Gå til innhold

Solsikkegruppa - Uke 5


Gjest Anne71

Anbefalte innlegg

Det er kanskje i seneste laget, men jeg spør likevel om jeg kan få være med dere videre? Jeg har prøvd å spise meg ned i vekt siden begynnelsen av januar. Jeg har veiedag om mandager, og begynte på internettkurs mandag 22. januar.

Startvekten mandag 8. januar var 79,4 kilo. Denne maandagen var jeg nede i 76,2 kilo. Det gir en vektnedgang for januar på 3,2 kilo. Midjemålet (navlen) var 97 (!!!) cm ved begynnelsen, og er nå 92 centimeter.

Målet mitt er 65 kilo til sommeren. Jeg er 162 høy, og vet fra gamle tider at 65 er en fin trivselsvekt.

Jeg har fulgt dere denne måneden.

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje i seneste laget' date=' men jeg spør likevel om jeg kan få være med dere videre? Jeg har prøvd å spise meg ned i vekt siden begynnelsen av januar. Jeg har veiedag om mandager, og begynte på internettkurs mandag 22. januar.

Startvekten mandag 8. januar var 79,4 kilo. Denne maandagen var jeg nede i 76,2 kilo. Det gir en vektnedgang for januar på 3,2 kilo. Midjemålet (navlen) var 97 (!!!) cm ved begynnelsen, og er nå 92 centimeter.

Målet mitt er 65 kilo til sommeren. Jeg er 162 høy, og vet fra gamle tider at 65 er en fin trivselsvekt.

Jeg har fulgt dere denne måneden.

 

Hilsen Miina[/quote']

 

Heng deg berre på du ! :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at dere er utrolig flinke, oppmuntrende å høre at folk er så motivert!!!

Jeg har nettopp begynt (på mandag) og har jo selvfølgelig ikke sett noen resultater enda, men de SKAL komme!!!

 

Jeg er 155 cm (dvs. veldig lav...hehe) og veier 63,5 kg, altså en del for mye i forhold til høyden min, må ned ca 10 kg, og det SKAL jeg klare. Har prøvd flere ganger før, men har gitt meg ganske fort da motivasjonen ikke har vært helt på topp, og jeg har litt lett for å falle for fristelser, men samboeren min er også med denne gangen og det gjør det jo litt lettere når vi kan motivere hverandre, og også det at han ikke sitter å frister meg med noe jeg ikke kan spist. Det er uansett godt å være flere enn bare meg.

 

Håper dere alle når målene deres!!! Lykke til, og stå på...dette klarer vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Den der med å vege 67 kg til 1 mai' date=' det kunne eg og ha tenkt meg. Men det vil bli litt vel tøft kanskje, ned 4,2 i mnd. Ja, då kan det vertfall ikkje bli noke stillstand.

Men eg prøver meg eg. Bra å ha noke mål her i livet. :P:)[/quote']

 

Veldig bra, Fjellgeita :-) OM du ikke greier 4,2, men 3,5 f.eks er det bare et par kilo fra 67 kg 1.mai likevel, så ALT hjelper... Har tro på mål - realistiske !! Husk at når man nærmer seg "normalvekt" sitter kiloene fastere og det er ikke så lett å gå ned. Uansett, JEG har tro på dette - og med tro kommer man langt, selv om handling bringer oss enda lenger :-) Jeg skal følge med deg....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

..så mine ukeresultater kommer først nå.

Siden jeg har stått stille et par uker, hadde jeg jo noen forhåpninger og forventninger til en smule nedgang denne uken, jeg er jo relativt aktiv med mine 42,6 trimpoeng denne uken. Pulsmarsjen går jo også sin gang - og jeg varierer mellom å ligge på 2. 3. 4. 5 eller 6 plass.

Imidlertid er ikke hverken vekten, målebåndet eller kroppen helt på min side enda, for vekten stoppet på 71,2 kg - dvs ned 0,2 kg denne uken.. og målebåndet viser det samme borsett fra at hoftene har blitt 1 cm smalere til 97 cm. Uansett er det jo en liten nedgang i riktig retning - og jeg får trøste meg med at de siste kiloene er vanskeligere å bli kvitt ettersom jeg er styggnær BMI-normalvekt... Min BMI er nå 25,2 (Lett overvekt) mens normal vekt har en BMI under 25

Jeg får vel også trøste meg med at jeg har gått ned 15,8 kilo siden slutten av september og at livmålet også er redusert med 24 cm! Da får jeg bare tåle og takle litt stillstand eller langsommere vektnedgang nå!

