Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Atter en dag som har gått bra:) Er så glad de dagene jeg klarer å holde meg til opplegget mitt.

Vi har vært ute å spist middag på Big Horn. Jeg valgte kyllingfilet med maisstuing, det var kjempe godt.

Enda ligger jeg vel langt under det jeg skulle av kalorier, men stresser ikke så mye med det. Det kommer garantert dager da kaloriinntaket blir større.

Vi har så nydelig vær her oppe i Nord at man har jo ikke lyst til å være inne i det hele tatt. Men noe husarbeide må man jo dessverre gjøre også skrive litt her inne. Det er ingen tvil om at det hjelper godt å skrive og lese her inne.

 

Men nå får dere ha en fin kveld alle sammen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Idag ble det ikke noe trening... Gjorde en dum bevegelse igår og det bare smalt i senefestet i lysken:( Så lite soving inatt også... 4-5 timer med effektiv soving er litt lite, så er ganske sliten og trøtt om dagen.

Skal til legen igjen imorgen å håper virkelig at han kan sette en kortison sprøyte eller gjøre noe annet så jeg snart blir bedre.

Vi har enda ett nydelig vær her oppe i Nord, så dagen blir tilbragt på terrassen.

Får prøve å få gjort litt husarbeide også, men vet ikke hvor mye jeg klarer.

Er dritt lei av å ha vondt, men skal ikke klage mer nå idag:) for det hjelper så lite.

 

Klarte ikke æ la være å snikveie meg idag... Så idag viste vekta 96,9, så det vil si at jeg har gått ned 2,5 kilo siden mandag:) Håper det er samme resultat på mandag.

Maten føler jeg går bra om dagen, så får håpe jeg klarer å ha en like bra innstilling når helga kommer.

Men dere får ha en fin dag alle sammen, nå er det ut i sola:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag som har vært grei nok, selv om jeg spiste mer enn jeg burde...

De dagene jeg ikke trener så prøver jeg å holde meg til ca 1600 kalorier, men det gikk dårlig idag. Var kjempe sulten i kveld og spiste for mye mat. Men holdt meg ca på¨det anbefalte på 1900 kalorier. Mulig det ble over,men ikke så mye.

Så egentlig har det vel vært en ok dag alikevel.

Er trøtt så er snart på tur i seng, men må innom å lage en liten rapport om ikke annet for meg selv. Litt lettere å holde seg selv i nakken da. :)

God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra meg.

 

God morgen, jeg får nå si det da, for her er ikke klokka mere en 06.00 men jeg skal ha tidligvakt på jobb i dag og da beynner jeg klokken 7, var veldig tidlig i dag, var så varmt og klamt at jeg ikke klarte å sove lengre, vi har nå hatt veldig fint og varmt vær denne uken, får håpe det fortsetter.

 

Og Hurra for min sin del er det siste dagen før ferien, ser virkelig frem til 4 uker ferie nå, føler jeg trenger litt tid til å hente meg inn etter en travel vår og forsommer.

 

Takk for koselig hilsen inne på bloggen min, er så koselig å høre fra der alle, har ikke hatt tid til å skrive blogg denne uken, men skal prøve å få forfatte en når jeg kommer hjem i dag, eventuelt i kveld:)

 

Når det gjelder meg og min kamp mot kiloene , så går det nok så som så, jeg er motivert og har lyst til få av meg disse kiloene, men jeg strever fælt, blir veldig forskjellig fra dag til dag hvordan det går , en stort sett går det nå bra, men vekten har liksom ikke lyst til å bevege seg ned noe særlig , desverre. Men jeg er ved godt mot og gir meg ikke.

 

Skal prøve å få trent litt mere nå i ferien og holde meg til kostholdet jeg skal spise, så får vi se hvordan det går, skal på veiing igjen den 30 juli og da får jeg se hvordan det har gått.

 

Ellers så syns jeg du er utrolig flink og standhaftig, er ikke bare bare å klare å holde fokus slik som du gjør hele tiden, men du klarer det du, men nå skal jeg straks dra på jobb, ble et langt innlegg dette, men , men

 

Ha en flott dag og så skrives vi

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er rina, som klarer å konsentrere deg om mat å trim selv om du har den hofta og slite med. 2,5 kilo er jo helt rått, får håpe som du sier selv at det holder til mandag.

