Gå til innhold

Huset...


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Har lest litt rundt omkring på forskjellige tråder på vektklubben i går og i dag (skulle gjerne ha skrevet svar til alle sammen jeg, for jeg vet med meg selv at det betyr så mye at andre bryr seg, men tida strekker liksom ikke til) og det slår meg at vi alle sliter med en god del fellesnevnere. Mens jeg satt her og leste kom en analogi til meg. Og selv om den ikke er nøyaktig gjeldende for alle kjenner jeg at den sier ganske mye om livet til frøken :D

 

Husker dere eventyret om ulven og de tre grisene? De tre grisene som luktet at ulven ville komme og skulle skynde seg å bygge hvert sitt hus for å være trygg?

Det eventyret har jeg tenkt litt på i det siste.

 

Forestill deg at det å slanke seg/gå ned i vekt/legge om livsstilen er å bygge et hus. Du har det travelt med å komme fortest mulig ned dit du trives og føler deg trygg, der hvor du kan velge og vrake i lekre klær og sexy undertøy og der hvor du får masse positiv tilbakemelding fra omverdenen om hvor flott du har blitt. Når man har det så travelt blir det som den første lille grisen som bygget seg et hus av strå. Det skulle ikke mye til før det huset ble rasert av ulven (i vår verden den livsstilen eller vekten eller snopet som vi prøver å flykte fra). Den andre grisen var litt grundigere og bygget huset av kvister, men selv om den stod i mot litt bedre enn stråhuset så raste det fort sammen under presset det også.

 

Til slutt var det grisen som bygde huset sitt av murstein. Det tok mye lengre tid og han måtte være mye grundigere og det var tyngre, men jaggu stod huset godt i mot presset fra den store stygge ulven.

 

 

Det jeg tror vi må gjøre er å skynde oss langsomt. Vi er så utrolig utålmodige etter å bli ferdige at vi kanskje jukser litt i prosessen og blir straffet for det. Jeg tror vi blir sterkere av å bygge mursteinshus og dersom vi ser at den ene raden blir skjev i forhold til resten, så tar vi av akkurat den raden og legger den på nytt igjen. Da har vi lært noe samtidig som aat resultatet blir mer holdbart. Og hvis vi må legge på oss et kilo eller to i prosessen for å lære at å skeie ut mer enn den ene dagen i uka, eller å ikke bruke kroppen i det hele tatt i seks dager for så å slite den helt ut den siste dagen, så får det være sånn. Huset skal vi ha ferdig på sikt, og det er så forferdelig dumt å gå fra det halvferdig.

 

Det er noen mursteiner som må på plass for å få et stort og flott og trygt hus og de mursteinene kan man ikke overse, selv om noen av dem er litt tyngre enn andre. Når vi bare kommer inn i en god "arbeidsrytme" så kan hjernen slappe av litt og så kan man gjøre andre morsomme ting mens man bygger. Mange blir veldig oppslukt av huset og byggeprossessen sin og klarer ikke fokusere på annet, men da blir det så utrolig tungt når først den ene raden og så den andre raden blir skjev at det føles umulig å bygge ferdig og det er lettere å gi opp og bli tatt av ulven igjen.

 

Så dagens motto er å ta seg tid til å planlegge bygget godt før man setter prosessen i gang. Man må starte i det små og huske på å ta små avbrekk innimellom. Hjernen må få litt avkobling innimellom slik at den ikke går på overload. Gjør noe annet og ikke tenk på huset som skal stå ferdig :)

 

Ha en fin dag!

 

Hilsen lille frøkengrisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig godt skrevet, frøken! Jeg ser bare på meg selv at etter 4 uker på kurs har jeg "bare" gått ned 2,5 kg. Jegville jo helst at "minst" et kg. i uken forsvant, men jeg har innsett at jeg også skal leve og at dette er en livstilsendring som skal vare, og det er jo faktisk et halvt kg. med smør som fordufter.

Og forhåpentligvis ALDRI kommer på igjen....

Klem fra Mona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det er så bra det du skriver, frøken!!!!

