Gå til innhold

Fokus på trim og trening - 5 kg til 1.mars


Gjest Rosalita

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært Yvonne :)

Og Isabel, det var som jeg tenkte... ikke særlig godt... hehe...

jeg er så oppgitt... trent kjempe masse så langt denne uka... hadde treningsfri i går... jeg ligger på 1500-1600 kcal og har nå gått opp 500 gram siden forrige uke :) gruer meg til mandag jeg.... jaja.. sånn kan det gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Gjest yvonne21

kanskje du har gått opp siden du har trent så masse som du har!? Eg har hatt nåken veker der eg har gått opp, mens målene har minkett! Å eg har begynt å trene ein god del.. så eg har overbevist meg sjøl om at det er muskler som gjer at eg vege meir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg skjønner meg virkelig ikke på vekta... jeg har jevnt og trutt gått opp 100-200gr dagen i uken som var... første uken på kurs gikk jeg ned 0.6 kg... økte kcal-inntaket i og med at kursleder ba meg om å gjøre det... men som sagt, vekten bare økte... jeg gruet meg rett og slett til veiingen i dag, veide meg senest i går kveld og det var sorgens kapittel... tror du ikke når jeg våknet i dag morges... gikk på do... deretter på vekta... så hadde jeg gått NED 800gr siden i går natt... så jeg har altså gått ned 0.6kg denne uka også... men jeg har jo gått opp hele uka jo??? Jaja, for all del, jeg klager ikke :)

 

Jeg har ikke gått ned i midjemål siden sist, den er fremdeles 77cm. Men jeg har gått ned 0.5cm rundt stompen og 1 cm rundt låret :) Vekten står nå på 76.9, så jeg er fornøyd med uken. Sanket 20.5 trimpoeng i uken som var.

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Grattis til deg Jupmey! Det er virkelig bra jobba. Du har fått trent masse og det gir resultater. Har du alltid trent så mye?

 

Jeg er også fornøyd med ukesresultatet, kunne ha blitt flere trimpoeng, men men. Fikk to skiturer i helga da, og det var flott!!! Det ble 11,6 trimpoeng på meg denne uka og en vektreduksjon på 0.8 kg. Det er jeg godt fornøyd med.

 

Startvekt 8. jan: 64.5 Mål: 75 cm

Uke 3: 63.9 Mål: 75 cm

Uke 4: 63.1 Mål: 74 cm

 

3.6 kg til målet 1. mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen

 

Dere er virkelig flinke!! Flotte resultater!!

 

Jeg for min del står på akkurat det samme som forrige uke: 71,6 kg, altså ingen nedgang.... hmm... jeg har trent ganske bra... men jeg har kanskje ligget litt lite i kcal pr dag... jeg ligger i gjennomsnitt på 11- 1200 kcal om dagen... Ny uke og nye muligheter.....

 

Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat dere begge har. Ikke fortvil over at du ikke har gått ned Isabel, du kommer til å merke det om en uke ;) Hvis du trener en del så er 1100-1200 kcal veldig lite ja. Jeg ble fortalt når jeg var med litt på vektklubben på VG i sommer at man aldri skal ligge under 1300 kcal for da starter kroppen allerede med å sette på spareblusset ergo vil du forbrenne mindre enn om du spiste par hundre gram til med kcal. Så forsøk å få i deg litt mer mat så vil du se det på vekten og målene :)

 

Rosalita, du spurte om jeg alltid trener så mye. Ja, jeg har i grunn alltid trent mye. Jeg har vært aktiv innen flere idretter. Hadde det ikke vært for idretten tør jeg ikke å tenke på hvordan jeg egentlig ville ha sett ut... trolig langt over hundre for å si det sånn... jeg kunne fort spise meg mett på goderi og droppe middagen... jeg spiste ALLTID snop... jeg digget® fastfood, nachos, burgere, pizza, pølser etc.... spiste ofte dette til middag... så problemet har alltid vært det jeg har dyttet i meg... men i og med at jeg trente så mye så holdt jeg meg også ajour med vekta. Inntil kneskadene.. da ble det full stopp med trening i 8-10 mnd periode og jeg la på meg nesten 10 kg... så jeg har innsett at jeg må endre kostholdet.

 

Ville bare gratulere dere med resultatene, nå skal jeg skifte og komme meg på håndballtrening, selv om sofaen hadde vært å foretrekke i dag... kremt... :)

 

Har forresten syklet 20 min på spinningsykkel i arbeidstiden i dag, dessverre var begge tredemøllene opptatt....