 

Klem Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel. Vektnedgangen holdt seg ikke gjennom uke, men gar gått ned 800 gram og er fornøyd med det, etter hytte tur.

Har skikkelig problemer med å komme meg på do og hadde skikkelig mageknip igår kveld. Ikke vært flink nok til å drikke heller...

Men det værste er at jeg ikke får lov til å trene på en stund:( Var hos lege på fredag, ble sendt på sykehuset og de mener at keg har fått ett brist i bekkenet. Så får lov til å gå ,men ikke trene. Så ble skikkelig deppa av det. kanskje det som skjedde her om dagen da det smalt i hofta. Skjønner ikke helt hvordan det går an... Men får gjøre som jeg får beskjed om. Vil jo svært gjerne bli bra snart for å si det sånn.

Helga har det vært alt for mye is i varmen, men har da til tross gått ned 800 gram, så selv om det burde vært mer, så er jeg glad det går ned igjen:)

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' vel. Vektnedgangen holdt seg ikke gjennom uke, men gar gått ned 800 gram og er fornøyd med det, etter hytte tur.

Har skikkelig problemer med å komme meg på do og hadde skikkelig mageknip igår kveld. Ikke vært flink nok til å drikke heller...

Men det værste er at jeg ikke får lov til å trene på en stund:( Var hos lege på fredag, ble sendt på sykehuset og de mener at keg har fått ett brist i bekkenet. Så får lov til å gå ,men ikke trene. Så ble skikkelig deppa av det. kanskje det som skjedde her om dagen da det smalt i hofta. Skjønner ikke helt hvordan det går an... Men får gjøre som jeg får beskjed om. Vil jo svært gjerne bli bra snart for å si det sånn.

Helga har det vært alt for mye is i varmen, men har da til tross gått ned 800 gram, så selv om det burde vært mer, så er jeg glad det går ned igjen:)

 

Ha en fin dag alle sammen:)[/quote']

 

 

Hei og Hopp :)

 

Hurra, 800 gram ned er jo kjempe bra det , kanskje ikke så mye som du selv ønsker, men i allefall, det er ned og jeg syns nå det er kjempe bra

 

Huff da som du må slite med denne hoften din, nå er det sikkert viktig å høre på legen og ta det med ro en stund fremover slik at det blir bra, ikke enkelt dette, men helsen kommmer foran det meste.

 

Jeg syns du har vært kjempe flink ikke enkelt å holde hodet over vannet etter å ha vært igjennom så mye som du har vært nå, men jeg beundrer deg for dit pågangsmot.

 

Heia, Heia, Rina, stå på nå, dette klarer du

 

Lykke til og har en flott dag og uke

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår gikk dagen kjempe bra:)

Lå på ca 1400 kalorier, og sånn får det bare bli til jeg kan begynne å trene igjen.

Prøver å tenke litt strategi når det gjelder ferien da...

Neste helg igjen vet jeg vi skal på hyttetur til Kragerø, så der blir det sikkert en liten sprekk. Ellers har jeg tenkt å kjøpe inn det jeg trenger av frukt og grønt hos søstra mi. Pluss knekkebrød. Så får man hele tiden la det ligge litt i bakhode, så kanskje det blir en ferie jeg ihvertfall ikke går opp, å da skal jeg være kjempe fornøyd.

Idag blir det en del gåing, så får ihvertfall beveget litt på meg da.

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag her igjen gått og den har gått greit. Ble for lite spising i formidag, men har nå fått i meg ca 1550 kalorier idag.

Var på Lindex og prøvde en kjole/tunika idag, fikk på meg 44-46. men kjøpte den ikke. Bare moro og prøve.

har blitt så kritisk til klær at jeg finner meg ingenting om dagen. Syns det buler ut både her og der. Men skal vel på en shopping til Oslo antar jeg:)

Snikveide meg igjen!!! hadde så klart gått ned igjen, men kan jo ikke henge meg opp idet. Må slutte med dette tullet igjen. Skal veie meg før jeg drar så jeg har litt peil med vekta til søstra mi. Men får prøve å bare veie meg på mandagene,

idag har det blitt en del gåing, så satte ihvertfall 40 minutter rolig gange. Ble ett trimpoeng det:)

 

Men nå er det natti, natti. Sov godt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen vært å snikveid meg... å selv om resultatet var meget bra (96,2) Så er jo dette bare noe stort tull. Skal få gubben til å gjemme vekta mens jeg er borte.

