Gå til innhold

Solsikkegruppa uke 8


Anbefalte innlegg

Så var det mandag morgen igjen! :) Håper alle solsikker har hatt en strålende helg, og tar fatt på den nye uka med friskt mot!

 

Ukas resultater er ikke de helt største for min del - kan melde om en vektnedgang på 200 gram, og er nå 85,8 kg. Centimetrene har også holdt seg på plass, med unntak av én cm over brystene. Og det er vel ikke akkurat der jeg ønsker å gå ned ;) Men - jeg gir ikke opp, og nå skal jeg intensivere innsatsen ut måneden, så håper jeg resultatene kommer. Klarer jeg å komme ned til 84,6 innen 1. mars, kan jeg i allefall passere 8 kgs merket for nedgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Nique. 200 gram er ikke noe å kimse av, du går jevnt og trutt ned og det er strålende!

 

Denne uken stod jeg bom stille, dvs. 74,2 kilo. Det er ikke overraskende, etter at jeg har gått mye ned siden nyttår, tilsammen 5,2 kilo. Kanskje jeg har støtt på en av de berømte vekttersklene? Men jeg har mistet noen centimeter, 0,5 rundt midjen, bryst og overarm og hele en centimeter over enden.

Trimpoeng etter en uke med sykt barn og megastress på jobben der alle andre var syke 10,2.

 

Men glem nå vekt og centimeter. Her er en utfordring til alle andre solsikker: Hva har dere gjort som har vært godt for dere denne uken? Det er ikke et spørsmål om å ha tid til å ta vare på seg selv, men om å ta tid. Enten det er fotbad, ansiktspleie eller å si nei til overtid. De fleste av oss er travle mødre, og da kommer vi selv ofte ut av fokus.

 

Jeg skal svare for min egen del. Jeg hadde foreldre og svigerforeldre på middag søndag, men jeg droppet å lage fastelavensboller. De kjøpte jeg ferdig slik at jeg i stedet kunne ta hele familien med på et badeland like ved oss. Bollene var nok ikke like gode for gjestene, men det holdt mål. Og valget gjorde godt for meg!!

 

Klem til alle fra Miina

 

PS! Nikkoline må ikke deppe over at nedgangen går senere enn du håper. Tenk fremover mot sommeren! Nedgang er nedgang, og som Brann-treneren sier her i Bergen: Vi må bygge stein på stein. Oversatt til oss blir det margarinpakke på margarinpakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn - startvekt 2007

forje uke- vekt

uke nå - vekt nå

 

Afrodithe - 73 kg

uke 7: 70

uke 8: 69,2 (-800 gram)

Trimpoeng 40,4

BMI 24,5 (Normalvekt)

 

 

Nique - 89,2 kg

uke 7: 86.0

uke 8: 85,8 (-200 gram)

 

flua - 76,5 kg

uke 7: 74,2

uke 8: 73,9 (-300 gram)

Mål innen sommeren: 66 kilo

 

mai2007 - 82,2 kg

uke 7: 74,8

 

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

Mål innen sommeren: 65

 

Anne71 - 78,1 kg

uke 7: 74,9

 

nikkene - 79,4

Uke 7: 77,5

uke 8: 78 (+500 gram)

Mål innen 10. juni: 70 kilo

 

aina37- 77.6

uke 7: 71,3

uke 8: 70,5 (-800 gram)

BMI 26,2

 

 

Ixie -

uke 7:

 

Annetje - 74,2

uke 7 : 72,9

Mål innen St.Hans 64,2

 

tjorven73 - 84,2

uke 7: 78,1

 

Sizzi65 - 92

uke 7: 86,1

uke 8: 85.5 (-600 gram)

Mål: 68

 

Miina - 79,4.

uke 7: 74,2

uke 8: 74,2 (stille)

 

Nikkoline - 80,5

uke 7:78.4

 

 

Vil dere har med BMI og cm så gi meg oppsettet i innlegget deres så skal jeg klippe og lime ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke er over, og vekten kryper sakte nedover. 300 gram siden sist mandag, det er jo noe da. Jeg har for dere som leser bloggen min bestemt meg for å gjøre noen endringer, for jeg begynte rett og slett å miste motet litt.

 

Hadde egentlig full tro på at jeg skulle klare å veie 72 kg innen 1.mars, men det må jeg nok se langt etter! Men, kanskje jeg klarer å komme meg ned på 72 tallet? Kanskje kanskje kanskje...

