Gå til innhold

Hvor ofte trener du?


Gjest annethea
 Share

Anbefalte innlegg

Trener fast høypuls og aerobic to dager i uka. Prøver også å få til ei styrkeøkt for forbrenninga sin del. Det er virkelig effektivt ! Før ferien trente jeg fem dager i uka, men har ikke klart å komme opp dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sykler 15 km sammenhengende hver dag, i tillegg har jeg endelig fått for vane å ta sykkelen når jeg skal hente barn eller handle! Farte ligger på gj.sn. 15 km/t, så da blir det fort trimpoeng av det! Fikk diagnoesen giftstruma i sommer, og tar medisin for å lamme skjoldbruskkjertelen. Da blir det null stoffskifte og null forbrenning, så da får man gjøre hva man kan for å skape forbrenning! Har ikke som mål å gå ned, det blir nok for tøft når legene spår at man gjerne går opp mer enn man har vært noen gang, målet er å bli værende på samme vekt. Det har funket til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye turer.

 

Tør liksom ikke å dra til et treningsstudio' date='

Har alt for dårlig selvtillitt.

 

Men det er vel bra å gå mye???[/quote']

 

heisann!

 

Ikke vær redd for å vise deg på et treningstudio! Der er det faktisk folk i alle aldre og str. Trodde ikke jeg skulle like meg der heller, men jeg digger det!! Masse flinke instuktører og somregel mange bra timer i sal! Så hev hodet, og ikke tenk på de andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så tøff som de fleste, jeg. Mesteparten av trening min er innomhuset -- går kjellertrapp (åpen trapp ned til peisestue) opp og ned 5 minutter om gangen og har nå klart å ta 18 opp/ned turer på 5 minutter. Ellers tar jeg 5-10 minutters pauseturer rundtom 2. hver/3. hver time, eller steppmaskinen 1 eller 2 ganger om dagen med 5 minutters økter. Pleier å ta en tur i skogen en gang om dagen -- 1/2 time to 1 time med rask gange. Da opnår jeg ihvertfall mine trimpoeng eller to om dagen.

For to år siden var jeg veldig tent på trening, og tok meg to timers sykkelturer hver morgen, fulgt med en 1/2 time i svømmebasseng. Dette foregikk over hele sommeren. Jeg var sikker på at jeg hadde gått veldig ned, og ville ikke på vekta inntil etter sommeren -- da hadde jeg lagt på meg tre kilo!!! Hvordan er det mulig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i at sykling er kjempeålreit form for trim. Synd at vinteren kommer snart og sykkelen må settes i garasjen. Har noen erfaringer med piggdekk og sykling?

Ellers lurer jeg på hva som er forskjell på spinning og sykling med ergometersykkel? For meg ser de to "syklene" likedan ut.

 

 

Forskjellen er at spinning er kjempemoro! Jeg har nettopp kommet igang med det igjen nå, etter et par års pause pga utenlandsopphold osv. Men kan ikke få sagt nok at spinning er kjempegøy + effektivt! Gikk ned masse "forrige gang". Fordelen er at man har en motiverende trener som "presser deg", samtidig som du selv har kontrollen over belastningen, så den passer deg. Ingen ser hvor mye/lite belastning du har på. Også gir det en fin selvtillit etterpå! Vet ikke hvordan det er med andre her, men jeg synes treningsstudio i seg selv er kjedelig, men med spinning så blir det gøy! De har jo forresten timer på forskjellige nivåer; det finnes alltid en time for nybegynnere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikker på at jeg hadde gått veldig ned' date=' og ville ikke på vekta inntil etter sommeren -- da hadde jeg lagt på meg tre kilo!!! Hvordan er det mulig??[/quote']

 

Sannsynligvis har du lagt på deg endel muskler! Da jeg begynte å trene på helsestudio gikk jeg opp flere kilo de første mnd, men gikk likevel sammen i cm. Uansett frustrerende at vekta går opp når man står på for å få den til å gå ned da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning er kjempegøy! Går på morgen-spinn to ganger i uka. Begynner kvart på 7 :( Kjempefin måte å starte dagen på. Men dette er ikke tingen for småbarnsforeldre som skal levere barn og lage frokost til familien....

Ellers så prøver jeg å få med meg en spinning-time til i uka.

Puls-spinn er virkelig effektivt!! Anbefaler alle å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener squash 1-2 ganger i uka. Ellers går jeg mye hver dag - må følge sønnen min på skolen og det betyr en fin liten tur, særlig hjem. Det er RETT oppover. Det blir også litt step-aerobic, pilates og gåturer. På en god uke har jeg 12-16 trimpoeng. Det hjelper på fasongen, men dessverre ikke på vekta. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Det er så typisk oss jenter å henge seg for mye opp i vekta. Det er ikke vekta som teller nemlig, det er hvor mange cm som forsvinner. Jeg ville heller hatt en kilo muskler enn en kilo fett. Så viss dere ikke går ned i kilo en uke, så sjekk målbåndet. Det gjør jeg, og det hjelper på humøret fordi om en kanskje til og med har gått opp litt.

