Gå til innhold

Solsikkegruppa uke 1-2007


Anbefalte innlegg

Gjest lineamor

Hei!

Har dere plass til meg i gjengen?? Jeg trenger litt motivasjon fra noen, og dere virket som en fin gjeng:)

Jeg veide meg på mandag og da veide jeg 79,8 og jeg er 1.75 høy. Har vært flink til å holde måltider og ikke spist så mye snop denne uka. Men jeg bør komme i gang med trim. Har en liten jente på åtte måneder så det burde jo ikke være så vanskelig å komme seg ut på tur...men har en god sofa:)

Kanskje jeg må få kjøpt meg en skritt teller, virker jo motiverende.

Jeg vil gjerne ned hvertfall til 72 kg.

Gleder meg til et sunnere liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

Jeg vil gjerne slenge meg på her, jeg også! Ser ut til at dere er en målrettet gjeng med masse ståpåvilje og godt humør.

 

Jeg er 36 år, er 161 cm og veier 79,4 ( ikke si det høyt!!!) Målet mitt er å komme ned til 70 kg innen bursdagen min den 10.juni. Det SKAL jeg klare! Har begynt med trening, noe jeg alldeles ikke har vært flink til tidligere. Kommer bla derfra akkurat nå: 2,0 trimpoeng til meg!

Ellers har jeg ikke tenkt å være superstreng med meg selv, da vet jeg at veien til å sprekke er ganske så kort. Jeg skal fortsatt kose meg i helgene med potetgull og snop, det er mengden det kommer an på: kun 50 gram potetgull og 10 vingummi, det holder. Det er det jeg spiser ellers i uken som er viktig for meg å få satt inn i et system; jeg har til nå vent meg til å spise to ganger om dagen og minimalt med vann, altså satt forbrenningen på null. Nå er det 5 måltider pr dag, og minimum 2 liter vann. Denne oppskriften har jeg tro på, og vil gå for. Så får vi se om kursen må endres underveis.

 

Jeg kommer til å veie meg på mandager, men første veiedag er mandag den 22. januar for min del. Da har jeg holdt på i 3 uker, og håper vekten da vil gi meg en pangstart jeg kan være stolt av. Vil da legge inn mine mål samtidig.

 

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med pulsklokke: Jeg har et spm - AVERAGE 161 HR' date=' hva betyr det? Og hva med W INDEX 23? Får beskjed om at den er "very poor", men det står også den datoen jeg la inn all informasjon på klokken. Og det var i september 05, (har ikke vært i bruk på en stund serru :D ) Skulle jeg ha endret noe? Finner ikke igjen bruksanvisningen, og fant ikke noe inne på http://www.pulsklokke.no. Men hva betyr det - er det noen som kan hjelpe????

 

Anne71[/quote']

 

Average 161 HR betyr at gjennomsnittspulsen din på teningsøkta har vært 161 slag i minuttet. På mange klokker får du også vite hvor mye dette er i % av maxpulsen, ellers er tommelfingerregelen at 220-alder tilsvarer maxpuls. Så kan du legge opp treningen i forskjellige soner, etter hva du legger vekt på, f.eks kondisjonsforbedring, fettforbrenning o.s.v.

 

Index 23 er nok kondis-nivået ditt. På klokka mi måles dette ved å kjøre en test, mens man sitter stille, i "hvilemodus". Jeg er forresten også "very low"... Frekke, lille bedrevitende klokke... :) Skal ta rotta på den i løpet av de kommende månedene...!! :) Er det lenge siden du har tatt en sånn test, er det lurt å kjøre den på ny. Anbefalte puls-soner tar nemlig også formen med i betraktningen. Hva slags klokke har du, forresten? Hvis det er Polar kan jeg jo skrive av de aktuelle delene av bruksanvisningen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Nå skjønner jeg... den W INDEX'n - kommer den etter den walt-testen den da kanskje??? Den har jeg ikke tatt siden jeg fikk klokka, og jeg tror ikke jeg fikk det helt til den gangen, så kanskje jeg skal ha som mål å prøve det i morgen :)

 

Skjønner også at jeg blottet formen min for dere - men skitt au - hehe :D Da har jeg jo litt å gå på!!!! Skal komme med tilbakemelding på kondisen min i morgen - etter at jeg har tatt den walk-testen en gang til....

 

Tusen takk igjen - ble utrolig glad for svar :)

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska sei, her sjedde der mye :D

Mye nye folk ser jeg...

Blir nesten vanskelig å holde styr på alle sammen nå :)

 

Som jeg har slurva denne uka vært sløv å trøtt etter juleuka, men nå har endelig hadd meg en runde på elipsemaskinen min, så føler endelig jeg er igang ijen nå :)

 

Åj, nå fikk jeg plutselig dårlig tid, familie selskap på gang.. Får innom å skrive litt mer imårra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute i dag også :) Ny runde i skogen - og 331 kcal fattigere iflg pulsklokka. Prøvde med sånn walktest i dag, men jeg fikk det ikke til :) Klokka peip i ett fordi jeg hadde for høy puls, så jeg hadde ca 27 min innenfor "pulsområdet mitt" ?? Så jeg fikk ikke sjekket om jeg hadde bedre eller dårligere kondis nå enn det jeg hadde da jeg fikk klokka - men, men - det kommer vel muligheter senere...

 

Røyk utpå en en hel bolle popcorn i går kveld - var alene hjemme med barna, og når de hadde lagt seg, ble det "litt kjedelig...." Og ingen som kunne bli med og dele den bollen :) Ble litt mye kalorier - brukte alle kosemerkene og litt til!!! Men likevel har jeg ligget på et kaloriinntak på +/- 1300 kcal pr dag.... det er jo ikke så aller værst synes jeg... veldig god hjelp i å føre opp alt hva man putter i munnen, blir liksom litt mer bevisst da - og det er vel det som er noe av meningen.

 

I morgen tidlig skal jeg på vekta - litt blandede følelser for det - både gleder og gruer meg - frykter at jeg kan bli skuffet, håper jo selvfølgelig på en "pangstart", men vi får se!!!

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er egentlig gøy! Har vært en tur på treningssenteret i dag også, brukt tredemølle, sykkel og styrkeapparater. Forbrant 567 kcal i følge klokka.

 

Ellers har jeg tjuvstartet litt, og gått på vekta og brukt målebåndet i dag. Vekta viser 600 gram mindre enn på mandag, altså 88,6 kg. Det er jeg superfornøyd med :) :) Målene var ganske like, med to hyggelige unntak: Omkretsen rundt både navle og rumpe hadde minket med 2 cm. Så nå føler jeg at jeg er i gang!! Til tross for noen utskeielser de siste dagene.... :)

 

Hvis alle gamle og nye solsikker henger med til uka, er vi så vidt jeg kan se 10 stk. Dvs, jeg stemmer for å ønske velkommen også de to siste "interessentene"; linneamor og Nikkene!

 

Kommer Aina37 eller andre "gammel-solsikker" tilbake til uka, klarer vi vel uansett å holde oversikten, eller hva? Det kan jo - dessverre - være at vi mister noen underveis også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...