Gå til innhold

Solsikkegruppa - Uke 10


Gjest Anne71

Anbefalte innlegg

Gjest Anne71

JESS!!!!! Vekta stoppa i dag på 73,6 kg ;) Det vil si en vektnedgang på 1,5 kg siden forrige mandag! Kjempefornøyd med det altså :(

 

Ellers var ikke målene det store denne uka, men det hadde da krympet litt: (jeg ser det nok hvis jeg bruker lupe - hihi)

 

Målene er som følger – uke 10

Hals: 34,0 - uendret

Overarm: 31,5 - ned 0,5 cm

Bryst: 93 - uendret

Under bryst: 81 – uendret

Midje: 76,5 - uendret

Hofter: 94 - uendret

Bak: 105 – ned 1 cm

Lår: 62 - uendret

Legg: 38 cm - uendret

 

Vekt: 73,6 kg – ned 1,5 kg

 

Venter spent på resten av solsikkene nå - nå er det jo vår, og det er først nå vi solsikkene stikker fram hodene våre og virkelig viser hvem vi er :(

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte eg fekk rapportere før eg gjekk og la meg etter ei lang helg med nattevakter. Men det blir vel heller lite soving idag, må prøve å snu døgnet att då.

 

Eg hadde gått ned 800 gram sidan forrige veke. (vekt no 76,4)

 

Målte meg samstundes og :

 

Hals 35 uendra

Overarm 33 uendra

Bryst 96 uendra

Midje 82 også uendra

Hofte 96 uendra der også

Ende/Bak 104 ned 2 cm

Lår 61 ned 2 der og

 

BMI: 28,75

 

 

Angåande trim så har eg tenkt å ta beina fatt denne veka og ta med meg hunden å gå noken fjellturar. Det skal ikkje så lange turen til før eg innkasserer trimpoeng. Har hatt det relativt travelt med å få ferdig nokre oppdrag.

 

Håper at det går fint med dere andre Solsikker, eg er spent eg og etter å høyre resultata dykkar. Husk at me er her for å støtte kvarandre, men veit og har følt/erfart sjølv at det er lett å miste motet og gje F visst ein ikkje når dei resultata som ein sjølv forventar. Men som sagt før så er det berre å bite tenna sammen å gå på.

 

Er gløymte ein ting, blei invitert på eit seminar kommande helg. Kjempe intressant seminar faktisk. Festmiddag om kvelden.:(:)

Antrekk : Bunad (ler godt no)

Da va den bunaden med berre ståplass i då, trur fruen lyt ta ein liten sjekk ja.Syns eg ser meg sjølv set meg ned og der sprett den eine hekta etter den andre, bra at livet er fastsydd på stakken slik at eg ikkje risikerer å stå der berre med livet og stakken ligg rundt beina. (nei so gale blir det ikkje) Må sjå litt humoristisk på det og då. Men passar ikkje bunaden blir eg heime( kan jo ikkje stå heile tida då)

 

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - 73 kg

uke 7: 70

uke 8: 69,2 (-800 gram)

Trimpoeng 40,4

BMI 24,5 (Normalvekt)

 

 

Nique - 89,2 kg

uke 7: 86.0

uke 8: 85,8 (-200 gram)

uke 9: Vekt 85,6kg (-200 gram)

uke 10: 85,6 (stille)

(totalt - 3,6 kg i 2007)

Midje 86 (-1 cm) (totalt -4 cm i 2007)

Trimpoeng - 14,9

BMI 30,7

 

 

 

flua - 76,5 kg

uke 7: 74,2

uke 8: 73,9 (-300 gram)

Uke 9: 74,5 (+600 gram)

Totalt i 2007 2 kg

Midjemål: 79 cm

BMI: 27

Mål innen sommeren: 66 kilo

 

mai2007 - 82,2 kg

uke 7: 74,8

uke 9: Vekt 74,4 kg (- 400 gram)

(totalt - 7,8 kg i 2007)

Midje 84 (- 10 cm totalt)

Trimpoeng - 10

BMI 25,7 (lett overvekt)

Mål innen mai: Opprinnelig var det -10 kg, men trår til med -15 kg nå.

