Gå til innhold

Solsikkegruppa uke 4


Gjest annetje

Anbefalte innlegg

Ja, nå går det rette veien. 73,5 var vekta i dag - dvs. minus 1,5 kg siden forrige mandag.

 

Har ikke målt - det gjør jeg bare 1 gang i mnd. Nå blir det spennende å se hvordan det går med alle dere andre.

 

Siden jeg var på Danmarkstur i forrige uke har jeg ikke registrert trimpoeng andre dager enn mandag. Men da hadde jeg hvertfall 4,9

 

Håper dette blir en god uke for oss alle, nå venter jeg bare på pulken som jeg har bestilt- så skal jeg finne fram skiene og sanke trimpoeng ute i det fri.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang Annetje!

 

Jeg glemte veie meg i morges, men tok det nå, og etter en lett lunsj veide jeg 75,5 og jeg er strålende fornøyd med megselv!! Jeg har ivertfall tatt av en kilo siden sist. Målet til neste gang er å være under 75 kg!!! Det er lenge siden jeg var under det tallet- men nå øyner jeg håp!

 

og målene er som følger:

 

hals: 33 cm

overarm: 29 cm

byste: 98 cm -2

under bysten: 82 cm

midjen: 78,5 cm -0,5

navle: 80 cm

rumpe: 108,5 cm -1,5

lår: 63,5 cm -0,5

legg: 38

 

da er 4,5 cm vekk!!!

 

Blir spennende å se hvordan det går på kurset i morgen, det er jo på kvelden etter middag og med klær på, så har en helt annen vekt der...

 

Stå på alle solsikker.. :)

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74,6 ...det vil si 1,8 kg av på en uke men da var jo utskeielsen over, hadde super gøy på lørdag he he hvert hver en kalori jeg drakk he he...

 

elleres så såg jeg faktisk 72 tallet på morgenen så regner med å nå dit neste mandag da , siden jeg såg tallet på lørdag....regner med at kilo går fort av igjen så lenge jeg følger dietten ,

 

har vert sløv med trening men skal skjerpe nå,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det må jeg si jenter....... Så bra !!! Dette er jo utrolige resultater. Jeg gikk ned 1 kg sist uke, neste veiedag 30.jan. Jammen er dere/vi flinke. Jeg håper på ca -1 kg hver 9. dag (siden det er 9 dager mellom veiingene bør dette være et realistisk mål). Ser lyst ut med -10 kg til mai :-) Er sikker på du er under 75 neste uke Flua. Strålende tap av cm også. Dette er så gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand denne veke , forstår liksom ikkje det for eg har vore so "flink"(ingen utskeielser). Men so var det den trimmen då folkens, skal ta meg sjøl i nakken. Har det travelt men skal sjå om eg ikkje kan presse inn litt, kanskje ergometersykkelen foran fjernsynet gjere susen.

Snakkes neste veker jenter, stå på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ikke fortvil Fjellgeita. Det er helt naturlig med stillstand i løpet av noen ukers slanking. Det henger også sammen med hvor man er i syklusen. Bare fortsett. Håper du måler cm, for du har kanskje gått inn litt.

 

Jeg er heller ikke så flink å trene, men har en "aktiv" jobb. Man rører jo på seg.

 

Stå på. Lykke til med uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil Fjellgeita. Det er helt naturlig med stillstand i løpet av noen ukers slanking. Det henger også sammen med hvor man er i syklusen. Bare fortsett. Håper du måler cm' date=' for du har kanskje gått inn litt.

 

Jeg er heller ikke så flink å trene, men har en "aktiv" jobb. Man rører jo på seg.

