Gå til innhold

Fokus på trim og trening - 5 kg til 1.mars


Gjest Rosalita

Anbefalte innlegg

Gjest Rosalita

Jeg vil sette fokuset på trim og trening fremover, blir du med?:)

Har som mål å få til 10 trimpoeng i uka.

Hovedmålet er selvfølgelig å prøve å gå ned 5 kg til 1. mars.

 

Startvekt 08.01: 64,5 mål: 75cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Gjest Rosalita

Ja det har vært tungt å komme igang igjen etter jul. Har vært så trøtt og giddalaus. Men var på spinning i går og tar en ny runde i dag. Så håper jeg at det går lettere fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte for 1 1/2 uke siden tur til Afrika, reiser 1 Mars :)

Første tanken som slo meg var.... uææææ... bikini...

Mandagen startet jeg på kurs rett og slett for å få litt vett i hue når det gjelder næring. Trimmen går det veldig bra med, men verre med mat og snop....

Skal vi ta en liten kombinasjon av trim og trening samt litt kosthold også eller? :)

 

Startvekt 08.01- 78 kg

Mål 1 mars - 70 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

jeg har ikke vært så mye her inne... men dette virket veldig motiverende og morro. jeg la inn noe om meg selv på en annen tråd... men ser nå at denne her har det samme målet som meg... nemlig minimum 5 kg til 1. mars...

 

Dette er det jeg skreiv om meg selv på den andre tråden:

 

 

Dette var en morsom idè, å gå sammen her på nett og motivere hverandre til å gå ned de "siste" 5- 10 kg. Det er jammen de siste som er værst..... he he.... Jeg kan jo starte med å si litt om meg selv, ser andre har gjort det:

Jeg er ei dame på 33 år, jeg er 170 høy og veier 72 kg. Det sure er at jeg veide 67 kg i oktober... he he.... jeg startet på et GR- kurs i Mai i fjor... og klarte å gå ned 20 kg på 6 mnd. Det var herlig, morro og lettere enn jeg trodde... men... å bli værende her på denne vekta var jammen ikke enkelt... he he... Så nå må jeg ta meg i akt for å ikke "krabbe" de på meg igjen, og målet er å få av meg de 5 kg på nytt... igjen... he he... Jeg trener i snitt 4 ganger i uka, og det er det som holder meg i gang... og motiverer meg. Har alltid vært tynn inntil jeg fikk barn for snart 6 år siden... siden har jeg sliti.. for det har jo kommet ett barn til etter det.

 

Ja ja.. nok om meg... Dette her henger jeg meg på... for de 5 kg bare skal bort igjen!!! og jeg trenger motivasjon... for ikke å falle inn i gamle vaner... elsker nemlig godteri.. og det helst i mellom måltidene... he he

 

Jeg veide i dag: 72,2 kg, men henger meg på med veiing på mandager.

Mål: 67 kg....:(

 

 

Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Velkommen til deg Isabel, veldig koslig at du vil være med.

 

Her skal vi motivere og hjelpe hverandre i tiden fremover. Det er ikke lett å holde på vekta, jeg strever med det selv.

 

Jeg har ikke vært så flink den første uka her, men nå føler jeg meg skikkelig motivert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Isabel' date=' veldig koslig at du vil være med.

 

Her skal vi motivere og hjelpe hverandre i tiden fremover. Det er ikke lett å holde på vekta, jeg strever med det selv.

 

Jeg har ikke vært så flink den første uka her, men nå føler jeg meg skikkelig motivert:)[/quote']

 

 

Nei... motivasjonen er litt laber til tider... men ikke la "suget" på noe nei- mat kontrollere deg... Vi må kontrollere suget... he he... (så enkelt sagt...men... )

 

Sammen skal vi klare dette.... !! Jeg er kjempe motivert... og gleder meg til i mårra når jeg skal veie meg... og startskuddet går!!! he he

 

Isabel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Jeg er litt ny her inne, men stemmer det at vi på denne tråden bare er tre stk?? altså meg selv, Rosalita og Jumpey.