 

 

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

uke 9: Vekt 77,2 kg (-600 gram)

uke 10: 76,4 (-800 gram)

Midje 82 cm

BMI: 28,75

Mål innen sommeren: 65

 

Anne71 - 78,1 kg

uke 7: Vekt 74,9 kg

uke 8: Vekt 74,8 kg

uke 9: Vekt 75,1 kg

Uke 10: Vekt 73,6 kg (– 1,5 kg)

Midje 76,5 uendret

Trimpoeng -

BMI 27

 

nikkene - 79,4

Uke 7: 77,5

uke 8: 78 (+500 gram)

Mål innen 10. juni: 70 kilo

 

aina37- 77.6

uke 7: 71,3

uke 8: 70,5 (-800 gram- eller?)

uke 9: 71,1 (+600 gram)

BMI 26,2

 

 

Ixie -

uke 7:

 

Annetje - 74,2

uke 7 : 72,9

uke 9: Vekt 72,7 kg (- 200 gram)

(totalt - 1,5 kg i 2007)

Midje xx (-/+ cm)

Trimpoeng - 15

BMI 27,8

Mål innen St.Hans 64,2

 

tjorven73 - 84,2

uke 7: 78,1

uke 8: 79,9

uke 9: Vekt 76,9 kg (-3 kg)

(totalt - 7,3 kg i 2007)

Midje 81 (-1 cm)

Trimpoeng - 17,7

BMI 27,2

 

 

Sizzi65 - 92

uke 1: 92.0

uke 2: 91.6

uke 3: 89.5

uke 4: 88.9

uke 5: 88.7

uke 6: 87.7

uke 7: 86,1

uke 8: 85,5

uke 9: 85,1 (-0,4)

Midje 88 (-0cm)

Trimpoeng 13,1

BMI 30,2

Dvs. -6,9 hittil dette året

 

 

Miina - 79,4.

uke 7: 74,2

uke 8: 74,2 (stille)

Uke 9: 73,2 (- 1,0)

uke 10: 72,6 (-0,6)

Midje: 87,0 (- 2,0)

(totalt 6,8 kilo minus i år)

Trimpoeng: 25,2

BMI: 27,4

Mål innen sommeren: 65 kilo

 

Nikkoline - 80,5

uke 7:78.4

uke 8: 79,4

uke 9 78.8,

trimpoeng 11.5

Totalt ned 1,8 kg i 2007

Mål i løpet av sommeren 65 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morges stoppet vekta på 85,6 - som er stillstand fra forrige uke. Men vet dere hva? I dag er jeg superfornøyd med akkurat det! ;) Hvorfor, lurer dere sikkert på? Jo, jeg veide meg nemlig i går også (har en "egen" tråd et annet sted på forumet, hvor jeg har søndager som veie og måledag). Og i går viste vekta 86,1 kg - altså en halvkilo opp. Frustrerende! :( Men siden det nå var tilbake til "normalen" i dag, var det sannsynligvis mest vann i kroppen. Og det var en lettelse!

 

Jeg må uansett prøve å få til en ny giv nå - den vektoppgangen får jeg ta som en vekker. Som jeg skriver under motivasjonstråden skal denne uka være en ny start, og jeg har satt meg noen grunnleggende mål og regler. Jeg har kommet for langt til å gi opp nå. Satser på å kunne rapportere penere tall neste uke!

 

Og fjellgeita - gøy med seminar og fin middag! Men du - hvis bunaden er litt ubehagelig å ha på seg ennå, ville jeg vurdert en annen kjole. Det er selvfølgelig flott og feststemt med bunad, men de kan vel uansett ikke regne med at alle har anledning til å stille i det på en sånn middag. Det viktigste er jo at du koser deg og nyter maten, samtalen og selskapet, og det gjør du jo ikke hvis du føler du må sitte og holde pusten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var begynt å bli alvorlig bekymra for deg no. Om vekta stod i ro, det får no berre vere. Treng deg her inne skjønna du. Du har rett ein trang bunad er ikkje behagelig å gå med, den tid den sorg.

 

Flua: Såg at du var begynt med magefokus ikkje noken dum ide det nei. Her tenkjer eg at eg får hive meg på ja.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, og tusen takk for oppmuntring inne på tråden min - jeg setter utrolig stor pris på det! Særlig i "motbakker" er det så godt med dere andre som følger opp litt!! :(

 

Og, som sagt, nå skal det bli andre boller! Satser på at denne uka skal bli uka der det snudde, og vekta begynner å gå nedover igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære solsikker.

