Gå til innhold

Jeg vet dette ikke er noe bryllupsforum..


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

... men, kan dere si meg hva dere synes om å ha koldtbord med noen varmretter i et bryllup? Hvordan ville dere likt å ha akkurat det i deres bryllup og hvordan ville dere likt det som gjester?

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen gifteplaner selv, men har jo tenkt på det :-) Jeg og min kjære har snakket litt om hvordan vi kunne tenke oss å ha det. Siden han har vært gift før, kunne vi tenke oss en litt uformell ramme rundt det. Reise og gifte oss på en strand i utlandet, og så ha en hagefest med tapas eller grillings etterpå.

 

Mitt poeng er; jeg tror alle uansett vil glede seg på DERES dag, og trives i den rammen DERE skaper, og føler dere hjemme i!

 

Et koldtbord er jo mindre "stivt", men større sjanse for at ALLE vil finne noe de liker å spise. Hvis dere legger opp til mange taler etc, så kan dere også legge opp til at det er "styrt forsyning", dvs. at ikke alle kan gå og forsyne seg når de vil, men når det passer i programmet. Bordsettingen kan imidlertid ta lengre tid.

 

Jeg ville helt sikkert likt koldtbord, tenk så mye deeeeilig mat å velge i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er personlig veldig glad i koldtbord!!! litt å velge i for enkvar smak. har vore i et bryllup med koldtbord, og det var suksess. men i forhold til bordsetting blir det mindre "stivt", i og med at folk må forsyne seg sjølv. i det bryllupet eg var i satt vi ved småbord med åtte personer på kvart. der var ca 80 gjester. koselig, intimt og absolutt bra. det spørs litt korleis dokke vil ha bryllupet dokka!

 

sjølv gifta eg meg i fjor sommer, og valgte middag, men då hadde vi middag i et lokale med nærmaste familie før vi flytta festen og kaffi til et anna lokale med fleire kaffigjester.

 

har fulgt "overvektig"-tråden din, syns den er fin, med mange tanker som eg kjenner meg att i.. har sjølv snart nådd målet mitt, har gått ned snart 30 kilo, og har sjølv gått igjennom dei samme tankerekkene som du har...

 

ønsker deg lykke til med bryllup og vektnedgangen!

 

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig elsker jeg lange middager hvor en sitter ved bordet og blir servert - vi hadde en sinnsvakt stort langbord (T-bord) og jeg og kjæresten kunne se alle gjestene til enhver tid. Synes ikke det var stivt, men heller fabelaktig flott.:)

 

Men skal en ha koldtbord ville jeg hatt en form for styrt servering (som ble foreslått her - har aldri sett det i praksis) slik at det ikke blir så mye renning frem og tilbake. Her jeg bor nå er det vanlig med mange mindre runde bord med servering eller mange ulike koldtbord stasjoner og da er det som du ikke riktig er med å feirer med hovedpersonen(e).:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi vurderte det på grunn av pris, men har endt opp med 3 retters likevel.

 

For meg er ikke koldtbord like fint som 3 retters, så det kommer jo ann på hva slags bryllup man ønsker. Vi vil at det skal være en veldig flott og elegant feiring, og da er det naturlig med servering synes jeg. Jeg har stor brudekjole, han skal ha kjole og hvitt.. Vi vil ha det elegant:)

 

Så jeg vil ikke ha koldtbord i mitt bryllup. Men som gjest hadde jeg ikke hatt noe i mot koldtbord. Er i grunn veldig glad i koldtbord! Vanlig koldtbord med karbonader og roastbiff er litt stusselig til bryllup da, hadde satset på noe mer fancy. Skal være forskjell på bryllup og 17. mai;) Men hvis man satser på et lite, uformelt og ikke så "elegant" bryllup kan koldtbord passe inn, det positive er blant annet at alle får noe de liker, og det at stemningen faktisk blir mer uformell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...