Gå til innhold

Solsikkegruppa - Uke 5


Gjest Anne71

Anbefalte innlegg

Jaja.... ikke så mye å rope hurra for, men det går da ihvertfall nedover.... -100 gram denne uka. Lurer på hva jeg gjør feil..., bortsett fra manglende trimpoeng... (var ute på skitur i går sammen med datteren, og det resulterte i 421 forbrukte kcal...) Nå har jeg da også drukket vann siden forrige mandag, og det har blitt ca 1,5 liter hver dag... Jaja, får bare stå på videre, en ting som er helt sikkert, er at hvis jeg gir meg, går vekta ihvertfall IKKE nedover.

 

Målene er som følger:

Hals: 34,5 - uendret

Overarm: 32 - ned 0,5 cm

Bryst: 95 - ned 1 cm

Under bryst: 82,5 - ned 0,5 cm

Midje: 78 - ned 1 cm

Hofter: 95 - ned 1 cm

Bak: 107 - ned 1,5 cm

Lår: 63 - ned 1 cm

Legg: 38,5 cm - ned 0,5 cm

 

Vekt: 76,7 - ned 100 gram

 

Jippi - det blir jo 7 cm... og det tror jeg skal bli 20,5 cm siden 2. januar... Det er ikke værst det da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går nedover hellevis, men kjenner jeg er ikke så super motivert men prøver å tenke sånn er livstilen minn blitt. men det går greit kjenner eg må kontrolere meg selv veldig nå for jeg har så lust å skjeie ut med snop og godis .....hjelp kan noen prøve med å motivere meg

 

72,5 kg i dag

og ned to cm på magen

kunn 7,2 trimm poeng

27 som var overvektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.... ikke så mye å rope hurra for' date=' men det går da ihvertfall nedover.... -100 gram denne uka. Lurer på hva jeg gjør feil..., bortsett fra manglende trimpoeng... (var ute på skitur i går sammen med datteren, og det resulterte i 421 forbrukte kcal...) Nå har jeg da også drukket vann siden forrige mandag, og det har blitt ca 1,5 liter hver dag... Jaja, får bare stå på videre, en ting som er helt sikkert, er at hvis jeg gir meg, går vekta ihvertfall IKKE nedover.

 

Målene er som følger:

Hals: 34,5 - uendret

Overarm: 32 - ned 0,5 cm

Bryst: 95 - ned 1 cm

Under bryst: 82,5 - ned 0,5 cm

Midje: 78 - ned 1 cm

Hofter: 95 - ned 1 cm

Bak: 107 - ned 1,5 cm

Lår: 63 - ned 1 cm

Legg: 38,5 cm - ned 0,5 cm

 

Vekt: 76,7 - ned 100 gram

 

Jippi - det blir jo 7 cm... og det tror jeg skal bli 20,5 cm siden 2. januar... Det er ikke værst det da ;-)[/quote']

 

7 cm er jo kjempebra, det viser jo bare at du gjør ting riktig.

Stå på videre, så skal du se at du får et slepp på vekta snart også.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går nedover hellevis' date=' men kjenner jeg er ikke så super motivert men prøver å tenke sånn er livstilen minn blitt. men det går greit kjenner eg må kontrolere meg selv veldig nå for jeg har så lust å skjeie ut med snop og godis .....hjelp kan noen prøve med å motivere meg

 

72,5 kg i dag

og ned to cm på magen

kunn 7,2 trimm poeng

27 som var overvektig[/quote']

 

Vær så snill å ikke skeie ut helt med snop, du kan jo feks. unne deg bare litt.

Hadde ønsket det var jeg som var nede på 72,5 kg jeg - da hadde jeg snart vært i mål. Lykke til videre.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra hurra--- selvom det ikke er mange grammene, så klarte jeg under 75! Vekten stoppen 700 gram lavere enn sist mandag, på et hellig 74,8!!!

 

Målene har jeg ikke rukket ta i dag- men jeg håper jo jeg krymper der også. Har blitt mindre bevegelse siste uken, men håper å komme meg i gang igjen..

 

Anne71 : ned er ned og 7 cm er jo fantastisk!!!

 

aina37: så flott at vekten kryper nedover. Ikke noe vits i å sprekke nå!!! Ødelegge de flotte resultatene dine- tenk bare noen uker igjen til du skal inn i prøverommet og teste årets sommerkjoler, topper og badetøy... det finnes mange alternativer til snop. Varme epler eller bær, med vaniljekesam. Fribol har sukkertøy og vingummi på apoteket. Så du, før du tar deg litt snop- gå en ekstra tur til postkassen (eller noe) og tenk på hvor flott du ser ut - er det virkelig verdt den sjokoladen- har du virkelig lyst på den? Hvorfor det?