 

Vel, ny kurskveld i morgen, da håper jeg at vekten ikke har tatt et hopp oppover. Forje kurskveld (som nå er to uker siden) veide jeg 74,5 og jeg håper jo at jeg ser 73 tallet i morgen. Kryss fingrene for meg!!! Lader opp i dag med masse vann og enda mere vann!!!

 

Jeg har fått noen trimpoeng siste uken også- rett under 10, og er super fornøyd med det.

 

Til Nique- stå på, og som vi har "snakket" om før- vi går lysere tider i møte. Du går nedover, og det er nedover det!!! Flott og vær stolt av det du har oppnådd.

 

Åhh Miina- så flink du er ! Det var en krativ fastelaven får'n si. Jeg liker det du skriver om å endre fokus litt.. jeg har jo skrevet litt om at jeg trenger nettopp det. Jeg skal unne meg en formiddag denne uken hvor jeg skal ta meg en frisørtime- det skal bli herlig. Og kanskje kanskje kanskje jeg klarer å få meg en kafetur også, eller en shopping time eller to helt alene. Tenk så herlig det hadde vært!

 

Stå på alle solsikker. Jeg heier på dere!

 

Solklem fra flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo til dere alle, solsikker!

 

Mandag er her igjen, du verden så fort som tiden går!!

 

Nedslående resultater for min del i dag: opp 500 gram!!!!! Det var ikke den veien det skulle gå!

 

Selvransakelse:

1. Jeg er inne i en menstruasjinsperiode, da vet jeg at jeg er opp i mot 1 kilo mer enn vanlig

2. Har vært syk noen dager. Dette har ført til lite bevegelse og uregelmessig spising. Har verken spist regelmessig eller nok

3. Så var de de der fastelavensbollene, da. Mmmmmm, men fy, fy, fy!!!!

4. Denne uken som alle andre uker før denne: Altfor lite vann!

 

Men, som den evige optimist jeg er, jeg mister ikke motet av den grunn!

Et slikt resultat trigger meg bare, og gir meg enda mer pågangsmot før kommende uke.

Har allerede i dag tatt et kraftig tak i min egen nakke: har til nå i dag drukket

2,5 liter vann!

 

Lykke til videre til dere alle!!

 

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Hei alle strålende flotte Solsikker!

 

Nique - Gratulerer! 200 gram borte er 200 gram borte uansett det er faktisk blitt mindre av deg! Ja, cm'erne går vel ikke alltid like jevnt av.. eller på de stedene vi ønsker set mest... det går i rykk og napp over hele kroppen... Stå på videre, jeg synes du er kjempeflink og har virkelig satt igang med en helt ny motivasjon nå etter jul... og resultatene har jo uten tvil meldt seg! Du er flink!

 

Miina - ja du har et fantastisk flott resultat etter nyttår... så da er det kanskje ikke så rart om kroppen tar en liten hvilepause... og bare du holder motivasjonen oppe og fortsetter med livsstilsomleggingen, vil vel resultatene snart melde seg igjen i form av vekttap...det er jo uten tvil de forsvunnede cm'erne en fin indikator på... Gratulerer!

 

Flua - Gratulerer! Det er en pen nedgang og viser at du absolutt er tilbake på sporet... og kanskje du kan kvittere med noen gram til i morgen? Ønsker deg lykke til på kurset - og tvi-tvi med veiingen! Du er kjempeflink og fokusert på å drikke nok vann - og det har hjulpet meg... så tusen takk skal du ha for dine mange og gode innspill! Og tusen takk for "Solsikke"-oversikten - det er en stor jobb... så hatten av for deg!

 

Nikkene - Kjedelig med vektoppgang, men jeg tror du vet årsakene som du selv peker på i innlegget ditt... mange uheldige faktorer gir vel utslag et sted til slutt.. Heldigvis er det godt å lese at du holder humøret og motivasjoene oppe når det butter i mot.. og det er vel akkurat det som skal til for å lykkes! Stå på videre.. det lønner seg nok siden!

 

Min gladmelding i dag er at jeg er vel første Solsikke etter nyttår som kan rapportere med en vekt under 70 kg..! I dag stoppet vektnålen på 69,2 kg...dvs ned 0,8 kg denne uken. Så nå kan jeg rope HURRA igjen... lenge siden jeg har sett det tallet på vekten! Målene er likevel uendret...

