Gå til innhold

Solsikkegruppa uke 1-2007


Anbefalte innlegg

Først av alt - riktig godt nytt år! Jeg er spent på om solsikke-tråden videreføres ut i det nye året!

 

Jeg har i allefall en vei igjen å gå, og starter opp med friskt mot. Et lite tilbakeblikk på fjoråret viser meg at jeg i dag er tre kilo lettere enn jeg var på det tyngste. Det har i allefall gått riktig vei i fjor høst, om ikke så fort! Centimeterne har også blitt færre. Blant annet er livlinjen 4 centimetre smalere enn den var for tre måneder siden, og omkretsen på låret hele 7 cm mindre. 3 cm mindre over baken har det også blitt.

 

Mine startdata for 2007 er:

Vekt: 89,2 kg

Mål:

hals: 36 cm

overarm: 33 cm

byste: 110 cm

under bysten: 87 cm

midjen: 90 cm

navle: 104 cm

"bilring": 114 cm (her sitter tydeligvis centimeterne hardest fast!)

rumpe: 118 cm

lår: 66 cm

legg: 42 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er å veldig spent på hvor mange som fortsetter i det nye året.

Jeg vil ihvertfall fortsette, trenger det, vet jeg har slurva fælt i hele desember, men må ærlig si det var godt me et lite avbrekk også, men tørte ikke å veie meg idag, føler meg alltid så mett å oppblåst mårraen etter dagen derpå, så jeg hopper enkelt å greit over veiingen denne uken, men skal spise riktig, slutte å drikke brus igjen, ble litt mye brus i romjulen, åzå seffers TRENE! Burde ha noen temmelig gode unskyldninger til å ikke trene nå om dagen, siden jeg var så heldig å få elipsemaskin til jul av min kjære ;)

 

Men jeg må si jeg står me nytt friskt mot å er enda mer motivert nå til å få av noen kg!

Fikk tilåme en ånkli matvekt som måler gram, hatt sånn ujevn vekt som ikke var digital, så til min store forbauselse så veide et rundstykke jeg pleier å spise i heljene 70gram, å ikke 40gram som jeg trodde!

Så nå skal jeg bli enda mer nøyaktig på matveien.

 

Gleder meg til å komme igang igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Så flott å se dere her Nique og Ixie - Ja dette skal vi vel klare sammen!

 

Gratulerer forresten Nique med en helt egen tråd om livsstilsomleggingen din - det tror jeg er kjempesmart... og du vil helt sikkert få masse hyggelig feedback underveis! Uansett har du jo både færre kilo og cm å ta tak i dette året!

 

Gratulerer Ixie med flott nytt treningsutstyr - bruker du det jevnlig kan jeg garantere deg fine resultater!

 

Det har vært stille fra meg de siste to ukene... julefeiring på bortebane og travle romjulsdager med diverse besøk overnattingsgjester og selskapeligheter... og selvfølgelig en respektabel nyttårsfeiring med familie og venner... har gjort at jeg bare har rukket å logge meg på her og lese litt innimellom alle slagene og selskapene... MEN NÅ er jeg tilbake...

 

Jeg har kost meg i julen, men med litt bevisst måtehold dann og vann... gått mange lange turer og ellers trent og vært i bevegelse så sant jeg har kunnet... I romjulen var jeg en snartur innom vekten og da viste den 73 kg - altså ned 0,4 kg til tross for julefeiringen... JIPPI! Uke 52 hadde jeg 20,3 trimpoeng...

På grunn av alle overnattingsgjestene her i forbindelse med nyttår, har jeg enda ikke vært på vekten denne uken, men i morgen får jeg tid og fred til å veie meg i ro og mak... Gru/gleder meg... men uansett er det fortsatt stor motivasjon til å fortsette med livsstilsendringen... Flere kilo skal av!

Kunne notere ned 30,5 trimpoeng i romjulsuken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Fryktet det verste og håpet det beste da jeg gikk på vekten i dag... Heldigvis var den snill med meg og stoppet på 73 kg som sist fredag... mao har ikke nyttårsfeiringen satt sine spor på kroppen vektmessig.... Det er jeg kjempefornøyd med og håper det vil lirke seg av noen gram til neste veiing... det hadde vært så deilig å se at kroppen fortsatt er villig til å gi slipp på overflødige kilo.

Siden jeg har gått relativt jevnt og trutt ned i hele høst, har nok både jeg og kroppen hatt godt av disse dagene med litt slakkere dager, så da håper jeg den vil være samarbeidsvillig nå når det er tilbake til hverdagen igjen med alle de sunne vanene og lite alkohol...

