Gå til innhold

Har gått opp siden sist!!!


Cikki

Anbefalte innlegg

Er nå tre uker siden jeg målte meg sist. Har prøvd å være veldig forsiktig med kalori øknigen, så på de tre ukene så har jeg bare økt kaloriintaket med 150 kcal, fra ca 1600 til 1750 Men d resulterte altså i at jeg gikk opp et helt kilo på tre uker, og d synes jeg var gaske så kjipt! Var på hold vekten kurs idag, og fikk beskjed av kursleder om å gå opp til meny 3. Synes d blir et veldig stor hopp fra 1750 kcal til 1900, så har egentlig lyst å ta d roligere! Men går jo ut ifra at hun vet hva hun snaker om! Men føler meg likevel usikker! Særlig siden jeg har gått opp et kilo allerede! huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør GR det raskere enn VG vektklubb. Du kan se hvordan jeg gjorde det under min blogg "Fru Lunas.....", jeg fulgte rådene fra et nettmøte med Dr Birkeland.

 

Men hvis jeg var deg ville jeg forsøkt hva kurslederen din sier de neste 4 ukene, dersom du går ytterligere opp ville jeg holdt samme kalorimengde.

 

Jeg gikk veldig langsomt opp på kaloriene og jeg holdt vekten, eller gikk litt ned. Men kanskje aller viktigst, jeg begynte å trimme mer i denne perioden også, det er også dokumentert i bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg forstår at du er litt engstelig for å øke kaloriinntaket så mye, og synes det er litt rart at du har fått beskjed om å øke så fort. Jeg går også på "hold vekten", og min kursleder har sagt at målet er å komme opp ca en meny, men at det skal trappes langsomt opp. Hun anbefalte ca 100 kcal/dag/uke.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg spurt en gang til. Det kan jo hende at hun ordla seg litt feil, slik at det har blitt en misforståelse.

 

 

Ønsker deg masse lykke til med stabiliseringen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var nok ingen misforståelse. For eg spurte flere ganger, og sa eg var litt bekymret for å øke så fort! Men da sa hun bare at d var normalt å legge litt på seg når man begynte å spise mer, og at jeg skulle komme innom etter to uker og vei meg, for å se om kroppen taklet å gå opp så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg føler med deg i denne prosessen. Du har jo vært så flink, og vil jo ikke at dette skal gå oppover. Jeg har ikke noen råd til deg om hva du skal gjøre, men jeg har erfaring av at vertinnene på gr kurs vet hva de snakker om. Kanskje kroppen din vil godta denne økningen etterhvert, og slappe litt mer av. Det er jo slik at dersom du spiser like mye som du bruker så skal du jo stå stille på vekten.. STå bare på videre, så skal jeg følge med hvordan det går med deg. Snart er det min tur til å stabilisere, og jeg gruer meg nok litt til det.... Derfor er det viktig for meg å se hvordan det går med deg da ser du.. Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' var nok ingen misforståelse. For eg spurte flere ganger, og sa eg var litt bekymret for å øke så fort! Men da sa hun bare at d var normalt å legge litt på seg når man begynte å spise mer, og at jeg skulle komme innom etter to uker og vei meg, for å se om kroppen taklet å gå opp så mye![/quote']

 

Hei igjen!

 

Jeg synes det er rart at de som holder GR-kurs praktiserer så forskjellig. Jeg var på kurs igjen i går, og snakket om at jeg ikke tør å øke så mye som jeg egentlig skal. Min kursleder sa da at det er viktig å øke inntaket, MEN at det skal økes sakte. Jeg har derfor i første omgang økt inntaket med en brødskive om dagen, etter råd fra henne.

 

Hun sa at dersom man øker for fort, vil du gå opp i vekt. Derfor er det viktig å øke sakte, slik at du "lurer" kroppen. Dersom den plutselig får mye mer enn den pleier, vil den begynne å lagre overskuddet, og man går opp i vekt.

 

Jeg håper du finner ut av det. Jeg tror det viktigste er at du gjør det på den måten du føler er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fant ut at eg skulle øke opp til 1800 kcal første uken og så opp til 1900 den andre uken, så får eg bare se kordan d går! Første uken e ferdig, og føler den gikk ganske greit! Så imorgen blir d 1900 kcal! Men syns at jo mer eg spiser, jo mer sulten blir eg! Ganske merkelig egentlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men syns at jo mer eg spiser' date=' jo mer sulten blir eg! Ganske merkelig egentlig!!![/quote']

 

Tror at det er vanlig. Skjer kanskje både fordi forbrenningen øker og vi strekker magesekken.

 

Merket det da jeg begynte å spise mer og oftere etter at jeg meldte meg inn her og forbrenningen økte - fra å spise sjelden og ikke føle sult ble jeg sulten etter 2-3 timer.

 

Hvis jeg skeier ut en dag i selskp med en storre treretters middag så er jeg mye mer sulten neste dag. Vi spiste mye god mat med vin til i ferien (ca. 3000 kcal daglig mot vanligvis 2000-2200) og jeg var sulten til tross for at jeg spiste mer enn jeg forbrukte - noe som resulterte at vekten gikk litt opp i august i ferien.

 

Derfor ville aldri spisedager som endel snakker om herinne fungere for meg - jevn fordeling av kaloriene er bedre så lenge jeg ikke er på ferieturer/helgeturer med mye fysisk aktivitet som krever utrolig mye energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...