til jobb og koser meg med det. Jeg liker å være aktiv, og jeg liker å trene etter jobb. Gleder meg til å sove litt i morgen lørdag, jeg trenger det nå. Jeg leser god bok og koser meg med feel-good programmer på tv hver dag. Håper verden snart blir ok igjen.

Ang. morgentrening så rekker jeg dessverre ikke mer enn å sykle til jobb.. Jeg begynner kl 07 på jobb og har en 1/2 times sykkeltur til jobb. Det får nesten holde. Men jeg skal ta meg en søndagstur nå og kjenne på været: Høstfargene nå er jo nydelige, vi får nyte de nå - plutselig er det vinter og alt er grått/hvitt. Fredagsklem fra - alltid egentlig optimistiske - Tigerreka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har det sånn, så skal du nok ikke være for streng med deg selv, og tenke at du må trene masse. I visse perioder får man jo bare ikke noe ut av det. Synes det er imponerende at du klarer å spise sånn du skal.

Det hjelper jo veldig mye på vekta, når man har en tung periode. Veldig lett å bare gi blaffen , og ligge i sofaen og spise potetgull og godteri. Så slipper man ihvertfall å gå opp i vekt. For det gjør en jo ikke mer motivert akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...