 

Stå på. Lykke til med uka :-)[/quote']

 

Nei, eg har ikkje målt meg denne veka, gjorde det sist veke. Nei, ein kan ikkje gje opp berre fordi vekta nektar å bevege seg i rett retning. Det er derfor kjekt å ha dere der ute å "snakke" med. Nei, no e da ei ny veke med nye mulegheiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta stopper nå på 86,8, det er en nedgang på 1,2 kg fra forrige uke. Er ikke nødvendigvis helt "reell", da jeg har vært syk siden natt til lørdag, men jeg håper jo...! :)

 

Ellers er målene omtrent som forrige uke, med unntak av -2 cm over navlen, som nå er 100 blank. Håper "bilringen" omsider begynner å gi litt etter også!!

 

Målene p.t.:

* hals: 36 cm

* overarm: 33 cm

* byste: 109

* under bysten: 85

* midje: 89

* navle: 100 (-2 cm)

* "bilring" under navlen: 114 cm

* rumpe: 116 cm

* hofter: 110 cm

* lår: 66 cm

* legg: 42 cm

 

Må forresten se å begynne å spise litt mer igjen. Siden jeg har vært dårlig, ble det bare 493 kcal på lørdag og 644 i går. Hittill i dag; litt over 400... Men, men. Jeg har jo litt å "tære på", da...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ FLINKE DERE HAR VÆRT!!!! ;)

 

Jeg forsov meg i dag, så jeg rakk ikke å veie og måle... tar det i morgen tidlig i stedet... Har ellers vært en "tøff" helg - var på garasjeparty på lørdag, og det kostet nok en god del kalorier...men, men... sånn er jo livet senere også. Jeg begynte ihvertfall igjen i går når jeg sto opp, ingen tur på gatekjøkkenet (det har pleid å være kost som har smakt dagen derpå, men i går ble det vanlig kost i hele går - greide faktisk å spise ca 1500 kcal, med normal kost!! Klapp på skulderen til meg :)

 

Dere får rapport av meg i morgen... ha en fin kveld videre...

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!

 

Du verden, så flinke dere har vært!! GRATULERER til hver og en av dere som har tatt av fra ett gram og oppover. Alle monner drar!

 

Og har du stått stille denne uken, er det bare helt naturlig inimellom.

 

Så var det min første veiedag. Har tatt mål av meg til å gå ned minst 400 gram pr. uke, for et varig resultat ( har jeg innbilt meg selv )

Derfor skulle jeg da ha tapt 1,2 kilo siden siste veiing for tre uker siden. Spenningen var stor da jeg entret vekten. Resultat: minus 1 kg. Litt mindre enn forventet, men jeg må vel være fornøyd så lenge det går den rette veien.

 

Skal allikevel prøve å være ennå flinkere denne uken, redusere ytterligere på godkjent potetgullrate, og en dag mer med trening.

 

Lykke til videre, alle sammen!

 

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten var uendret: 76,8 kg.... ;) Ikke bra, men kanskje ikke mer å forvente etter en real fest på lørdagen heller....

 

Hals: 34,5 - uendret

Overarm: 32,5 - ned 0,5 cm

Bryst: 96 - uendret

Under bryst: 83 - ned 1 cm

Midje: 79 - ned 1 cm

Hofter: 95 - ned 1 cm

Bak: 108,5 - ned 0,5 cm

Lår: 64 - ned 0,5 cm

Legg: 39 cm - uendret

 

Totalt ned 4,5 cm - jaja - det går da ihvertfall nedover med cm... men jeg hadde jo håpet litt på noen gram også, men jeg får brette opp ermene, og se om jeg kan komme sterkere tilbake neste uke!!!

 

Ha en fin uke alle medslankere

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten var uendret: 76' date='8 kg.... ;) Ikke bra, men kanskje ikke mer å forvente etter en real fest på lørdagen heller....

