Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor må man ha litt? Du kan så si... Som jeg skrev tidligere, så bruker jeg ikke å kjøpe inn sånne ting jeg heller. Men dette var i en skole situasjon. å bare så det var sagt, vi var de som hadde med oss minst. Men uansett, de gangene det fordrer at sånne ting blir kjøpt inn, så må man vel for svarte klare å styre unna. Klarer jeg å la være å ta den første biten, så går det bra...Skjønner?

Men idag er alt under kontroll igjen, så her er det bare å stå på, videre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

for det første: du er ikke alene. tror det er mange som mister kontrollen og overspiser på søtsaker. for mange har det vel vært en skamfølelse knyttet opp til nettopp dette. heldigvis er det mer og mer åpenhet rundt dette problemet.

 

for det andre: det er en misforstått greie at man skal kunne ta litt. som de andre sier, hvorfor det egentlig? har man et alkoholproblem, er det de færreste som mestrer kontrollert drikking. hvorfor skal det være enklere med sukkerinntak?? de som slutter å røyke, og som tar et par røyk i et selskap - ja, mange av dem faller utpå igjen også. sånn er det bare. noen klarer å ta litt, røyke litt, drikke litt - andre mestrer det ikke. jeg for min del forsøker å unngå søtsaker om jeg kan. fordi jeg vet det er en stor sjanse for å "ramle utpå". om jeg går i et selskap kan jeg fint klare å ta et lite kakestykke etc og ikke noe mer, det er når jeg er i heimen det går galt.

 

lykke til du rina, dette fikser du. flott at du kommer hit og skriver om det vanskelige. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du fikk tilbake kontrollen igjen.

Turte heller ikke å snikveie meg i dag etter gårdsdagens utsjeielser.

Jeg håper bare jeg ikke ødela allt sammen,men vi får se.

Det verste er at jeg kan ikke tape ansikt på kurset jeg begynnte på. sist gikk jeg i byen på kurs,men nå går jeg lokalt. Det var 3 stykker på det kurset,som jeg kunne se hadde behov for å gå kurs,innklusiv meg selv,.....resten var bare superslanke fine flotte jenter,..som jeg mistenker kun var der for å backe opp den nye kurslederen.

Nesten så jeg ikke tør skrive dette,men jeg er litt provosert også. Provosert på den måten at jeg følte meg rett og slett uttafor på ett kurs man har behov for å gå.

Nå kom jeg ut av tråden her :)men det var bra å få skrevet det ned.

Eller er dette noe alle opplever....at mesteparten er på kurs for å ta av toppen 10 kg..eller fem bare....

Jeg tør ikke vise meg der uten å ha gått ned.,egentlig grunn for å trøstespise :P

Men som evelyn sier,..man skal gi litt f...i hva andre mener og tror bestandig.

 

Nei vi får stå på videre Rina,og det er flott vi har ett forum her å få sakt ting rett fra sjela.

Ha en fin kveld videre

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er så sant det du sier, at man bør prøve å styre unna søtsakene, hvis ikke er det så lett for å "ramle utpå" igjen. Hver gang jeg har slanket meg tidligere har jeg alltid fått høre rundt meg at det er lurt å ikke overdrive, men unne seg litt av og til. Vel, de gangene jeg har unnet meg litt, så har jeg ikke klart å bare unne meg litt spesielt ikke når det gjelder kaker, det er min svakhet. Og sjokolade. Selvfølgelig. Men nå skal ikke kakene få ødelegge mer for meg. Jeg skal bake de som står på sidene her til grete roede, og det er når det er bursdager å feire her. Ellers blir det nok litt "kakeløst" her fremover. Det er vel det beste.

 

Jeg har en dundrende hodepine, så jeg går og legger meg. God natt til alle.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble dette en bra dag, :P Å de fleste dagene har jo vært bra for min del siden 1 januar.

En liten oppsummering er kanskje på tide for min egen del.

jeg har faktisk gått ned 18 kilo siden 1 januar. De gangene jeg sprekker, henter jeg meg mye fortere inn igjen. Jeg har begynt å kjøpe en del klær i normal butikker. Jeg har tatt en hofte operassjon, som kommer til å gjøre at jeg etterhvert kan leve det aktive livet som jeg ønsker. Jeg har fått bedre selvtillit. Jeg har det faktisk ganske morsomt mens jeg holder på med denne livsstil omleggingen min.

Så ja jeg har mye å være takknemlig for i denne prossessen. Det er viktig å hente fram det som er positivt for min del. For det gjør at jeg fortsatt kommer til å holde på med dette her. Uansett hvor lang tid det tar.

Jeg har enda mange kilo igjen til jeg er i mål, men har bare to igjen til jeg har gått ned 20 kilo.:)

Så det er mye å glede seg over.