 

Anne, gratulerer med flott nedgang. Det fortjente du :( Er nok et bevis på at selvom det går litt trått en periode så er det bare å holde ut, og resultatene kommer. Nique, du er vel litt i den båten nå, men bare vent!!! Neste uke tar du en jafs nedover. Fjellgeita stå på, og ha ha jeg lo godt av innslaget ditt ang bunaden. Tenk på den formidable innsatsen du har gjort så lant i 2007!!! Bunaden slenger nok rundt deg på 17 mai, og da må du allikevel flytte på hektene ;)

 

Så nå alle solsikker får vi ta fatt på en ny uke, være flinke og fokusere på de lysere dagene vi går i møte. Lysere pga solen, men også i sinnet!

 

Jeg for min del skal veie meg i morgen, tror tirsdag er best for meg. Da skal jeg på kurs på kvelden, og jeg syns det er fint med morgenvekt og kveldsvekt på samme dag.

 

Magen skal suges mindre nå, jeg har full fokus på den i noen uker framover så får vi se.

 

-flua-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle solsikker!

Da var vinterferien over, og det er jeg litt deppet over. Det hadde passet meg utmerket å bli på fjellet helt til våren kommer for alvor, hatt fri og dermed anledning til lange daglige skiturer. Men men...en kollega bemerket at jeg hadde slanket meg da jeg kom tilbake på jobb. Får være fornøyd med det!!

 

Vekten denne uken viste en nedgang på 0,6 kilo, livvidden (rundt navlen, jeg ser at dere måler livvidden litt høyere oppe, men når jeg først begynte rett over navlen fortsetter jeg med det) viste to centimeter minus! Yes, endelig under den øverste grensen for økt helsefare eller hva det nå heter.

 

Dette blir en rolig uke uten festligheter, men med mye jobb og møter. Det er da det ofte skorter litt på trimpoeng. Jeg er nå inne i min siste uke på internettkurset, og lurer på om jeg skal fortsette eller gå videre på egen hånd.

 

Mål og vekt uke 10:

 

Vekt: 72,6 (-0,6)

Midje: 87,0 (- 2,0)

(totalt 6,8 kilo minus i år)

Trimpoeng: 25,2

BMI: 27,4

 

Til Nique: resultatet mitt for februar var akkurat tre kilo, bare 0,2 kilo fra målet. Ingen grunn til å klage på det. Men jeg regner ikke med samme nedgang i mars, jeg tenker at nå har nå kroppen kvittet seg med de "letteste" kiloene, så da blir det vel større kamp for hvert gram.

Flott at du holder fokus, selv om du har hatt en stillestående uke rent vektmessig. Tenk på hvor mye lettere du er enn 1. januar!

 

Til dere andre: Gratulerer med det tapte! Fjellgeita, det er vel ikke så dumt å bare ha ståplass til rådighet ved en festmiddag, slankende i seg selv å kjenne hvordan hver eneste bit strammer, hehe. Kos deg i allfall, hvis du bestemmer deg for å gå, og jeg er enig i at en ikke kan forvente at alle er eiere av en bunad. Min egen er ikke brukt siden konfirmasjonen, og jeg har ingen anelse om hvor mange kilo jeg må ned skal jeg gjøre et forsøk på den...

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det er så utrolig morsomt og inspirerende å lese alle innleggene som "datt" inn i dag :-) Jeg lo høyt når jeg leste om Fjellgeitas beskrivelse av bunadshelvete... Håper den bunaden passer, du. Det fortjener du.

 

Det er jo utrolig så bra det går her..... Stillstand og masse nedgang, men alt er like positivt og naturlig. Anne71; Utrolig nedgang !!!!! Så artig for deg. Gratulerer. Det fortjente du.

 

Jeg kommer med tall i morgen. Håper, håper at det har vært en bra uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

En deppa Sizzi som er innom i dag. Er så lei meg - har ikke fortjent dette :)

Jeg har gått OPP 700 gram.

 

Sizzi65 - 92

uke 1: 92.0

uke 2: 91.6

uke 3: 89.5

uke 4: 88.9

uke 5: 88.7

uke 6: 87.7

uke 7: 86,1

uke 8: 85,5

uke 9: 85,1 (-0,4)

uke 10: 85,8 (+0,7)

Midje 86 (-2cm)

Trimpoeng 8,6

BMI 30,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår kvifor du er deppa, det er ikkje kjekt når ein går opp. Men det treng ikkje ha noko med ka du puttar i munnen, berre vent til neste veke gjer du / vekta :)eit byks den andre vegen.

