Gå til innhold

Solsikkegruppa - Uke 10


Gjest Anne71

Anbefalte innlegg

Gratulerer med kvinnedagen, jenter! Jeg er egentlig ikke noe "demonstrasjonstog-menneske", men ser det skal arrangeres ett i kveld, et fakkeltog gjennom det området i Oslo som det har vært så mange overfallsvoldtekter i det siste, under parolen "ta natta tilbake". Akkurat det er faktisk noe jeg kunne tenke meg å støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den (bunaden) sat som eit skudd, til og med sølvbeltet passa. Så då gjenstår det å vege for og imot, kva eg skal gjere. Hadde egentlig slått i frå meg heile seminaret eg, får sjå. Blir ei travel helg uansett seminar eller ikkje.Har ein del styre verv i lokale lag her og denne helga skjer det noko som eg må delta på både fredag og søndag. (puh)

 

Syns forresten at det er mange flinke Solsikker, viktig at me støttar kvarandre både i motgang og medgang.

 

Klem Fjellgeita

 

Ps: Neste mål blir å sy inn bunaden,+ ta av ein støl på beltet og.

(Men det er noken kilo vekke endå, på 60 tallet tenkjer eg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så artig, Fjellgeita :-) Gratulerer. Det er vel super inspirasjon. Du må jo bare dra på seminar etter dette. Tenk så deilig, da. Du kommer til å stråle :-) Gratulerer.

 

PS: Du kan vel begynne å sy inn til 17.mai høres det ut som :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, det er gøy med at bunaden passa, det er ikkje lenge sidan den ikkje gjorde det(var til og med sitteplass). MEN, skal innrømme det at den blir mykje finare om eg går ned nokre kilo (10) til.(men då lyt eg sy,men pytt ,pytt) Det er vertfall det som er drømmen då. Det er lov å håpe, og det håpet ser eg ikkje som heilt uoppnåelig. Eg veit, eg er altfor streng med meg sjølv. Var sjokoman inntil eg gjekk på Grete Roede kurs i 2004, og blei faktisk kurert. :) Så her er det håp for andre og, stor seier å gå forbi hylla uten å ha lyst på.

Nei no folkens lyt eg hive meg rundt, skal på jobb til klokka er 15, men blir det rolig så stikk eg muligens innom for å treffe kjentsfolk.

 

Snakkes glad i deke alle sammen.

Fjellgeita. :):)

 

Forresten Nique. Korleis går det med motivasjonen?? Håpar at den er på stigande kurs att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg Fjellgeita- så gøy!!! Dette var artig lesning, og du har all grunn til å trekke på smilebåndet, heve hodet og være stolt!

 

.. og så Miina da- for et flott resultat! Stå på, nå er det siste innspurt, og jeg er ikke i tvil om at du klarer det!

 

Så har jeg lyst til å motivere litt jeg da... og dette syns jeg er en fin start (jeg har klippet og limt fra Trim.no):

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ikke tenk, bare begynn!

 

Hvis du slutter å tenke på slanking som en kur og noe som skal skje innenfor et visst tidsrom, og heller bestemmer deg for å legge om livsstilen din- hvor langsiktig målsetning er å gå ned i vekt, vil slankingen straks bli lettere både for kropp og sinn.

 

Det viktigste med slanking er å passe på å spise så lite at kroppen forbrenner fettet den tidligere har lagret. Det som er like viktig er å passe på å opprettholde motivasjonen til å fortsette. Når motivasjonen er sterk blir det lett å legge om vaner, trene og spise mindre- slankingen blir lystbetont og lett. Manglende motivasjon gjør slankingen vanskelig og tung. Derfor vil ofte graden av motivasjon være den faktor som bestemmer om du lykkes med din vektreduksjon.

 

Det første skrittet som er helt avgjørende for slankingen er å begynne. Ikke tenk, bare begynn. Skriv en kontrakt med deg selv hvor du høytidelig sverger på å ikke avbryte, slutte eller gi opp: Vær fullstendig bestemt og hard. Dette er den første barrieren som er med på å bestemme hvor tøff slankingen vil oppleves; hjernen er en fascinerende innretning hvor tro og overbevisning spiller en viktig rolle: Hvis du er 100% bestemt og ikke gir deg selv rom for tvil og overgivelse vil slankingen bli lett. Hvis du hele tiden er på kanten til å gi etter for matlysten og lysten tl å avbryte, vil slankingen være mye vanskeligere. Det er alltid enklere å gjøre noe når en ikke gir seg selv valgmulighet til noe annet.