Jeg trener hver eneste dag, enten det er på treningssenter eller på tur med hunden... Spinning er veldig effektivt og styrke trener jeg fordi det hjelper på forbrenninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trener 5-6 ganger i uken. Trener styrketrening, pilates, kickboksing og selvforsvar. Jeg er 49 år om noen dager og begynnte å trene i slutten av juni, no har jeg fått helt dilla. Det er bare herlig og mer mat kan jeg spise også og kiloene går av. Helt topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye turer.

 

Tør liksom ikke å dra til et treningsstudio' date='

Har alt for dårlig selvtillitt.

 

Men det er vel bra å gå mye???[/quote']

 

 

Har du prøvd Innersvingen sirkeltrening?

Sjekk om du har et teningsstudio i nærheten. Det er kun for damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går turer på ca 1/2 time til 1 time nesten daglig. I tillegg trener jeg 1 el 2 ganger per uke i helsestudio. Har nylig kjøpt en ministeppemaskin. 20 min trening i går og 30 min i dag. Det er kjekt å ha et treningsapparat hjemme, så er i allefall ikke dårlig vær, og manglende barnepass noen unnskydning for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener jevnt daglig :)

Surrer rundt med aviser på natta (20 km), + at jeg trener pilates 20 min...

Har også startet på aerolates, noe som er utrulig morsomt!

Kan kanskje bli litt for mye trening, men må bare trene.... elsker trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg trener 3 ganger i uken. stepp med styrke, boddy jam og stepp 2. Den slags trening liker jeg best. Har blitt en rutine for har med meg mine barn. Mens jeg trener så er de i barnekroken, det syntes de er kjempe topp og da er det enkelt å komme seg ut for å trene. stå på alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest satsfreak

Jeg sykler på jobb hver dag.masse oppover bakker til, og nedover hjem...tar ca 20 minutt hver vei. I tillegg trener jeg 5 ganger i uka. Spinning, step styrke, aerobic, høy puls og step !! Helt fantastisk. Får SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Mye overskudd og glede av å trene. Da kan jeg kose meg i helgene med snop, uten å få svi for det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener spinning 4 ganger i uka,styrketrening 2-3ganger i uka og går 1 times tur 3 dager i uka. Jeg er kjempe fornøyd med meg selv og merker at formen kommer+at kiloene forsvinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kampenomvekta

Hei. syns dere er utrolig flittige. Jeg trener på Elixia 3 ganger i uka og er aktiv i helgene med turer og sykling. I tillegg til en 40 timers uke på jobb syns jeg det er nok. Tenker at jeg skal holde ut et helt liv med forandringene og da må man vel være moderat eller? Sykler mye om sommeren. Har vært på 2 langturer på 18 og 25 mil hhv. 4 og 6 dager. Mitt problem er tiden. Hvordan disponere den foruftig slik at alle interesser er ivaretatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye turer.

 

Tør liksom ikke å dra til et treningsstudio' date='

Har alt for dårlig selvtillitt.

 

Men det er vel bra å gå mye???[/quote']

 

Begynte i treningsstudio for første gang da jeg var 63 år, uten erfaring med organisert trening.Tilbudene er svært variert, og du kan holde på for deg selv etter litt instruksjon, om du det vil. Det fins gruppetrening for alle nivåer. De andre er alt for konsentrert om egen trening til å bry seg om deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid i 24 uke, men det stopper ikke meg. Jeg trener min. 3 ganger pr uke. Da trener jeg step 3 eller så har vi satt opp et treningsprogram med kondisjon og vekter. Det begynner å bli tungt på step treningene for tiden, men skal holde ut så lenge som mulig. Enkelte ganger kombinerer jeg step og vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en drøy time med staver nesten hver dag. Det blir som oftest fem ganger i uken eller mer. Med min vekt får jeg 4,7 TP når jeg går raskt i 70 minutter med staver, og det er jo kjempemotiverende!!!

 

Klem Bergensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg trener minst fem ganger i uka, og min trimform er rask gange. Er så heldig å ha fått barna opp i tenårene, så nå kan jeg ikke lenger skylde på dårlig tid for meg selv lenger. Jeg har 4-5 forskjellige ruter i nabolaget, og jeg bestemmer meg alltid på forhånd hvor jeg skal gå og hvor lang turen skal være. Målet er å gå en tur på 40 minutter hver dag, noe jeg stort sett klarer å gjennomføre. Alt etter vær og vind blir turen 40-90 minutter. Dette har jeg nå klart å gjennomføre i 10 måneder, så selv om vektreduksjonen ikke har vært den største, merker jeg stor forskjell på målene, og ikke minst på energien og humøret. Trim gjør underverk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...