 

Syns ikke at det er noe negativt altså....he he.... for vi tre skal nok klare å få et fint samhold med masse motivasjon til hverandre likevel:)

Kommer det flere med er jo det bare hyggelig. I mårra er det veiing og ny uke.... herlig... snakkes!!

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yvonne21

Eg har planer om å fokusere på trening denne våren!

Begynnte "hardtreninga" for ei veke siden!

Bryr meg ikkje om kiloane berre fette;)

Eg har ingen behov for å gå ned i vekt, men vil bli slankere og strammere ved hjelp av trening (viss det går ann da)!

Er ganske tynn men har den der irriterende store magen, er den eg vil trimme vekk!

Skal selvfølgelig holde meg unna snop,junkfood og brus i vekene men ikkje nåke veging av mat og telling av kalorier!

 

Er 21år

177cm

69.5kg

Magemål(på den tjukkeste plassen) 90.5cm

 

Hilsen Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det gjort.... og det var faktisk litt ned fra torsdagen:

 

vekt 15/1: 71,6 kg

Midjemål: 81,5

 

Det vil jo si at jeg har gått ned 600 gram fra torsdag.... jeg har prøvd å være flinkere ... så det gir resultater... Men nå er det alvor...og veiing av mat for min del... Trene i dag og være flink. Går mye i gulrøtter og vann de første dagene i mellom måltidene da sulten melder seg.... he he

 

 

Yvonne: Velkommen.... nå er vi jo fire!! morro!!

 

- Isabel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle litt mer om meg selv også kanskje siden dere andre har gjort det :(

 

Jeg er 28 år, 175 høy og har som mål å veie 70 kg. Jeg vil nok ikke klare 70 kg innen 1 mars tror jeg, skal forsøke så godt jeg kan, men desto nærmere 70 kg jeg er, desto gladere blir jeg :( Men målet er uansett 70 kg om jeg måtte trenge mer tid på det.

 

Jeg har stort sett hatt en stabil vekt, har da ligget på 70-72 kg og vært svært fornøyd med kroppen min. Dessverre fikk jeg en styggere kneskade (i begge knær samtidig... slå den).... det ble da en lengere sykeperiode hvor jeg ikke kunne belaste beina noe særlig... kiloene begynte å krype seg oppover... stoppet på 82 kg og da fikk jeg totalt sjokk og hetta...

 

Jeg veide meg i dag og jeg har kommet meg ned på 77.5 kg nå. De to siste kg har jeg gått ned siden nyttår. Ellers startet jeg i fjor sommer med å legge om kostholdet.

 

Selv er jeg en aktiv håndballspiller, så det blir fort håndball 3-4 ganger i uken. Men siden jeg er keeper er det begrenset hvor mye jeg er i bevegelse sett i forhold til de andre spillerne, derfor er fokuset mitt egentrening. Det vil da bestå av svømming, løping, vekttrening... og gå turer dersom jeg ikke orker noe av de andre aktivitetene... svømmehallen er ett stykke unna oss... så det blir snakk om svømming bare en til to ganger i mnd kanskje... :)

 

Hei og velkommen til dere andre :)

 

Oppsummert:

15/1:

Vekt: 77,5

Midjemål: 77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Hei dere! Velkommen til deg også Yvonne 21!!!

 

Ja da var det veiedag, jeg er fornøyd med en reduksjon på 0.6 kg. Var ute å jogget i går og i dag startet jeg uka med spinning, deilig altså!!

Har dere prøvd laksewok, utrolig deilig og lettvint.

 

Her er et tips, som fungerer bra for meg:

Jeg satte opp denne ukas middagsmeny forrige uke og gjorde alle innkjøp da. Da slipper jeg å dra på butikken hver dag, og unngår fristelser. Også er det veldig greit å ha det klart hva vi skal ha til middag hver dag. Da unngår vi lettvinte løsninger, som ovte er usunne.