 

Målene mine er uendret, bortsett fra at midjen er krympet med 1 cm og måler 80 cm i dag og at halsmålet er redusert med 0,5 cm til 33 cm (den har vel fått litt ekstra trim av all tyggingen og svelgingen av julemat og drikke...)

BMI er nå 25,86.... fremdeles definert som lett overvektig, men det nærmer seg jo normalvekt...

 

Jeg er kjempespent på hvordan julefeiringen har fart med dere andre solsikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ser det måles alt her, og det kunne jeg trenge:)

 

Blir med fra uke 2, da får jeg målt meg og greier...

 

Hmmm må bare få det ut; stappet akkurat i meg 5 små sjokolader og en neve peanøtter§!§§§ Vræææællll

 

Klem fra flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Kjempekoselig at du Blogger-Flua Birgitte gjerne vil være med på tråden vår! Om du leser litt tilbake i tid på de forskjellige Solsikke-ukene våre, vil du se at vi har vært ca 10 stykker her, men at noen har falt fra - og noen nye har kommet til.. men som det har vært stille fra en stund... (håper de dukker opp snart...) En er på ferie i Thailand til midten av januar og noen andre har det vært stille fra etter at de reiste på ferie i desember... Det blir spennende å se hvor mange av oss som fortsetter i 2007 med sunn og aktiv livsstilsomlegging.....

Kjempeærlig med snaske-skriftemål - men la spist være spist og se fremover med blanke ark, friskt mot, knasende sprø grønnsaker og fargerik frukt!

 

Tusen takk for oppmuntringen Nique, men jeg tror det realistisk sett vil ta litt tid før jeg er definert som normalvektig med en BMI på under 25... men det var så deilig å se 25-tallet og føle at målet begynner å nærme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! Nå er jeg glad jeg har funnet noen å støtte meg til, for jeg sliter nå. Har akkurat blitt med på 100000 skritt før 15.januar! Må få rompa i gang igjen, før den henger helt ned på bakken! Uff-a-mei!

 

Vi sees mandag da... med friskt mot og nye tall!

 

Kursdag for meg er tirsdag ettermiddag, men fint å få mandagsvekten og målene på plass! Gulp, som jeg har skrevet her inne (i bloggen min) før i dag, så uff har jeg virkelig dummet meg ut de siste dagene, men nå, ja nå alle solsikker nå er det slutt!!!

 

Klem fra Flua/ Birgitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Jeg la denne lille historien inn i bloggen til Flua - og synes den er så fin at jeg legger den inn hos oss Solsikker også... noen av dere har jo lest den før siden enkelte har fått den som personlig oppmuntrings-melding...

 

Livets leksjon nr 1

Det var en gang en gjeng med froskeunger,...

Â… som skulle arrangere en løpekonkurranse.

Målet var å nå toppen av et høyt tårn.

 

Mange mennesker hadde samlet seg for å følge med løpet og heie på utøverne...

Så gikk starten...

 

Ærlig talt:

Ingen av tilskuerne trodde virkelig på at froskeungene skulle klare å nå opp til toppen på tårnet. Man hørte bare slike uttalelser som:

"Åh, så krevende!!!

De kommer sikkert ALDRI til å nå frem."

eller: "Ikke en sjanse å lykkes, tornet er altfor høyt!"

 

Froskeungene begynte å avbryte, én etter énÂ…

... Unntatt én, som raskt klatret alt høyereÂ…

 

Folkemengden fortsatte å rope:

"Det er altfor krevende!!! Ingen vil klare det!"

 

Alt flere froskeunger ble trøtte og ga opp...

...Men én bare fortsatte alt høyere opp...

HAN ville rett og slett ikke gi opp!

 

Til slutt hadde alle andre gitt opp klatringa, unntatt den ene frosken, som etter stor innstats nådde toppen som den eneste!

Nå ville naturlig nok de andre utøverne vite hvordan han egentlig klarte det!

 

En utøver spurte frosken hvordan han hadde klart å utføre en slik prestasjon og nådd målet.

Da viste det seg at...

Vinneren var DØV!!!!

 

Og lærdommen av denne fortellingen er:

Lytt aldri til folk som har en tendens til å alltid være

negative og pessimister...

Â…fordi de tar fra Deg Dine vakreste drømmer og ønsker, som du bærer i ditt hjerte!

 

Tenk alltid over ordenes kraft,

fordi alt du hører og leser påvirker Dine handlinger!

 

Derfor:

Vær ALLTIDÂ…

POSITIV!