Som du veit så du må berre få ut fortvilelsen, me lyttar og hjelper så godt me kan. Mange her i samme båt, ei veke går vi rett vei ei anna veke vil ikkje vekta samarbeide i det heile. Men eg syns du har vore knall flink eg, 6,2 kg mindre å dra på. (sikker på at du merkar det.)

Tvi ,tvi Sizzi65 neste veke blir betre, me heia på deg. :)

 

Kjem fortvilelsen att så stikk innom, alltid noken her å støtte seg til.

 

Stor klem frå Fjellgeita :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Forstår kvifor du er deppa' date=' det er ikkje kjekt når ein går opp. Men det treng ikkje ha noko med ka du puttar i munnen, berre vent til neste veke gjer du / vekta :)eit byks den andre vegen.

Som du veit så du må berre få ut fortvilelsen, me lyttar og hjelper så godt me kan. Mange her i samme båt, ei veke går vi rett vei ei anna veke vil ikkje vekta samarbeide i det heile. Men eg syns du har vore knall flink eg, 6,2 kg mindre å dra på. (sikker på at du merkar det.)

Tvi ,tvi Sizzi65 neste veke blir betre, me heia på deg. :)

 

Kjem fortvilelsen att så stikk innom, alltid noken her å støtte seg til.

 

Stor klem frå Fjellgeita :):)[/quote']

 

Takk skal du ha for oppmuntring. Håper det er som du sier, for jeg har faktisk krympet hele 2 cm i midja denne uka. Merker godt at det er mindre kilo ja.

For ikke å snakke om cm. Her er krympemålene mine siden jeg startet 6.desember:

 

Vekt -8,7 kg

Hals -3,5 cm

Overarm - 6 cm

Bryst -16 cm

Midje -18 cm

Rompe -8 cm

Lår -5,5 cm

Totalt -57,0 cm

Skal vel egentlig ikke ha grunn til å klage, MEN......

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Takk skal du ha for oppmuntring. Håper det er som du sier' date=' for jeg har faktisk krympet hele 2 cm i midja denne uka. Merker godt at det er mindre kilo ja.

For ikke å snakke om cm. Her er krympemålene mine siden jeg startet 6.desember:

 

Vekt -8,7 kg

Hals -3,5 cm

Overarm - 6 cm

Bryst -16 cm

Midje -18 cm

Rompe -8 cm

Lår -5,5 cm

Totalt -57,0 cm

Skal vel egentlig ikke ha grunn til å klage, MEN......

 

Sizzi[/quote']

 

Dæven han døtte, folk rundt deg må jo virkelig se forskjellen! IKKE bry deg om denne ene uka i det hele tatt. Fokuser på hvor flink du har vært og skal være i uka som kommer :) Jeg GLEDER meg til at mine mål går inn tilsvarende som dine...tenk på det, du er en kilde til misunnelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fantastiske resultater du har å vise til! Len deg på dem denne uken, og lukk oppgangen ned i en låst skuff. Jeg forstår at du er frustrert over en oppgang, men det er nå en gang slik kroppen er. Den er ikke alltid samarbeidsvillig, bortsett fra i å gå opp da....

 

Neste uke er nok resultatet også rent vektmessig et helt annet. Her i Bergen er våren underveis, og jeg kjenner at lysten til å trene ute øker. Vi er mest vant til surt regn, og da blir gjerne dørstokkmilen svært høy.

 

Men en ting er å tenke frem mot vårtøyet. Du er jo allerede en helt annen utgave av deg selv enn den 6. desember! Det har du grunn til å være stolt av.

 

Selv har jeg en tid vært mektig oppgitt over alle mål og kilo og etc. som jeg må forholde meg til. Hvem har rett til å bestemme hvordan akkurat jeg skal være, sette BMI og livvidde-krav til meg? Hva om jeg trives i en litt tyngre variant? Å innrømme det er ikke lett, og jeg vet ikke en gang om det gjelder meg, men da jeg satte trivselsvekten gikk jeg rett i BMI-fellen, og satte den akkurat innenfor normalvekt.

 

Jaja, ekspertene har talt. Kleskjedene følger etter...

 

Stå på videre Sizzie!