 

Startvekt uke 2: 64.5 Mål: 75cm

Uke 3: 63.9 Mål: 75cm Trimpoeng: 6,2

4.4 kg til målet 1. mars!!!

 

Ny uke med nye muligheter:)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Rosalita :D

Selv startet jeg uken med 1 1/2-times håndballtrening, samt litt styrke... er stiv og støl i armer, rygg og mage i dag... litt deilig er det også da :D

 

Tenkte jeg skulle følge Rosalita sitt eksempel og ta meg en løpetur i kveld. Blir en liten runde på 30 min tenker jeg, får se hvor ivrig jeg blir når jeg først setter i gang. Kursveilederen min har tipset meg om å trene intervaller i og med at jeg er så aktiv som jeg er. Men vet ikke om jeg orker intervalltrening i kveld... kremt...

 

Herregud, blir oppgitt jeg... sliter vettet av meg for å bli vant med å spise 1600 kcal om dagen... i går fikk jeg tilbakemelding fra kursleder at siden jeg fikk over 23 trimpoeng forrige uke, må jeg spise mer... for å unngå sparebluss... ergo må jeg opp til 1900 kcal om dagen.... vet ikke helt hvordan jeg skal klare det, men jeg skal prøve så godt jeg kan :)

 

Målet mitt for denne uken er å ligge ett sted mellom 76 kg og 76,4 til mandagen. Midjemålet mitt har allerede sunket med 3 cm siden nyttår... før eller siden må det stoppe litt opp, men jeg skal forsøke å gå for 76 cm i midjemål også :)

 

Stå på med treningen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stolt av meg selv nå... har på disse to dagene fått 6,3 trimpoeng... jeg hadde en spinning 2 time i går.... og en høy pulst aerobic i dag, hvor jeg jogget til og fra treninga.... kjempe stolt :D

 

Gleder meg allerede til å veie meg neste mandag...og veiedag... det å bli med inn her er veldig motiverende.... det er helt sikkert. Hvordan går det med dere andre??

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ma5ja :D Velkommen skal du være.

 

Flink du har vært Isabel. Selv ligger jeg på 6.4 trimpoeng så langt denne uka. Det gikk dårlig med løpeturen jeg skulle ta i dag... endte opp med en gåtur på 30 min i stedet for, bedre enn ingenting i alle fall.... :D

 

I morgen skal jeg ta med treningsbagen på jobben og trene først styrke 1 times tid, for så å avslutte med 15 min på tredemølla. Er jeg heldig får jeg tid til det i arbeidstiden.

 

Gruer meg litt til vekta til mandagen jeg, har proppet i meg så sykt mye mat de to siste dagene, føler meg enormt oppblåst... men forbrenninga mi jobber forhåpentligvis på spreng som igjen vil gi utslag på vekta :)

 

Noen treningsplaner for i morgen folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå øker vi i antall her inne på denne tråden... og 5 kg er målet før 1. mars.... Dette skal vi klare!!

 

Wow... du er også flink Jumpey... så tenk ikke på at du har spist litt mye... kroppen trenger mer mat når man har såpass med trimpoeng...

 

Flott nedgang Rosalita!! Det er anbefalt ca en nedgang på en 1/2 kg i uka, da er det lettere å bli værende nede når vi er i mål... sier ekspertene... hehe

 

Velkommen ma5ja og malen... nå er vi 6 stk!!!

 

I dag skal jeg ut å jogge en times tid... deilig.... bikkja, mp3- spilleren og naturen... Herlig. Ha en fin dag alle sammen... !!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp kommet meg opp fra trimrommet. Det ble 10 minutter på sykkel, og 30 minutter styrke. Hadde tenkt å avlsutte med å løpe 15 min på tredemølla, men det var trim for eldre for tidligere ansatte der i dag og de var ikke så begeistret for susingen fra tredemølla... så jeg får se... muligens jeg løper meg en liten tur i kveld, ellers blir den en lengere gåtur :D Greit å kunne variere litt....