 

Og fremfor alt:

Vær rett og slett DØV, når noen sier til Deg

at DU ikke kan fullføre Dine drømmer!

 

Tenk alltid:

Også DU kan klare det!

 

Afroditheklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hei på dere

 

Dere virket som en positiv, oppmuntende gjeng. Henger meg på dere, om det er ok. Likte veldig godt froskehistorien.............!!!

 

Jeg er 43 år. Veide 2.jan 82,2 kg. Målet er 10 kg (eller mer) til 1.mai. Totalt vil jeg gjerne ned 15 kg. Jeg kommer å veie med ca hver 9. dag, da dette passer med min skiftplan.

 

Jeg er ikke så godt i gang med trening. Prøver å gå en halv time hver dag + litt pilates hjemme. Bare jeg får til dette i starten er det OK. Problem 2 er at jeg reiser mye i jobben og bor mye på hotell. Vanskelig å finne sunn mat. Etter lange arbeidsdager er ikke en salat det store synes jeg :-) Dette er mine utfordringer som jeg håper jeg greier å løse.

 

Har slanket meg mye (15-20 kg) et par ganger før, så jeg vet jeg greier det og hva som skal til - og også utfordringene etterhvert -)) Håper liksom dette skal være siste gang jeg trenger et halvt år til slanking.

 

Klem

mai2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Flua! :D

Se det, da var vi ijalefall 4stk forløpig :)

Får håpe vi ser noe til noen flere etterhvert...

 

Jeg har fått en ny liten motivasjon til å begynne å bruke skrittelleren min nå, etter jeg leste om de/dere som setter sånn langsiktig mål, for jeg nærmer meg ikke 10'000skritt iløpet av en dag, så tenkte kanskje d kunne være bedre å ha sånn langsiktig mål, så ikke motet går fra meg hver dag når jeg ikke klarer det :)

 

Så må bare finne skrittelleren nå, heh, borte vekk er den... Eller vet den ligger i ei kasse me noe ant, men, finner ikke kassa..

Men skal leite senere idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Problem 2 er at jeg reiser mye i jobben og bor mye på hotell. Vanskelig å finne sunn mat. Etter lange arbeidsdager er ikke en salat det store synes jeg :-) Dette er mine utfordringer som jeg håper jeg greier å løse.

 

 

Gjett om jeg kjenner meg igjen i dette! Reiser også mye med jobben, og det kan være en utfordring! En ting er hvis jeg reiser alene, da kan det alltids bli råd med litt sunnere mat og en lang spasertur i den byen jeg måtte befinne meg. Men er jeg sammen med en kollega, er det jo nesten forventet at man spiser en hyggelig middag sammen, og kanskje tar et par øl eller deler en flaske vin.... Men jeg har tenkt å begynne å ha som en regel at jeg alltid har med meg et par gode sko og litt treningstøy i bagen. Mange hoteller har jo en eller annen form for trimsenter, med noen apparater og vekter. Og så er det jo også mulig å ta noen enkle øvelser inne på rommet, bare for å ha gjort noe... Og så har jeg som målsetting for 2007 at jeg bare skal smake alkohol 2-3 ganger i måneden, så da skal jeg velge anledningene med omhu. Mange kalorier spart bare der, tror jeg :)

 

For øvrig - velkommen både til deg og til fjellgeita! Flott at vi blir noen flere, siden det nok er noen som har falt av underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mange av trådene her inne nå de siste dagene, og nå har jeg bestemt meg: Jeg vil også prøve å delta her inne!!!!! Kanskje kan det hjelpe på med motivasjonen når jeg nå skal fjerne de snaue 10 kiloene som har fordelt seg rundt omkring på kroppen...? Har vært medlem i vektklubben siden den kom, men har ikke vært veldig flink til å bruke den aktivt - men nå skal det bli andre boller, har begynt å registrere hva jeg spiser...

 

Håper jeg kan få være med dere?

 

Litt om meg: Jeg er 35 år, 2-barnsmor - 9 og 13 år, gift og jobber 100% + litt ;-)

Veide meg 2. januar på morgenen - var da oppe i 78,1 :-( - og med et midjemål på 85. Er 165 høy/lav. Målet mitt er å se 6-tallet først på vekta - ihvertfall i første omgang. Det har jeg ikke gjort siden ungdomsskolen (og det er visst noen år siden?)