 

Vekt: 69,2 kg (ned 0,8 kg)

Midje 78 cm (uendret)

Hals: 32,5 cm (uendret)

Bryst 91 cm (uendret)

Ende 96 cm (uendret)

Lår 54 cm (uendret)

Arm 30 cm (uendret)

 

Trimpoeng 40,4

BMI 24,5 (Normalvekt)

 

Jeg driver jo også med Pulsmarsjen... og ligger fremdeles på en pen 7. plass totalt i hele landet..

Jeg oppfordrer alle andre Solsikker til å ta på seg/skaffe seg skritteller og delta i marsjen... det er ikke for sent enda.... utrolig morsomt og motiverende å se hvor langt man klarer å gå nedover gjennom Norge... og jeg er nå omtrent ved Bodø... Og det er jo ikke så farlig om man ikke får med seg alle dagene.. eller glemmer skrittelleren en dag... konkurrer mot deg selv... eller prøv å klatre et par plasser på tabellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en priv meld som jeg kan klippe og lime inn så får du oppsettet du vil ha. Sizzi har sendt meg sitt forslag;

 

Vekt (- 0 kg)

Midje (- cm)

Trimpoeng

BMI

 

Jeg kommer til å ta med forje uke også, syns det er fint å se nedgangen. ;)

 

Benytter anledningen til å si til dere som har sendt inn, for en innsats!!! Her går det unna... Gratulerer til Afrodithe som så et nytt 10-tall denne uken. Det er deg vel fortjent!!! Jeg tror du har mer pågangsmot enn de fleste, og jeg tror alle unner deg å nå dine mål (og kanskje en seier i pulsmarsjen!!!!)

 

Aina og Sizzi- her går det unna. Dere er råflinke! Jeg er jo av den oppfatning at alt over en halv kilo er supert! Lykke til mot målet om 69-tallet Aina, det kommer snart. Det er mitt neste delmål også... men jeg har litt lenger dit enn deg!

 

Og Nikkene, mange grunner til vekten denne uken, men det betyr jo bare at du går ned dobbelt så mye til neste gang!!! :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min de så viste vekta opp 400 gram ;) denne veka, og det er nok menstruasjon i vente, føler meg noke oppblåst. Men det er berre å sette tenna i tapeten og ha rett fokus, he he sjølv om det kan vere litt vanskelig av og til. Fastelavensbollar, var det noken som sa det, hm, eg smakte ein eg (skamme meg). Skal ikkje gjere det meir. Har ikkje hatt det rette fokuset på vatn no dei siste dagane(unnateke søndag då). Men no er eg tilbake på rett sti igjen forhåpentlegvis.

Ha ei fin veke alle solsikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - 73 kg

uke 7: 70

uke 8: 69,2 (-800 gram)

Trimpoeng 40,4

BMI 24,5 (Normalvekt)

 

 

Nique - 89,2 kg

uke 7: 86.0

uke 8: 85,8 (-200 gram)

 

flua - 76,5 kg

uke 7: 74,2

uke 8: 73,9 (-300 gram)

Midjemål: 79 cm

BMI: 27

Mål innen sommeren: 66 kilo

 

mai2007 - 82,2 kg

uke 7: 74,8

 

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

Midjemål (målt sist veke) 82 cm

BMI 29,28

Trimpoeng -

 

Mål innen sommeren: 65

 

Anne71 - 78,1 kg

uke 7: 74,9

uke 8: Vekt 74,8 kg

Midje 77 cm

Trimpoeng -

BMI 27,5 (overvekt)

 

nikkene - 79,4

Uke 7: 77,5

uke 8: 78 (+500 gram)

Mål innen 10. juni: 70 kilo

 

aina37- 77.6

uke 7: 71,3

uke 8: 70,5 (-800 gram- eller?)

BMI 26,2

 

 

Ixie -

uke 7:

 

Annetje - 74,2

uke 7 : 72,9

Mål innen St.Hans 64,2

 

tjorven73 - 84,2

uke 7: 78,1

 

Sizzi65 - 92

uke 7: 86,1

Vekt 85,5 (-0,6kg)

Midje 88 (-2cm)

Trimpoeng 24

BMI 30,3

 

Miina - 79,4.

uke 7: 74,2

uke 8: 74,2 (stille)

 

Nikkoline - 80,5

uke 7:78.4

 

Tar gjerne i mot klipp og lim oppsett! ;) Se Sizzi sitt forslag.. med midjemål, trimpoeng og BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he regnet litt feil var 0' date='7 av vell[/quote']

 

Ja ja uff , slik vi teller og teller og teller så er det fort gjort. Rettet det på listen nå jeg.. var jo hyggelig at det var i riktig retning da i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

Dersom det er riktig at Aina37 var 71,3 kg forrige uke, men veier 70,5 kg denne uken.. da må hun vel i følge mine regneferdigheter + kalkulator (for sikkerhets skyld)ha gått ned 800 gram....