 

Klem fra Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 cm :), ja det er litt det. Og inn 2 cm i midja denne veka. Eg syns du er flink ta deg eit stort glas vatn og skål for deg sjølv. Eg må berre skrive ferdig så skal eg skåle med deg. Eg har innskassert 3,4 trimpoeng no på ein time (fjelltur), slit lit med litt dårlig samvittigheit der du. :) Men jobbar med saken (tross alt).

Stå på Sizzi65 dette får du til :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Kjære Sizzi - vi har "snakket" sammen allerede, men nok en gang - glem den siste uka. Du har vært utrolig flink. Alle kg, trimpoeng og cm du har fått bort disse 3 mnd er bare å ta av seg hatten for. Dette ordner seg.

 

Ellers kan jeg rapportere om nedgang på 0,6 kg... Jeg er fornøyd med det. 1 cm bort rundt midjen og ellers litt her og der. Så da er resulatet som følger;

 

mai2007

Start 2.jan: 82,2 kg

uke 7: 74,8

uke 9: Vekt 74,4 kg (- 400 gram)

uke 10: 73,8 (- 600 gr)

(totalt - 8,4 kg i 2007)

Midje 83 (- 11 cm totalt)

Trimpoeng - 8

BMI 25,5 (lett overvekt)

Mål innen mai: Opprinnelig var det -10 kg, men trår til med -15 kg nå (uke 9).

 

Det merkes nå.. Skulle ut til lunsj med en kompis i dag og buksen jeg skulle ha på måtte jeg legge tilbake i skapet igjen - den var for STOR :-) Den skal snart pakkes ned i kasse og ut av huset.... Men skal vente å ta flere ting sammen. Men nå kan kassen finnes frem og jeg kan begynne å legge ting i den. Jippi... Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annetje

Ja, ja - ville nødig rapportere denne uken - da det er oppgang igjen, men så ble jeg så oppmuntret i dag - og motivasjonen ser ut til å være tilbake. Har fått trent godt i det siste , men har ikke hatt tid til å tenke på kostholdet i like stor grad - alt har gått i ett og da har ungene første prioritet.

 

Vekta skal dere få vite neste uke. Det er målene og hvordan en ser ut som teller!

 

Måtte kjøpe meg ny bukse - for jeg hadde ingen som passet lenger. Tok med meg både str. 42, 40 og 38 i prøverommet (det er jo ikke så greit å vite) - Ingen bukse var for liten!!!!!! Gikk fra butikk til butikk, ville jo ikke kjøpe en bukse som var for lang heller - for det er de ofte. Endte opp med en bukse på POPIN - og den var faktisk str SMALL. - WOW - Det må være minst 15 år siden sist noe hadde den str i mitt klesskap.

 

Ellers har jeg tatt i bruk en Pulsklokke, som egentlig er gave fra mannen når jeg kommer under 70, men vi kjøpte den på salg - og skulle motivasjonen opp kunne jeg like gjerne ta den i bruk med en gang. Et problem er at jeg får dårligere uttelling for treninga enn når jeg bruker kalkulatoren her inne - og det er ikke fordi jeg normalt trener med for lav intensitet altså - ser at jeg nok kanskje ligger litt for høyt faktisk, men for meg er trening å ta seg skikkelig ut - så det vil jeg nok fortsette med.

 

Gratulerer til alle som har hatt nedgang også denne uka, og nå har jeg også mer forståelse for de andre som har en uke eller to med stillstand og oppgang. - I høst syntes jeg de måtte være useriøse -nå vet jeg at det ikke behøver å være tilfelle.

 

Nå er jeg helt ferdig med ammingen og i går begynte jeg å notere hva jeg spiser - det har jeg ikke gjort siden oktober/november. - Måtte vektnedgangen snart vise seg ................................

 

En riktig fin uke til dere alle sammen!!!!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aina37

har endelig veid meg og var 70,6 kg har ikke trent noe bare sprunget etter ungene....hm

 

men det kjennes på kroppen "disse disse," men jeg orker ikke for tiden er trøtt og har vert syk som sikker alle andre .....