 

Uansett- lykke til alle sammen, og ha en strålende uke. Jeg skal kjempe meg til mine 300000 skritt i februar, så lader opp til det, mens jeg drikker masse vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva jeg skal melde inn i dag - i morges viste vekta 86,4, som er 400 gram mindre enn forrige uke, men i går viste den 86,7 (bare 100 gram ned)! (Jeg pleier å ta alle mål og sånn på søndag, da har jeg bedre tid!)

 

Uansett har jeg "beholdt" nedgangen fra forrige uke, som jeg var redd for å "miste" igjen, og gått ned ytterligere 100-400 gram.

 

Det har forsvunnet noen centimetre her og der også:

 

* hals: 36 cm (uendret)

* overarm: 33 cm (uendret)

* byste: 107 (-2 cm)

* under bysten: 85 (uendret)

* midje: 89 (uendret)

* navle: 100 (uendret)

* "bilring" under navlen: 113 (-1 cm)

* rumpe: 114 cm (-2 cm)

* hofter: 110 cm (uendret)

* lår: 65 cm (-1 cm)

* legg: 41 cm (-1 cm)

 

I det store og hele er jeg relativt fornøyd. Jeg hadde jo et første delmål om å nå 87 kg innen 1. februar, og det er jo i boks! Det hadde forresten vært herlig om jeg hadde klart å kvitte meg med 400 gram til før torsdag, sånn at jeg kunne krysse av for 86 kg 1. februar, og dermed ligge ett kilo "foran skjema"!! :)

 

Trimmen har gått litt bedre denne uka, ligger på 11,2 trimpoeng. Men skal høyere denne uka!

 

Ellers synes jeg vi er flinke, jeg! Kiloer og centimetre forsvinner jo på alle kanter! Stå på, jenter, dette går riktig vei!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Dette går jo strålende :-)

 

Alle vil jo gå ned mest mulig, men 100 gram her og 100 gram der - det blir mye til slutt det... Ikke noen grunn til å miste motet mitt i kalde januar. Om man bare holder ut litt til, tenk så deilig det blir når mai kommer og man kan ha på seg lette klær og føle seg vel, istedenfor å stå der IGJEN med for mange kilo og anger for at nok en sommer skal man subbe rundt med alle kiloene :-) Vel, det er iallfall slik jeg tenker.

 

Jeg skal veie meg i morgen, men er redd for at jeg ikke har vært så flink siste delen av uken. Jeg har mange "unnskyldninger", men skal ikke komme med de. Kan bare konstantere at det kommer til å ta en uke ekstra å komme dit jeg vil.

 

Uansett, i dag er det mandag og nye muligheter.

 

Stå på alle sammen... Dette SKAL vi greie - alle på sin måte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag var det ned 300 gram her.( Dvs 73,2 kg.) Som mange av dere andre er jeg ikke topp motivert enda - og det ble en del utskeielser i uka som gikk + en ganske stor fest , så da må jeg jo si meg fornøyd med en nedgang. Trimpoengene stoppet på 15,6 , da har jeg ikke telt med 4 timer på ski lørdag - da gikk jeg med sønnen min på 3 så tempoet var ikke til å bli varm av.

 

Målet for denne uka er å kommer under 72,9 - det var det jeg klarte før jul - så da blir det reel nedgang etterpå. Målene tar jeg neste mandag - blir litt stress å nå det hver uke. Nå ammer jeg bare en av tvillingene, og han får ikke mye lenger så dette blir tøffere og tøffere. .....

 

Stå på alle sammen.

-En liten nedgang er bedre enn ingen nedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var 79,6 :):) då eg var på vekta idag, hadde ikkje tid å måle meg idag før eg reiste på jobb. Men er veldig fornøgd med vekt nedgangen (1,7 kg) om det er det stooore inntaket av vatn det veit eg ikkje. Men forrige veke stod jo eg på staden kvil (til ein opplysning).

Lukke til dere andre og.

 

 

Forresten måtte inn og redigere litt:

Måtte det bli lenge til eg såg 8 tallet først på vekta igjen.(vil helst ikkje sjå det)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aina37: så flott at vekten kryper nedover. Ikke noe vits i å sprekke nå!!! Ødelegge de flotte resultatene dine- tenk bare noen uker igjen til du skal inn i prøverommet og teste årets sommerkjoler, topper og badetøy... det finnes mange alternativer til snop. Varme epler eller bær, med vaniljekesam. Fribol har sukkertøy og vingummi på apoteket. Så du, før du tar deg litt snop- gå en ekstra tur til postkassen (eller noe) og tenk på hvor flott du ser ut - er det virkelig verdt den sjokoladen- har du virkelig lyst på den? Hvorfor det?