 

Bravo for De flotte resultatene dere Solsikker ellers leverer, her går det unna så fettet spruter! Gratulerer så mye!

 

I begynnelsen av januar veide jeg 73 kg, så da kan jeg bidra med tap av 1,8 kg fett og legge dette i fellespotten til Solsikkene:

9 av solsikkene har slanket vekk hele 22,6 kilo så langt (sizzi, fjellgeita, flua, nikkene, nique, Anne71, annetje, afrodithe og mai 2007 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Jeg synes ABSOLUTT du skal være fornøyd. 15,8 kg !!!! WOW. Det er så sant som du sier - de siste kiloene tar laaang tid. Du er veldig aktiv, spiser riktig etc, så før eller senere slipper de siste kiloene òg. Fantastisk bra !!!! Fortsatt har du tatt av 1,8 kg i januar og det er jammen bra det òg.

 

Ellers har vi blitt en bra lettere gjeng i januar... Gratulerer alle sammen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teelte etter så jeg var 77,6 dagen (time etter jeg var kommethjem...mye vann men men )jeg kom hjem fra thailand og sist mandag var jeg 72,5 så det blir 5,1 kg det

 

10 solsikker har til sammen slanket seg 27,7 kg:-)

 

 

he he skal vi ha 30 kg som felles mål neste mnd da he he....så får vi stå på solsikker he he,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Min BMI er nå 25' date='2 (Lett overvekt) mens normal vekt har en BMI under 25

Jeg får vel også trøste meg med at jeg har gått ned 15,8 kilo siden slutten av september og at livmålet også er redusert med 24 cm! [/quote']

 

Hipp hurra for deg, dette er vel fortjent da jeg vet hvor aktiv du har vært. Tenk deg at du har slanket vekk 15, nesten 16 kg fett- og byttet det ut med muskler! Hurra for deg!!! Flott BMI også- min er nok i overvekt klassen tror jeg. Har ikke regnet på det den siste tiden- skal gjøre det 15februar- og da tar jeg alle mål også.

 

Gleder meg på dine vegne!!!

 

Jeg skal ned i 72kg innen dette kurset er over, og det skal jeg klare ( har 4 uker på meg- og i underkant av 3 kg).

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så motivert du er nå så går det bra flua ...syns alle sammen er flinke jeg

 

hvis vi i solsikke gruppa skal klare 30 kg til sammen så må alle klare 3 kilo hver neste mnd ...he he er alle med på det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må virkelig si dere er ambisiøse. - Er alle like motiverte? I høst hadde jeg ingen problemer med motivasjonen, men nå ................ måtte den bare komme dalende...

 

Skal forsøke å bidra med mer neste mnd. 3 kg. høres flott ut. Akkurat nå er en av de små syk - det betyr ingen trening og neste uke reiser mannen bort på jobb i 3 uker. Ser for meg litt stress og mindre tid til ordentlige måltider.

 

Hva kan motivere meg? -Hjeeeeelp....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hvordan du har det...hadde en slik periode selv....men jeg beit tenna sammen (he he bokstavllig talt) å ikke sjeiet ut noe , så fikk jeg motivasjonen opp etter hvert....så nå går det veldig bra igjen

 

som de andre sa...husk på bikinien og alle flotte sommerklærne du skal inn i til sommeren ...

 

ring en veninne som har lyst å slanke seg og avtale et slanke kurs i sammen ....

 

dama til broren min har okså begynt på slank så vi holder kontakt på melding hvordan det går med hverandre de fikk også opp konkuranse slanke instinket mitt he he....

 

ellers håper jeg disse tre kiloene som skal av til neste mnd kan hjelpe på ....

