Gå til innhold

2007, uke 5


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Ja da er en ny uke med nye muligheter i gang.. Jeg gleder meg som sagt i forrige tråd til denne uken. Dagen i dag har vært litt travel, så mangler nok noen kalorier.. Sov lenge i dag, så behandling, så middag hos mor, og så bytur. Sitter nå forran dataen og nyter min første kaffekopp for dagen.. Og den var herlig.. :)

 

Nå skal jeg inn å legge inn dagsrapporten min... ville egentlig bare ønske dere alle sammen en herlig uke, og lykke til med alle deres ønsker...

 

Linda :) :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Er det muligheter for å bli med på denne tråden? Jeg skal ned fra 133' date='2 til 90 kg over en lang periode..[/quote']

 

Ja, selvfølgelig! Velkommen til deg og til alle som har lyst til å være med. Jo flere er vi jo bedre!!

 

Det ville ha vært gøy hvis alle som deltar i denne tråden vil oppsumere det de har oppnåd og hva er deres mål og kanskje si litt om hvordan det går. Kanskje vi kan gjøre det hver uke slik man ser utviklingen.

 

Jeg har begynte GR for 2 uke siden. Det går ganske bra, har fortsatt litt problemer å drikke opp 2liter vann per dag. vekthistorikken min:

 

15.01 : 110.5 kilo

22.01 :108,5 kilo , minus 4 cm rundt midje og 8 cm totalt og 8,7 trimpoeng

30:01 : Håper på en kilo lettere men tror at det blir litt mindre enn det.

 

På sikt ønsker jeg å gå ned til 70 kilo. Jeg blir fornøyd om jeg klarer å gå ned 18 kilo før juni. Jeg bør kanskje ha det som deg Viax, skal jobbe med den saken. :)

 

Ha en fin uke

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er alle sammen velkommen til å være med på vår kjære klubb...

 

På torsdag er det veiing igjen for min del, grugleder meg denne gangen. Vet ikke hvorfor, men har ikke den toppe følelsen. Vel vi får se.. Skal også se over målene mine den dagen, kanskje kan de endres litt, man vet aldri.

 

Men må si at mine belønninger frister masse, og akkurat nå er det Kiel tur som frister ekstra. Color Fantasy er bare helt herlig.. (Vil du se målene mine ligger de under 2004, uke 4 tråden.. )

 

Vel nå skal jeg leke litt med gutten min, og så skal jeg ta litt klesvask, gå tur med hundene og i biblioteket...

 

Så vi "snakkes"

 

Linda :P :P :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Ja, vi skriver uke fem, og om et par dager er det februar...sakte men sikkert kommer solen tilbake og vi går lyse vår og sommerkvelder i møte. Noen av oss ser med glede på sol, sommer og bikini...lykke til også i denne uken alle sammen.

 

Fortsetter sakte men sikkert nedover på vekta. Forrige uke var resultatet - 0,7 kg. Totalt på tre uker der da ca 1,4 kg. Syns det var litt rart at jeg ikke gikk ned mer, som jeg har pleid før... Men nå er jeg ikke i tvil lenger. Jeg kommer til å forlate dere nå, til fordel for tråden for gravide og ammende :P Stikker sikkert innom likevel for å se hvordan det går med dere. STÅ PÅ!!

 

Har et lite tips til dere som ikke får i dere nok vann:

Ha en stor mugge vann stående i kjøleskapet. Ha i mengder med isbiter og noen skiver sitron/appelsin/grapefrukt/lime. Jeg har flere typer sitrusfrukt liggende i kjøleskapet og varierer "smaken" på vannet. Noen ganger har jeg en skive av hver...må eksprimentere der vi kan :P

 

Vel, god uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' vi skriver uke fem, og om et par dager er det februar...sakte men sikkert kommer solen tilbake og vi går lyse vår og sommerkvelder i møte. Noen av oss ser med glede på sol, sommer og bikini...lykke til også i denne uken alle sammen.

 

Fortsetter sakte men sikkert nedover på vekta. Forrige uke var resultatet - 0,7 kg. Totalt på tre uker der da ca 1,4 kg. Syns det var litt rart at jeg ikke gikk ned mer, som jeg har pleid før... Men nå er jeg ikke i tvil lenger. Jeg kommer til å forlate dere nå, til fordel for tråden for gravide og ammende :P Stikker sikkert innom likevel for å se hvordan det går med dere. STÅ PÅ!!