 

Hals: 34,5 - uendret

Overarm: 32,5 - ned 0,5 cm

Bryst: 96 - uendret

Under bryst: 83 - ned 1 cm

Midje: 79 - ned 1 cm

Hofter: 95 - ned 1 cm

Bak: 108,5 - ned 0,5 cm

Lår: 64 - ned 0,5 cm

Legg: 39 cm - uendret

 

Totalt ned 4,5 cm - jaja - det går da ihvertfall nedover med cm... men jeg hadde jo håpet litt på noen gram også, men jeg får brette opp ermene, og se om jeg kan komme sterkere tilbake neste uke!!!

 

Ha en fin uke alle medslankere

 

Anne71[/quote']

 

 

Vi kjem sterkare att neste veke vi Anne71, det er berre å legge seg i selane.

Stå på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Fjellgeita!!! Da skal vi vise solsikkene da tenker jeg ;) Mister ikke motet etter dette da, men håper jo selvfølgelig hver gang at vekta skal vise mindre og mindre... men jeg veit også at det ikke er noen selvfølge og at det går litt opp og ned i denne slankeverdenen.... Men til mandag er det andre boller tenker jeg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greid det!!!! 1,5 liter vann i dag - og det er første gangen siden den 2. januar - da jeg begynte... er IKKE veldig flink til å drikke vann, men i dag har jeg fylt opp halvlitersflaska mi 3 ganger, OG NÅ ER DEN TOM ;) - før jeg drar fra jobben til og med. Måtte bare skrive det ned - for nå er jeg skikkelig stolt av meg selv altså!! Og i morgen skal jeg gjøre det samme, og i overimorgen, og dagen etter det, og etter det, og etter det....osv.... hehe... Så får jeg se om det kan være med å hjelpe til på vektnåla også - det er jo lov å håpe.... Dere som har lest på tråden til flua vedr vannregistreringen, har vel også sett alle fordelene med å drikke vann?? Det er nemlig ikke få!!! Takk flua, for motiverende ord!!!

 

God ettermiddag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet for moro skyld litt på BMI'en min. Per i dag ligger den på 31,1 - fedme. Den har gått ned med 2,1 prosentpoeng fra starten, da lå jeg på 33,2.

 

For å komme fra "fedme" til "overvekt" må jeg ned i 83,2. Det skal jeg ha som neste milepæl! Er 3,6 kg fra det målet, så i allefall i løpet av mars burde det være unnagjort.

 

Deretter er grensen for "lett overvekt" 74,8 kg. Dit er det et stykke igjen ennå. Og til slutt, "normalvekt" når jeg når 69,3 kg. I løpet av 2007 SKAL jeg være der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei!

Jeg har heldigvis ikke gått meg bort eller forsvunnet på andre måter! Hos meg har det vært en travel helg med besøk hele tiden og snøen kom jo dalende så da var det bare å tørke spindelvev av snømåken og begynne å spa bort en del kalorier! Likevel ble det noen fine turer i drivende snøvær med snø til langt opp på leggenÂ… det er utrolig tungt å gå i slikt vær, men det resulterte jo i mange flotte men slitsomme skritt på skrittelleren. Jeg driver jo på med denne Puls-marsjen fra Nordkapp jeg og nærmer meg Tromsø nå.. Da jeg skulle registrere skrittene, viste det seg at det var en teknisk feil på registreringen, så selv om jeg hadde gått atskillig mer, fikk jeg bare registrert 17500 skritt fredag, lørdag og søndagÂ… Så det endte med en e-post til Puls-redaksjonen som heldigvis fikk rettet opp i problemene, så nå er alt i orden. Ved ukeslutt lå jeg på en pen 4. plass, mens jeg nå er oppe igjen blant de tre i toppen til tross for at det er en som tydeligvis går med litt "jukse" sju-milsstøvler og nærmer seg Trondheim...

 

Da jeg mandag omsider skulle registrere ukens Solsikke-status mht vekt og mål, var internett nedeÂ… dvs, all telefonforbindelse var borteÂ… MEN nå er jeg heldigvis på nett igjen!