Så er jo atter håpet der om at vekta viser like lite på mandag, selv om det blir søstra mi si vekt og ikke helt riktig. Skal veie meg imorgen så jeg kan følge litt med på hennes vekt. Kommer til å legge inn det jeg veier på ferie og håper det bare fortsetter nedover. Ser jo 20 kilo minus er veldig nære nå. Sånn som jeg går ned nå så begynner hode mitt og tro jeg skal runde - 25 til 1 september og jeg vet jo ikke hvor bra det er da. For hvis jeg ikke klarer det så har jeg så lett for å bli vippet av pinnen og gjør alle disse tingene som jeg ikke burde...

Begynner liksom å kjenne meg selv etterhvert...

Så må begynne å tenke gjennom dette her på ett skikkelig vis, så jeg er forbredt på at jeg ikke kanskje går ned mer enn to kilo i august som da egentlig er målet måned for måned.

Håper jo virkelig ikke at jeg detter av lasset nå. Å det er klart jeg ikke skal gjøre det. Har ingen ønsker om å veie 115,5 kilo igjen.

Så her er det bare å slutte å bekymre seg og være glad for hvert ett gram som går av. Finne igjen gleden ved prosjekt kroppen min, og være glad for at det går nedover uansett.

føler enda at jeg ikke forsaker noe når jeg lar usunne ting være og det er kjempe bra. Men noen ganger sprekker jeg jo og følgene blir mageknip og hard mage. ikke mye å trakte etter, spør du meg. Så derfor kan man jo lure på hvorfor man alikevel sprekker når man vet at det er sånn det blir...Men ingen er vel overmennskelig, å ihvertfall ikke jeg :)

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørest ut som om du er inne i en bra periode nå, stå på nå, dette klarer du, fortsett med å tenke små mål så skal du til slutt se at hovedmålet begynner å blinke i det fjerne, ha en sunn og koselig ferie og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shhh

jeg har gått på kurs ifjor , men ikke nå. Så hittil har jeg klart det på egenhånd, men veldig god hjelp her inne. Er både forpliktene og mye erfaring, trøst og motivasjon å finne her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvar kvelden her igjen. Eller natt har det vel blitt nå. Skal snart legge meg, men må en tur innom her for å lese og skrive litt.

Ingen tvil om at de dagene jeg er flink til å legge inn maten, lese og skriver så går det ganske så greit.

Har vært en hel grei dag og kaloriinntaket der det bør ligge.

Tenker veldig mye på hvordan jeg skal klare å opprettholde dette mens jeg er på ferie. har som tidligere skrevet litt lett for å ta av, når ting går bra og detter veldig ned når jeg ikke klarer det.

Så målet er å ikke legge på meg ihvertfall. Må bare skrive det engang til, så det kanskje sitter snart. Fordi det går så bra nå, så går jeg ned både to og tre kilo i hode mitt, men det jeg evt går ned må jeg se på som en bonus.

Hvorfor lærer jeg aldri??? Har jo som mål 2 kilo i måneden, å det har jeg klart å tenke lenge, men nå er det liksom ikke tålmodighet igjen til det.

Jeg vil ned og jeg vil ned fort... Jeg higer etter å komme ned i størrelse 46 i bukser. Har ett skjørt i størrelse 44 som jeg aldri har brukt fordi det var kjøpt i en optimistisk periode i forrige århundre...

Så nå må jeg bremse disse tankene krafig, ellers blir jeg å gå på en smell og det ender bare oppover igjen.

Er veldig fornøyd med at jeg klarer å ligge på et bra kaloriinntak ihvertfall. har ikke begynt å sluntre med det enda. Å det skal jeg heller ikke gjøre. Har kommet meg på ca 1600 idag og der skal jeg vel være til jeg kan begynne å trene igjen. Blir jo litt deppa fordi dette tar så mye lengere tid enn antatt, men kan ihvertfall gå litt selv om jeg ikke kan trene. Ingenting kan jeg trene fordi bekkenet blir brukt ved de fleste øvelser. Kjenner til og med at jeg strammer der når jeg trener armer eller pupper. Men det kommer til å bli kjempe bra, når jeg kan begynne å trene igjen. Så satser på at høsten blir en lettere tid.

Dette ble forferdelig rotete og mange tanker, men godt å få det ut. Så nå skal jeg lete etter en god posjon med tålmodighet i drømmene mine.

