Gå til innhold

Cla?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med dette kosttilskuddet?

 

Det er så mange produkter på markedet som lover så fryktelig mye, men akkurat dette har jeg sett anbefalt på andre sider om kosthold og trim. Men jeg lurte altså på om det var noen av dere fornuftige og flinke her inne som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teo,

 

Her følger en link om Cla: http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2004/cla

 

Som du ser så er dette også kun juks og bedrag. Vi må bare innse at det finnes ingen midler vi kan putte i oss som gjør og slank på null komma svisj. Det er det vi IKKE får i oss som gjør oss slank :)

 

Trim og riktig kosthold er det eneste som nytter, dessverre :D

 

Heng deg på tips og råd fra denne siden så vil du se at vekten sakte men sikkert vil gå nedover og dette er mye mer varig vektreduksjon eller alskens slankemidler kan gi deg.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Teo' date='

 

Her følger en link om Cla: http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2004/cla

 

Som du ser så er dette også kun juks og bedrag. Vi må bare innse at det finnes ingen midler vi kan putte i oss som gjør og slank på null komma svisj. Det er det vi IKKE får i oss som gjør oss slank :P

 

Trim og riktig kosthold er det eneste som nytter, dessverre :)

 

Heng deg på tips og råd fra denne siden så vil du se at vekten sakte men sikkert vil gå nedover og dette er mye mer varig vektreduksjon eller alskens slankemidler kan gi deg.

 

Lykke til :)[/quote']

 

Takk skal du ha! Jeg er allerede med på flere tråder her, og får masse inspirasjon gjennom det. Jeg var bare litt nysgjerrig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har jeg gjordt en god stund.. Og jeg har gått ned litt over 30 kilo. men kan ikke si at dette skyldtes cla eller at det ikke hadde noen virkning! Men jag har tro på akkurat dette produktet.

 

Men for å begynne med den linken som ble lagt til lenger oppe i tråden, det står ikke der at cla ikke virker, det står at to av cla produsentene hadde drevet med villedende reklame!!!

 

Selv har jeg aldri bruke cla produkter fra disse prdusentene, men kjip at de driver villedende mrkedsføring, som gir negativ reklame og gjør folk skeptisk til det jeg mener er et bra produkt!

 

Som på alle andre temaer i slanking, finnes det mennesker og "eksperter" som er imot et produkt eller tema og så finnes det de som støtter produktet og temat. Jeg nevner blant annet, spis mye fett/spis lite fett, spis karbohydrater/ikke spis karbohydrater. Det finnes altid noen for og imot, og det samme gjelder for cla, det finnes undersøkelser som støtter virkningen og så finnes det noen som viser at det ikke virker. Men jeg tror at det her kan gjelder mengden av cla som ble testet, som gav forsjelling resultat!

 

Men uansett så er cla et tilskudd av fettsyrer, noe som kroppen har behov for, og det er sunt, og på ingen måte skadelig. Så uansett om det ikke møter opp til de forventningene som mange har dannet seg, så vil jeg uansett si at det er et bra tilskud å ta!!

 

Og mine forventninger til cla er heller ikke så skyhøye, jeg tror de virker, men det er ikke sånn at man sitter på baken og spiser hva man vil, for så å putte noen tabletter i munne og bli super slank!!! Så lenge man har realistiske forventninger, tror jeg at cla vil leve opp til dem!!!

 

CLA finnes naturlig i melk og melkeprodukter. Så kan ikke være så skadelig for oss, men produktet skal ikke brukes av gravide og ammende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende at du har gått ned 30 kilo Cikki. GRATULERER :P

 

Det står i linken at det er snakk om villedende reklame og det står dessverre også at produsentene ikke har greid å dokumentere noen virkning, og det holder for meg. Det er jo også derfor det er snakk om villedende reklame.

Det er sikkert ikke skadelig å bruke det, men kanskje litt bortkastede penger? Hvis vi kan få i oss dette midlet ved å drikke melk er kanskje det et billigere og sunnere alternativ ?

 

Tro kan som vi vet flytte fjell og det er tross alt det viktigste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..vet om en som har gått ned 10kg med hjelp av cla. Hun trener litt, ikke no super aktiv; men flink å spise er hun heller ikke så det kan ikke være det at hun har en så altfor god forbrenning akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

 

Det er vel slik at CLA støtter en vektnedgang i et ELLERS sunt og slankende kosthold. Dette betyr ikke at CLA i seg selv vil gjøre deg supertynn. Heller ikke er det en mirakelkur for de late. Det er et kosttilskudd som bidrar til å øke fettforbrenningen der alle andre forholdsregler ellers er tatt.

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=264

 

I tillegg til alt dette, er det nødvendig å 1) Ta nok, men ikke for mye og 2) Ta det HVER dag og ikke glemme å ta det 3 dager i uka eller lignende.

 

Tas det i for små mengder -. eller for store, eller man slurver og glemmer og tar det i hytt og gevær, ja, da sier det seg selv at det kanskje ikke virker så bra.

 

Jeg merker stor forskjell på når jeg tar CLA og når jeg ikke gjøre det. men jeg merker ikke forskjellen fra dag til dag, jeg merker den over tid.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...