Gå til innhold

Digitale badevekter...


Gjest Melkorka

Anbefalte innlegg

Badevekten min er litt rar. Den er digital, og helt ny så jeg tror vel egentlig ikke at det er noe galt med den.. så derfor må jeg høre med dere..

 

Det er nemlig sånn at den viser så forskjellig vekt. Det er en sånn vekt at man trykker et fast trykk oppå den for å slå den på. Om jeg da går opp på vekten og veier meg viser den et tall.. la oss si 79.0 (som jeg fikk i dag morges). Så går jeg på enda en gang. Går altså bare av, og rett på igjen. Og da viser den plutselig 79,4. Av igjen og så på... 79,1..

 

Er det meningen at den skal være sånn? Jeg har selvfølgelig kastet bruksanvisningen, men jeg synes det er utrolig frustrerende å ikke kunne stole på at vekta viser riktig? Ikke at de grammene betyr så mye i det lange løp, men når en strever med å få vekta ned, så er det kjipt å plustelig veie mer en for to sekunder siden...

 

Gjør JEG noe feil, eller er vekta mi rar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Badevekten min er litt rar. Den er digital' date=' og helt ny så jeg tror vel egentlig ikke at det er noe galt med den.. så derfor må jeg høre med dere..

 

Det er nemlig sånn at den viser så forskjellig vekt. Det er en sånn vekt at man trykker et fast trykk oppå den for å slå den på. Om jeg da går opp på vekten og veier meg viser den et tall.. la oss si 79.0 (som jeg fikk i dag morges). Så går jeg på enda en gang. Går altså bare av, og rett på igjen. Og da viser den plutselig 79,4. Av igjen og så på... 79,1..

 

Er det meningen at den skal være sånn? Jeg har selvfølgelig kastet bruksanvisningen, men jeg synes det er utrolig frustrerende å ikke kunne stole på at vekta viser riktig? Ikke at de grammene betyr så mye i det lange løp, men når en strever med å få vekta ned, så er det kjipt å plustelig veie mer en for to sekunder siden...

 

Gjør JEG noe feil, eller er vekta mi rar?[/quote']

 

 

Heihei!

 

Jeg har akkurat samme problem med min digitale badevekt. Det er så sinnsykt frustrerende og den varierer i et sprang på 3 kilo!!!!

 

Så jeg går på vekta og sjekker meg hver morgen, men legger mest vekt på cm i midjen.... For har man gått inn i cm og står på stedet hvil så har du i hvertfall garantert forbrent fett!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Jeg har akkurat samme problem med min digitale badevekt. Det er så sinnsykt frustrerende og den varierer i et sprang på 3 kilo!!!!

 

Så jeg går på vekta og sjekker meg hver morgen' date=' men legger mest vekt på cm i midjen.... For har man gått inn i cm og står på stedet hvil så har du i hvertfall garantert forbrent fett!

 

Klem[/quote']

 

Jeg holdt også på å bli sprø av min gamle badevekt, så jeg gikk ut og kjøpte ei dyr vekt (800 kr) og den er temmelig bra (litt "rar" innimellom, men det er nå så). Men hvis man jobber med vektreduksjon over flere mnd, så vil "rarhetene" til vekte jevne seg ut, og man ser at vekta går ned over på tross av visse variasjoner. Forøvrig er det også lurt å mål cm på ulike steder 1 gang pr uke, for om vekta er litt rar, så vet man at man er på riktig vei hvis cm krymper.

 

Lykke til!

 

Saala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Sånn har min digitale vært også! Har en som jeg må trykke på på samme måte som din. I dag var den slik: 68,9. Ble litt forundret for i går var den 68,3. Fem min senere 68,4. Så gikk jeg på do, og i dusjen. Med vått hår ca 20 min senere: 69,0. Med tørt hår fem min senere 68,3. Så tok jeg på mascara og tenkte jeg måtte teste den en gang til: 68,9. Ha, særlig om mascaraen min veier 0,6 ;)

 

Jeg skal nok kjøpe meg en ny snart ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min digitale vekt var også helt rar helt til jeg flyttet og fikk uoppvarmet badegulv... nå viser den riktig (dvs den viser det samme som sist første gangen jeg går på, så går jeg av og på igjen og da viser den riktig uansett hvor mange ganger jeg går av og på...). Så flytt den vekk fra varmekablene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig at badevekta står på flatt underlag uten varmekabler og helst ikke altfor fuktig... Det er nok bedre å plassere den under senga enn på badet ;)

 

Min viser ganske riktig, den var helt ny til jul. Viser stort sett det samme uansett hvor mange ganger jeg går på. Jeg har også prøvd å "lure" den ved å holde i vaskemiddel når jeg veier meg. Resultatet er at jeg er bombesikker på at tøymykneren vår nå veier 0,6 kg! Hehe...

 

Men min er sånn at den må nullstille seg når man har gått av. Feks hvis jeg akkurat har veid meg og går av, da venter jeg til den har skrudd seg av, så skrur jeg den på, lar tallene justere seg til null og så hopper jeg på. Da viser den alltid det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på varmekabler sier dere... hmm

Jeg får prøve å ha den på soverommet da, men vi har varmekabler der også som står på nå på vinteren.. vi har varmekabler i hele leiligheten, men skal se om det ikke blir bedre.

 

Jeg fikk en skikkelig nedtur i dag da vekta plutselig viser 80. Skikkelig deprimerende. Men jeg fikk mensen i går så det er vel kanskje grunnen. ARG så typisk akkurat i dag som jeg skal på kurs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøyktig samme problem med digital vekten min, og den kan variere med hele 3 kilo på få minutter, altså veie seg to ganger på rad, og så variere den så sinnsykt. Så jeg stoler mest på vekten på kursmøtene.

Før hadde jeg vekten på badet, men så hørte jeg at man ikke skulle ha den i rom med varmekabler, så flytet den ut og byttet batterier tilfelle de var ødelagt av varmen, men vekten var like tullete uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Sånn har min digitale vært også! Har en som jeg må trykke på på samme måte som din. I dag var den slik: 68' date='9. Ble litt forundret for i går var den 68,3. Fem min senere 68,4. Så gikk jeg på do, og i dusjen. Med vått hår ca 20 min senere: 69,0. Med tørt hår fem min senere 68,3. Så tok jeg på mascara og tenkte jeg måtte teste den en gang til: 68,9. Ha, særlig om mascaraen min veier 0,6 ;)

 

Jeg skal nok kjøpe meg en ny snart ja..[/quote']

Ha ha ha , du må da få tunge øyelokk når du har på så mye mascara.......:eek:

Jeg har heldigvis ikke slike problem med mi vekt, den er nøyaktig hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med inn min badevekt i stua i dag (varmekablene har ikke vært på der et par dager) og da viste vekta faktisk det samme begge gangene jeg gikk oppå. Så da vet jeg det og sparte meg de pengene.

 

Takk for tips! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg leste denne tråden, for jeg har det samme problemer med min digitale vekt. Og jeg har også varmeklabler over hele huset.

 

Skal se om jeg finner en løsning. Det vil jo se litt rart ut om jeg står uten en tråd ute på trappa i snøen og veier meg....

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Hmm....Min er likedan...Men den har alltid stått på soverommet, og der er det iskaldt! Kanskje de ikke liker kulde så godt heller? Men skal teste ut det med å la den nullstille seg først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest gudlabadnet

Når digitalvekta kommer seg av varmekablene mener jeg.. ;)

hadde vært deilg å kommet hjem, satt badevekta kjølig åsså plutselig vært x antall kg lettere :(

 

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...