Jeg har jojoslanka meg et halvt liv, og hadde egentlig gitt opp hele greia da jeg denne gangen bestemte meg. Og denne gangen bestemte jeg meg. Innså at halvhjerta ikke går, at lettveier ikke fører fram. Og jeg innså at her må være gleder. Uten gleder tar fristelsene over.

Jeg er bare en og en halv uke på vei, men kjenner at denne gangen er det helment og at den sta viljen er kobla inn.

Så mursteinene skal bæres, og om nødvendig får jeg mure på nytt om en stein skulle løsne.

Jeg har alltid elska det gode liv, og i det har det vært mye god mat, godiser og den slags. For meg er det viktig å skape det gode liv med sunn mat, sunne vaner. Gleder som kan gjøre dagene gode.

Jeg gir meg selv gulrøtter :-)) (Ikke egentlig, for jeg liker ikke gulrøtter, men likevel, i overført betydning.)

Gleder meg sånn til jeg skal ut og danse i min nye slankere utgave!!!!

Hei då.

Takk frøken for dine flotte innlegg. De motiverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Det er så bra det du skriver' date=' frøken!!!!

Jeg har jojoslanka meg et halvt liv, og hadde egentlig gitt opp hele greia da jeg denne gangen bestemte meg. Og denne gangen bestemte jeg meg. Innså at halvhjerta ikke går, at lettveier ikke fører fram. Og jeg innså at her må være gleder. Uten gleder tar fristelsene over.

Jeg er bare en og en halv uke på vei, men kjenner at denne gangen er det helment og at den sta viljen er kobla inn.

Så mursteinene skal bæres, og om nødvendig får jeg mure på nytt om en stein skulle løsne.

Jeg har alltid elska det gode liv, og i det har det vært mye god mat, godiser og den slags. For meg er det viktig å skape det gode liv med sunn mat, sunne vaner. Gleder som kan gjøre dagene gode.

Jeg gir meg selv gulrøtter :-)) (Ikke egentlig, for jeg liker ikke gulrøtter, men likevel, i overført betydning.)

Gleder meg sånn til jeg skal ut og danse i min nye slankere utgave!!!!

Hei då.

Takk frøken for dine flotte innlegg. De motiverer.[/quote']

 

takk for det snuppelure!

 

Ja man må ha gulrøtter å strekke seg etter og det å glede seg til å danse igjen er jeg helt med på. Elsker å danse, skjønt etter jeg ble sambo, la på meg og ble hjemmesittende har det vært lite av det. Om jeg skulle har danset i dag hadde jeg nok vært så bevisst på mageflesket som disset og muffinstoppen over den altfor strammebukselinninga...

 

Og så er det jo også sånn at vi kan danse oss slankere! VI kan danse oss svett foran VoiceTV eller MTV eller ha på cd :D Dæggern, det ska æ gjørra i mårra!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

At jeg ikke har kommet på det da, at jeg kan danse hjemme på stuegulvet. Til deilig fresk musikk. Jeg har da så utrolig mye musikk, og musikkvideoer. Visst kan jeg danse med meg sjøl.

Jeg skal også gjøre det i morgen, danse. Yess. Jeg blir jo alltid glad av å danse.

Skal rapportere når det er gjort!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så flott du skriver!!!!!!!!! For en fin sammenlikning du kom med i dette innlegget ditt. Jeg blir i så godt humør av dette jeg. GLAD LANGT INNI MEG!

 

Å for en ide om å danse på stuegulvet. Det er jo kjempetrim. Det burde jeg gjort de første to dagene denne uka da jeg ikke kom meg noe sted for å trene. Det blir løsningen for meg også fremover. Takk skal du(dere) ha.

 

Stooor klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
At jeg ikke har kommet på det da' date=' at jeg kan danse hjemme på stuegulvet. Til deilig fresk musikk. Jeg har da så utrolig mye musikk, og musikkvideoer. Visst kan jeg danse med meg sjøl.

Jeg skal også gjøre det i morgen, danse. Yess. Jeg blir jo alltid glad av å danse.