 

Har et lite tips til dere som ikke får i dere nok vann:

Ha en stor mugge vann stående i kjøleskapet. Ha i mengder med isbiter og noen skiver sitron/appelsin/grapefrukt/lime. Jeg har flere typer sitrusfrukt liggende i kjøleskapet og varierer "smaken" på vannet. Noen ganger har jeg en skive av hver...må eksprimentere der vi kan :P

 

Vel, god uke alle sammen.[/quote']

 

Gratulerer så mye med graviditeten! Så gøy :)

Håper alt går kjempebra fremover, nyt tiden!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på nettkurs for en uke siden. Gikk ned 0.6 kg første uka. Jeg er 97.9 kg tung og har tenkt å gå ned en 40 kg, til ca 60 kilo. Går det i dette tempoet kommer det vel til å ta to år, men det får nå så være. Jeg er veldig fornøyd med kurset så langt, syns jeg har fått mye oppfølging hittil, anbefales alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er uke 5 godt i gang, og januar nesten over. Det går mot lysere tider!

 

Jeg startet også på internettkurs forrige uke, men har veiedag på onsdag, så jeg vet ikke før i morgen hvordan uka har gått. Har ikke jukse-veid meg heller, så har faktisk ingen aning, men føler at det har gått ganske bra.

 

Er superfornøyd med denne formen for kurs! Anbefales helt klart for alle som er i tvil!

 

 

Jeg kommer tilbake med resultater og mål i morgen! Ha en fortsatt god kveld!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det - 0.8 kilo. ikke så ille trodde ikke at jeg gikk noe ned. Jeg begynner uke 3 vil gjerne ned en kilo neste uke! Foreløpig gikk jeg ned 2.8 kilo. Jeg må være flinkere med å drikke vann. Skal prøve de tipsene.

 

Gratulere RenateH, lykke til videre.

 

Jeg er kjempe fornøyd med GR kurs. Det var det jeg trengte for å sette i gang. Lurte på om jeg skal fortsette med kurs 2 :P. Det er kanskje dumt å stoppe når det går så bra. :P Synes at internett kurs er litt dyrt, men det er bedre å bruke penger på det enn på godterier.

 

Jeg har begynte igjen å drikke lett brus, spesielt tab-xtra. Hadde kuttet ut helt, men begynte igjen. jeg må kvite men med den uvane. Har lest at hjernen blir lurt av kunstig sukker. Det gjør at man vil spiser mer! Ikke bra for tenner eller. Drikker dere mye cola light?

 

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe fornøyd med GR kurs. Det var det jeg trengte for å sette i gang. Lurte på om jeg skal fortsette med kurs 2 :P. Det er kanskje dumt å stoppe når det går så bra. :P Synes at internett kurs er litt dyrt' date=' men det er bedre å bruke penger på det enn på godterier.

 

Jeg har begynte igjen å drikke lett brus, spesielt tab-xtra. Hadde kuttet ut helt, men begynte igjen. jeg må kvite men med den uvane. Har lest at hjernen blir lurt av kunstig sukker. Det gjør at man vil spiser mer! Ikke bra for tenner eller. Drikker dere mye cola light?

 

Erianna[/quote']

 

Ja det er litt dyrt med internettkurs, men som du sier, bruker jo masse penger på usunne ting, hvorfor ikke prøve å betale litt for hjelp til et sunnere liv for hele familien tenkte jeg!

 

Jeg drikker mye pepsi max, ekstremt mye, men har faktisk klart å holde meg mer unna denne uka. Grunnen er nok at jeg brukte Pepsi Max som tørstedrikke, mens jeg nå bruker vann, evt fun light produkter.

 

Så pass på å drikke nok vann, så går nok behovet for lett-brusen også litt ned!

 

Stå på, du har jo vært kjempeflink hittil! Skal veie første gang i morra, håper på nedgang her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i morgen er det veiedag for meg også, og som sagt grugleder meg til det.

 

Tenkte å slenge meg litt på diskusjonen om drikke. Jeg bruker vann eller fun light i løpet av dagen, det er tørstedrikken min. Men på kveldstid har jeg en uvane om at jeg har så lyst på brus, det er vel en av lastene som har ført på noen kilo hos meg. Har derfor byttet til å ha fanta uten sukker og cola zero i kjøleskapet og det fungerer kjempefint. Jeg drikker ikke mengder, men kan bli noen glass en kveld (drikker ikke hver kveld), men det er faktisk kos for meg. Og med det savner jeg heller ikke alt det andre jeg vanligvis har trappet i hodet om kveldene.

 

I går hadde min mor bursdag, og da var det jo kaffe og kaker der. Jeg var kjempeflink, spurte om jeg fikk ta med en dessert og det var selvfølgelig greit. Ordnet derfor en skål med frisk oppskåret frukt, og tok med den og en skål med vaniljekesam, så da kunne jeg spise med god samvittighet, akkurat så mye jeg ville... Herlig... Skal love dere at også resten av frukten og kesamen forsvant, da dette bare er utrolig herlig.. :P Så der er det kanskje også en liten ide til noen andre.

