Gå til innhold

Hvor ofte trener du?


Gjest annethea
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest annethea

Å være i fysisk aktivitet er en viktig del av en sunn livsstil. Trening og mosjon bør inngå i hverdagen din på en lystbetont måte. Det å ha det gøy når du trener er det viktigste for å klare å gjøre det til en god vane. Hvis du ikke liker å jogge - så ikke jogg. Gjør noe som du synes er gøy, og sett deg mål for treningen som er realistiske for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sykler til jobb hver dag (8,6 km t/r). I tillegg går jeg tur i 1-2 timer hver dag med hunden. Det gir meg mange trimpoeng i uka. Og godt er det, for da kan jeg spise mer samtidig mens jeg går ned i vekt

*Sofie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener friskis og svettis ca 4 ganger i uken (hvorfor var ikke 4 et alternativ?) og jogger kanskje en dag i tillegg... friskis og svettis er skikkeli gøy, og en veldig bra måte å komme igang på! jeg gruet meg skikkelig til å begynne å trene, men visste jeg måtte, og nå gleder jeg meg! anbefaler det sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 2 ganger i uken. En dag med step og body pump og en dag bare med body pump. Og så går jeg en tur med ei veninne fast en gang i uken.

 

Vi har både romaskin og sykkel i kjelleren, så jeg har tenkt å gjøre det en gang i uka også, da det ikke er så lett å komme seg til trening hele tiden pga familie og barn og en mann som jobber tildels i en annen kant av landet.

OG så venter jeg til TVen skal virke der nede;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent 4-5 ganger i permisjonstiden min, men nå som jeg er tibake igjen i jobb er jeg godt fornøyd med å få trent 2-3 ganger i uken. Trener som regel kun kondisjonstimer, men har nå sakte begynt med litt styrketimer også..

*jeg er skikkelig støl for tiden* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å få trent litt 2-3 ganger i uka, men er ikke lett uten motivasjon. blir litt situps og litt gåing. ønsker å gjøre mer, men har ikke ork til det...er vel en sofagris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsemoms

prøver å få til treningsstudio 2 ganger i uka (minst), også går jeg mye...liker også å gå turer, har kjøpt meg nye fine gå sko, så da er det ingen unnskyldning.

 

blir jo litt trim med 3 barn under 5 år i huset også da...for ikke å glemme trampolinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ganske alvorlig hjerteinfarkt for noe over to år siden, har jeg oppdaget hvor flott det er å trimme. Jeg trimmer med LHL to ganger i uka. I tillegg har jeg blitt den lykkelige eier av sykkel. Har vært oppe i over 3 mil på en uke, mens det normale er rundt 1 mil. Dårlige knær gjør at å gå på asfalt passer dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest havfruen
Har kjøpt meg sykkel og sykler hverdag så langt det lar seg gjøre..

God musikk' date=' gelesete, mye drikke og sykelcomputer.Da går det som en lek...[/quote']

Enig med deg i at sykling er kjempeålreit form for trim. Synd at vinteren kommer snart og sykkelen må settes i garasjen. Har noen erfaringer med piggdekk og sykling?

Ellers lurer jeg på hva som er forskjell på spinning og sykling med ergometersykkel? For meg ser de to "syklene" likedan ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i at sykling er kjempeålreit form for trim. Synd at vinteren kommer snart og sykkelen må settes i garasjen. Har noen erfaringer med piggdekk og sykling?

Ellers lurer jeg på hva som er forskjell på spinning og sykling med ergometersykkel? For meg ser de to "syklene" likedan ut.

 

Har syklet til jobben 2-3 g. i uken siden april, og det er 2 mil hver vei, så formen er endlig bra! Jeg har også bekymret meg over at sesongen snart er slutt, men har bestemt meg for å kjøpe piggdekk. Har allerede vinterhansker og annet vinterutstyr.

 

Vet ikke forskjellen på spinning- og ergometersykkel, men jeg vet at ekte sykling på vei eller i terreng er det absolutt beste for formen, naturlig variasjon og ekte opp og ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trener på s.p.e.n.s.t og prøver å få til 3 timer trening i uka. litt styrke, kondisjon, sykling o.l . Stram opp timene liker jeg veldig godt for der får jeg jo både styrke og litt kondisjon.

sliter mest med å motivere meg til kondisjonstrening på engenhånd...mye morsommere med timer i sal og strketrening synes jeg.

skal jeg trene kondisjon liker jeg best spinning.

 

Men for å få vekta til å krype nedover (og rumpa til å krype oppover igjen) trenger jeg nok litt mer daglig trim...skal prøve å klemme inn en tur rask gange kanskje...det bør jo være mulig å få til.

 

noen som har gode tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg danser Street-jazz en kveld i uka og trener på helsestudio 1-2 ganger i uka. Skal bli flinkere til å ut å gå, om det så er bare en halv time 2-3 ganger i uka, hjelper jo det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 3 ganger i uka på helsestudio, samt prøve å få gått minst 30 min de andre dagene, men kryssa nå av for 2-3 ganger pr uke på undersøkelsen... Men hvor er 4 ganger i uka alternativet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være i fysisk aktivitet er en viktig del av en sunn livsstil. Trening og mosjon bør inngå i hverdagen din på en lystbetont måte. Det å ha det gøy når du trener er det viktigste for å klare å gjøre det til en god vane. Hvis du ikke liker å jogge - så ikke jogg. Gjør noe som du synes er gøy' date=' og sett deg mål for treningen som er realistiske for deg.[/quote']

 

Jeg trener 3-4 ganger i uka. På mandag er det 60 min spinning og 60 min Bodypump, de tre andre gangene blir det kondis, bodystep og en 30 minutters BP etter BodyStep på torsdag. Trener som regel 3 dager i uka og 1 gang i løpet av helgen. Jeg trener sammen med en venninne, og det gjør det MYE lettere å komme seg av gårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...