 

 

 

Vær så snill å ikke skeie ut helt med snop, du kan jo feks. unne deg bare litt.

Hadde ønsket det var jeg som var nede på 72,5 kg jeg - da hadde jeg snart vært i mål. Lykke til videre.

 

Sizzi

 

 

 

TUSEN TAKK DETTE TRENGER JEG VIRKELIG ...(smiler for meg selv da jeg leste )

det er så sant med sommer klærne som kommer skal ha den i hode he he når jeg tenker på snop......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, alle sammen!

 

Ja, så var den fryktede veiedagen her igjen. Spent stiger man opp på den blanke glassplaten om ligger og myser mot en der nede på badegulvet. Hører den sier: " ja, bare kom, så skal vi se om du har vært flink denne uken........"

Lukker øynene, stiger på, senker blikket og håper....

 

Har satt meg som mål og gå ned 400 gram pr. uke. Sist stoppet vekten på 78,4. Og i dag.........................................................................................................78,0!

 

Yes, jeg klarte det!!!!! Fornøyd!

 

Til alle dere som synes dere har gått ned lite denne uken: stå på, vi er på vei nedover alle sammen. Dette klarer vi!

 

Til fjellgeita: GRATULERER med en fantastisk nedgang. Så flink du er!

 

Mål for neste uke:

drikke mer vann, her synder jeg mye.

Få kjøpt det målebåndet som jeg har snakket om en stund. Greit å få kartlagt noen cm.

 

Lykke til framover til dere alle!

 

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle god ord, betyr at eg må legge meg enno meir i selane dette. Kan ikkje risikere at eg går opp igjen neste veke. He He.

Utruleg kjekt å få skryt. Men de andre kjem nok etter de og, som de veit det går i rykk og napp her. Men har vorte veldig bevisst på å drikke vatn, så heng dere på "vannvogna" de og. Det er ledige seter enno. :):)

Men eg har vore veldig bevisst på kva eg har ete, har drukke 1/2 liter vatn før frukost. Har ståande eit fullt 1/2 liters glas med vatn framme heile tida.

 

Ha ei fortsatt fin veke alle sammen, ilag er det mykje lettare å dra lasset.

 

Klem frå Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da var det veiedag hos mai2007 òg (passet for en gang skyld sammen md dere). Det ble ned 600 gr siden sist, og veier i dag 76,6 kg. Jeg er veldig fornøyd, siden uken ikke var den beste md tanke på jobb og selskap i helga. Var redd for å ha gått opp, så nå er jeg glad...... :-)

 

Nå er det bare å fortsette fremover. Jeg har nytt mål for mai òg. Jeg vil prøve å veie 67 kg ca 1.mai. Det er ca 3,3 kg hver mnd... Man kan like godt sette seg mål helt der oppe når man først er i gang, men samtidig er de helt realistisk, synes jeg. Hva synes dere? Er det realistisk? Jeg prøver iallfall.... Så får vi se :-)

 

Skal prøve å drikke mer vann. Det er jeg IKKE flink til (men er flink til å drikke cola light).... Ikke helt det samme, eller hva? :-)

 

Ellers er jo alle super-flinke !!! ALLE går ned... Fantastisk bra. Og Nikkene som greidde målet sitt... Syntes jeg kjente følelsen før du gikk på vekta, og gleder når du så tallet. Kjempegøy. Slikt motiverer.

 

Ha en kjempeuke alle Solsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt, 2/1-07: 78,1 kg

Vekt 29/01-/07: 76,6 kg - mål 69 kg - 7,6 kg igjen...

Total nedgang: 1,4 kg

Cm - midje - nedgang: 7 cm :P (det er jeg ganske fornøyd med altså :P )

 

Solsikkene har minket: 4,2 kg ++++++++?

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Mai2007 startet 2/1 på 82,2 kg og er i dag 76,6. Dvs minus 5,6 kg. Midjen er minus 7 cm (totalt 30 cm borte på 7 målepunkter).

 

Da er Solsikkene så langt minus 9,8 kg (Nique, Anne71 og mai2007).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på 74,2 og er nå 73,2 - så stort ble ikke mitt bidrag, men sammen er vi sterke!

 

Da er Solsikkene så langt minus 10,8 kg (Nique, Anne71,annetje og mai2007)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

jeg startet den 01.01.07 med en vekt på 79,4 kg. Nå er jeg nede i 78 kilo. Altså 1,4 kilo mindre av meg.

 

Da er solsikkene sålangt 12, 4 kilo lettere. ( nikkene, nique, Anne71,annetje og mai 2007 )

 

 

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...