 

Dag 1: Fra i dag er du et nytt menneske, ditt gamle jeg var lenker som du rev i stykker og kastet bort. Ifra i dag er du din egen herre og mester, som med tro og overbevisning og vilje og styrke vil styre livet ditt i den retningen du selv ønsker. Du er sterk og kan ikke stoppes- fordi du velger å være det. Skriv ned hvor mye du spiser i gjennomsnitt per dag: Dette matinntaket kommer du aldri til å overstige igjen. Fortsett å spise slik du pleier, men ikke en smule mer. Utfra din fysiske form begynner du nå å legge til mer fysisk aktivitet som gradvis gjøres lengre. Vær klar over at det skal lite aktivitet til, over det kroppen er vant til, før chaloribehovet begynner å stige. Derfor er det viktig å starte helt i det små med treningen. Ikke slit deg ut på treningen, men gi deg god tid og kjenn etter at kroppen svarer positivt og kommer i bedre form.

 

La tiden arbeide. Innarbeid faste vaner med den kontinuerlige og gradvise økningen av treningen, innarbeid faste vaner med måltidenes sammensetning og størrelse. Da vil etterhvert slankingen skje av seg selv. Du slipper å tenke mer på det, slankingen blir enkel- en del av livet ditt.

 

Når du er kommet inn i denne sirkelen av vilje, motivasjon, tro, styrke, utholdenhet og besluttsomhet vil du merke at alle disse faktorene påvirker hverandre- de danner sammen en positiv sirkel som forsterker seg selv. Resultatene kommer, de blir en selvfølge, og stadig vil vekten minke og klærne bli større, noe som igjen øker motivasjonen. Du blir ikke bare tynnere, du blir mentalt sterkere og sikrere på din egen handlekraft. Mot og glede vokser. Slankingen betyr framgang på alle områder og vil gi deg nye krefter, og kanskje vise deg sider av deg selv som du ikke visste du hadde.

 

Husk at jo hardere du slanker, jo hardere er det for motivasjonen. Vern om motivasjonen, søk å øke motivasjonen. Sett små mål som du oppnår i løpet av en til to uker, lov deg selv belønninger som du vil innfri til deg selv når du når disse mindre målene, tilbring tid i et miljø som deler dine interesser. Men noen ganger opplever vi alle at motivasjonen er dårligere enn vanlig. Dette er et forbigående fenomen som du trosser med din urørlige viljestyrke. Hvis du må presse hardere enn du trodde du kunne klare, flytter du grensene dine og blir sterkere og mer energisk. Alt som skjer bare flytter deg et skritt nærmere dit du vil hen. Det som før var ubehag og slit er nå dine venner. Tvilen kan pakke vesken sin å reise. Du er sterk.

 

Du kan fortsette å gradvis øke den fysiske aktiviteten og spise like mye, eller du kan gradvis spise mindre samtidig som den fysiske aktiviteten stabiliseres på et fastsatt nivå, eller du kan redusere begge. Husk den gylde regel: Gjør det sakte og i små porsjoner.

 

-fine ord av av G.Oppheim fra trim.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Nique. Korleis går det med motivasjonen?? Håpar at den er på stigande kurs att.

 

Jo, takk, det begynner å hjelpe litt. Jeg har denne uka som en liten "ny start", så jeg tror det henger litt på om jeg får noen OK resultater... :) Har vært "flink" så langt, så jeg håper det beste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo' date=' takk, det begynner å hjelpe litt. Jeg har denne uka som en liten "ny start", så jeg tror det henger litt på om jeg får noen OK resultater... :) Har vært "flink" så langt, så jeg håper det beste! :)[/quote']

 

So bra at du er i siget att. Nei det er ikkje noke kjekt når vekta ikkje er samarbeidsvillig, å stå stille eller gå opp det er pyton. Men kroppen må vel hente seg innatt innimellom. Så vi får håpe at du får ein større gevinst på neste veging. Men veit godt korleis du har det, ja vi har vel alle hatt det slik. Stå på Nique som eg har sagt så trengs du her, vi kan ikkje gje slepp på noken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Uff og uff.... Det ble alt for mye mat på meg i kveld. Fikk beskjed av min kjære om å være klar kl 18. Da skulle 8. mars feires. Det var masse tulipaner, ut på middag og full feiring her med et annet vennepar:-) Alle dager kan feires..... Det ble en veldig hyggelig kveld. Heldigvis er jeg ikke så glad i alkohol, men det ble nok av andre kalorier !!!!!!

 

Jaja, i morgen er nok en dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kalorier blei det nok av her og igår ettermiddag, fekk besøk av ein pensjonert kollega på jobben og ho hadde med seg sjokoladekake. Og då blei det eit stykke eller to meir enn kva eg hadde tenkt. Gjort er gjort og spist er spist, får vere flink i helga då.