 

Stå på videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det går så som så her... jeg trente håndball 1 1/2-time på mandagen... samtidig som jeg syklet litt før trening på treningsrommet... og siden det har det blitt null trening.... fyyyy meg... men har sitti dønn og forberedt meg til ett jobbintervju som jeg skal på i morgen. Men tenkte å stå opp til grei tid og ta meg en gåtur på 1 1/2-time i morgen... klarne hodet og tankene litt ;) Men kommer sterkere igjen resten av dagene denne uka :)

Kjøpte februar utgaven av Fitness i dag også, så nå er jeg motivert for styrketreningen :)

 

Søtsuget ja, jeg har funnet den perfekte løsningen for meg i alle fall.... 100gr cottagecheese i en skål, med 50gr lett syltetøy på toppen... jeg varierer med eplemost og jordbær... kanon godt er det... det demper søtsuget og er ikke mye kcal i det heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiaheia

Har veldig lyst til å henge meg på:-)

 

Har gått opp 5 kg siden i høst etter å ha gått ned ca 12 kg på to år etter GR-kurs... har gått opp de siste månedene og de 5kg skal BORT!!! :-)

 

Veier: 60

 

Mage: 75

 

Høyde: 1,60

 

Alder 28

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å komme med resultatene etter dagens veiing....

Jeg har gått opp 1 kg.....æsj... fysj... dritt... hel... (burde tie stille, da jeg vet godt hva det kommer av).

 

Men, nå er det ny uke og atter nye muligheter. Det er jo ikke det at jeg ikke vet hvordan dette skal gjøres, egentlig, for jeg tok jo av 20 kg for to år siden ved å følge GR- opplegget... det er bare at det minuset er redusert til 14 - 15 kg... så jeg bare SKAL klare å få de av igjen... før alle 20 krabber seg sakte på... atter en gang... huff...

 

Hvordan har det gått med dere andre?? Hjelp meg!!! (he he) trenger dra- hjelp nå... :)

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette er jeg med på. Begynte på kurs forrige tirsdag vekt da 71' date='3 høyde 166, i dag var vekta 69,1 fornøyd med det,men vet det er 5 kg igjen så vi får stå på.[/quote']

 

Hei. Ser du har gått ned 2 kg på en uke, hvordan greier du dette? Strever med mine kg.. er 66 kg, og 165 høy.. Vekten rikker seg ikke.. Har 10-12 trimpoeng hver uke, spiser sunt, men veier ikke maten min.. Men ser jeg ligger rundt 1500 hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen heiaheia :)

Huff, ikke noe særlig å se at man går opp i vekt Isabel, jeg skjønner deg godt. Men når kroppen din skal omstille seg ved livsstilsendringer så stagnerer det en periode, bare pass på å spis NOK. Jo mer du spiser desto bedre er det enn å kutte ut. Selv har jeg ligget jevnt på 1700 kcal denne uken. Fikk rett over 21 trimpoeng. Selv har jeg faktisk gått ned 1.3kg denne uken uten at jeg skjønner helt hvorfor... jeg har bare trent det jeg har gjort de samme ukene før... og jeg har spist mer enn noen gang. Men for all del, jeg er kjempe fornøyd... bare redd for at jeg vil få en smekk nesten uke... tiden får vise...

 

Dagens vekt: 75,6

Midje: 76

 

Målene rundt ende, lår og bryst har også minsket noe. Helt utrolig at jeg har gått ned 5cm rundt midjen siden nyttår... jeg som synes jeg i grunn hadde smal midje fra før av... men synes den har blitt flottere nå, må jo innrømme det :D

 

Men stå på Isabel, ikke gi opp. Jeg har troen på at du vil gå ned de kiloene du vil bli kvitt innen første mars, det er bare å holde motet oppe. Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Ja da var det veiedag. Ikke helt fornøyd med resultatet, bare 0.1 kg ned:(

Men hadde forsåvitt regnet med en stagnasjon. Men har fått hele 16,8 timpoeng denne uka, det er jeg veldig fornøyd med :)

 

Grattis til deg Jupey, virkelig bra resultat :D

 

Isabel, stå på videre. Husk at alt du putter i deg teller. Prøv å få til gode vaner, det hjelper.

 

Startvekt:

08.01: 64.5

15.01: 63,9

22.01: 63,1

29.01: 63.0

 

3,5 kg til målet 1. mars!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har uken så langt gått for dere?

Regner med en real stagnering denne uken, men har friskt mot enda :P Begynner jo å nærme meg match-vekta mi, så da blir det litt mer vrient å få vekk kiloene....

 

Jeg har bare fått med meg en treningsøkt så langt denne uken.. jeg har liggi litt på latsiden... Men blir ny håndballtrening i dag :P Skal komme meg over 20 trimpoeng før uka er omme i alle fall...

