Gå til innhold

Helgesnacks


Minipia

Anbefalte innlegg

For moro skyld la jeg inn litt forskjellig snacks i dagsrapporten for å sjekke hvor mye kalorier det egentlig er, mest fordi jeg skal ha hjemmekveld i kveld og har lyst til å unne meg noe godt - og jeg fikk sjokk!! Haha, at en cheez doodles pose skal være så fæl var jeg ikke klar over.

 

Så da lurer jeg på hva dere velger om dere skal kjøpe noe snacks som man kan spise litt av en lørdagskveld man vil kose seg. Må legge til at jeg ikke liker smågodt og jeg liker kun stratos av sjokolader (og den har jeg lagt på hylla), ikke er smoothies min greie heller. Det som var favoritten var chilinøtter, men det har jeg også lagt på hylla. Hva kan dere anbefale?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er en av de får her inne som ikke liker så mange forskjellige sjokoladetyper eller smågodt.. :) Selv er jeg alt-etende når det kommer til godteri..

Hvis jeg skal være litt sunn en lørdagskveld, så spiser jeg tørket aprikos eller tørket mango. Det er en del kalorier i det, men det er ihvertfall sunnere kalorier enn sjokolade-kaloriene. Grønnsaker og dip er også en mulighet, men det har du sikkert tenkt på selv. Har jeg lyst på noe salt, så blir det som regel saltstengre eller snack a jacks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt knaskerøtter og saltstenger i dag. Det er det sunneste jeg fant av snacks :D Etter å ha sett kalorier på cheez doodles og diverse cookies osv så var det enkelt å gå forbi hylla. Men stratos i biter.... hjelp.. den var vond å gå forbi :)

 

Har aldri vært glad i søtt egentlig, og jeg liker ikke kaker. Kan godt spise sukkertøy med sterkt fyll, men kan ikke hive nedpå en hel pose med det. Kaker kan jeg ikke spise - har eggallergi, endelig funnet en fordel med matallergi; det er mye jeg ikke kan spise i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hvis man gjerne vil ha noe salt på lørdagskvelden, er ikke popcorn det beste alternetivet? Jeg har noen pakker liggende og jeg så at 100 g. inneholder 375cal. En pose (i en 3-pack) veier 90 gram så da kan jo det være et alternativ!

 

Jeg synes et godt måltid på lørdagskvelden med et glass rødvin er best...

Det hender at jeg tar en kopp kaffe etterpå med en liten sjokoladebit. Har sånne Ferro Rocher siden jul. De er så gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et forslag som ikke akkurat er snacks, men i dag kjøpte jeg inn diverse frukt, og skal lage en fruktsalat. Jeg kjøpte fersk ananas, mango, galia-melon, røde druer, appelsin, kiwi og jordbær. Tenkte å servere det med litt vanilje-kesam :)

 

GOD LØRDAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Ta litt olje i en ildfast form - legg i epler og/eller pærer i skiver eller annen frukt, bjørnebær, blåbær, jordbær (gjerne frosne eller ferske) - strø over granola og nøtter, litt kanel og splenda - bak i ovn på 200°C i 10-20 minutter alt etter hva en foretrekker. Nydelig - favoritt i lunaheimen hos liten og stor.

 

I dag tar vi sen hjemmelaget pizza istedet med kamskjell og pesto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er litt sånn på ostepop og potetgull greia så vil jeg anbefale deg å prøve snack a jacks m/barbeque.. Husker ikke kaloriinnholdet men det er litt over 100 kcal på en pose (litt større enn de minste potetgullposene) Jeg syns denne er veldig god. Finnes også m/ ostesmak, salt og en til men det husker jeg ikke hva er :)

 

Akkurat nå har jeg laget kesampletter - det er mitt alternativ til vafler og smaker veldig godt med lett syltetøy :D (oppskriften ligger under oppskrifter på venstresiden her! )

 

Fru luna - hva er granola, har vi det her i gamlelandet også?

 

Ha en kos lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Granola er frokostblanding med gryn av alle typer, hele korn og frø og nøtter.

 

For pizzaene bruker vi litt lettost, men ingen tomatsaus. Jeg og barna kjøpte pizzastein til herr Luna for noen år siden, en rundt kjempetung stein som forvarmes i veldig varm ovn og det gjør pizzaene kjempesprø - han lager bunnene veldig tynne og delikate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...