Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan du får tid' date=' jeg frøken. Med full stilling, lite barn og et helt hus... Jeg er mer eller mindre alene, har tenåringssønn, riktignok full jobb, men jeg får ikke tid til å trene så mye som 4 dager i uka. nå jobber jeg fra 8 til 4... Men likevel...

 

Jeg ser at his jeg hadde bodd i byen og ikke så langt fra treningsstudioet, ville jeg ha trent om morgenen - sikkert flere dager i uka. Nå trener jeg bare EN morgen i uka, og 1 - 2 ettermiddager. Og det er nesten litt mer enn nok for meg. Jeg er morgenfugl. På ettermiddags- og kveldstiden av dagen er jeg helt skutt, som regel.

 

Uansett: jeg beundrer deg virkelig for at du gjennomfører så mye trening. Det står det jamen meg respekt av!

 

Klem,

anto[/quote']

 

Kan bare gi deg et tips, prioritering.

Jeg har to små barn(3 og 5år), jobb og hus men jeg prioriterer trening fremfor andre hobbier. Jeg har en kveld i uken der jeg går ut og trener, ellers trener jeg på kvelden når barna er lagt eller jeg sykler/jogger/går til/fra jobb iblant. Går tur i helgene eller drar på treningssenteret med barna. Jeg ser lite på tv annet enn når jeg trener. Jeg forsøker å være i aktivitet hver dag. All treningen gir meg overskudd og på ettermiddagen lar jeg meg svært sjelden synke ned i godstolen selv om jeg er trett. Jeg vet at det som hjelper er en treningsøkt disse dagene, kanskje litt lettere enn vanlig hvis jeg ikke føler meg på topp.

Men jeg elsker altså å trene og blir veldig rastløs om jeg ikke får vært i aktivitet en dag.

Skriver ikke dette for å skryte av meg selv men for å tipse om at det går an å få tid til trening om man virkelig vil.

Ønsker deg lykke til med treningen, og husk litt er bedre enn ingenting;) Og tre ganger i uken er jo bra det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

I går var min dag på treningssenetert. romaskin, spinn 60 intervall og mage/rygg trening gav 6,9 poeng. Minuset med å trene så hardt på kvelden er at jeg ikke får sove om kvelden. Så i dag er jeg trøtt. Minsten kom inn kl.05.30 i dag og ville ikke sove mer:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg sannelig avgårde på trening idag. men merker jeg må slite mer for å få trimpoeng. Men ble 2,6 poeng idag, så har hittil denne uka 8,4 poeng sånn cirka.

Så mangler enda ca 6 poeng før ukas mål er nådd, men det er jo tross alt bare torsdag så det kommer sikkert til å gå greit. ;) Er det flere som har vært flinke idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jobb siden 07.30 i dag så det har ikke blitt mye trening så langt i dag. Kjørte jo en tøff økt i går kveld men skal innom treningssenteret etter å ha hentet minsten i barnehagen, kledd ham i skjorte og slips og fått levert ham i bursdag kl.17. Får meg en liten økt før jeg skal hente ham kl.19.00. Så er det rett hjem for å få ham og broren i seng. En liten treningsøkt i seg selv det når mannen er bortreist;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... blir det nok en runde rundt Østensjøvannet. Skulle ønske de hadde bok som jeg kunne skrive meg i der ;-)

Ellers så sliter jeg med skikkelig hodepine, tredje uken med dundrende hodepine nå, begynner å gå på humøret løst... eneste gangene det slipper litt er den første timen etter å ha trent eller gått tur... så det hjelper da litt på treningsmotivasjonen, men ærlig talt!

På den positive siden har vi fått levert bryllupsinvitasjonene til trykkeriet i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg visste ikke at du skal gifte deg! Når da? SPennende!!