 

Sove godt og drøm søtt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg vel innstalert på ferie.

Morsomt å møte folk som man ikke har sett på lenge. Søstra mi syntes jeg var blitt så tynn. Mente nesten jeg var ferdig, så jeg ikke forsvant helt. Morsomt å høre:) Men setter igang en liten tankerekke ...igjen. For det kan jo virke som at det ikke er bare vi som er overvektig som identifiserer oss med kiloene våres. Men at andre også gjør det. På ett vis er vel ikke det så rart, men på ett annet vis er det rart også. For som tidligere skrevet vi er jo ikke kiloene våres, men hjerte,sjel og hode.

Hun sa også at jeg hadde blitt mye mer selvsikker, hun sa det syntes på hele meg. Og det er kjempe bra. Så til en viss grad lar nok ihvertfall jeg kiloene styre meg litt.

Men det var jo ingen tvil om at jeg nesten vokste litt på dette her. Og fikk inspirasjon til å fortsette. :)

Vekta hennes var jo morsom, veide bare 93 kilo... Så må nok legge på 2,5-3 kilo når jeg veier meg på den.

Ble altfor lite spising igår, men skal skjerpe meg idag.

Vi var på Ikes igår og det var kjempe morsomt. Måtte så klart kjøpe noe og angrer på at jeg ikke kjøpte mer. Men skal jo ha det med meg hjem igjen.

Kunne kjøpt nesten hele Ikea...:D

Men nå får dere ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig når andre kan se og kommentere at man har gått ned i vekt. De som ikke ser en så ofte ser det jo mye bedre enn de som man omgås med hver dag. Og jeg vil tro det skaper en ekstra motivasjon til å fortsette det gode arbeidet du gjør ja.:) Jeg tenkte selv litt på det med selvtilliten og åssen kanskje den forandres også. For min del har den vært på bånn nesten hele mitt voksne liv, og jeg føler jeg har latt så mange sjanser gå fra meg i livet fordi jeg ikke har hatt tro på meg selv. Det er godt å høre at man endrer seg der også. Og på den måten er det jo ikke bare kroppsfasongen som endres. Kanskje litt viktig å tenke over at man kanskje får fordeler på annet enn bare å komme inn i mindre klær?

 

Ikea er forøvrig et sted man gjerne går inn å skal ha en bestemt ting, og kommer ut med 10 andre ting i tillegg. Men artig er det jo, for det blir sjeldent veldig dyrt. Ha en fin ferie videre! Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var første ferie helg over og igår var det skikkelig ferie fra alt.

Lørdag var jeg flink, men igår var vi i Sverige... Det ble McDonaldsmat og det ble handla inn gotteri til den store gullmedaljen. Og jeg kan jo ikke slanke andre. så igår ble det også gotteri. Gleden må være at jeg klarer ikke å spise halvparten så mye som før. Idag er det bare å stå på igjen, å la gotteri være gotteri. Skal nok klare det.

Lørdag var det shopping og jeg fant en del fine overdeler i normal størrelse på salg. Å det var kjempe artig.

Men nå er det sol her, så skal ut og nyte den.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff er vanskelig dette her med å være på ferie... Bytter ut mat med litt gotteri og selv om totalen pr dag ikke blir så gæli så er det jo ikke sundt å gjøre det.

Så her må det skjærpings til... Vet bare ikke helt hvordan jeg skal klare å snu dette. Men får prøve så godt jeg kan. Har ikke lyst til å gå opp denne ferien og foreløpig har det gått bra. Har gått ned ca 1 kilo, men fortsetter jeg som nå så kommer nok den fort på igjen. Vekta her er gammeldags og lite til å stole på, så skal vente med å veie meg til jeg kommer hjem igjen. Faren med et er at jeg slapper litt av for det er så lenge til neste veiing...Hmmm. Høres ut som jeg planlegger å sprekke. Kanskje det egentlig er det jeg gjør. Godt jeg ser det selv da.