 

Startvekt:

Uke 1: 78,1

Uke 2: 77,5

Uke 3: 76,9

Uke 4: 75,6

 

Så da er det 2.5 kg igjen til målet og 1 marsÂ… i teorien skal jeg kunne gå ned i alle fall to kg til, men vi får ta det som det kommer. Mistenker at de siste kiloene vil bli ganske tøffe.

 

Lykke til videre folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg sliter som nevnt forrige uke med motivasjonen om dagen, selv om jeg har en indre tanke og stemme som forteller meg at dette skal jeg få til, og det gjør jeg nok også... med tiden... he he....... Jeg må derimot innse at slaget mot kiloene til 1. mars er tapt... så mitt nye delmål frem til den datoen er å klare 3 kg, ikke 5, som først var målet... Men jeg gir ikke opp!!! Innen 1. april SKAL jeg ha kommet i mål og vekta bør vise 67 kg. Jeg har gått opp ytterligere en kilo... så vekta mi viser grufulle og fæle 73,6 kg nå... Det skal nevnes at jeghar vært i et par selskaper i løpet av uka, men på den annen side så bør det ikke nevnes heller, for det er jo ikke det som er årsaken.... det er trøstespisinga om kvelden, og at treninga har uteblitt... noe jeg alltid er regelmessig med.

Nei, nå tenker jeg positivt. Gjort er gjort, og spist er spist. Jeg skal starte uka med en skikkelig god Spinning2- time i ettermiddag... og kanskje jeg går en lang tur i det fine været før det. Lykke til alle dere andre!!! Dere skal ha all ære og skryt for deres dyktighet og viljestyrke!!

 

Klemmer - Isabel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Isabell,

 

For all del, ikke gi opp. Det er godt å se at du har satt deg nytt delmål. Det er mye bedre enn å gi helt opp. Vi alle skal klare å nå målene vi har satt, delmål eller ikke. Jeg vil nok ikke klare 5 kg selv, men jeg tenker ikke på det... jeg vil komme meg nærmest mulig 5 kg som jeg kan innen 1 mars. Så vil jeg bare forsette om det så blir etter 1 mars ;)

 

Prøv å tenk litt igjennom om hvorfor du trøstespiser på kveldene. Hva er det du evt. spiser når du trøstespiser. Kanskje vi kan sette sammen ett sunnere med likevel ett godt "trøstespisemåltid". Slik at du likevel kan kjempe med å bli kvitt noen gram hver uke :-)

 

Har troen på deg jeg, tror du kommer til å klare deg vel så bra.

 

Selv gikk jeg ned bare 200 gram denne uken, men det er bedre enn ingenting, så jeg er kjempe fornøyd :) Var veldig slapp på trimfronten selv, fikk rett over 17 trimpoeng...

 

Men nå er det ny uke, nye muligheter... så sammen kan vi bare stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Isabell' date='

 

For all del, ikke gi opp. Det er godt å se at du har satt deg nytt delmål. Det er mye bedre enn å gi helt opp. Vi alle skal klare å nå målene vi har satt, delmål eller ikke. Jeg vil nok ikke klare 5 kg selv, men jeg tenker ikke på det... jeg vil komme meg nærmest mulig 5 kg som jeg kan innen 1 mars. Så vil jeg bare forsette om det så blir etter 1 mars ;)

 

Prøv å tenk litt igjennom om hvorfor du trøstespiser på kveldene. Hva er det du evt. spiser når du trøstespiser. Kanskje vi kan sette sammen ett sunnere med likevel ett godt "trøstespisemåltid". Slik at du likevel kan kjempe med å bli kvitt noen gram hver uke

 

Har troen på deg jeg, tror du kommer til å klare deg vel så bra.

 

Selv gikk jeg ned bare 200 gram denne uken, men det er bedre enn ingenting, så jeg er kjempe fornøyd :) Var veldig slapp på trimfronten selv, fikk rett over 17 trimpoeng...

 

Men nå er det ny uke, nye muligheter... så sammen kan vi bare stå på videre :)[/quote']

 

WOW!!!! Kan bare si en ting: Tusen takk!! Du er jammen et herlig menneske, som bare øser ut av deg så mange positive bemerkninger. Jeg er glad for støtten og evig takknemlig. Nå må jeg jo vise at jeg kan klare det bare for deg!! (og meg selv seff) he he...

 

Min trøstespising henger nok sammen med så mangt... som jeg er vel inneforstått med... men noe er "gammel vane foran tven", noe er fordi jeg sliter med motivasjonen, noe ligger nok i følelser fra fortiden.... så en god blanding...