 

, har foressen sagt opp på treningsstudio for jeg har innsett at jeg knapt har tid når jeg skal begynne å jobbe om en mnd , vi får heller sykle, gå tur ,bade osvmed ungene å prioritere de få timene igjen med dem

 

kjenner jeg er litt mer motivert nå , så får vi se om jeg klarer å se mitt berømte 69 talll, he he klarte ikke mye i feb, mnd skulle jo gå ned 3 kg ,hhmm vet ikke hvordan det gikk jeg nå da..( tror jeg ønsket å bli 69,5 til 1 mars eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - 73 kg

uke 7: 70

uke 8: 69,2 (-800 gram)

Trimpoeng 40,4

BMI 24,5 (Normalvekt)

 

 

Nique - 89,2 kg

uke 7: 86.0

uke 8: 85,8 (-200 gram)

uke 9: Vekt 85,6kg (-200 gram)

uke 10: 85,6 (stille)

(totalt - 3,6 kg i 2007)

Midje 86 (-1 cm) (totalt -4 cm i 2007)

Trimpoeng - 14,9

BMI 30,7

 

 

 

flua - 76,5 kg

uke 7: 74,2

uke 8: 73,9 (-300 gram)

Uke 9: 74,5 (+600 gram)

uke 10: 73,5 (- 1kg)

Midjemål: 78 cm

BMI: 27

Mål innen sommeren: 66 kilo

 

mai2007

Start 2.jan: 82,2 kg

uke 7: 74,8

uke 9: Vekt 74,4 kg (- 400 gram)

uke 10: 73,8 (- 600 gr)

(totalt - 8,4 kg i 2007)

Midje 83 (- 11 cm totalt)

Trimpoeng - 8

BMI 25,5 (lett overvekt)

Mål innen mai: Opprinnelig var det -10 kg, men trår til med -15 kg nå (uke 9).

 

 

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

uke 9: Vekt 77,2 kg (-600 gram)

uke 10: 76,4 (-800 gram)

Midje 82 cm

BMI: 28,75

Mål innen sommeren: 65

 

Anne71 - 78,1 kg

uke 7: Vekt 74,9 kg

uke 8: Vekt 74,8 kg

uke 9: Vekt 75,1 kg

Uke 10: Vekt 73,6 kg (– 1,5 kg)

Midje 76,5 uendret

Trimpoeng -

BMI 27

 

nikkene - 79,4

Uke 7: 77,5

uke 8: 78 (+500 gram)

Mål innen 10. juni: 70 kilo

 

aina37- 77.6

uke 7: 71,3

uke 8: 70,5 (-800 gram- eller?)

uke 9: 71,1 (+600 gram)

uke 10: 70,6

BMI 26,2

 

 

Ixie -

uke 7:

 

Annetje - 74,2

uke 7 : 72,9

uke 9: Vekt 72,7 kg (- 200 gram)

(totalt - 1,5 kg i 2007)

Midje xx (-/+ cm)

Trimpoeng - 15

BMI 27,8

Mål innen St.Hans 64,2

 

tjorven73 - 84,2

uke 7: 78,1

uke 8: 79,9

uke 9: Vekt 76,9 kg (-3 kg)

(totalt - 7,3 kg i 2007)

Midje 81 (-1 cm)

Trimpoeng - 17,7

BMI 27,2

 

 

Sizzi65 - 92

uke 1: 92.0

uke 2: 91.6

uke 3: 89.5

uke 4: 88.9

uke 5: 88.7

uke 6: 87.7

uke 7: 86,1

uke 8: 85,5

uke 9: 85,1 (-0,4)

uke 10: 85,8 (+0,7)

Midje 86 (-2cm)

Trimpoeng 8,6

BMI 30,4

 

 

 

Miina - 79,4.

uke 7: 74,2

uke 8: 74,2 (stille)

Uke 9: 73,2 (- 1,0)

uke 10: 72,6 (-0,6)

Midje: 87,0 (- 2,0)

(totalt 6,8 kilo minus i år)

Trimpoeng: 25,2

BMI: 27,4

Mål innen sommeren: 65 kilo

 

Nikkoline - 80,5

uke 7:78.4

uke 8: 79,4

uke 9 78.8,

trimpoeng 11.5

Totalt ned 1,8 kg i 2007

Mål i løpet av sommeren 65 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle skjønne solsikker! Så mange flotte resultater, og slevom noen ikke har gått ned så mye denne uken, så krymper hver solsikke for hver uke som går. OG kjære Sizzi, du har jo kjempeflotte resultater å vise til. Noen ganger går vekten feil vei, men da får du det jo kanskje igjen neste uke! Hev hode og vær stolt for du har flotte resultater. Hmmm det du har gått ned siden desember har jeg gått ned siden august! OG så du da, annetje, gratulerer med bukse!!! Eller ble det bukser! Så deilig! Tipper det er mange solsikker som skal handle på april lønneingen, for i mai skal enhver solsikker blomstre! Gratulerer til alle sammen!