 

Vel nå skal jeg lage frokost, omelett i dag (vi bruker det to ganger i uken, og det er kjempefin avveksling)

 

Lykke til med dagen i dag, og håper alle får en kjempefin onsdag..

 

Linda :):P:)

 

PS. RenateH håper virkelig vi får høre fra deg fra tid til annen... og lykke til videre. Og til alle nye velkommen til vår herlige klubb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var veiedagen her, og det gikk kjempefint! -1,8 kg og -2 cm totalt, kjempefornøyd med vekta og litt mindre fornøyd med cm, men alt er jo nedgang!

 

Nå har jeg altså kommet meg under 100 kg igjen, og skal aldri se det tallet på vekta igjen!

 

Jeg startet på 101 kg for to uker siden, har bare gått en uke på kurs enda. Nå veier jeg 98,6 kg, og har altså mistet hele 2,4 kg på to uker. Det er jeg fornøyd med!

 

Mitt mål er å gå ned til i hvert fall 70 kg på lang sikt, men skal bruke tid så jeg er sikker på at jeg virkelig legger om livsstilen og ikke slanker meg!

 

Første mål er 95 kg innen utgangen av februar, og -10 kg totalt innen påske!

 

Nå sto gubben opp, så da får jeg spise litt med han, selv om jeg allerede er ferdig med frokosten da. Kan jo ta litt frukt i hvert fall!

 

Lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vil slenge meg med jeg også. Jeg veier pr i dag 95,8kg og skal ned til 69 når jeg er ferdig. Kan ikke huske at jeg har veid det noen gang. Har slanket meg mesteparten av livet mitt og nå er jeg ganske lei. Skulle så gjerne vært slankere, slank kan jeg jo aldri bli og det er ikke noe jeg streber med å bli. Jeg er ute etter en kropp som jeg kan trives i, og den tror jeg ligger langt inne i meg. Jeg følger ikke noe Grete Roede opplegg så jeg skulle vel kansje ikke ha vært med her, men jeg har planer om å gå over til GR kur i mai. Nå holder jeg på med ketolysekur og den skal jeg holde på med i 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har et ønske om å gå ned i vekt er du velkommen her.. Her deler vi alle erfaringer , gleder og sorger.. Hva de enn måtte være.. Lykke til og håper å få høre mer fra deg.. :)

 

Linda :P:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

 

Ja da har jeg vært på vekten, og det ble som jeg fryktet ingen god uke, men gikk i alle fall ikke opp. Ble ned 100gram og inn 3,5cm totalt.

 

Så slik ser min vektnedgang ut nå:

 

Før jul (da jeg bestemte meg for å ta kurs) 107,8

 

Startvekt kurs 106

Etter uke 1 104,4

Etter uke 2 103,6

Etter uke 3 102,3

Etter uke 4 102,2 Og det var jo denne uken..

 

Må si motivasjonen forsvant litt når jeg så resultatet denne uken, men håper å finne den igjen i løpet av dagen. Vet at jeg sikkert har spist litt for lite i uken som gikk, samt at det ble mye stress. Var nede i bare 1200 kcal en dag, og jeg som skal ha 1900. Har også vært hos andre på middag et par ganger, så da får man ikke akkurat riktig mengde, jeg vet ikke jeg.. Vi får vente og se hva neste uke sier. Ble jo i alle fall ikke pluss, det er jeg glad for.

 

Har i alle fall -3,8 totalt (teller kun fra dette år) på fire uker, og klarer jeg det samme de neste fire ukene, har jeg fortjent meg en hårklipp og klart mitt første mål på 99 kilo.

 

Og kjenner at motivasjonen stiger litt mens jeg sitter her og skriver, men det blir fristende å glemme hele greia til tider. Bare sette seg ned å trappe det man vil i hodet, selv om man egentlig ikke vil.. Dere skjønner hva jeg mener.

 

Åååååå kjære viljestyrke og motivasjon ikke forlat meg nå... kom til bake sterkere enn noen gang... jeg trenger dere...

 

Kanskje jeg klarer å være like flink som deg Senita.. man kan jo håpe..

 

Vel vel... da får jeg lage frokost, vi har ikke kommet så langt, liksom ikke greid å starte skikkelig i dag.. Vi "snakkes"

 

Linda :P :P :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da er jeg ferdig med frokost, og motivasjonen er igjen stigende. Sitter nå med kaffekoppen, og lest igjennom en del av det andre skriver, og det hjelper virkelig.. Jeg er ikke den eneste... og det er faktisk en god følelse, selv om jeg ikke unner noen av dere å streve med dette.. :P

 

Da vil jeg bare ønsker dere alle sammen (og meg selv) lykke til med alle utfordringer vi står ovenfor.. Sammen skal vi rive dem ned, en etter en.. :)

 

Linda :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge inn mine nye må, manglet 200 gram på å få 102 til denne uken, men jeg jobber videre.. Her er de i alle fall oppdatert pr i dag.. (egentlig de sammen, men men.. )

 

Mine mål

Innen Uke nr. Mål pr. dato

22.jan 25.jan

01.feb 5 102 er 102,2

15.feb 7 100 100

22.feb 8 99(8) 99(8)

29.mar 13 95 95

26.apr 17 91(8,5) 91(8,5)

24.mai 21 87 87

28.jun 26 84(9) 84(9)

 

 

 

Antall trimpoeng i parantes.. :P

 

Linda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden.