 

stå på annetj nå har du vert så flink ikke gi opp enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og utfordringene står i kø!!! Jeg synes selv jeg har vært VEEEELDIG flink denne uka, ihvertfall med mat og VANN! Har drukket mye mer vann enn jeg noen gang har gjort tidligere, og jeg løper på do hele tiden... hehe... men det er vel kanskje ikke mer å vente. Det værste er at jeg må opp på natta også - det liker jeg dårlig, det ødelegger liksom litt av nattesøvnen.. våkner opp av at jeg må på do, men prøver å sovne igjen, tror liksom det skal gå over, men det gjør det ikke, og det fører jo til at jeg ligger nok mer eller mindre våken en times tid hver natt ;) Men det må jeg bare gjøre noe med - bare å stå opp med en gang. Det er ihvertfall veldig uvant for meg å gå på do så mange ganger i løpet av en dag, tidligere var jeg på do på morgenen - kanskje ved middagstider, og så før jeg skulle legge meg... det er IKKE bra! Vet jo det, men det er jo selvfølgelig pga at jeg ikke drakk nok... Det har forandret seg nå. Og i det hele føles det faktisk MYE bedre, føler at kroppen renses på en helt annen måte!!!

 

Uansett: Jeg er veldig spent på veiinga på mandag!!! Håper denne gang at vanninntaket mitt skal bevises på vekta.... vi får se!!! Men jeg veit at det er en større utfordring å få regelmessige måltider i helga, ikke noe som er rutine da. Blir middag veldig seint, og frokost seint... og så blir det til at man hopper over et måltid - ikke bra. Skal prøve å gjøre noe med det denne helga!!!

 

Ønsker alle solsikker en riktig fin og avslappende og sunn helg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og utfordringene står i kø!!! Jeg synes selv jeg har vært VEEEELDIG flink denne uka' date=' ihvertfall med mat og VANN! Har drukket mye mer vann enn jeg noen gang har gjort tidligere, og jeg løper på do hele tiden... hehe... men det er vel kanskje ikke mer å vente. Det værste er at jeg må opp på natta også - det liker jeg dårlig, det ødelegger liksom litt av nattesøvnen.. våkner opp av at jeg må på do, men prøver å sovne igjen, tror liksom det skal gå over, men det gjør det ikke, og det fører jo til at jeg ligger nok mer eller mindre våken en times tid hver natt ;) Men det må jeg bare gjøre noe med - bare å stå opp med en gang. Det er ihvertfall veldig uvant for meg å gå på do så mange ganger i løpet av en dag, tidligere var jeg på do på morgenen - kanskje ved middagstider, og så før jeg skulle legge meg... det er IKKE bra! Vet jo det, men det er jo selvfølgelig pga at jeg ikke drakk nok... Det har forandret seg nå. Og i det hele føles det faktisk MYE bedre, føler at kroppen renses på en helt annen måte!!!

 

Uansett: Jeg er veldig spent på veiinga på mandag!!! Håper denne gang at vanninntaket mitt skal bevises på vekta.... vi får se!!! Men jeg veit at det er en større utfordring å få regelmessige måltider i helga, ikke noe som er rutine da. Blir middag veldig seint, og frokost seint... og så blir det til at man hopper over et måltid - ikke bra. Skal prøve å gjøre noe med det denne helga!!!

 

Ønsker alle solsikker en riktig fin og avslappende og sunn helg :)

 

Klem[/quote']

 

 

Eg og drikk mykje vatn, men eg prøver å ikkje drikke så mykje på kveldstid for nettopp å sleppe å stå opp om natta. Det har vertfall funka for meg. Drikk då ikkje så mykje etter 20:00. (prøver i vertfall).

Men vatn er jammen godt, fint å registrere det her inne for då "må" ein liksom skjerpe seg og drikke litt .

 

Ha ei fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da det tok litt av med utskeielser , hadde slanke fri lørdag men skulle i 16 års dag til tantungen på søndag og da klarte jeg ikke beherske meg ....+ at på onsdag har gulljenta vår 2 års dag så da tar det vel av igjen med kaker ...så me får se....

 

har varmt opp en slanke te som jeg skal drikke opp ....som jeg kjøpte i thailand kansje det kan hjelpe til i morgen ang vekten he he .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntatt 2,7 liter med rent, frikst vann fra vannkrana i dag!!! ;) Nå er jeg skikkelig stolt av meg selv altså! Måtte bare dele denne begivenheten med dere... Bare få timer igjen til veiing, kan nesten ikke vente - er utroooooolig spent! Natta folkens

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...