 

Utfordringen min ligger nok mest på treningsbiten - får veldig lite trimpoeng... I perioder jobber jeg fra kl 8. på morgenen til både 9 og 10 på kvelden, og da ORKER jeg ikke ut å gå i mørket!! Har mer enn nok med vaskemaskinen og støvsugeren da :-( Sjokoladen kan godt stå framme på bordet, den roper ikke på meg, men derimot posen med potetgull i skapet - den skriker etter hjelp!!!! I tillegg er mannen min den rake motsetning - han har problemer med vekten den andre veien, så han spiser vel ikke akkurat mager mat..., og vi har alltid både godt pålegg i skapet og "god middag" på bordet hver dag. MEN NÅ HAR JEG BESTEMT MEG!!!!! JEG SKAL UNNGÅ FELLENE, OG SPISE SUNDT OG RIKTIG - OG TELLE KALORIER!!!! Så håper jeg at jeg kan nyte den Bulgaria-ferien som er planlagt til sommeren i en bikini i minst en str mindre enn den jeg har ;-)

 

Ang veiing: Har jeg forstått det riktig når det er en felles veiedag her inne? Og er det da evt på mandag?

 

Håper jeg kan bidra litt til dere, og at dere kan støtte meg litt i kampen mot kiloene.

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Takk for rådene Nique. Deilig å vite at det er en her som også er på hotell en del og kjenner problemene - og velkommen Anne71 :-)

 

Jeg har veiedag hver 9. dag pga skiftjobb, så neste veiing for meg er 11.januar. Regner med Nique svarer ang veiedager på tråden.

 

Kjenner med veldig igjen i det du skriver Anne71. Jeg er dog et sjokolademenneske :-) Alkohol eller chips er ikke så viktig, men middag og sjokolade er mine store feller. Man er enten søtt eller salt menneske, sies det. Ellers er trening heller ikke så bra f.t. Jeg jobber også lange dager når jeg jobber (jobber 5 dager - 4 dager fri), men går endel i jobben og velger å ikke ha dårlig samvittighet de dagene jeg jobber. Går iallfall en hel del km, men det er jo ikke akkurat trim. Min plan er å heller trene mer de 4 dagene jeg har fri. Man må innrette seg etter livet sitt og ikke bli helt slave av alt :-) Da skjærer det seg lett.

 

Har prøvd i nesten 3 år å ta tak i kiloene, men har ikke helt hatt den store viljen. Nå er det det derimot nok, og kjenner jeg er VELDIG motivert (etter 3 dager!!!)Det har dere æren av - takk skal dere ha. Regner med at vi trenger enda mer støtte ettersom ukene går. Har vært endel inne på div sider i kveld og det er deilig å se at mange er her - mange i samme situasjon.

 

Skal prøve å få sneket inn litt gym på hotell, Nique :-)

 

Klem

mai2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det blitt mange nye. Velkommen til dere- og så håper jeg at flere fra i høst også starter opp igjen. Fint at Ixie, Nique og Afrodithe er på plass. Gruppa begynner vel å bli full. - Vi satte et tak på 10 i høst så det skulle være oversiktlig og greit. Regner med at hvertfall aina37 kommer tilbake etter Thailandsoppholdet - og det kan vel være andre enn meg som tenkte at vi egentlig skulle vente til vi var tilbake der vi avsluttet før jul før vi meldte oss igjen.

 

Jeg har nok ikke klart å holde vekta helt i jula, men nå er jeg i ferd med å pakke bort julepynt og kvitte meg med restene av julebaksten osv. Klarer ikke å komme helt igang så lenge det finnes så mange godsaker i huset. Uansett velger jeg å starte med blanke ark på mandag - og jeg skal ned 10 kg til sommeren. - Målet da jeg startet i september var 18 kg totalt. Jeg gikk ned 10 før jul, men med jule og nyttårstillegget må jeg nok klare 10 kg i løpet av våren for at alle 18 skal være helt av - da blir jeg normalvektig.

 

Har ikke ført hverken mat eller trim siden begynnelsen av Desember. Jeg hadde en flott uke på Lanzarote før jul. Skikkelig strandvær og mye kos - i jula har det gått slag i slag, men jeg har tatt meg tid til å trene i romjula og har også vært på trening denne uken.

 

Så får vi se tallenes tale på mandag

 

Klem Annetje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så må jeg svare på det med veiedag. Vi har ikke hatt en felles veiedag her inne. Men vi har rapportert fortløpende i løpet av uka. Jeg har alltid veid meg på mandager, men andre har hatt andre dager.- Det fungerer helt greit. Så hver 9. dag er også helt ok mai2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Annetje - hyggelig at du har funnet veien tilbake!

 

Og velkommen til deg, Anne71!