 

Har veiedag torsdag morgen, naken og nytisset!

Stått stille to uker, så jeg var veldig spent..

Vekten viste 1,5 ned siste uke, hurra, endelig!!

 

startvekt november: 124 kg (fysj og fy)

Idag: 105,4 kg

Mål: 85 kg

 

Neste delmål er under 100. Det kommer til å bli en fantastisk dag.

 

Sender dere alle en klem, veldig inspirerende å lese om hver og en av dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P ... jeg har spiste kaker på jobben i går. Jeg skulle ikke ta, men tenkte en liten bit. Det var kjempe godt. Men masse masse kalorier. Jeg måtte begrense antall kalorier. Den dagen spiste jeg cirka 300 kalorier ekstra!

 

I dag er alt under kontroll, men jeg har virkelig ikke lyst til å trene, vil bare kose meg på sofa! Jeg må trene. Klarer ikke å motivere meg! Hvis jeg ikke trener i gad må jeg trene mye mer i helgen! ;-P

 

vi får se hva jeg gjør. ha en fin kveld

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent i morgen for da har jeg veiedag. Har klart å ikke gå på vekta hele denne uken, men jeg regner ikke med at det er noen nedgang da jeg var på dansketur forrige helg og inntok noen glass for mye med rødvin både fredag og lørdag, men ellers har jeg vært flink. Rart at jeg har vært motivert så lenge. Har gått på kur siden november og bare gått ned 4 kilo, men det er min egen feil da jeg ikke klarer å la rødvinen stå i helgene. Skulle ønske jeg kunne gå ned 400g hver uke.

Kommer tilbake i morgen og gir dere resultatet av veiingen min.

Nå er jeg stuptrett så nå tror jeg puta roper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mange fine nedganger. På veing onsdag hadde jeg gått ned usle 300 gr. Er litt utålmodig om dagen, har ligget på denne vekten og slitt før og ikke kommet videre ned og dermed gitt opp. Det skal ikke skje denne gangen!!!! Nå er målet å komme ned på 79 et eller annet til jeg starter på kurs 3, 14. februar. Det kan holde hardt, må jo ned 1,3 kg på en uke. Håper det er nok til å holde meg i selen gjenom helgen.

 

Resultat så langt:

Start 09.10-06 98,4

07.01-06 81,2

 

Vi får jobbe videre så får vi vel gode sunne vaner etterhvert. Nå skal jeg straks avgårde på en spinning- time etterfulgt av en time BodyPump, det er en fin kombinasjon.

 

Ha en strålende helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er helgen godt i gang... igjen.. :) Må si at en stund i dag hadde jeg lyst til å bare gi blaffen helt.. men så kom heldigvis fornuften tilbake.

 

I går kveld koste jeg meg med litt frokostblanding som snacks.. av den typen som har kakao på seg. Var ikke så dumt det, men tror i kveld blir det litt ostepop.. det synes jeg er ekstremt godt. Tenker jeg tar 20 gram av det jeg.. :)

 

Vel håper dere har en fin helg og koser dere masse.

 

Linda :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Sitter og koser meg med innleggene deres og tar et glass rødvin eller to. I dag har jeg en kjip dag. Har hatt innbrudd på jobben. De hadde stjålet tv, kassaapparat med alle penger i, mat, kioskvarer og enhel masse andre ting. Ikke morsomt.

Har skeiet ut med 8 popkorn og 1 skive loff. I den kuren jeg går på er det totalforbud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei helg! Bursdag for guttungen i helga, dvs i dag, både barnebursdag og voksenbursdag..

 

Med kaker og dill og dall vettu... Har egentlig vært ganske flink med å holde meg unna, men måtte jo smake litt da...

 

Men det verste er egentlig at jeg ikke har vært flink til å få i meg alle grønnsaker, frukt og ikke holdt de faste måltidene... Men men.. for sent å angre nå når det allerede er gjort...

 

Ikke har jeg fått noen trimpoeng i helga heller, men fra i morgen er det full skjerpings igjen! Skal ha nedgang denne uka også, bare så kroppen min vet det altså... He-he...

 

Det var bare et lite hjertesukk fra meg på slutten av helga.

 

Ha en god start på uka folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...