 

Idag har jeg vært å kjøpt meg nytt regnsett, å ny innkjøpte støvler har jeg også. Så nå er det ingen unnskyldning for ikke å komme seg en tur ut å gå hverdag.

Regndressen er svart og støvlene knall rød. Følte meg ganske ok, når jeg innviet det i ettermiddag. 2,6 Trimpoeng har det blitt i løpet av denne dagen, å det er bra.

 

Når det gjelder disse tynne damene på kurs Janne...Så skjønner jeg akkurat hva du mener. Første kurset jeg gikk på etter det nye opplegget var det kun jeg som var stor. Her i Bodø kjøres det dessverre ikke maxi kurs, så derfor gjør jeg dette på egenhånd. Men har en plan om å melde meg på hold-vekten kurs, når jeg engang kommer dit.

 

Men nå får dere alle ha en god natt, sove godt og drømme søtt. For det har jeg tenkt til veldig snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 18 kg! Det er jo helt fantastisk. Jeg har gått ned 2, men selvfølgelig, det er jo bare 1 uke også da. :-> Gratulerer med 18 og lykke til videre med resten. Stå på rina, synes du er kjempeflink.

 

Ha en kjempefin dag.

 

hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,7 trimpoeng på formiddagen må vel være bra:)

Fikk trent skikkelig idag å det var så deilig. Så nå skal jeg spise litt, før jeg hopper i dusjen. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært i dag, Rina!! Jeg er på besøk hos foreldrene mine for 3 netter og har ikke fått ett eneste trimpoeng.... Gleder meg til å komme i gang igjen!!!

 

Lurte litt på hvordan det går med kostomlegging for dattera di? Godtar hun forandringer? spiller dere på lag?

 

Ha en fin helg!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,5 trimpoeng totalt idag:)

Når det gjelder kostholdsendring for dattera mi, går det bra. jeg skjærer opp antall brødskiver til alle sammen. Lager stort sett akkurat med middag og legger på tallerknene og prøver å oppfordre til å spise magert pålegg, uten at det blir mas. Sjokolade pålegg i alle varianter er kun ferie pålegg. Hun har vært syk de siste dagene, så trim har vi ikke kommet skikkelig igang med enda. Men håper hun er frisk når hun kommer fra faren på søndag.

Nå skal jeg fortsette daten med gubben min. Jeg lagde nydelig mat idag. pesto marinert kyllingfilet, poteter og andre grønnsaker med provance krydder på som ble bakt i ovnen. Dette falt i smak hos oss begge.

Men ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6' date='5 trimpoeng totalt idag:)

Når det gjelder kostholdsendring for dattera mi, går det bra. jeg skjærer opp antall brødskiver til alle sammen. Lager stort sett akkurat med middag og legger på tallerknene og prøver å oppfordre til å spise magert pålegg, uten at det blir mas. Sjokolade pålegg i alle varianter er kun ferie pålegg. Hun har vært syk de siste dagene, så trim har vi ikke kommet skikkelig igang med enda. Men håper hun er frisk når hun kommer fra faren på søndag.

Nå skal jeg fortsette daten med gubben min. Jeg lagde nydelig mat idag. pesto marinert kyllingfilet, poteter og andre grønnsaker med provance krydder på som ble bakt i ovnen. Dette falt i smak hos oss begge.

Men ha en fin kveld alle sammen:)[/quote']

 

Hei :P

 

Så flink du er, trimmer og står i, dette må nå gi resultater på mandagens veiing, skal bli spennede å høre.

 

Takk for koselig hilsen på bloggen min, er alltid koselig å høre fra deg.

 

Ha en flott helg og så skrives vi

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen calling! ;-> Vil bare innom og hilse på. Håper du får deg en superfin helg! Stå på videre, hvis noe frister og du føler du vil sprekke, gå innom disse sidene. (Det vet du sikkert allerede) Det hjelper i allefall for meg. Bare å tenke på dere "slankevenninnene" mine, hjelper meg å stå imot.

 

Heia rina, dette klarer du.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvd meg noen timer på jobb. Det har gått bra:)

Daten igår ble kjempe koselig. Etter vi hadde spist middag, så ble det en privat stund før vi rusla en tur til byen. Der spiste vi en is og drakk kaffe. Gikk litt i butikker sammen og bare kosa oss. Ble så klart en genser på meg da... Så rusla vi hjem og bare koste oss resten av kvelden. Flere kalorier en normalt for min del, men ikke så mye de anbefalte 1900.

Idag tok jeg med meg middag fra jobb. urtemarinert lammestek, fløtegratinerte poteter og masse grønnsaker. Kjempe godt det også.