 

 

God helg til alle Solsikkene :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Regner med Fjellgeita er på seminar og svinser rundt i den passe bunaden sin :-) Til dere andre; Lykke til med helga og stå på. Jeg skeiet ut litt i går og dessverre også litt i dag (dvs 1600 kcal - jeg ligger på 12-1300 kcal). MEN nå er det slutt. Er for nærme målet til å begynne å tulle !!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aina37

he he har kjøpt boka som heter endelig slank ...he he er kjempe spent på om den boka har innvirkning på mitt liv :-), det er samme person som har skrvet den berømte...slutt å røyke boken ....er nå halveis ,,,men står nå masse rart i den ,

 

ellers er motivasjonen for tiden ok ...det går litt opp og ned fra uke til uke , men tenker litt på skal jeg komme ned i 65 så må jeg ta et tak nå for tilsommeren blir det for vanskeligt.

 

..så drømmer forsatt om 69 tallet skal dukke opp ....en dag så jeg får opp motivasjonen og ser at det skjer noe

 

ha en god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Aina, jeg som deg gleder meg til nytt 10-tall men jeg har nok litt lenger vei, og noen ganger lurer jeg faktisk på om jeg kommer meg dit? Det virker av og til som om vekten stagnerer... det går utrolig tregt for tiden, og jeg skal virkelig stå på for å komme ned i trivselsvekten før sommerferien! Men vi gir ikke opp!

 

Les litt i boken din da, og informer oss :) Tips og råd er alltid kjærkomne!

 

Alle solsikker, smil og ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tur for å "svinse" med bunaden, det var meldt et forferdelig ver her og det var gått ut med advarslar om å ta ut om ein ikkje var heilt nødt. :)

Og veret slo til som meldt, skikkelig vind og regn. Men, men får heller spare svinsinga til 17 mai som er neste anledning til å svinse med bunaden. :)

 

 

Ha ei god helg alle Solsikker :)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Ja Aina' date=' jeg som deg gleder meg til nytt 10-tall men jeg har nok litt lenger vei, og noen ganger lurer jeg faktisk på om jeg kommer meg dit? Det virker av og til som om vekten stagnerer... det går utrolig tregt for tiden, og jeg skal virkelig stå på for å komme ned i trivselsvekten før sommerferien! Men vi gir ikke opp!

 

Les litt i boken din da, og informer oss :) Tips og råd er alltid kjærkomne!

 

Alle solsikker, smil og ha en flott helg![/quote']

 

Du får ikke lov å tenke slik nå!!!!!!!!!! Jeg og du Flua veier omtrent det samme. Jeg har mål på 67 kg og det SKAL jeg nå. Tenk så lenge vi har holdt oss unna fristelser nå, og så nærme vi er målet. Jeg blir skuffet når du ikke har tro på deg selv. Du er KJEMPEFLINK. Ja, vi kan stoppe opp eller t.o.m gå opp i vekt, men vi skal ikke gi oss nå? Skal vi? Det er noen små kilo igjen..... Og noen veldig få måneder til florlette kjoler skal på kroppen :-) Vi SKAL greie dette sammen, dere. Og det gjelder for alle flotte Solsikker.

 

Stå på. Se deg i speilet og drøm deg bort til kroppen du ønsker og tenkt på hvor nærme vi er. Jeg har ryddet i skapene i dag og "kastet" masse - og funnet frem bukser som har vært for små !!! Det er litt kick. Prøv det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Er helt enig med mai2007 - du må ikke gi opp nå.

Det har gått litt trått med meg også i det siste, og opp hele 0,7 kg sist. Ble så lei meg at jeg gråt en skvett - målet virket så langt unna. Nå har jeg tatt en dag av gangen igjen, og er godt i gang. ( en har jo så lysst til å være slank med en gang)

Gjør likedan du også - konsentrer deg om en dag av gangen, så skal du se det løsner igjen. Kanskje motivasjonen kommer dalende også :)

Grunnen til at jeg ble så lei meg, var vel at forventningene var så store. Hadde så veldig lysst til å passere -10 kg merket (84,5), samt flytte BMI fra fedme til kun overvekt (84,6) Målet var jo innen rekkevidde, og når jeg gikk opp i stedet ble det for mye.

Heier på oss begge for veiinga neste uke, så skal du se vi når målene vi har satt begge to. Jeg SKAL i allefall IKKE gi opp. (Tenk på Evelyn hva hun har klart) :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh mine skjønne solsikker. Tusen takk for den troen og de tilbakemeldingene dere gir, Mai2007 og Sizzi. Det er helt utrolig hva slike meldinger kan gi en av friskt mot og ikke minst litt bedre selvtillitt. Ja, Mai2007- dette skal vi klare. Jeg trenger bare litt oppmuntring og ikke minst litt bedre selvbilde akkurat nå. Men, jeg kjenner meg selv ganske godt og vet at dette går over- det er slik jeg blir når jeg er sliten, trett og ikke minst blir jeg slik hver 8 uke (skal ha mensen i morgen, og akkurat denne syklusen er tøff). Men dette er helt sikkert; Vi gir oss ikke før vi er HELT i mål!!!