 

Jeg har gått til og fra jobben i dag og hakket is i gården og vasket bil. Totalt 4 trimpoeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Friskis og svettis i kveld også. Det skulle egentlig være et styrkeprogram, men instruktøren var syk så det ble stand-in instruktør og et annet program. Noen, som ikke hadde prøvd det programmet før ble litt engstelige (tenk om jeg gjør feil osv...dumt..). Jeg hadde vært med på programmet før, og synes det var kjempegøy for det er mitt yndingsprogram ;) så jeg fikk virkelig tatt i og alle andre prøvde også så godt de kunne. DA blir det skikkelig trøkk og god stemning! 2,9 poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... nå er jeg tilbake... etter halvannen runde rundt Østensjøvannet... Da vi kom tilbake etter endt runde så oppdaget jeg at jeg hadde mistet skrittelleren min... så da snudde vi og begynte å gå tilbake igjen... Jeg hadde lest av telleren og flyttet på den på toppen av bakken som er akkurat halvveis i løypa... Men nær slutten hadde vi hoppet over en sølepytt så vi tenkte kanskje det var der den hadde falt av. Så utstyrt med mobiler som lommelykt satte vi i gang med letingen. Fikk min kjære til å møte oss ved enden av vannet med bil og hodelykt. Og der, på toppen av bakken lå den gitt! Kanskje 4 meter fra der jeg satte den på... ;)

Ekstra trim i alle fall :)

 

Froeken: Datoen er 30. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Har svømt litt i dag, men ble mest kos i svømmehallen. 1,4 poeng - satser på å gå en tur eller noe senere i dag.

 

 

Da har jeg gått tur og tatt en del styrkeøvelser. Ender på 3.1 poeng i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Flottings! Dere er flinke!

 

jeg har vært på langkjøring på sykkel i dag, 1t 12 min = 926 kcal, i tillegg gikk jeg en drøy times tur med barnevogn og kom opp i 639 kcal der også!

 

Totalt 7,8 trimpoeng i dag! Fonøyd ja, etter mangen timer på jobb med gutta boyz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,1 poeng idag. Dro en tur på treningssenteret i formiddag, og gikk en tur sammen med unga etterpå. Så uketotalen er nådd med litt bonus:) 15,4 poeng til sammen denne uka. Er kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippet 20 trimpoeng forrige uke. Veldig fornøyd med det :) Mesteparten gåing. Pulsmarsjen inspirerer meg :)

Og så har ENDELIG vekta bestemt å flytte litt på seg igjen. Lenge siden sist, 300 gram ned forrige uke og 0,5 cm inn i midja.

Nå går vi virkelig mot lysere tider!

I går var jeg ganske inaktiv, pga at vi brukte tiden til å gjøre ferdig bryllupsinvitasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått betennelse i skulderen igjen så det ble ingen trening i helgen. Gikk bare turer med barna. Endte på 23,8 poeng i uken som gikk og det er deromkring jeg har tenkt å holde meg fremover;) Som skrev tidligere så tar det nå altfor lang tid å ha 30 poeng i uken når jeg går i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede 3,8 poeng idag.:) Kom meg avgårde på treningssenteret å gjorde litt kondisjons trening men meste styrke. Er alt for slapp på kondisjonstreninga, må skjærpe meg der. Selv om jeg går en del nå, så går det ikke fort. Har tydelig igjen kommet til ett platå på vekta, må trene mer for å få disse poengene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

stbs, leit å høre om skulderen din. Håper at den bedrer seg fort. Jeg merker at det er så mye bæring når man har barn og bor i tredje etasje og dessuten jobber med komputere hele dagen at det er ufattelig lett å pådra seg treningsskader/overbelastninger. Jeg må ha det i bakholdet hele tiden.

 

Bare en time tung snemåking lørdag (skikkelig kjempetung sørpesne/issørpe) fikk nakken min til å trøble litt i helgen og alle underarms- og overarms-musklene værker som besatt idag - men jeg måtte få ut bilene for jentene skulle på klatring/balett tidlig på morgenen og herr Luna har en ille kneskade og kan selvfølgelig ikke hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,1 poeng til, så totalen idag ble 5,9 poeng. har gått meg en tur på 1 time og 20min, så dette ble en maga dag. blir nok ikke i nærheten imorgen da jeg har en del andrwe ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...