Enda mer jubel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Til alle sammen - uansett pluss eller minus :-) Vi er flinke og gjør vårt beste uansett. Det er bare å fortsette i disse gode vanene, så etterhvert blir det bra.

 

Jeg veier meg ikke før 27.feb, så uke 8 blir borte for meg.. Jobber nå, og så rett på helgebesøk til mor, så da er det bare å ta seg skikkelig sammen og motivere meg veldig, slik at jeg ikke sprekker helt. Mors mat er nå skikkelig god, da :-)

 

Lykke til videre, ALLE sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine resultater denne uka:

 

Målene er som følger:

Hals: 34,0 - uendret

Overarm: 32 - uendret

Bryst: 95 - uendret

Under bryst: 81,5 - uendret

Midje: 77 - uendret

Hofter: 95 - uendret

Bak: 107 - uendret

Lår: 62,5 - uendret

Legg: 38,5 cm - uendret

 

Vekt: 74,8 - ned 100 gram....

 

Jaja... Var på Rally Norway i helga, og der var det grilling med no' attåt... :) Ble vel ikke akkurat noe slankekost, men det var jo moro da!!! Vi var ca 100 stk samlet - og heia på Henning og Petter! Tror jeg glemte å heie på meg selv, "glemte" alt som hadde med sunn livsstil å gjøre - og jeg tror det var mye av grunnen til den heller labre nedgangen denne uka.. men det er jo tross alt ned, og det er jeg fornøyd med!!!

 

Ser ellers at dere andre har vært kjempeflinke!!! Det er moro!! Og jeg gir meg ikke jeg heller!! Til torsdag drar vi på hytta, har tatt oss to fridager i vinterferien... og da blir det ihvertfall skigåing!! Det er jo trim - bra trim!! Må gå ca 1,5 km inn til hytta på ski, og det blir noen turer fram og tilbake til bilen i løpet av disse dagene. Og så blir det vel en tur eller to i slalåmbakken... har forresten akkurat investert i nytt slalåmutstyr :) Prøvde dem for første gang i kveld, er 12-13 år siden sist - gikk ganske bra, bortsett fra et lite fall i heisen den første runden - hehe... slik er det når gamle, husmødre begir seg ut på ting de ikke mestrer, og tror de fortsatt er 22 :)

 

Flua: Jeg ser du har fått et "oppsett" på vekt og cm... sender deg en privat melding med disse målene jeg.

 

Ha en fin kveld videre damer - snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - 73 kg

uke 7: 70

uke 8: 69,2 (-800 gram)

Trimpoeng 40,4

BMI 24,5 (Normalvekt)

 

 

Nique - 89,2 kg

uke 7: 86.0

uke 8: 85,8 (-200 gram)

 

flua - 76,5 kg

uke 7: 74,2

uke 8: 73,9 (-300 gram)

Midjemål: 79 cm

BMI: 27

Mål innen sommeren: 66 kilo

 

mai2007 - 82,2 kg

uke 7: 74,8

 

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

Midjemål (målt sist veke) 82 cm

BMI 29,28

Trimpoeng -

Mål innen sommeren: 65

 

Anne71 - 78,1 kg

uke 7: 74,9

uke 8: Vekt 74,8 kg

Midje 77 cm

Trimpoeng -

BMI 27,5 (overvekt)

 

nikkene - 79,4

Uke 7: 77,5

uke 8: 78 (+500 gram)

Mål innen 10. juni: 70 kilo

 

aina37- 77.6

uke 7: 71,3

uke 8: 70,5 (-800 gram- eller?)

BMI 26,2

 

 

Ixie -

uke 7:

 

Annetje - 74,2

uke 7 : 72,9

Mål innen St.Hans 64,2

 

tjorven73 - 84,2

uke 7: 78,1

uke 8: 79,9

 

 

Sizzi65 - 92

uke 7: 86,1

Vekt 85,5 (-0,6kg)

Midje 88 (-2cm)

Trimpoeng 24

BMI 30,3

 

Miina - 79,4.

uke 7: 74,2

uke 8: 74,2 (stille)

 

Nikkoline - 80,5

uke 7:78.4

 

Tar gjerne i mot klipp og lim oppsett! Se Sizzi sitt forslag.. med midjemål, trimpoeng og BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det utrolig mange flinke sjeler som taper mange gram som fort blir kilo. Flott!