 

Bare 43 dager igjen til 1 mars, eller 44 om vi teller med selve dagen da :D Så vi får stå på og dra hverandre ut av sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Velkommen til dere nye:)

 

Det har blitt 6 trimpoeng så lang på meg denne uka. Blir ikke noe trimming i morgen for jeg må jobbe overtid. Men satser på noen skiturer til helga.

 

Stå på jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Rosalita, stå på videre. Treningsfrie dager må vi ha i ny og ne også, jobb overtid med god samvittighet du :D

Selv har jeg opptjent 10.4 trimpoeng så langt denne uka. I går ble det som sagt styrketrening i arbeidstiden. Etter middagen slappet jeg av en times tid... så begynte det en film jeg ville se på canal +, film1 eller noe sånt... Be Cool var filmen... så jeg dro frem ergometersykkelen og syklet en time mens jeg så film. Sambo lå i sofaen og spiste julesjokolade til halvpris. Mens jeg holdt meg unna, så stolt :-)

Etter at jeg har økt matinntaket mitt og forsøker å nærme meg 1900 kcal om dagen har jeg bare gått opp i vekt... ant cm rundt midjen også har økt... huff... men likevel så ligger jeg på 1550-1700 kcal om dagen... er så oppgitt over at vekten bare øker, ikke spiser jeg noe snop, spiser 5-6 ganger om dagen og bare masse fiberrikt og sunn mat... Kan være noe med at jeg har det måntlige på besøk nå... mye vann i kroppen da... får håpe det går seg til etterhvert :)

 

Stå på videre jenter, dette skal vi klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

syns alle står på bra med treninga. Jeg har nettopp kommet inn etter en herlig joggetur... men jammen var det glatt...he he.. .holdt på å falle et par hundre ganger... så har måkt snø i 25 minutter... så nå er jeg oppe i 10 trimpoeng denne uka... I går måtte jeg ta meg fri fra trening.. var så støl fra tirsdagen.. he he... Men ... huff .. litt flaut... jeg røk på en sjokolade i går... huff... men jammen var det godt.. .og i dag er det en ny dag... :D

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, du må ikke minne meg på om at sjokolade er godt... jeg har ikke spist det på 2.5 uke... og nei, jeg tror ikke noe på at sjokolade er godt... skulle visst være ganske vondt etter hva jeg har hørt :)

 

Flink du har vært med treningen! Fortsett sånn :)

Selv var jeg på håndballtrening i går, kommet meg opp i 15.5 trimpoeng denne uka. Tror det blir en treningsfri dag i dag.... får se ann hvor rastløs jeg blir før natten kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yvonne21

Fekk ikkje tid til å trene på onsdag, så tok dobbelt opp på torsdag!

Idag er det veie dag.. hadde faktisk gått ned 600g! Å 1 cm rundt livet og 0.5 cm rundt magen! Sånn passe fornøyd med det!

har rundt 7 trimpoeng i veka!

 

Gleder meg alltid til fredag og søndag... fredag er veiedag og søndag er trenings fridag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel' date=' du må ikke minne meg på om at sjokolade er godt... jeg har ikke spist det på 2.5 uke... og nei, jeg tror ikke noe på at sjokolade er godt... skulle visst være ganske vondt etter hva jeg har hørt :)

 

Flink du har vært med treningen! Fortsett sånn :)

Selv var jeg på håndballtrening i går, kommet meg opp i 15.5 trimpoeng denne uka. Tror det blir en treningsfri dag i dag.... får se ann hvor rastløs jeg blir før natten kommer....[/quote']

 

 

he he...nei.. unskyld... og det var IKKE noe godt heller... i hvertfall ikke etterpå.. så det er overhodet ikke verdt det. Kortvarig lykke... he he....

 

God Helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...