 

 

Kjære deg Sizzi- jeg skjønner at tårene av og til kommer, for det gjør de her også. Men, noen ganger er det godt å få det ut, så blir det på en måte renset, og vi kan fortsette igjen. Du er jo kjempeflink og at du ikke så 10 kilo denne gang, ja så gjør du snart! Det VET jeg! Den BMI greia har jeg gitt helt opp, men jeg skjønner den er et mål for deg, og mål er bra! Dette klarer du, jeg og vi!

 

He he, nå tok jeg fram en kjole jeg vil inn i, og et par bukser. Buksene passet- dog litt stram over nedre del av magen, og baken, men jeg fikk den på!!! Den SKAL passe til mai!!! Kjolen, kremt ja vel, den skal passe i juni! Men så dere, tok jeg tram en annen bukse, som har en litt annen fasong og den satt som et skudd (pølseskinn). Str 40 og til og med litt stor i livet!!! Mannen min lurte på hvorfor jeg rota innerst i klesskapet og skiftet flere ganger, for jeg skulle jo bare være inne i dag! Ha ha ha jeg må ha sett ganske så dum ut der jeg prøvde sommerklær midt på vinteren...

 

Tusen takk for all motivasjon og inspirasjon! I morgen veises det igjen, og jeg skal veie meg tirsdag, men er redd det kan bli opp denne uken. Men jeg får vente å se... :)

 

God klem fra flua som setter enorm pris på all støtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så koselig å høre at det hjalp litt. Det er hovedgrunnen til at vi er her inne sammen, eller? Det er det man trenger hverandre til. Rapportere vekten er også fint, men litt prat og tips om ditt og datt er jo det aller beste.

 

Artig med prøving av klær. Det er skikkelig vitaminsprøyte, så skitt au om det er sommerkjoler midt på vinteren :-)

 

Bra du er med, Flua. Lykke til. Jeg rapporterer torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom for å fortelle at "nu går alt så meget bedre". Denne fokus-uka har hjulpet, og vekta viser nå en kilo mindre enn skrekktallet forrige søndag, og en halvkilo mindre enn det litt mer reelle tallet sist mandag. Diverse centimetre har forsvunnet også, blant annet 3 cm av den forhatte "bilringen"! :) Kommer tilbake i morgen med detaljene! Håper nemlig at vekta kanskje er enda litt snillere i morgen, siden det var litt vin og diverse i går som nok henger igjen i kroppen ennå.

 

Nå er jeg i gang igjen - målbevisst mot sommeren! :)

 

Dette klarer vi, solsikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for alle skjønne ord. Det er godt å ha dere solsikker. Ja, nå venter jeg spent på alle målene denne uken. De kommer vel dalene snart. Jeg for min del veier meg i morgen (veide meg i dag også, men det var skikkelig nedslående, en hel kilo opp!). Vi får se hva morgendagan bringer.

 

Ingen kake på meg i helgen Nique... ! Klarte å styre unna og er egentlig kjempe stolt av det!

 

Hva skal jeg gjøre i "skjerpe meg" fasen? Noen råd å tilføye... vekten øker i takt med væskemengden i kroppen - og jeg kan nok skylde litt på syklusen, men dog...

 

Drikk enda mere vann... gjerne kokt!

Spis ananas

Kjøp nattlysolje

Lag mat fra bunn en uke, se om det hjelper

Spis fibe

Vei og skriv ned ALT

 

Hva gjør du når vekten øker og du føler det skvalper her og der... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier maten.Spiser sunt.Drikker to liter vann. Jeg har begynt å trene flere ganger i uka' date='går turer, også har jeg blåst støv av pilates cd`n.

 

Nå er det bare å håpe på at resultatet kommer og at jeg ikke blir utålmodig.

 

Når målet er og kvitte seg med minst ti kilo,kan det sikkert være lurt og komme igang. Nå gjelder det å være stanhaftig,si nei til alt det usunne,slik at jeg ser resultater.

 

Takk for at dere flotte solsikker i blomst, lytta til meg.Er veldig spent,venter på veiedagen som blir fredag denne uka. Trenger sårt inspirasjon,troen på at jeg greier dette er ikke så veldig stor.Har tulla for mye.grrrrr.Vet jo at jeg ellers er stanhaftig, hvorfor ikke når det gjelder mat?????????[/quote']

 

Er spent jeg vet du, på fredagsveiingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kake på meg i helgen Nique... ! Klarte å styre unna og er egentlig kjempe stolt av det!

 

 

Så bra - flink er du!!! :) Ble en liten utskeielse på meg på lørdag, var i 60-års lag. Kun en tynn flis av en av kakene, men det ble jo litt rødvin, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...