 

Selv har jeg lagt på meg utrolige 1,8 kilo denne uken, det ble prisen og betale for turen til Stockholm!!! Men jeg har kost meg, spist alt jeg har hatt lyst på... Har også kjent på den dårlige følelsen det er å ha spist for mye, følt meg oppblåst, hodepine pga. for mye sukker etc. Det er egentlig en god erfaring, å kjenne at en har det bedre uten alt dette usunne. Det positive er at jeg brukte trimrommet 45 minutter to dager før frokost og det hadde ikke skjedd for fem måneder siden.

 

Nå er jeg topp motivert for å ta av disse kiloene og flere til, tror utskeielser i ny og ne er bra så lenge en greier å hente seg inn igjen. Jeg velger og gå videre med hevet hode og håper det meste er borte neste onsdag.

 

Vekt uke 8: 79,9

 

Klem tjorven73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff huff he he får skylle på travle hverdag med to små som krype rundt her mens blodi prøver å tenke he he

 

ja ja det var hellevis rette veien ,

 

du innponerer meg kraftig nå afrodite du har jo fått 69 tallet fra så supert gratulere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Håper dere hare hatt en flott helg, og at dere nyter vinteren, for nå er den her!!! I morgen starter en ny uke, og da også nye muligheter. Jeg for min del må lukke siste uken, som jeg lukker en bok jeg ikke liker, for godt! Det har vært en uke med mange hinder, og jeg har ikke helt klart å holde styringen, men har nok tatt mange steg tilbake. Men, nå er uke over, og jeg er klar for nye utfordringer og en ny uke med solsikkergruppen i ryggen!

 

Stå på alle sammen, i morgen skal vi bestige vekten igjen, forhåpentligvis mange kilo lettere (totalt).

 

Klem fra flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det utrolig mange flinke sjeler som taper mange gram som fort blir kilo. Flott!

 

Selv har jeg lagt på meg utrolige 1' date='8 kilo denne uken, det ble prisen og betale for turen til Stockholm!!! Men jeg har kost meg, spist alt jeg har hatt lyst på... Har også kjent på den dårlige følelsen det er å ha spist for mye, følt meg oppblåst, hodepine pga. for mye sukker etc. Det er egentlig en god erfaring, å kjenne at en har det bedre uten alt dette usunne. Det positive er at jeg brukte trimrommet 45 minutter to dager før frokost og det hadde ikke skjedd for fem måneder siden.

 

Nå er jeg topp motivert for å ta av disse kiloene og flere til, tror utskeielser i ny og ne er bra så lenge en greier å hente seg inn igjen. Jeg velger og gå videre med hevet hode og håper det meste er borte neste onsdag.

 

Vekt uke 8: 79,9

 

Klem tjorven73[/quote']

Hei Tjorven 73,du veier det samme som meg,og har gått opp like mye den siste uka.Jeg velger og tenke som deg.Dette gir bare mer inspirasjon til og fortsette.Jeg har trent mye mer de siste par dagene.Jeg ser hvor fort jeg legger på meg,og vet at kostomlegging og trening er noe jeg bare må jobbe videre med.Spent på å følge deg videre.Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Håper dere hare hatt en flott helg' date=' og at dere nyter vinteren, for nå er den her!!! I morgen starter en ny uke, og da også nye muligheter. Jeg for min del må lukke siste uken, som jeg lukker en bok jeg ikke liker, for godt! Det har vært en uke med mange hinder, og jeg har ikke helt klart å holde styringen, men har nok tatt mange steg tilbake. Men, nå er uke over, og jeg er klar for nye utfordringer og en ny uke med solsikkergruppen i ryggen!

 

Stå på alle sammen, i morgen skal vi bestige vekten igjen, forhåpentligvis mange kilo lettere (totalt).

 

Klem fra flua[/quote']

Vi kan ikke henge oss opp i uka som var,bare jobbe oss gjennom denne nye,som gir oss alle nye muligheter. Kan anbefale trim til de som er som jeg,har vondt for å komme igang,men som elsker aktivitet når jeg er i gang.Nå må jeg pakke videre,skal sende avgårde poden til hovedlannsrennet på ski, denne uka.Litt forberedelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...