Gå til innhold

Opplever dere negative holdninger pga overvekten?


Gjest Melkorka

Anbefalte innlegg

Gjest Serene
Det lurer jeg på i dag. Jeg har nemlig ved flere anledninger på jobben opplevd å høre ting jeg aldri selv ville drømt om å si til en anne person.

 

F.eks i dag: Vi sitter i kantinen og spiser. Det var endel ledige plasser rundt bordet' date=' bla en plass ved siden av meg. Sjefen kommer opp, henter mat og kommer til bordet vårt. "Ja, Melkorka" sier han, "jeg setter meg ved siden av deg sånn at jeg ser slankere ut". Ingen sier noe... så sier han, neida bare tulla jeg.

 

SÆRLIG!! Ja, jeg vet jeg er overvektig, og sånne kommentarer hjelper meg bare til å skjerpe meg å være ekstra flink. Men likevel. Det sårer sånn. Og det er flaut, pinlig og gir meg en skikkelig nedtur. Sjefen pleier å si når jeg har gjort en god jobb at "nå skal du få gratis gulrøtter i et helt år, for det har du så godt av", eller "Fikk du spist MASSE godt i jula nå da Melkorka". Blir helt matt jeg.

 

Jeg har jo hørt og lest mange ganger om at folk blir så dårlig behandla når de er overvektige. Jeg merker det egentlig ikke på noe annet en sånne kommentarer på jobb, og da lurer jeg på om det er andre som opplever dette?[/quote']

 

...jeg vet hvor jeg ville plassert disse gulrøttene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da virkelig ikke an! For en tufs. Det sier ganske mye om intelligensen hans spørr du meg og mangel på den. Han er nok ganske usikker og måtte "kjekke" seg litt for de andre.

 

Men jeg synes virkelig du skal fortelle han det at denne typen kommentarer skal du ha deg frabedt. Hva han evt. måte mene om overvektige mennesker, trenger han jo ikke å kringkaste for hele verden.

 

Prøv å heve deg over det du - prøv å ikke bli lei deg. DET er han ikke verdt.

 

Klem fra meg til deg med ønske om et strålende ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...