 

Denne uken stoppet vektnåla på 71.6 kg igjen, så det vil si at jeg er medlem av Stillstandsklubben. Cm-målene har heller ikke beveget seg i min ønskelige retning, men står også i ro til tross for mine aktive trimpoeng som utgjorde 46.8 sist uke... Kanskje har jeg møtt på det store vektplatået eller spiser jeg for lite i forhold til mitt aktivitetsnivå... Jeg registrerer jo ikke mat, så kanskje jeg skal starte opp med det en periode for å se hvordan jeg ligger an... Mht alle trimpoengene skulle jeg jo kunne spise litt ekstra, så jeg har supplert med litt nøtter... men det kan jo også ha blitt for store hånd- og munnfuller av det... Jeg prøver også å spise ofte og lite og drikker mye vann hver dag... Mao er min BMI fremdeles 25.3....

 

Du verden, ja her skal jeg si at det har vært aktivitet siden sist jeg var inne!

 

Annetje – Gratulerer med superdupert resultat! Nå er du kommet i siget og når trimpoengene øker, vil nok vekten minske enda mer!

 

Flua – Jippi for deg, jeg gleder meg stort på dine vegne at du begynner å se noen tall på vekten som du trives litt bedre med! Mindre i cm-mål er alltid inspirerende å se!

 

Aina37 – Enormt flott vektnedgang da! Gratulerer så mye! Du har med nærmest et knips kommet deg godt tilbake til dine flotte førjulsresultater! Du er jo heldig at ikke utskeielesen setter større spor hos deg! Med litt ekstra fysisk aktivitet er jeg sikker på at du ser 72 på vekten i neste omgangÂ…

Mai2007 – Knallbra med ett helt kilo på en uke og jeg tviler ikke på at du klarer å gå ned 10 kg til maiÂ… (Er bare litt nysgjerrigÂ… skal du gifte deg da?)

 

Fjellgeita – Ikke fortvil over stillstandÂ… Ja det er utrolig demotiverende når du opplever det og vet med deg selv at du har vært flink! Jeg krysser fingrene for deg at resultatene blir litt annerledes neste ukeÂ… Kanskje litt ekstra mosjon vil slå positivt ut?

 

Nique – Heia og hurra for deg! Nå virker det som du virkelig har funnet ut hva som skal til for at kroppen din skal være med på det du vil! Knallbra ukeresultat! Sykdom er ikke greit, selv om matlysten blir laberÂ… Jeg synes du setter deg flotte og realistiske mål! Gå på!

 

Nikkene – Gratulerer med ett kilo mindre kroppsvekt å dra på! Kroppen gjør sine krumspring, så ikke fortvil om resultatet ikke stod helt etter dine forventningerÂ… Det går ned i rykk og napp og ikke så jevnt som vi gjerne har lyst til

 

Anne71 – Opp med hodet, om ikke vekten går helt slik du vil, er det jo cmÂ’ere som teller i totalenÂ… det er de som vises og merkes mht for eksempel klær! Du skal være stolt av dine tapte cm – Gratulerer! Så flott at du er blitt flink til å drikke masse vann – det hjelper både på sult og vektnål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet for moro skyld litt på BMI'en min. Per i dag ligger den på 31' date='1 - fedme. Den har gått ned med 2,1 prosentpoeng fra starten, da lå jeg på 33,2.

 

For å komme fra "fedme" til "overvekt" må jeg ned i 83,2. Det skal jeg ha som neste milepæl! Er 3,6 kg fra det målet, så i allefall i løpet av mars burde det være unnagjort.

 

Deretter er grensen for "lett overvekt" 74,8 kg. Dit er det et stykke igjen ennå. Og til slutt, "normalvekt" når jeg når 69,3 kg. I løpet av 2007 SKAL jeg være der!!![/quote']

 

 

Hei, jeg har nesten samme tallene som deg. Har 3,2 kg igjen for å få en BMI på 30,01 =84,7 kg

Normalvekt blir først når jeg veier 70,6 kg = BMI 25,01

 

Skal vi slå følge? ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Takk for oppsummering igjen. Det er veldig kjekt å lese, og så får man en fin oversikt.