 

Etter en rask opptelling ser jeg at vi nå er 8:

Afrodithe - startvekt (2007) 73 kg

Ixie -

Annetje

Nique - startvekt (2007) 89,2 kg

flua

mai2007 - startvekt (2007) 82,2 kg

fjellgeita - startvekt (2007) 83 kg

Anne71 - startvekt (2007) 78,1 kg

 

Så da er det fortsatt plass hvis flere av de "gamle" dukker opp.

 

Ellers kan vi jo begynne med vekt og måling til uka. Vi hadde vel i utgangspunktet mandager, men så skled det litt ut etterhvert. Er jo ikke noe problem med litt forskjellige dager, men kanskje vi skulle ha som mål å rapportert inn før helgen, i allefall? Afrodithe var så flink i fjor til å oppsummere tallene for hver enkelt, hadde jo vært kjempesupert om du vill fortsette med det! Ellers så kan vi jo alltids bytte på litt med å ta jobben, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.... nå har roen senket seg i huset... har greid meg over de værste farene så langt, og i morgen er planene helt klare - da skal all jul ut av huset!!! Skal bli deilig å få bort alt som minner om jul for denne gang - koselig når den kommer, men jammen godt når det er over også :)

 

Er veldig spent på helgen - om jeg greier å holde meg til GR-stilen, eller om jeg ryker utpå med potetgullet i sofaen? Håper jeg skal klare meg uten!!! Jeg SKAL klare det...

 

Takker forresten for hyggelig velkomst her - godt å se at jeg ble tatt godt imot, og jeg føler nesten at det er som å gå på kurs når jeg har dere her... :D Så langt føler jeg at dere er til god hjelp og støtte, og jeg tror og håper det vil fortsette.

 

Nå har jeg tenkt å krype til køys - og så snakkes vi snart

 

God helg til dere alle

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tullete, men jeg lot meg nok bli litt for sulten etter lunsj i går, og klarte ikke å motstå et par striper av denne sjokoladeplata som ligger i kjøleskapet...

 

Men, men, spist er spist. Og totalt ble ikke kalori-inntaket i går så ille (1775), særlig siden jeg brukte opp endel på treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her inne er det jammen liv. En skikkelig hyggelig tråd dette. Glad jeg fant dere :) Jeg som deg Nique har hatt en liten sprekk. Men denne gang ble det med ost og kjeks. Vanskelig å være stanhaftig når fatene bugner av lekker ost i alle varianter. Jeg spiste 10 Ritz kjeks, som jeg fant ut etterpå hadde nesten 500 kalorier!!! Hjelpe meg!!!

 

Men men det ble bare et glass rødvin da!

 

Ellers har jeg skrevet inn 10 tips i bloggen min. De henger nå på kjøkkenskapet og jeg SKAL følge dem så godt det lar seg gjøre. Og Ixie, regner med skrittelleren er festet nå og at du er i farta... jeg syns i alle fall den er skikkelig motiverende! :D

 

Så Afrodithe, Ixie, Annetje, Nique, mai2007, fjellgeita og Anne71 gleder meg til å følge dere alle i 2007- vi ser ut til å ha relativt like mål alle sammen og da er det jo enda bedre. Lykke til alle sammen og kanskje vi har slanket bort en hel av oss innen sommeren!!! Det burde være mulig... rett i overkant av 80 kilo. Blir vi 10 stykker, er det jo ikke mer enn 8 kilo på hver i snitt! :) Alt går!

 

Mine mål og vekt kommer til uken!

 

God helg alle solsikker!!! Takk for mange fine og motiverende innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute og gått!!!!! :) Sanket 1,4 trimpoeng etter en runde i skogen - forbrukt 281 kcal. Har pulsklokke, og motiverte meg i dag tidlig - før jeg hoppet i dusjen - for å ta på den og treningstøy og joggesko. Var litt glatt, men friskt og godt i 4 minus. Etter at jeg kom inn igjen, sitter jeg her, nydusjet og med GOD samvittighet. DEILIG :) Nå skal jeg ihvertfall prøve å gjøre dette i helgene - ikke så lett i uka nå med det første pga arbeidstiden, men jeg skal prøve å snike inn en tur eller to da også....

 

Dere med pulsklokke: Jeg har et spm - AVERAGE 161 HR, hva betyr det? Og hva med W INDEX 23? Får beskjed om at den er "very poor", men det står også den datoen jeg la inn all informasjon på klokken. Og det var i september 05, (har ikke vært i bruk på en stund serru :D ) Skulle jeg ha endret noe? Finner ikke igjen bruksanvisningen, og fant ikke noe inne på http://www.pulsklokke.no. Men hva betyr det - er det noen som kan hjelpe????

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...