 

igjen..... tusen tusen takk..... Klem fra Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosalita

Hei mine venner.

 

Har vært fraværende her en stund, har vært bortreist en ukes tid. Det har ikke blitt noe trening og dårlig kosthold, hotellmat - det er dårlige greier!!

 

Begynner å spøke litt for mine 5 kg også nå, men har ikke gitt opp enda. Har heldigvis ikke gått opp noe denne uka da:)

 

Men her kommer ukerapporten min:

Startvekt: 65,4 kg

Uke 1: 63,9

Uke 2: 63,1

Uke 3: 63,0

Uke 4: 63,0

Fortsatt 3,5 kg til målet!!!

4 uker igjen!!!!

 

Stå på alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å være en aktiv og passe stor link! Blir det for mange blir det dårlig med personlig tilbakemelding, og det er jo den vi ønsker, er det ikke?

 

Heiaheia, vi har så og si samme utgangspunkt, jeg er 158 høy og 59 kg! Ønsker å komme meg ned i 54 kg. Litt artig å ha en å sammenligne seg med!

Nå skal samboeren min være borte i først tre uker, så hjemme en og så to uker borte igjen. Da har jeg en utmerket sjanse til å styre hele matopplegget selv, pluss en fin sjanse til å overraske ham når han kommer hjem ;) Dette blir gøy!

 

Jeg tror at vekten kan svinge sånn (sånn som jumpey sa 22.01) siden kroppen binder vann. Hvis vi spiser mye salt, blir vi tyngre av alt vannet som bindes. Når vi da spiser lite salt noen dager, vil vannet forsvinne/bli mindre av det, og vi blir lettere. Og så den der mensen, da...

Var med på en link før jul, og merket at jeg ble utrolig opphengt i gram. Egentlig burde vi ikke veie oss mer enn en gang i uken (vet veiedag er mandag, men hvem snikveier seg vel ikke? :) ) Og 200 gram opp eller ned er for lite til å skulle utgjøre noe på humøret.. Med mindre det er 200 gram siden veiingen uken i forveien.

 

Hva om vi lager en ukentlig rapport? med navn, startvekt, ukens vekt og ned/opp siste uke? Hvis alle skriver sine tall veiedagen, kan en oppsummere. Det er i grunnen litt artig :)

 

Jeg er i alle fall i gang igjen og er supermotivert! Go girls!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg ser nå at vi har økt ytterligere i antall personer her inne. Det er Rosalita som har startet denne tråden, og jeg selv og Jumpey hang oss hakk i hel på henne...he he.. og vi tre er vel de som er mest aktive på denne tråden... litt ivrige kanskje... he he... herlig... ;)

 

Slik jeg ser det nå, så er vi åtte stykker her inne, og det er moro. Men jeg er enig med Yngvil at for mange blir uoversiktelig og lett rotete...

 

Hva gjelder å lage ukentlig rapport så er jo det i og for seg en god tanke Yngvil, og jeg blir med på det hvis de andre er enige. Men, skal jeg svare for meg alene, er det helt greit å fortsette slik vi har gjort til nå også... jeg følger flertallet.

 

De som nå er "registrert" her inne er følgende:

Rosalita, Jumpey, Isabel (meg), Yvonne21, ma5ja, Malen, heiaheia og Yngvil.

 

STÅ PÅ ALLE SAMMEN!!! Vi har felles mål....

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen

 

Denne uka har jeg vært flink med mat og trening... lagt viljestyrken inn på første gir... og holdt meg unna all nei- mat (bortsett fra på lørdag, da koser jeg meg alltid). Så når jeg veide meg lørdag morning hadde jeg gått ned hen hel kilo... men i dag så har jeg gått ned 600 gram, og det er helt greit... er fornøyd. Trimpoeng: 10.

 

Det er helt klart motiverende å være med her.... takk.

 

Hva med dere andre??

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel, ser at det ikke er noe problem å følge hverandre uten en slik felles oversikt! Mindre arbeid blir det også ;)

 

Har vært og er fremdeles på en annen kant av landet, og etter å har vært borte siden onsdag, gleder jeg meg til å komme hjem til meg selv i dag, til min egen mat og trening. Har faktisk vært veldig flink mens jeg har vært i Oslo, bare spist litte granne godteri (selv med "den lille kokosbollefabrikken" som ligger like borti gata her!) og maten noen lunde normal. Vanskelig å spise fornuftige ting når man er ute hele dagene, og ikke blir det trim heller!

Så nå jeg er spent på hva vekten sier! Det er ikke lenge igjen til 1.mars, vi har bare to uker igjen på oss. Men all nedgang er bra nedgang selv om ikke vi blir 5 kg lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...