Men nå får dere ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å ha gått på en smell a'. Å jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg på rett kjøl igjen... Her hvor jeg er på ferie, så har søstra mi så forståelse at jeg sliter om dagen, å i neste øyeblii står det noe godteri på bordet... Å jeg kan jo ikke bestemme over de. Så hvordan jeg skal klare dette her vet jeg ikke. For jeg klarer ikke å la det være. Å jeg blir så forbanna på meg selv, men hittil har det ikke hjulpet. Men skal også innrømme det at jeg har kommet inn på så dårlig stim at jeg klarer ikke å la være å soise snop når jeg er alene heller. Det går automatisk. Håper det hjelper å skrive det ned her, så jeg kan lese selv og skjønne hva jeg holder på med. For jeg vil jo ikke opp i vekt igjen, men vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg av sporet. Til helga skal vi på hyttetur, å det høres ut som det skal være det etargilde hele helga. Så det blir tøft og skal klare å stå imot. Jeg må ihvertfall komme meg på rett spor når jeg kommer hjem. Ikke missforstå, jeg vet at det er jeg som må si Nei takk, å la snop være,men akkurat nå er det kjempe vanskelig. Høres ut som jeg syntes synd på meg selv, men gjør ikke det. Jeg bare sliter litt ekstra akkurat nå og prøver å finne en måte å ta styringa over meg selv igjen.

Ett hjertesukk ble visst dette her.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg så godt! Det er jammen ikke lett altså. Ikke et eple i verden kan erstatte godteriet når man først har sklidd ut. Situasjonen du beskriver er like viktig å skrive ned som den dagen du tar av en kilo eller to. Jeg er sikker på at når ferien er over og hverdagen kommer så tenker du "Ja, jeg hadde en utskeielse, men nå er jeg i gang igjen!". Motivasjonen kommer tilbake, det lover jeg deg. Det gjør det ikke lettere at andre ikke går inn for å sette frem fristelser. Jeg blir alltid litt lei meg jeg når folk gjør det, for det betyr jo faktisk at de ikke forstår meg riktig. Jeg blir faktisk kjempeglad når samboer er med på å droppe det usunne for det betyr at han forstår og støtter meg.

 

Uansett Rina, vi har vært der, er der eller kommer dit alle sammen! Håper du finner sporet snart igjen. Du vet jo hva du skal gjøre, så nå gjelder det bare å få med deg tankene på det igjen. Stor støtteklem fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender deg mange varme motiverende tanker nå. dette klarer du. du vet det meste om kompleksiteten i sukker og fysiske/psykiske avhengighetsfaktorer antar jeg. det gjør jo de fleste av oss som sliter med dette. jeg er også helt sikker på at du kommer deg på sporet igjen. skummet litt bakover i dagboka di, og det ser jo ut som om du det ikke er mange dagene siden du var i gjenge.

 

lykke til! tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Rina, men jeg tror det er jeg som er årsaken:-) Jeg har fulgt deg helt siden jeg oppdaget tråden din ...... og merket at motivasjonen har kommet snikende på meg. Og PLUTSELIG var jeg HELTENT da jeg startet min ferie nå, og det er nok i samme tidsrom som jeg ser du mistet din..... Så herved sender jeg den tilbake til deg!!!! Men du, jeg kopierte den - så da sitter jeg også med en flott motivasjon som jeg skal utnytte :-)

"Gi jernet" som vi sier her hos oss - drit i gotteriet og annet snusk ( det er sikker fult av mark - he,he)

Tusen takk for motivasjonssmitten !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig takk for kloke og gode tanker på tråden min:)

Det ble en helg som jeg hadde fryktet, men tok alikevel ikke helt av. Men har etter vekta her slikevel gått opp litt ja... Men orker ikke å bruke så mye energi på det. Den skal jeg nemelig bruke til å komme meg på rett spor igjen. Er skikkelig motivert nå og vil at jeg skal komme inn på rett spor igjen. Så da "glemmer" jeg det som har vært og fokuserer på det som skal komme.

Får jo dessverre ikke begynt å trene enda, men mat og drikke kan jeg gjøre noe med. Har ikke brukt krykka i det hele tatt i helga og har fått igjen for det idag. Men det kommer til å gå seg til. Er snart 3 uker siden bekkenet fikk en brist, så det burde være på bedringens vei. Har da heller ikke noe vondt der. Så det er muskler og sener som enda er vonde. Så kanskje jeg skulle prøve å trene litt. Får se.

Skal prøve noe i løpet av denne uka, som går på McKenna og selvhypnose... http://www.paulmckenna.com/et. Vet ikke om det kommer til å funke, men skal prøve. kommer tilbake til dette etterhvert. Er uansett verdt ett forsøk.

Men nå skal jeg komme igang med dagen min, så dere får alle ha en god dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...