Skal rapportere når det er gjort!!!!![/quote']

 

Ja gjør det! få en rapport som det svinger av!! :D Kos deg! Skal vurdere å gjøre det samme på fredag hvis du inspirerer meg i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Du verden så flott du skriver!!!!!!!!! For en fin sammenlikning du kom med i dette innlegget ditt. Jeg blir i så godt humør av dette jeg. GLAD LANGT INNI MEG!

 

Å for en ide om å danse på stuegulvet. Det er jo kjempetrim. Det burde jeg gjort de første to dagene denne uka da jeg ikke kom meg noe sted for å trene. Det blir løsningen for meg også fremover. Takk skal du(dere) ha.

 

Stooor klem fra Reid

 

Takk for fine ord! Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes at det er en fornuftig sammenlikning :) Gleder meg til å høre din opplevelse av å danse foran TVn eller stereoen :D

 

God klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

En utrolig bra og inspirerende sammenligning!! :D Er så glad for at noen klarer å sette ord på det på den måten. Lykke til, her skal det bygges hus som holder livet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Jøss for en bra sammenligning!! Du skriver knallbra og er en kjempe god motivasjon for meg! Alltid gode og oppmuntrende ord fra deg! :)

 

Så utrolig godt å høre! Det er så godt at det finnes et forum der man kan få ut tankene sine uten å bli dømt sønder og sammen. Trives med dere her inne, både spennende å lese deres tråder og gi respons på dem og å få svar på egne.

 

Håper du får en fin dag med god planlegging og gjennomføring :D

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Satte på musikk for å danse, men det ble liksom ikke noe fres av det.

Prøvde ny musikk, men gleden og gløden kom ikke. Hmmm.

Jeg som pleier bli glad av glad musikk og som kjenner det svinber i kroppen når musikken fyller meg.

Fy søren hvor jeg har dansa. Ble kalla dansing quin fordi jeg elska å danse og dansa og dansa hele tiden. Men det er en stund siden. og nesten tjue kilo ligger som massiv masse rundt kroppen min.

Pokker, jeg vil bli dansende dronning igjen. Det vil jeg!

Kanskje det er litt sorg jeg kjenner, over at jeg ikke har stoppa før og gjort noe med det. Så mange danser er gått forbi fordi jeg har vært hemma av kroppen.

Jeg kan greie det nå, ikke minst takket være dere her inne.

Jeg vil ikke være feit og overvektig lenger!!!!

Jeg skal prøve å danse igjen seinere. Gir meg ikke!!!! ikke søren.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Satte på musikk for å danse' date=' men det ble liksom ikke noe fres av det.

Prøvde ny musikk, men gleden og gløden kom ikke. Hmmm.

Jeg som pleier bli glad av glad musikk og som kjenner det svinber i kroppen når musikken fyller meg.

Fy søren hvor jeg har dansa. Ble kalla dansing quin fordi jeg elska å danse og dansa og dansa hele tiden. Men det er en stund siden. og nesten tjue kilo ligger som massiv masse rundt kroppen min.

Pokker, jeg vil bli dansende dronning igjen. Det vil jeg!

Kanskje det er litt sorg jeg kjenner, over at jeg ikke har stoppa før og gjort noe med det. Så mange danser er gått forbi fordi jeg har vært hemma av kroppen.

Jeg kan greie det nå, ikke minst takket være dere her inne.

Jeg vil ikke være feit og overvektig lenger!!!!

Jeg skal prøve å danse igjen seinere. Gir meg ikke!!!! ikke søren.

Hei då![/quote']

 

Ikke gi opp nei! Vi kan gjøre en avtale. I morgen (har du tid på dagen?) så bestemmer vi begge et tidspunkt for når det skal danses. Så skrur vi musikken på akkurat passe høyt, setter oss på guvet og lukker øynene og bare kjenner på musikken. Når rytmen setter inn så beveger vi bittelitt på oss, starter øverst og jobber oss nedover og så lar vi det stå til. Jeg tror jeg skal lage ferdig en cd i kveld som jeg kan danse til slik at jeg slipper å stoppe opp for å finne ny musikk.

