Gå til innhold

prøver å bli gravid


kreps78

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg lurer på om det er noen her inne som prøver å fge gr opplegget i svangerskapet? Prøver å bli gravid, men er litt forsiktig ennå, fordi jeg gjerne vil ned noen kilo før jeg blir gravid. Jeg vet jo at man ikke akkurat skal blodslanke seg når man er gravid, men er det noen som har noe erfaring med å holde vekten så lenge som mulig evt gå litt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Christie
Hei!!

Jeg lurer på om det er noen her inne som prøver å fge gr opplegget i svangerskapet? Prøver å bli gravid' date=' men er litt forsiktig ennå, fordi jeg gjerne vil ned noen kilo før jeg blir gravid. Jeg vet jo at man ikke akkurat skal blodslanke seg når man er gravid, men er det noen som har noe erfaring med å holde vekten så lenge som mulig evt gå litt ned?[/quote']

 

 

Hei!

 

Jeg er meget overvektig nå og vil gå ned minst 10 kg før jeg blir gravid. Det er ingen ting i veien for å slanke seg litt selv om man er gravid men det må være gjennom rikelig sunt kosthold. Man skal bla. ha ekstra melk og frukt i tillegg til den vanlige menyen. Jeg la på meg 25 kg forrige svangerskap og sliter med disse kiloene enda. Lykke til. Kanskje vi kan oppmuntre hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

De første månedene i svangerskapet trenger man ikke noe mer mat enn vanlig, det er i den siste perioden at man skal legge til ekstra melk osv. Du skal jo ikke direkte gå inn for å slanke deg heller, men det er faktisk ikke så uvanlig å gå ned litt i vekt i starten av svangerskapet fordi man begynner å spise mer sunt og bevisst enn man gjorde før man ble gravid, pga omtanken for fosteret. Det er jo heller ikke farlig å trene mens man er gravid, det er tvert imot veldig lurt med tanke på å bygge opp formen til fødselen.

 

Hvis du ikke er gravid enda så er det bare å sette igang med de gode vanene! Da blir du jo også lettere gravid :-)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dekita21

jeg og vil ned 10 kg før jeg blir gravid igjen..har ikke tenkt å prøve igjen før ca april igjen..har jo ei som fylte året for ei uke siden så:) vil helst ned 20 kg før jeg blir gravid..men det tror jeg kan bli hardt..jeg har tenkt å gå inn på å ikke gå opp i vekt i eventuelt neste svangerskap..skal i samarbeid med lege ordne så får rett oppfølging..selvsagt en 5-7 kg er jo greit..men over 20..slik som jeg gjorde i det siste er ikke aktuelt..det var hardt d:( mangler enda 5 kg for å ned på den vekta jeg var på før jeg ble gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring var at ved å delta på Grete r -kurs for gravide og ammende (på nettet) klarte jeg å holde vekten normal lengst mulig. Det vil si: jeg gikk ikke ned på vekten, men stod stille i ca 6 uker, med andre ord gikk jeg ned i vekt. La på meg totalt 14 kg, (det har jeg aldri klart før.)

 

Dette var det tredje barnet mitt, ingen av de andre har jeg verken trent eller passet kostholdet mitt med og jeg kan LOVE deg at dette opplevdes annerledes, rett og slett fordi jeg var i mye bedre form. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei!

 

Jeg (vi) prøver også å bli gravid nå. La på meg mye forrige gang, og har bestemt meg for at det er ikke aktuelt denne gang..! Så her er målet å stå stille nesten hele svangerskapet.. I alle fall skal jeg holde meg i bevegelse hele tiden og holde inntaket av slikt som ikke er bra for meg på et minimum..!

 

Jeg tar et nettkurs nå, og tenker på å ta et nytt (det for gravide/ammende) etterpå.

Det vil gjøre det enklere å holde oversikten på NØYAKTIG hva det er jeg putter i munnen...

 

Lykke til!!

Vi får støtte hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg (vi) prøver også å bli gravid nå. La på meg mye forrige gang' date=' og har bestemt meg for at det er ikke aktuelt denne gang..! Så her er målet å stå stille nesten hele svangerskapet.. I alle fall skal jeg holde meg i bevegelse hele tiden og holde inntaket av slikt som ikke er bra for meg på et minimum..!

 

Jeg tar et nettkurs nå, og tenker på å ta et nytt (det for gravide/ammende) etterpå.

Det vil gjøre det enklere å holde oversikten på NØYAKTIG hva det er jeg putter i munnen...

 

Lykke til!!

Vi får støtte hverandre :)[/quote']

 

Skulle bare gjøre deg oppmerksom på at disse innleggene stammer fra januar 2007, så ikke sikkert disse prøver fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hei Idunna,

 

Vi er prøvere nå, men enda litt forsiktige i prøvingen. Dvs. at jeg kunne tenkt meg å gått ned ca 14-15 kg før jeg blir gravid. Begynte sunnere livsstil for noen uker siden og har gått ned 1.5 kg. Så det er 14 kg som gjenstår :)

Dette blir vårt første barn, så jeg vet ikke hvordan kroppen min vil oppføre seg rundt dette med graviditet. Det jeg vet er at samtlige kvinner i min slekt har lagt på seg enorme mengder under svangerskapet og ikke klart kvitte seg med de i ettertid. Min søster la på seg 25 kg blant annet.

Jeg håper at jeg slipper dette, for jeg er redd for å havne i samme situasjon som de.

 

Er gjerne med deg for støtte og vice versa :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...