 

Skal ikke gifte meg i mai :-) Måtte ha et mål og i mai begynner varme dager og mindre klær, samt at jeg mente det var et realistisk mål å klare 10 kg til mai.

 

Opp kl 04 i morgen og jobb + festligheter i helga, men forbereder meg til å ikke skeie ut, så får vi se neste uke.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg har nesten samme tallene som deg. Har 3,2 kg igjen for å få en BMI på 30,01 =84,7 kg

Normalvekt blir først når jeg veier 70,6 kg = BMI 25,01

 

Skal vi slå følge? ;)

 

Sizzi[/quote']

 

Hei Sizzi - JA la oss holde hverandre litt i ørene, så får vi disse tersklene unna etterhvert!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men i dag har jeg ikke vært like flink - har bare blitt en liter i dag... tror jammen jeg må melde meg på den "vann-tråden"... kanskje det kan hjelpe meg til å bli litt flinkere til å innta vannet???

 

Ellers har jeg spist "etter boka" i dag!!! Føler at jeg har gjort en bra jobb på det området ihvertfall :D Men det blir kanskje litt vanskeligere i morgen, datteren fyller 13 år - tenåring!!! Hun har ikke snakket om annet i det siste - dette er nok stort!! Tror jeg har glemt hvordan det var å bli tenåring - er det et tegn på alderdom? ;) Uansett - det blir nok "kaffe og kakelag" i morgen kveld etter jobb. Datteren skal bake kaker selv, og hun vil selvfølgelig at mamma skal smake og godkjenne...., men det blir nok bare en liten bit... får prøve å gjøre så godt jeg kan uten å skuffe henne. Dette er IKKE lett... mye lettere når jeg er på besøk hos andre å droppe disse kakegreiene, er ikke så veldig glad i kaker akkurat.

 

Huff - dette ble syting, når snur jeg meg rundt: Klart jeg skal greie morgendagen!!! :) Det er jeg selv som bestemmer hva jeg putter i munnen!!!

 

Nå tar jeg senga på ryggen - kanskje etter et par glass med kaldt, rent, friskt og deilig vann... :)

 

Natta folks.

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sizzi - JA la oss holde hverandre litt i ørene' date=' så får vi disse tersklene unna etterhvert!!! ;)[/quote']

 

Gleder meg til å holde i ørene dine, ikke hold så hardt at mine blir store da :)

Neida, tuller bare, som du sikkert skjønner. Dette blir fint. Har veiedag på onsdager - 0,6 kg siste uka, og 1 cm i midja.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm. stille her igjen??? Nå synes jeg virkelig at jeg har vært flink!!! Har drukket ihvertfall bortimot halvannen liter (en dag 1,8 liter :D ) hver dag på fjerde dagen nå!!! Det er jeg slettes ikke misfornøyd med - og det beste av alt: Jeg føler det hjelper på hele kroppen!!! Blir spennende å se på vekta på mandagsmorgen.... Ellers har jeg vært ganske flink med maten denne uken også, så jeg har faktisk store forhåpninger etter denne uka (får ikke håpe jeg blir VEEEEELDIG skuffet...) Får en liten utfordring i morgen kveld, skal servere (bijobb) på en stor sammenkomst, og da er det alltid mat etterpå... der er det ikke mye magert - men smaken er himmelsk!!!! Jaja, vi får ta det som det kommer, det blir ihvertfall en del "løping" når man serverer, så vi får tro det går sånn nogenlunde...

 

Skulle vært moro å se ørene til Sizzi og Nique om en stund - se hvem som har fått lengst...hehe.... - uansett: Lykke til mot målet!!!! Skal følge med dere :)

 

Ellers ønsker jeg dere alle en riktig fin helg :)

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...