 

La oss si at vi setter oss som mål å danse i 15 minutter. Hvis det butter i mot tidlig så finner vi fram moppen og vasker gulvet mens musikken fortsatt spiller, på den måten får vi sørget for å bevege oss alle de 15 minuttene. Tror jeg skal legge inn en bonuslåt tilslutt i tilfellet jeg blir helt revet med! :D

 

Når vi er ferdige møtes vi her inne og skriver ned erfaringen. Hva tror du? Er du med?

 

Klem fra frøken som ble litt gira på dansing nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Denne trengte jeg virkelig i dag. Du er en knupp, frøken.

Jeg drar på jobb klokka elleve i morgen formiddag, så jeg kan danse på formiddagen før det, eller så må det være etter klokka fire, da er jeg hjemme igjen. Men da er jeg ikke aleine, så da blir det litt sånn mmmmm....

Kan du på formiddagen?

Viss ikke så er det nok å vite at jeg har en avtale og skal legge rapport. DET er slike ting som hjelper meg. Jeg kjenner det som en forpliktelse når vi har avtalt.

OK. I morgen er det å la musikken få tak, og la musikkgleden få kroppen til å svinge.

Jeg skal også finne klar musikk i kveld, så det bare er til ås ette på.

Nå må jeg videre ut på jobb, hadde bare en pause.

Takk for at du er den du er!!!!! Kjempejenta!

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Denne trengte jeg virkelig i dag. Du er en knupp' date=' frøken.

Jeg drar på jobb klokka elleve i morgen formiddag, så jeg kan danse på formiddagen før det, eller så må det være etter klokka fire, da er jeg hjemme igjen. Men da er jeg ikke aleine, så da blir det litt sånn mmmmm....

Kan du på formiddagen?

Viss ikke så er det nok å vite at jeg har en avtale og skal legge rapport. DET er slike ting som hjelper meg. Jeg kjenner det som en forpliktelse når vi har avtalt.

OK. I morgen er det å la musikken få tak, og la musikkgleden få kroppen til å svinge.

Jeg skal også finne klar musikk i kveld, så det bare er til ås ette på.

Nå må jeg videre ut på jobb, hadde bare en pause.

Takk for at du er den du er!!!!! Kjempejenta!

Hei då![/quote']

 

...kl 10 i morgen tidlig :D Gleder meg!!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge hus,det var genialt!Nå ble jeg enda mer inspirert av deg.

At jeg ikke har klart å tenke på dette selv.

Takk Frøken,fikk plutselig et helt nytt perspektiv på dette med livstilsendring!

Stor klem tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Så utrolig deilig!!! Startet fem minutter før tiden for da klarte jeg ikke vente lengre!! Jeg har nå danset i 22 min og forbrent 189 kcal, det er neste et helt trimpoeng det!!!! Dette skal jeg gjøre igjen i morgen!!!

 

Hva med deg snuppelure?? Ble det suksess i dag?

 

Lillegutt på 10 mnd danset med han også og klappet og huiet og sang med mammaen sin som sikkert aldri har vært så ernærgisk og morsom før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å frøken, dette var nydelig!!!

Jeg starta også noen minutter før tida, dansa og dansa, kjente gleden komme og spre seg fra magen og ut i hele kroppen!

Ble svett og varm og glad!!!!

TUSEN TAKK for at du dytta meg og gav meg en så utrolig god start på dagen.

Ser for meg deg og lillegutt. Nydelig!

Ha en kjempedag!

SÅ glad for dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

La oss danse på morsdagen snuppelure! Blir du også med Nique?

 

15 minutter er utfordringen :D Og det spiller ingen rolle om det blir med walkman på badet, bare man får fram smilet og en svetteperle eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg skal finne en mulighet i dag til å danse. Det skal jeg jammen.

Innimellom er det alltid luker..

Takk for at du er den du er frøken! Du er en gave!

Jeg biter meg fast i avtaler, og står på!!!!!!!!!!

(Litt lei og trist i dag, mine barn har glemt at det er morsdag)

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...