 

Jeg ser det er mange kilo tapt i 2007 for oss solsikker allerede. Hvor mye tror dere vi klarer å ta av i mars?

 

Jeg var på kurs i går kveld, og der hadde jeg gått ned 500 gram, men morgenvekten var enda bedre. Den viste hele en kilo ned fra forjegang. Vekten stoppet på 73,5 og det er jeg super fornøyd med! Nå har jeg gått ned 10,5 kilo på hjemmevekten siden jeg startet i august!!!

 

Magefokuset fungerer også, for jeg har krympet til 78 cm i livet, det er ikke mer enn en cm inn, men det er en cm det!

 

Jeg har litt lyst til å be dere om en ting, kan dere skrive ned vekt og mål slik at jeg kan klippe og lime. Det er veldig mye enklere for meg da, og sjansen for at jeg gjør feil er mye mindre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier maten.Spiser sunt.Drikker to liter vann. Jeg har begynt å trene flere ganger i uka,går turer, også har jeg blåst støv av pilates cd`n.

 

Nå er det bare å håpe på at resultatet kommer og at jeg ikke blir utålmodig.

 

Når målet er og kvitte seg med minst ti kilo,kan det sikkert være lurt og komme igang. Nå gjelder det å være stanhaftig,si nei til alt det usunne,slik at jeg ser resultater.

 

Takk for at dere flotte solsikker i blomst, lytta til meg.Er veldig spent,venter på veiedagen som blir fredag denne uka. Trenger sårt inspirasjon,troen på at jeg greier dette er ikke så veldig stor.Har tulla for mye.grrrrr.Vet jo at jeg ellers er stanhaftig, hvorfor ikke når det gjelder mat?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nikkoline, det høres på meg ut som om du er godt i gang. Husk at mye sitter i hodet, og at dette klarer du fint. Hvor mye og ofte spiser du? Da jeg begynte min opplegging var jeg opptatt av at jeg ikke skulle legge inn så mye trim at jeg gikk lei, men holde et nivå jeg trives med og som vil fungere fremover. I stedet for treningssenter kjøpte jeg halvårskort til min datter og meg på et nytt flott badested, og jeg svømmer der minst en gang i uken. Ved siden av det stepper jeg hjemme, går litt stavgang, eller tur slik at jeg ligger på rundt 10-11 trimpoeng i uken (sist uke var et unntak, da var det ferie og jeg gikk på ski hver dag).

Husk at du ikke kan ta alle kiloene i en jafs, jeg ville satt meg små delmål, mener du har skrevet at 76 kilo er et delmål for deg og det høres riktig ut. Det rare er at dersom du beholder fokus vil du plutselig befinne deg et helt annet sted på vektskalaen, og det er mange bekker små som fører deg dit.

Selv hadde jeg som mål å gå ned fem kilo på internettkurset jeg startet 22. januar, vekten var da 77,4 kilo. Jeg har nå en uke igjen, og er 0,2 kilo unna kursmålet. Det er jeg fornøyd med. Det viktige for meg var å øke aktiviteten, spise rundt 1500 kcal, men ikke gi avkall på alt, les: rødvin. Jeg koser meg med noen glass både fredag og lørdag. Sjokolade og annet snacks savner jeg ikke, og jeg bytter ut litt av nøttene med ristede soyabønner som Herbalife selger i porsjonsposer.

 

Stå på Nikkoline, dette klarer du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hvodan går det med alle sammen? Noen som har noe morsomt å fortelle.

 

Har du prøvd bunaden, Fjellgeita? Er spent på resultat der :-)

 

Synes det går bra for min del. Ikke de store utfordringer. Dagene går med til veiing og måtehold - og gleden av å se bukser etc bli for store. Har det egentlig veldig fint, og dagene har blitt lengre. Gleder meg til våren..... Er ikke noe vintermenneske, så hver dag er en dag nærmere vår, sommer, lys, sol og varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det er deilig å gå til lunsj. Man skal jo kle seg i "normale" klær og ikke bare uniform.... Det som gjør det topp er at alle bukser er FOR STORE :-) Har nå vært på "lageret" for for små bukser, og der har jeg et utvalg som sitter som et skudd !!! Hadde ikke tenkt å kjøpe nye bukser før i mai, men tror jammen jeg må revurdere :-)

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...