Gubben har vært å kjøpt en stor bukett med lyse rosa roser til meg, som sto på bordet nåe jeg kom hjem:)

Nei, skal høre med gubben om vi skal rusle en tur på byen å ta en kaffe. Er et nydelig høstvær her i Bodø idag.

Ha en fortsatt fin kveld, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom før jeg skal legge meg bare. Du er bare helt utrolig flink. Tenk å ha gått ned så mange kg. Da er det virkelig vel fortjent å komme hjem med et nytt klesplagg i posen. Det må være deilig å kunne gå innom en vanlig klesbutikk å finne klær som passer.

Jammen har du en fantastisk mann også som kommer hjem med blomster. Han er sikkert skikkelig stolt av deg.

Stå på videre og fortsatt god helg.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det slutt på fin været i Bodø igjen. Idag blir det brødbaking og husvask som står på tapetet. Blir vel mest rydding og sånn. utrolig hvor mye rot det blir, etter en dag på jobb og ingenting ble gjort hjemme...Ja, ja.

Skulle egentlig på trening idag, men venninna mi er syk, så da prioriterer jeg hjemmet istede idag.

Skal til fysioterapauten igjen imorgen, så får trene ekstra da. Imorgen får jeg besøk av ei som jeg lå på sykehuset med, når jeg ble hofteoperert. Hun skal på kontroll, for sin hofte. Det blir så koselig å møte henne igjen. :P

Nei, får vel hive meg rundt og begynne med dagens gjøremål. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvd meg noen timer på jobb. Det har gått bra:)

Daten igår ble kjempe koselig. Etter vi hadde spist middag' date=' så ble det en privat stund før vi rusla en tur til byen. Der spiste vi en is og drakk kaffe. Gikk litt i butikker sammen og bare kosa oss. Ble så klart en genser på meg da... Så rusla vi hjem og bare koste oss resten av kvelden. Flere kalorier en normalt for min del, men ikke så mye de anbefalte 1900.

Idag tok jeg med meg middag fra jobb. urtemarinert lammestek, fløtegratinerte poteter og masse grønnsaker. Kjempe godt det også.

Gubben har vært å kjøpt en stor bukett med lyse rosa roser til meg, som sto på bordet nåe jeg kom hjem:)

Nei, skal høre med gubben om vi skal rusle en tur på byen å ta en kaffe. Er et nydelig høstvær her i Bodø idag.

Ha en fortsatt fin kveld, alle sammen:)[/quote']

 

Jaså, er det dere i Bodø som har stukket av med det fine været! Hehe. Det hørtes så herlig ut den daten deres. Og blomster også! He is a keeper! Ha en like fin søndag, rina. Og en god søndag til alle dere andre.

 

klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nesten så jeg ikke tør skrive dette' date='men jeg er litt provosert også. Provosert på den måten at jeg følte meg rett og slett uttafor på ett kurs man har behov for å gå.

Nå kom jeg ut av tråden her :)men det var bra å få skrevet det ned.

Eller er dette noe alle opplever....at mesteparten er på kurs for å ta av toppen 10 kg..eller fem bare....

Jeg tør ikke vise meg der uten å ha gått ned.,egentlig grunn for å trøstespise :D

Men som evelyn sier,..man skal gi litt f...i hva andre mener og tror bestandig.

 

:([/quote']

 

Jeg har selv vært en av disse "tynne jentene" på kurs...

For meg har det vært snakk om ca ti kg overvekt alle tre gangene jeg har gått på GR-kurs, og jeg har nådd normal bmi etter få uker på kurs, og min egen målvekt innen kurset var omme.

Det har på sin måte vært vrient for meg også. Jeg har dels skammet meg over at jeg ikke har klart å ta affære med "så lite" på egen hånd. Dels har jeg måttet skjule gleden jeg har hatt over å miste kilo, for jeg har vært redd for å støte de damene som har vært større enn meg. Så dette er kinkig for alle parter.

Men det er vel slik at markedet rår. Når det ikke er etterspørsel nok til å dele oss inn etter vektklasser, blir det sånn.

Sannsynligvis ville både de store og de "tynne" (tro meg - jeg har IKKE følt meg tynn når jeg har begynt på Grete Roede!!) hatt større utbytte av å gå kurs med noen som hadde sammenlignbare utfordringer.

 

Men vi bør nok mest av alt øve oss på å følge evelyns oppfordring - både på GR-kurs og i livet som sådan: gi litt mer f... i hva de andre mener og tror. Eller: Hva vi tror de andre mener og tror...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1' date='7 kilo denne uka:) Så vekta stopper nå på 95,8 kilo. Har 300 gram igjen til jeg har gått ned 20 kilo. :D[/quote']

 

Å så flott nedgang Rina, fy søren tenk deg dèt berget med smørpakker da gitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...